bubo3d
کاربر متخصص انیمیشن
سلام
بعد از مدتها امدم و بعد از مدتهای زیاد دیگه یه سوال از حرفه ای ها.
همون طور که خوب میدونید skin مایا دو حالت برای مقدار دهی به vertex ـها داره که داخل گزینه normalize weights قرار داره، یکی interactive و دیگری post.
تو حالت interactive هر vertex ـها یه مقدار 1 داره برای وزن گیری از joint ـهای ریگمون، ولی توی حالت post اینجوری نیست و هر vertex میتونه از هر joint یه مقدار یک بگیره. بیشتر توضیح نمیدم چون کسانی که میخوان جواب من رو بدن خودشون بهتر از من میدونن.
skin با حالت post مقداری سخت هست در صورتی که دست آدم رو برای ایجاد اصلاح بیشتر باز میذاره ولی خب زمان بر و پیچیده تر میکنه کار رو ولی حالت interactive کار رو سریعتر انجام میده.
حالا سوال و مشکل: وقتی normalize weights رو میذارم رو مود interactive موقع pint skin دچار مشکل میشم، اینجوری بگم، مثلا وقتی دارم اثر گذاری استخون شماره 2 کمر رو paint میکنم و نرم میکنم اثر گذاریش رو و بعد استخون شماره 3 رو همین کار میکنم و بعد این کار بر میگردم رو joint شماره 2 میبینم pint ـی که انجام دادم مشکل دار شده، به این صورت که بخش مشترک این دو joint در هنگام نرم کردن تاثر گذاری دچار اختلال میشه، وقتی رو joint شماره 2 کار میکنم میرم رو joint شماره 3 میبینم paint از بین رفته و یه سری vertex دیگه از joint شماره 3 وزنی نگرفتن.
این مشکل اصلا نمیذاره شما کاری بکنی و دائم در هنگام pint skin در چار پرش و از بین رفتن وزن دهی یه سری joint دیگه هستی. به نوعی میتونم بگم کار مختل میشه.
حالا آیا این یه bug ـه یا کالا حالت interactive چنین مشکلی داره، من هر کاری کردم نشد که نشد، باید بگم قبلا میگفتن skin مایا خیلی هوشمنده الان با این حالت ببخشیدا باید بگم هوشمند که نیست هیچ خنگ هم میزنه.
دوستان راه نمایی کنند، آیا راه حلی جز استفاده از post هست یا خیر.
........................... ویرایش
باید بگم مشکل یه جورایی میشه گفت تو انتقال و تخصص دادن وزن vertex ـها به joint ـها ست که اشتباها وزن vertex ـها رو به joint ـهایی میده که هیچ ربطی به vertex ندارن. به قول معروف الله بختکی میزنه واس خودش. (( این لاتیش بود، خواستم به سیبیالم بیاد )).
حق یار همه
بعد از مدتها امدم و بعد از مدتهای زیاد دیگه یه سوال از حرفه ای ها.
همون طور که خوب میدونید skin مایا دو حالت برای مقدار دهی به vertex ـها داره که داخل گزینه normalize weights قرار داره، یکی interactive و دیگری post.
تو حالت interactive هر vertex ـها یه مقدار 1 داره برای وزن گیری از joint ـهای ریگمون، ولی توی حالت post اینجوری نیست و هر vertex میتونه از هر joint یه مقدار یک بگیره. بیشتر توضیح نمیدم چون کسانی که میخوان جواب من رو بدن خودشون بهتر از من میدونن.
skin با حالت post مقداری سخت هست در صورتی که دست آدم رو برای ایجاد اصلاح بیشتر باز میذاره ولی خب زمان بر و پیچیده تر میکنه کار رو ولی حالت interactive کار رو سریعتر انجام میده.
حالا سوال و مشکل: وقتی normalize weights رو میذارم رو مود interactive موقع pint skin دچار مشکل میشم، اینجوری بگم، مثلا وقتی دارم اثر گذاری استخون شماره 2 کمر رو paint میکنم و نرم میکنم اثر گذاریش رو و بعد استخون شماره 3 رو همین کار میکنم و بعد این کار بر میگردم رو joint شماره 2 میبینم pint ـی که انجام دادم مشکل دار شده، به این صورت که بخش مشترک این دو joint در هنگام نرم کردن تاثر گذاری دچار اختلال میشه، وقتی رو joint شماره 2 کار میکنم میرم رو joint شماره 3 میبینم paint از بین رفته و یه سری vertex دیگه از joint شماره 3 وزنی نگرفتن.
این مشکل اصلا نمیذاره شما کاری بکنی و دائم در هنگام pint skin در چار پرش و از بین رفتن وزن دهی یه سری joint دیگه هستی. به نوعی میتونم بگم کار مختل میشه.
حالا آیا این یه bug ـه یا کالا حالت interactive چنین مشکلی داره، من هر کاری کردم نشد که نشد، باید بگم قبلا میگفتن skin مایا خیلی هوشمنده الان با این حالت ببخشیدا باید بگم هوشمند که نیست هیچ خنگ هم میزنه.
دوستان راه نمایی کنند، آیا راه حلی جز استفاده از post هست یا خیر.
........................... ویرایش
باید بگم مشکل یه جورایی میشه گفت تو انتقال و تخصص دادن وزن vertex ـها به joint ـها ست که اشتباها وزن vertex ـها رو به joint ـهایی میده که هیچ ربطی به vertex ندارن. به قول معروف الله بختکی میزنه واس خودش. (( این لاتیش بود، خواستم به سیبیالم بیاد )).
حق یار همه
آخرین ویرایش: