scale كاراکتر ریگ شده با biped

arash7464

Member
سلام دوستان عزیز،
امیدوارم حالتون خوب و لبتون خندون باشه،
یه کاراکتر رو ریگ کردم با biped الان می خوام scale کنم ، اگه کسی راهی یا script داره ، کمک کنه ممنون می شم...
 

nc_hamid

Member
سلام
برای تغییر اندازه کاراکتر هایی که با Biped یا CAT کار می شن باید مراحل زیر رو انجام داد :
1- رفتن به حالت Setup Mode یا Structure .
2- خاموش کردن Skin و برداشتن تیک گزینه Always Deform (بعد از خاموش کردن Skin مکان مش جابجا نشود اگر جابجایی داشت به مشکل بر می خورید)
3- تنظیم Pivot مش با Bip FootSteps (جسم کوچک بین دو پا) یا با Controller اصلی CAT
4- تغییر ابعاد کاراکتر Bip و یا CAT به مقدار مورد نظر به طور مثال از ارتفاع 5.2 به 3.7
5- Scale کردن مش به همان نسبت تغییر ارتفاع( 5.2/3.7 = 1.40541)
6- روشن کردن Skin و زدن مجدد تیک Alway Deform
اگه مشکلی بود به این قسمت برو
موفق باشی .
 

arash7464

Member
حمید جان بازم ممنون ، مثه همیشه که لطف داری و کمک می کنی، یه گزینه توی tab utility پیدا کردم به اسم skin utility دقیقا برای همین کاره توی مکس ، اطلاعات skin هر قسمت کاراکترو ذخیره می کنه بعد که کاراکترو تغییر سایز دادی با همون کارایی که بالا گفتی دقیقا دوباره منتقل می کنه روی کاراکتر:shock:تست کردم جواب داد...
 

nc_hamid

Member
ممنون
آره با Import و Export کردن SkinData ها هم می شه این کارو کرد. عملکردش مشابه همه. البته SkinData کارکردهای بیشتری داره که توی آموزش های CG Academy راجع بهشون توضیح میده .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا