بی بی کد room8

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.خوبی؟ تمام کارهایی که میزاری میگی قدیمی هستن.خوب یه کار جدید بزار ببینیم. چون گفتن زمان قدیم یعنی قدرت پائین تر از قدرت فعلی. اگه ترفی داشتی خب کارهای جدید و خوبت رو بزار :rose:

اول از طراحی مبل بگم.اگه از مبل خاصی دیدی برای ساخت خب مدل مناسبی نیست. چون جای به ظاهر یه مبل بسیار بزرگ برای اشل غیر انسانی هست. وقتی چیزی رو مدل میکنی ( یعنی میکردی ) مبل خونتون یه خط کش دست میگرفتی دستت میومد اشل اندازه مبل باید چطور باشه
رنگ بندی اتاق خوب شده.البته قرنیز کف یه مقداری متعادل تر میشد بهتر هست.ببین وقتی رنگی رو تند قرار میدیم جزء موضوعات اصلی طرح باید باشه.نه قرنیز و مسائل فرعی
نور های دیوار فقط جنبه تزئینی دارن و اصلا برای روشن کردن اتاق استفاده نشده. میشه از محیط تاریک اطراف لامپ اینو فهمید.
اتدازه تکسچر سنگ روی دیوار که هر کدوم انگار از کوه مستقیم نصب کردن و اصلا هیچ اوستا کاری کوچیک و تراشش نداده
فاز شیدر سازی خوب شده.اما بامپ خیلی زیاد کف باعث شده چوب خراب بشه.اما خدائیش چوب واقعی که توی کف اتاق ها میزارن اینجوری بامپ داره؟ بعضی اوقات فقط کافیه به محیط اطراف توجه بشه و هر عین واقعیت هست رو آدم ببینه.
نور پردازی خوب نشده واسه همین وسط آفتاب لامپ روشن کردی!


روی صحبتم با بعضی از بچه های فروم هست.
بعضی از اشتباهات بخدا یه دانشجوی ترم اول معماری که خوبه یه کسی که دبیرستان درس میخونه هم نه یه آدم کاملا معمولی که هیچ سر رشته ای از معماری و طراحی نداره می تونه تشخیص بده.پس چرا وضعیت سه بعدی ما باید اینجوری باشه.
من نمی فهمم.اگه بحث ضعف در تکنیک هست اینقدر رفرنس و فیلم آموزشی هست حتی برای منتال ری.
مگر اینکه آدم نخواد خودش دنبال یه چیزی بره و عمدی رعایت نکنه به خاطر عدم حوصله یا ارزش قائل نشدن کار.

وقتی فرشید گفت بعضی از کارها به درد سطل آشغال گالری هم نمی خورن همه بهش پریدن اما واقعا اینطور نیست؟ این کارو نمیگم بخدا.باز تو این کار نور پردازی بدک نشده پرسپکتیو بک راند میخونه متریال ها خیلی هم داغون نیست ..... اما بعضی از کارها واقعا اشتباهات واقعا فاحشی داره.

اصلا فرض کنیم مکست ضعیف هست اما واقعا مبل اینجوری هست؟ اندازش این هست؟‌برای انسان طراحی شده؟
واقعا کف یه اتاق اینجوریه؟ اندازه سنگ ایجوریه؟
در هست پنجره هست به این بزرگی بدون پرده؟ داخل میخوای کباب پزی یا سونا راه بندازی؟
وقتی چیز به بدیهی رعایت نمیشه به 2 راه میرسیم.یا اینکه نمی دونی خب برو اطلاعات کسب کن. اگه می دونی پس به نظر من ارزش قائل نشدن برای بینندس که ولش خوشش اومد اومد نیومد ............

کادر بندی لنز دوربینت طوری شده که موضوع اصلی مشخص نیست.الان واقعا هدفت اتاق بوده؟ چرا از هر مبل یه تیکش توی کادر نیست.یا نصب باشه یا تمامش
ببین دوست من نقد تند لازمه برای اینکه یه تکونی به خودت بدی.مدل بلدی خداروشکر معماری خوندی دمت گرم اما باید رعایت کنی.یه سری اصول اولیه هستن.اگه به خودت زحمت دیدن 4 تا کار جهانی رو بدی اینجوری نمیشه و نکته آخر که اینکه صرف کار قدیمی هست توجیه نمیشه یه کار که از 10 نمره، نمره 2 هم نمیگیره رو بزاری.
 

mgh-max

کاربر فعال
سلام.خوبی؟ تمام کارهایی که میزاری میگی قدیمی هستن.خوب یه کار جدید بزار ببینیم. چون گفتن زمان قدیم یعنی قدرت پائین تر از قدرت فعلی. اگه ترفی داشتی خب کارهای جدید و خوبت رو بزار
والا متاسفانه خود من این کارمو از همه کارای جدیم بهتر میدونم

همونطور که خودتون گفتین نقد تند بود ولی واقعا من هدفم اصلا از شروع 3d پیاده کردن ایده های خودم بود نه پیاده سازی کلیشه های معماری! من رشتم معماری نیست و خودم از منتقدین سه بعدی کارای معماریم! اونا فقط دارن به دستور العملای کتاب درسیاشون کار می کنن ولی من دارم برای دل خودم کار می کنم . اگه یادتون باشه اولش گفتم رنگ بندی سلیغه ای بوده این ینی اینکه من اصلا قواعد و اصولُ معیار کارم قرار ندادم! من فقط تصویر و ایده ای که تو ذهنم بوده پیاده کردم و این ینی کاریو که می خواستم انجام بشه «به درستی» و «با موفقیت» انجام دادم!
مثلا شما گفتی:
کادر بندی لنز دوربینت طوری شده که موضوع اصلی مشخص نیست.الان واقعا هدفت اتاق بوده؟ چرا از هر مبل یه تیکش توی کادر نیست.یا نصب باشه یا تمامش
خب الان من به صراحت میگم دقیقا هدفم قبل از ساخت همین کادری بوده که الان هست همین پنجره به همین شکل با همین وضعیت و تونستم بهش برسم! این اختلاف در طرز فکره! شاید شما واسه مبل سازا مدل میزنین و این براتون جا افتاده که مثلا حتما باید رویه مبلا تمرکز بشه یه نفر دیگه واسه کابینت سازا مدل میزنه اونم رو آشپزخونه تمرکز میکنه شایدم یکی واسه پنجره سازا مدل میزنه ! ولی شخص خود من برای خودم مدل زدم و هیچ کدوم از این کلیشه ها رو برای خودم اصلا در نظر نگرفتم ! قبلا گفتم من معماری نخوندم و الانم اینجا گالری سه بعدی سازیه! ینی فقط از نظر فنی کارا باید نقد بشن نه از نظر سلیغه ای! شاید شاید شاید تنها ایراد فنی اشل کار باشه که باز در مورد رئال بودن کارم باز هیچ ادعایی ندارم! ولی راضی نگه داشتن اعضا از نظر سلیغه اصلا وظیفه نه من نه کس دیگس بازم میگم اشکال اشکال فنیه سلیغه ها اگه قرار بود کاملا یکسان باشه سلیغه نبود
کاش نقد کار این بود که فلان پارامترو فلان جا ببر بالا! یا فلان مدل نور استفاده کن یا جزئیات فلان چیزو بالا ببری بهتر بشه!
ولی متاسفانه اینجا می گن مثلا خیلی زشته من قهوه ای دوس ندارن سبز فسفری دوسدارم!!!!!!
من واقعا به بعضی حرفات گوش می کنم ولی بعضی چیزا اصلا نمیشه گفت ایراد فنی! مثل این میمونه به عنوان مهندس بگی فلان ساختمونو تایید نمیکنم! چرا ؟ چون کاشی توالتش قرمزه!!!؟ منظورم متریال کفه! خب شاید کارفرمای نوعی بیاد بگه من می خوام این مدلی متریال کف بزنم! حالا ما چی میتونیم بگیم ؟
خود من یک بارم اینجا به کسی نگفتم تو کلا اشتباه کردی فلان کارو کرد! به جاش گفتم اینشو تغییر بدی در فلان جا فک کنم مشکل برطرف بشه یا بهتر بشه خیلی بهتر از اینه بگیم:
بعضی از کارها به درد سطل آشغال گالری هم نمی خورن


امیدوارم اعضا این حرف و منو توهین برداشت نکنن ولی واقعا تایید کارفرما و عوام مهمه و گرنه شاید کل کارای تاپ گالری اینجا شاید فقط به درد سطل آشغال کارفرما بخوره و بالعکس
من اگه تاریخ عضویتمو نگاه کنین می فهمین چندین سری اعضا اومدن و رفتن ولی متاسفانه باید بگم این سری از همه بد ترن چون اصلا به هم کمک نمی کنن! 99.99999999999 نقدا فقط اختلاف سلیغس و اشکال فنی نمیگیرن . همون نقدام در جهت خارج کردن همدیگه از دوره! حتی ایراد فنیم که گرفته میشه کسی نمیگه چرا اینجور شده یا چجوری درستش کنه فقط یه حرف خیلی کلی میزنن مثلا: رو نور پردازیت کار کن
خب واقعا به نظرتون این جمله یا به اصطلاح نقد چه کمکی می کنه؟ تقریبا هیچ! صفر!
حرفی نیست که الان به زبونم اومده باشه از رو احساس! مدت هاس تو گالری می بینم
منم میتونم مثل بچه های معماری به لطف آبجکتای اورموشن تمام اشل ها رو رعایت کنم و با یه پرست آماده وی ری و به مدد پول و سیستم قوی مثلا یه رندر خفن بگیرم و بعد بیام اینجا بگم آخرین «کارممممم» در حالیکه طرف فقط یه رندرگیره صرفا! حالا جدای از اینکه عکاسیم می کنم و به چشم می بینم کاربرا فوکوسایی که انجام میدن یا نور دهیایی که می کنن کاملا فانتزی و غیر ممکنه و تازه از هم دیگه تعریفم می کنن که فلانی چقد فوکوستو طبیعی در آوردی!!!!!!!!!!!!!!

کلا قصدم شلوغ کردن و دعوا نیست شاید این روالی که گالری داره باعث بشه کارای تاپ فیلتر بشن و بیان بالا ولی باید قبول کرد به کسی کمکی نمیکنه مکسشو قوی تر کنه :)
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام مجدد.ببین این که میگی برای دل خودت می زنی محترمه و یه چیزهایی اصل هست.مثلا مبلمان اگه از اندازه اصلی تجاوز بکنه یه انسان نمی تونه روش راحت بشینه. مبل هایی که saeedmagic طراحی کرد رو دیدی؟ هم اصول رعایت شده هم خلاقیت داره. یه چیزایی اصل هست.نمی شه بگیم چون دلم میخواد حسم اینه پس اینه
بزرگ ترین دانشمندان دنیا اومدن با هم فکر کردن اشل های انسانی رو در آوردن.من و تو در حدی نیستیم اونها رو زیر سوال ببریم که من دلم میخواد! خب دلت میخواد برو از این مبل ها بساز 2 بعد کمر درد گرفتی به خودت میگی چه غرور اشتباهی بود! به نظرم آدم باید به تجربه دیگران احترام بزاره.صرف خلاف جهت آب شنا کردن میشیم ماهی آزاد مظهر استقامت! آخرشم سر از ماهی تابه در میاریم.منطقی جواب ندادی.

تو که عکاسی میکنی خدا پدرت رو بیامرزه.پس اصولی رو می دونی. الان این ویو که گرفتی به نظرت از نظر اکسپوز مشکلی نداره؟ وقتی دوربین دیجیتال با نور داخل مچ بشه بیرون اور اکسپوز میشه و بر عکس.و این قضیه رو رعایت نکردی.
در مورد رنگ بندی هم گفتم سلیقه ای هست.خوب شده .اما مثلا فلان جاش اینجوریه.

امیدوارم اعضا این حرف و منو توهین برداشت نکنن ولی واقعا تایید کارفرما و عوام مهمه و گرنه شاید کل کارای تاپ گالری اینجا شاید فقط به درد سطل آشغال کارفرما بخوره و بالعکس
عزیز دلم کارهایی که اینجا تاپ گالری رفته اگه روی سایتهای اورموشن و امثال برن اونجا هم تاپ گالری میرن.وقتی بزرگ ترین منتقدین دنیا کار یه نفرو تاپ گالری میفرسن پس نمی تونی بگی که فلانه.
بچه های متخصص کسانی هستن که همشون حداقل یه بار کاراشون تاپ گالری رفته. رای میدن یه کار میره.کارفرما هر چی بگه.ما وظیفه داریم کارمون رو درست انجام بدیم.

ببین من خودم از بچه ها گله دارم.مثلا کار آخرم یه فضا رو با 4 حالت نور پردازی کردم.1 هفته وقت گذاشتم.رندرهای 14 ساعته گرفتم. دیتیل دار اما بعضی از بچه ها حتی زحمت کلیک به خودشون ندادن فقط یه رندرو دیدن یا اینکه فقط اومدن گفتن مثلا فلان جا اینطوره.
بالا ولی باید قبول کرد به کسی کمکی نمیکنه مکسشو قوی تر کنه :)
دقیقا با این حرف 100 درصد مخالفم.خود من شخصا تا حد توانم به بچه ها کمک میکنم. روی لینک امضام رو ببین.سر بزن. بعد قضاوت کن.توی همون کار که بالا گفتم گله دارم اما کسانی مثل سعید پاکزاد اومدن و باعث شدن چیز جدید خودم یاد بگیرم.

نقد فنی خب باید طرف مقابلت رو ببینی.با این سطح کارت نمی دونم آیا چیزهایی که میگم رو می دونی یا نه.امیدوارم مفید باشه.

برای اینکه نور پردازی توی منتال ری خوب بشه چند اصل داره
اول از همه باید توی تنظیمات gamma lut عدد ها رو روی 2.2 بزاری.
برای نور پردازی اصولی و صحیح بهتر هست از mr sun , برای اینوایرمند از mr sky استفاده بشه.
وقتی که mr sun بزاری اتفاقی که میافته اینه نور شدیدی میاد.پس باید از سیستم mr expose استفاده بکنی. خب اونجا عدد ev رو حدود 9 تا 10 بازی بکن به نتیجه میرسی.
نور پردازی:
اگه با نور روشن نشد ( معمولا منتال نمیشه ) باید از طرفند mr sky portal استفاده بکنی.عدد رو دست بالا بگیر و از طریق قسمت tranprency توی آبجکت نور روشنایی بیرون و درون رو کنترل بکن.بهتر هست دکمه shadow from outpot رو بزنی.تا سایه ها واقعی به نظر بیان.
اگه نور تامین نشد یه سری نورهای فتومتریک درست بکن.به حالت rectangle بزار تا سایه ها تیز نباشن.
تنظیمات نور:
گزینه های مهمی که توی final gather مهم هست inital FG point density هست که حداقل برای داخلی باید 0.5 باشه. البته متغیر هست.
Difus bounc هم حداقل روی 4 بزاری
Global iluminaiton رو روشن کنی و تیک optimiz for Final gather رو بزنی.
اگه بازم نور تامین نشد باید توی تنظیمات منابع نور عدد gi رو بالا ببری.

مهار رنگ ها.
توی منتال ری بخش مخصوص color maping به قدرت vray نداره.واسه همین باید توی تنظیمات mr expose با اعداد midown و high light بازی کنی تا به نتیجه مطلوب برسی.

شیدر سازی.
بهتر هست برای شیدر سازی از mr arch & design استفاده بکنی. یکی از قدرت های منتال ری توی فاز شیدر هست.توی وی ری اگه یه شیدر گلاسینس دار بسازییم بشدت کند میشه اما توی منتال ری اصلا این مشکلات وجود ندارن.

سعی کن تمامی شیدرهات از نوع رفلکتی + گلاسی باشن.حتی کچ دیوار هم یه حدی مختصر داشته باشه خوبه

توی تک تک شیدرها گزینه ambien ocasion رو فعال بکن.تاثیر زیادی روی کار میزاره.البته زمان رندر رو یه مقدار بالا میبره اما ارزش داره

برای بهتر شدن کارها می تونی از فیلم های اموزشی gnomon استفاده بکنی.در زمینه منتال ری آموزشهای خیلی خوبی رو ارائه میده.
 

mgh-max

کاربر فعال
من که مشکل اشلو پذیرفتم دوست عزیز بحث من سر رنگ قرنیز و جنس پارکت و...... بود :)
منظورم از تاپ گالر این بود باز هرچقد ما اینجا از کارای هم تعریف کنیم دست آخر باید از فیلتر کس دیگه رد شه حتی اگه بهترین باشه
الان این ویو که گرفتی به نظرت از نظر اکسپوز مشکلی نداره؟ وقتی دوربین دیجیتال با نور داخل مچ بشه بیرون اور اکسپوز میشه و بر عکس.و این قضیه رو رعایت نکردی.
خب ما توی عکاسی 4 تا فاکتور واسه نور دهی داریم
همون طور که خودت قبلا گفتی اتاق تاریکه با اینکه نور خورشید وارد اتاق شده این یعنی اینکه تو تنظمات photographic مقدار shutter speed بالا هستش این یعنی اینکه محیط اتاق تاریک تر و بیرون زیاد روشن نشده علتشم همینه که لامپای دیواریه تزئینی تاثیری رو روشنایی نمیزارن والبته تزئینی بودن و خودم م خواستم زیاد تو نور اتاق موثر نباشن

برای نور پردازی اصولی و صحیح بهتر هست از mr sun , برای اینوایرمند از mr sky استفاده بشه.
وقتی که
mr sun استفاده کرم و می کنم ولی بعضی کارام از direct light با کمی دسکاری استفاده می کنم چون کنترل بهتری روش دارم sun یکم کنترلش سخته

اگه با نور روشن نشد ( معمولا منتال نمیشه ) باید از طرفند mr sky portal استفاده بکنی.عدد رو دست بالا بگیر و از طریق قسمت tranprency توی آبجکت نور روشنایی بیرون و درون رو کنترل بکن.بهتر هست دکمه shadow from outpot رو بزنی.تا سایه ها واقعی به نظر بیان.
در اکثر موارد از sky portal استفاده می کنم که بهترین نتیجه رو میده


گزینه های مهمی که توی final gather مهم هست inital FG point density هست که حداقل برای داخلی باید 0.5 باشه. البته متغیر هست.
Difus bounc هم حداقل روی 4 بزاری
Global iluminaiton رو روشن کنی و تیک optimiz for Final gather رو بزنی.
اگه بازم نور تامین نشد باید توی تنظیمات منابع نور عدد gi رو بالا ببری.

density همیشه رو 1
bounce همیشه 6
GI همشه تعداد فتونها بالای 2000

بهتر هست برای شیدر سازی از mr arch & design استفاده بکنی. یکی از قدرت های منتال ری توی فاز شیدر هست.توی وی ری اگه یه شیدر گلاسینس دار بسازییم بشدت کند میشه اما توی منتال ری اصلا این مشکلات وجود ندارن.
من تقریبا واسه ساده ترین اشیا از arch & design استفاده می کنم همیشه
سعی کن تمامی شیدرهات از نوع رفلکتی + گلاسی باشن.حتی کچ دیوار هم یه حدی مختصر داشته باشه خوبه

توی تک تک شیدرها گزینه ambien ocasion رو فعال بکن.تاثیر زیادی روی کار میزاره.البته زمان رندر رو یه مقدار بالا میبره اما ارزش داره
همه این نکات همیشه توکارا رعایت میشه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا