skin mirror

Gryphon

Member
سلام
نصف یه کاراکتر اسکین کردم حالا میخوام از mirror استفاده کنم ولی mirror وسط کاراکتر نیست، حالا چجوری باید جای mirror درست کنم؟
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
خوب این مشکلیه که باید قبل از شروع به اسکین کردن حلش میکردی عزیز.
قبلش باید با تنظیمات Mirror Plane . Mirror offset و Mirror Threshold اسکینت خوب Mirror میکردی بعد میرفتی برای Skin شاید بشه الان هم Mirror ـش کرد ولی ممکنه برات ایجاد مشکل کنه ولی شاید هم نه.
اول هم شما باید ببینی Mirror plane ـت با چه محوری جسمت رو توی خط عمود از وسط نصف میکنه چون ممکنه متغیر باشه بعد با Mirror offset جابجاش کنی و دقیقا قرارش بدی وسط جسمت البت بعضی وقتا برای mirror شدن نباید دقیقا وسط قرار بگیره یعنی مکانی خوبه که bone ـها و Vertex ـهای سمت راستت رو سبز و چپ رو آبی نشون بده و Bone و vertex ـهای وسط رو قرمز نشون بده.
این یه Mirror خوبه.

بعد هم اگه Envelope ـها و Vertex های راست یعنی سبز رو به عنوان مثال تنظیم و اصلاح کردی بعد از تنظیم Mirror باید اول گزینه ی Paste Green To Blue Bone رو بزنی یعنی اولین Icon تا Envelope استخون های چپ تنظیم بشه و بعد Icon سوم یعنی Paste Green to blue verts رو بزنی تا بعد weight ـهایی که توسط paint و دیگر ابزار های به Vertex ـها دادی کپی بشه.
البت ممکنه vertex ـهای وسط تو این زمان خوب در نیان که بعد از Mirror کردن همه چیز باید یه مقدار اصلاحشون کنی.
انشا لله که به درد خورده باشه.
حق یارت
 

nc_hamid

Member
سلام
من یه دوره با تنظیمات mirror Skin خیلی ور رفتم .
یه صورت داشتم که هر چی می خواستم Skin رو توش mirror کنم نمی شد هر چی هم با تنظیمات ور می رفتم نتیجه نمی داد.
آخر کار بعد از کلی ور رفتن و سرچ کردم متوجه شدم اشکال از کجاست.(البته الان هم 100% نمی دونم همین باشه اما نتیجه درسته
باید کاراکتر Symmetry True باشه و حتما Pivot جسم روی یکی از محور های مختصات قرار داشته باشه ( ترجیحا X)
وقتی مدل کاراکتر کار می شه چون بعضی مدل سازا Symmetry رو درست انجام نمی دن یا اینکه بین کار مثلا از Boolean یا مثلا Attach کردن استفاده می کنن Symmetry جسم به هم می ریزه .
من یه روش خیلی ساده دارم که Symmetry رو درست می کنه.
من می یام یه Box درست وسط محور ایجاد می کنم . تبدیل به Edit Poly می کنم نصفش می کنم و بهش Symmetry می دم بعد mesh اصلیم رو که نصفش رو delete کردم رو به Box ـم Attach می کنم . بعد Box رو Delete می کنم آخر کاری هم باید Pivot جسم رو Center کنی و تما م .
اینجوری جسم Symmetry True ــه
اگه مشکلی بود بگو تا فیلم بزارم .
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام و خیلی ممنون حمید جان ولی یه نکته
اون کاری که حمید جان میکنه یعنی بعد از symmetry کردن obj و بعد attach کردنش به یه BOX یه مقدار سنتیه یعنی این کار همون کار reset XForm تب Utilities رو میکنه و فکر کنم با اون راحت تر جسمت رو reset کنی.
البت همیشه باید بعد از ساخت یه جسم و اعمال همه تغییرات مورد نظر جسمت رو Reset XForm بکنی تا یه وقت به مشکل نخوری. حتی تغییر حالت عجیب Envelope ـها و حتی axes و خیل یچیزای دیگه.

حمید جان ببخشید فضولی کردم عزیز
:rose:
 

nc_hamid

Member
سلام
ممنون Bubo جان
من تا حالا با ResetXform کار نکردم . الان که گفتی رفتم یه سرچ زدم . دیدم کار ResetXform در واقع Reset کردن Transform یک جسمه ، آره ؟
اما من به قضیه Mirror Skin با یه دید دیگه نگاه می کردم که گفتم البته درستی و غلطی اون رو نمی دونم .
این اتفاق برای من توی Mirror Morph کردن با Script هم پیش آمد .
با یه مثال بگم مثلا ما یه Box داشته باشیم با شماره Vertex ها از 1 تا 8 . وقتی که نصفش رو Delete می کنیم و Symmetry بهش می دیم شماره Vertex ها تو یک طرف 1 تا 4 هست بعد تو طرف دیگه همون 1 تا 4 رو داریم که قرینه شدن وقتی Collapse می کنیم همین ترتیب حفظ می شه . با این اوصاف جسم یه سری vertex سمت چپ داره و دقیقا قرینه Position اون Vertex ها رو توی سمت راست داره (در واقع هم Transformریست شده هم تقارن دقیقا رعایت شده )
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
راستیتش فقط reset کردن نیست، وقتی مدل رو میسازی بعضی وقتا یه سری مادیفای هم بهش میدی که این باعث میشه حالت جسمت یه جورایی تغییر کنه که بعد ها تو skin کردن به چشم میخوره که همونطور که گفتم Envelope ـها تغییر حالت عجیبی پیدا میکنن. وبعضی وقتا تو حالت Local برای جابجایی و یا rotate و یا scale اکسز ها رو deform میکنه. اگه یه وقت یه جسم ساختی که خیل باهاش کار کردی آخر یه reset Xform بده و تو مادیفای لیست خاموشش کن تا ببینی حالت اصلی جسمت چیه و تو چی میبینی.
این کار باعث میشه بعد ها به باگ های عجیب نخوری.
خوب این Symmetry بود حمید جان این BOX ـی که گفتی همونیه که به جسمت attach میشه؟ اگه نه که این فقط توصیف symmetry بود و اگه همونه خوب این یک نامی Vertex ـهای BOX چه کمکی به جسم اصلیمون میکنه؟
اون روشی که گفتی البت باید بگم بعضی وقتا جواب میده ولی نه برای این کار که برای این کار هم جواب میده ولی روشی که تو گفتی یعنی Attach کردن جسم اصلیمون به یه BOX به غیر از reset شدن این خوبی رو داره که بعضی وقتا تو جسمت یه باگ های عجیب می افته که حتی با snap shot گرفتن هم درست نمیشه با این کار میتونی باگ جسمت رو به کلی از بین ببری.

فدات ریفیق
:rose:
 

nc_hamid

Member
سلام
ما مخلصیم . واقعا دانش فوق العاده ای تو مکس داری
الان یه سرچ زدم یه Link خیلی خوب پیدا کردم که توضیحات کاملی راجع به هر دو موضوع داده
http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=65807
این Attach کردن به Box که من گفتم در واقع شماره Vertex ها رو مرتب می کنه بعضی وقتها به خاطر نا مرتب بودن Vertex ها Mirror درست رخ نمی ده .
تو همین Link توضیح می ده که Reset XForm هم Position Rotation Scale جسم رو Reset می کنه هم Pivot جسم رو World Align می کنه
من همیشه این مطلب رو گنگ می دونستم اما الان تقریبا فهمیدم چی به چیه .
 

nc_hamid

Member
راستیتش فقط reset کردن نیست، وقتی مدل رو میسازی بعضی وقتا یه سری مادیفای هم بهش میدی که این باعث میشه حالت جسمت یه جورایی تغییر کنه که بعد ها تو skin کردن به چشم میخوره که همونطور که گفتم Envelope ـها تغییر حالت عجیبی پیدا میکنن. وبعضی وقتا تو حالت Local برای جابجایی و یا rotate و یا scale اکسز ها رو deform میکنه. اگه یه وقت یه جسم ساختی که خیل باهاش کار کردی آخر یه reset Xform بده و تو مادیفای لیست خاموشش کن تا ببینی حالت اصلی جسمت چیه و تو چی میبینی.
این کار باعث میشه بعد ها به باگ های عجیب نخوری.
این اتفاق ها هم که می گی به خاطر Transform به هم ریخته جسمه . این Transform مکس هم برای خودش داستانیه
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
در مورد ابزار محبت بیش از حدت خیلی خیلی ممنون ریفیق به قل رفقامون teach me ـ :rose: ـ :green:

در مورد مکس هم کالا داستانیه این مکس من که بهش میگم Bug Land ـ :lol:

در مورد اون BOX هم آره قبول دارم کلا خیلی چیزای جسم رو سالم و رو به راه میکنه در مورد توضیحاتت هم خیل یممنون حمید جان یاد گرفتیم ازت عزیز.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat?

یهو سلام کردی چرا؟ :green:

علیکم سلام
 

جدیدترین ارسال ها

بالا