قالب Sonata 2011

Yar.kh

Member
سلام
این کار رو خیلی وقت پیش شروع کرده بودم اما نرسیدم تمومش کنم. حالا بعد امتحانا نشستم و تکمیلش کردم.

Max2013+ Vray
 

پیوست ها

  • 2.jpg
    2.jpg
    224.3 کیلوبایت · بازدیدها: 71
  • 1.jpg
    1.jpg
    199.5 کیلوبایت · بازدیدها: 78
  • 4.jpg
    4.jpg
    160.4 کیلوبایت · بازدیدها: 48
  • 3.jpg
    3.jpg
    159.9 کیلوبایت · بازدیدها: 61

madmaster_3d

Well-Known Member
سلام بر یارخ خودم .
کار قشنگی شده
از نظر مدلینگ به نظر خوب میاد. ولــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی
چراغ های عقب مقوا نداره
لاستیک و رینگ هم مقوا نداره
عکس 2 مقواست میگه من رو با فتوشاپ انگار گزاشتن اینجا
رندر استودیو نمای عقب مقوا نداره
نمای جلو بهتره تو استودیو

در کل اگر بتونی یک رندر مقوا تر بزاری ارزش کارت خیلی بالاتر میره. روش کار کن حتما
 

darklight

کاربر فعال
کار خیلی جالبی شده ولی به نظرم تناسبات رو رعایت نکردی مثلا اندازه پلاک و آینه بغلها و اگزوز و ...
بعد بدنه هم انگار که کار سایپاست بس که ناهمواری داره. من خودم با یه آموزش هندی آئودی داشتم پیش می رفتم دیدم خیلی غیر دقیقه برای همین رفتم دنبال یه آموزش دقیق تر. تو سایت بیت فریمز یه آموزش داره البته باید از جای دیگه برای دانلود گیرش بیاری (من خودم از سی جی پیرز دانلود کردم) روشش به مراتب دقیق تره و خیلی جالبه فقط مشکل آموزشش اینه که بی صداست و توضیحات نداره ولی کل قضیه رو بعد از دیدن کامل آموزش می گیری خیلی خوبه.



آقا این لغت دقیقا چه معنی میده؟ الان یه مدتیه شما تو کامنتاتون از این لغت استفاده می کنید. اگه میشه یه شرح چند جمله ای راجع به تمام موارد کاربردی و معانی اصطلاحی این لغت بنویسید (خصوصا در مورد مسائل سه بعدی) که امثال من هم بهتر متوجه منظور شما بشن.. با تشکر
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.رندر وایر میتونه بهتر در نشون بده قدرت مدلینگ
اما رندر خوب نشده.شاید بیشتر به خاطر عدم شیدر گزاری مناسب باشه.نکته ای که در مورد image base light نباید فراموش کرد اینه که حتما HDRIرو به لامپ وی ری بدین و صرف به اینوایر دادن بسنده نشه
از فایل های بی نظیر Archexterior 15 غافل نشو.شاهکار هست . برا من مثله کلاس درسه.
 

madmaster_3d

Well-Known Member
آقا این لغت دقیقا چه معنی میده؟ الان یه مدتیه شما تو کامنتاتون از این لغت استفاده می کنید. اگه میشه یه شرح چند جمله ای راجع به تمام موارد کاربردی و معانی اصطلاحی این لغت بنویسید (خصوصا در مورد مسائل سه بعدی) که امثال من هم بهتر متوجه منظور شما بشن.. با تشکر
آفرین به حسن توجه شما
این لغت معانی مختلفی داره. مثلا اینکه اشکال داره. یا مثلا درست انجام نشده. یا خوب نشده. یا ..... تو این مایه ها. اصطلاح اقای سفارتی هستش :lol:.منم چون کلا منتقد همیشه مخالفم از این واژه استفاده می کنم.
 

X-EAGLE

Member
دوست عزیز، تصاویر رندر شده بسیار Flat می باشند. و مشکل اصلی نور پردازی بیدی ................
نورپردازی سه نقطه ای که یک روش استاندارد نورپردازی هست (روشهای بسار زیادی برای نورپردازی وجود دارد) رو به صورت خیلی ساده آموزش می دم، اگر بچه درس خونی باشی می تونی تا ته داستان رو تو اینترنت بدست بیاری.
ولی این شروع کار هست و درک و شناخت نور کار بسیار پیچیده، زمان بر و ... می باشد.
1- همه چیز از تاریکی مطلق شروع می شود. پس نه نور تو صحنه اضافه کن و نه GI رو فعال کن.
2- یک دوربین تو صحنه بساز.
3-نور اصلی یا Key Light ، با زاویه 15 تا 45 درجه در راستای سه محور نسبت به دوربین در صحنه اضافه می شود، این نور عامل اصلی در ایجاد کنتراست در خروجی کار هست. و بقیه داستان که مکان، تنظیمات،... بستگی مستقیم به استعداد، هنر و بقیه چیزهای کاربر داره. رنگ نور متمایل به زرد، عامل ایجاد کننده سایه اصلی در صحنه.
4-نور پر کننده یا Fill Light که در عالم حرفه ای از تصاویر HDRI استفاده می کنن تا علاوه بر افزایش جزئیات در نورپردازی ( مخصوصا بازتاب های ناشی از محیط پیرامون بر روی داستان )، تصویر رندر شده رو بتونن با دنیای واقعی هماهنگ کنن، چون نور Sky Light فقط آبی هست(Simple). در هر صورت اگر از تصاویر HDRI استفاده نکردی باید یک نور با 50 تا 20 درصد قدرت نور اصلی و در سمت مخالف و البته پایین تر از ارتفاع دوربین تو صحنه اضافه کنی تا اثر ناشی از کنتراست بالای ایجاد شده توسط نور اصلی رو کاهش بده، این اعداد تصادفی نیست، رنگ نور متمایل به آبی، عامل ایجاد کننده Reflection در صحنه.
5-نور جدا کننده یا Rim Light کار اصلی این نور مشخص کردن مرز بین پس ضمینه و موضوع هست، و درست در سمت مخالف دوبین و به نحوی قرار داده می شود که دیده نشود و با شدت بالا یک هاله نورانی در اطراف موضوع ایجاد می کند، و باعث مشخص شدن مرزها می شود.
بدون GI این داستان جواب خواهد داد و شما روشنایی سراسری را مشاهد خواهید کرد ( به خاطر وجود نور Fill Light ) و ............. در نهایت به خاطر فعال شدن GI کنتراست کار پایین می یاد که اگر خیلی حرفه ای بشی نمی گذاری این اتفاق رخ دهد، یا خیلی ساده با فتوشاپ یا یک نرم افزار کامپوزیتر این مشکل رو رفع می کنی.
مسلط شدن به این داستان بسیار سخت و زمان بر خواهد بود. و تلاش بسار زیادی می طلبد.
موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

emad04

Well-Known Member
سلام .

در مورد مدل به نظرم خوب کار شده البته چراغ و پلاک کوچیک شده ولی چون ماشین تو رندر ها رفلکتش زیاده نمیشه کامل نظر داد . اگر وایر یا مدل خام رو بذاری بهتر میشه نظر داد .

رندر اولی از راست نداشتن سایه کار رو خراب کرده . متریال چراغ عقب خوب نیست . می تونی از تکسچر با کیفیت استفاده کنی و در درجه بعد تایر ماشین که آج و رنگش مناسب نیست . رفلکت بدنه ماشین هم بیش از حد شده + کوچیک بودن پلاک

اما تو فاز شیشه موقفق بودی و پسپکتیو و نور پردازی کارت به نظرم خوب شده .

رندر دومی از راست باز هم مشکل نداشتن سایه رفلکت زیاد کار رو خراب کرده . شیشه جلو هم بر عکس رندر قبلی خوب نشده ستون ماشین و لاستیک های شیشه هم نویز داره و نافرم شده . و کلآ این رندرت به نسبت قبلی پایین تره .

رندر های استودیوت اونی که از جلو هست به نظرم بهتر شده .

برای متریال بدنه می تونی از vray car paint استفاده کنی .

در کل تو رندر هات به نظرم نقطه ضعف متریال ها هست

برای رندر های واقعی یه آموزش real composite که یه ماشین قرمز رو رندر میگرفت یا همون آموزش عارف جان می تونه کمکت کنه ...

موفق باشی
 

webxyz

Member
خسته نباشی. به نسبت کارای دیگه ای که من دیدم خوبه. فقط به نظرم آینه های بغلش یه خورده کوچیکن!:green:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا