بی بی کد room6

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.خوبی؟کار خوبی شده.برای اینکه بتونی با منتال ری رندرهای بهتری بگیری به نظرم آموزش های گنومون هست که خیلی کامل هست.
گاما رو روی 2.2 حتما بزار
فیلتر رندر رو بهتر هست روی لانکسوز بزاری یا میچل
برای اینکه نور واقعی و طبیعی داشته باید از daylight استفاده بکنی.بعد روی mr sun و mr sky بزاری.بعدش اکپوز رو روی indoor day light بزار.اگه دیدی تامین نشد نور از mr sky portal استفاده بکن. اگه بازهم درست نشد با یه سری نورهای فتومتریک که صفحه ای هست نور رو تامین کن.
مبلهات اشل واقعی داره؟ عرض مبل نباید از 75 سانت تجاوز کنه.البته اشل اروپایی.امریکایی 90 سانت هست
ارتفاع نشیمن مبل هم 45 تا 55 هست.برای اینکه اصولی طراحی بکنی یه آبجکت آماده مبل بزار کنار مدلت و اینقدر بساز تا دستت خط کش بشه
نور بیرون زیادی کنتراست دار شده.ابر سفید اما آبی تیره تر.اگه قراره طبق قانون اکسپوز کارکنی بیرون تقریبا اوربرایت میشه
ارتفاع میز مبل هم فکر کنم نامیزون هست
شیدرها خام هست.یعنی روی فاز رفکلت و گلاسی اونها کار زیادی انجام نشده
اگه ویو اینجوری هست دلیلی نداره بلندگو و مبل توی دید باشه.میتونی برای این ویو ها یه مقداری جابجا کنی.قسم خورده نیس رندر عین پلان باشه.
در کل خوبه موفق باشی.بازهم میگم از وی ری خیلی نتایج بهتری میگیری.اگه به منتال تسلط فوق العاده ای داری سراغ iray برو.البته رندرهاش خیلی طولانی هست.چون به هسته کودا برای رندر نیاز داره.مثلا گرافیک gtx 680بندازی می تونی زمان رندرها رو تا 4 برابر یه cpu i7 سرعت بدی
 

mgh-max

کاربر فعال
سلام مرسی :)
برای اینکه نور واقعی و طبیعی داشته باید از daylight استفاده بکنی.بعد روی mr sun و mr sky بزاری.بعدش اکپوز رو روی indoor day light بزار.اگه دیدی تامین نشد نور از mr sky portal استفاده بکن. اگه بازهم درست نشد با یه سری نورهای فتومتریک که صفحه ای هست نور رو تامین کن.
ممنون نقد اموزنده ای بود
متاسفانه IE sky تو منتال اصلا طبیعی جلوه نمی کنه قدیما باهاش تمرین کردم ولی واقعا واسه معماری خوب جواب نمیده معمولا mr sky portal بهترین انتخاب تو منتال ری هستش که اتفاقا بر عکس نورای دیگه خیلی طبیعی از کار در میاره


مبلهات اشل واقعی داره؟ عرض مبل نباید از 75 سانت تجاوز کنه.البته اشل اروپایی.امریکایی 90 سانت هست
ارتفاع نشیمن مبل هم 45 تا 55 هست.برای اینکه اصولی طراحی بکنی یه آبجکت آماده مبل بزار کنار مدلت و اینقدر بساز تا دستت خط کش بشه
مبلایی که تواین کار ساختم بشتر یه جور تجربه و یادگیری بود متاسفانه اون موقع هنوز با مقیاس متریکم کار نمی کردم دیگه شما حساب کن بخواد استاندارد باشه :D


شیدرها خام هست.یعنی روی فاز رفکلت و گلاسی اونها کار زیادی انجام نشده
تو این کارم واقعا روی متریال همه ابجکتا کار کردم مگه اون قسمت وسط که موکت ماننده واسش رفلکت در نظر نگرفتم



اگه ویو اینجوری هست دلیلی نداره بلندگو و مبل توی دید باشه.میتونی برای این ویو ها یه مقداری جابجا کنی.قسم خورده نیس رندر عین پلان باشه.
نقد به جاییه


اگه به منتال تسلط فوق العاده ای داری سراغ iray برو.البته رندرهاش خیلی طولانی هست.چون به هسته کودا برای رندر نیاز داره.مثلا گرافیک gtx 680بندازی می تونی زمان رندرها رو تا 4 برابر یه cpu i7 سرعت بدی
والا من با یه لپتاپ دو هسته ای رندر می گیرم سخت فزار بهم اجازه نمیده رندر سنگین بگیرم واسه همون اون قسمتای وسط که شیدر سازی نشده نتونستم هویت فرش و موکت بدم و کلا قید فرش و زدم :(


کاره خوبی شده. فقط یکمی نویز داره.
ممنون این نویزام واسه همون محدودیت سخت افزاریه چون سایه کرکره جلو پنجره سنگینه واسه همین نویز ایجاد کرده
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
مدل سازیت عالیه اما رندرت فوق العاده ضعیفه !!!
ضعیف !!!
چون با منتال کار کردم میگم خیلی بهتر از این میشد رندر گرفت .
 

mgh-max

کاربر فعال

ادیت جالبی شده فقط من چنتا سوال داشتم
خب با اکسپوزی که شده بعض جاها تاریک شده و بعضی جاها برعکس اوربرایت شده در حالیکه تو رندر اصلی نوردهی متعادل تره
دوم اینکه این ماتیه اطراف علتش چیه؟ افکت یا فوکوس یا.....؟
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
ادیت جالبی شده فقط من چنتا سوال داشتم
خب با اکسپوزی که شده بعض جاها تاریک شده و بعضی جاها برعکس اوربرایت شده در حالیکه تو رندر اصلی نوردهی متعادل تره
دوم اینکه این ماتیه اطراف علتش چیه؟ افکت یا فوکوس یا.....؟
اول
ممنون !
این خطا نیست خاصیت صحنه ی شماست .
اگر با یک دوربین دیجیتال از همین صحنه در دنیای واقعی عکس برداری کنی همینجوری میشه
چرا چون فقط یک پنجره در صحنه وجود داره ...
و اون تاری هم اشتباهی زیاد شد ، دیگه درست نکردم .
من سیستمم از شما ضعیف تره اما کارهام نویز نداره البته رندهام هم حدود 30 ، 40 ساعت طول میکشه !!!
 

mgh-max

کاربر فعال
خب نویز این کار واسه تنظیمات رندر نیست واسه سایه کرکره هاس که اگه بخوام نرم درش بیارم خیلی سنگین میشه! معمولا وقتی با mr sky portal کار می کنم سایش مشکل ساز میشه
اگه پنجره خالی بود مسلما نویزش کمتر بود
 

جدیدترین ارسال ها

بالا