بی بی کد room5

mgh-max

کاربر فعال
من همینجا عنوان کم استقبال ترین کاربر سایت به خودم میدم:))
بلاخره تو یه چیزی مقام اوردم :d
 

madmaster_3d

Well-Known Member
یک چیزی میگم شاید کمکت کنه. شما باید رو کار دیگران نظر بدی که روی کارت نظر بدن.بالاخره همون جور که شما توقع داری در مورد کارت نظر بدن دیگران هم این توقع رو دارن.
کارت هم قشنگه. من که رشتم معماری نیست بخوام نظر بدم . ولی متریال هاش جای کار داره و نور نارنجی مثل این رو دوست ندارم. سلیقه ای هستش دیگه
 

mgh-max

کاربر فعال
من جاهای دیگه نظردادم و قبلا بودم :)
ولی واقعا معیار نباد این چیزا باشه معیار فقط وفقط باید خود کار باشه
از نظر متریال زیاد تنوع نداره ینی در واقع نتوع ندادم خودم خواستم محیط یه رنگ باشه
می خواستم یه جوری محیط گرم باشه! نور سفید خیلی خشک و سرده
ممنون از نظرت @};- :)
 

ALI_TAKHTI

Active Member
اول این رو بگم که متاسفانه مشکلی که تو سایت و بخش 3بعدی من میبینم و تارگی هم ایجاد شده. خیلی از کاربرای کار بلد که سطحشون بالا رفته دیگه زحمت نظر دادن زیر هر پستی رو بخودشون نمیدن. و فقط اگه کار یکی از بچه های قوی سایت باشه میان قربون صدقه هم میرن و کلی تعریف.
متاسفانه این مشکلی هست که من رو خیلی ناراحت میکنه و الان یه سری به گالری بزنید ببینید بازدید چقدر زیاده اما نظر زیر کارهای بچه های تازه کار چقدر کم.

اما کار شما. اینجا تفاوت ویری با باقی موتورها مشخص میشه. یکی از اصلی ترین مشکلات اینجا بحث سایه و پخش نور هست که خیلی خوب در نیومده.
متریال ها جا کار دارن.نور یه دست زرد نه تنها ارامش نمیده که استرس زا هم هست.
مبلمان خوبی انتخاب نکردی و جنسشون هم مشخص نیست.
در کل خوبه و خسته نباشی.
 

mgh-max

کاربر فعال
ممنون از نظرتون
خودتون چه جور مبلمانی پیشنهاد میدین ؟
 

aroen

Well-Known Member
سلام خسته نباشی با دوستمون در مورد نظر ندادن بچه ها موافقم
نکته اول در مورد مدلینگ: کار ساده است و صحنه خالی، به جای اینکه یه فضای بزرگ و خالی کار کنی یه صحنه کوچیک با کاراکترهای زیاد کار کن یعنی صحنه تو این شکلی به واقعیت نزدیک کن،موندم اون اختلاف سطح چیه؟!پله است؟ کف پله 5 سانتی داریم؟!لوستر وسطی هم ارتفاش خیلی پایینه سر خوره
در مورد متریال: فضا خیلی خامه، تفاوتی بین کف و دیوار وجود نداره؟به قول دوستمون کنتراستی بین مبلمان و صحنه ایجاد نکردی متریال مبل ها جنس خاصی رو معرفی نمی کنه پایه مبلا از جنس روی مبله در حالی که بهتر بود فلزی می شد اون نوارهای نارنجی رنگ فقط رنگن؟دیواره پشتی خوب در اومده دیسپلیس دادی بهش؟
در مورد نور پردازی: نور خیلی زیاده زیاد و یکنواخت، زیادیش باعث شده منیع نوریت تعریفی نداشته باشه و مشخص نیست چی فضارو روشن کرده به خصوص فاصله بین مبل ها و دیواره سنگی. نور مخفی های دور ستون ها خیلی پر نور شدن ولی نور مخفی مربعی کنار لوستر مناسبه(نمی دونم شاید با یه رنگ دیگه بهتر هم می شد)، اسپات ها بازم شدید شدن وقتی نور زیاده دیگه لزومی به نورپردازی تاکیدی(اسپات) وجود نداره پس جایی اسپات بذار که نور کمه و می خوای با روشن کردن یه نور نقطه ای تابلو یا چیزه دیگه ای رو نشون بدی ترکیبه نور و سایه است که قشنگی میاره
 

mgh-max

کاربر فعال
در مورد متریال درسته خودم می خواستم در و دیوار خام باشن تو کارای مثل این که مال پارسال هستش اوایل قسمتی از دکور خام درست می کردم.
در مورد فضا ایده یه سالن بود که گوشش مبله . خودمم تایید می کنم که کار رئال نیست
اختلاف سطح و پله های کوتاه فقط جنبه تزئینی داشت دلیل خاصی واسه اندازش نیست
نورای هالوژن مخفی درسته من تو self illumination زیاد خبره نبودم اون موقع واسه همین خوب در نیومد
در مورد منابع نور همه نورا چراغ دارن منتها توی کادر نیست وقتی این کار تموم شده بود دیدم یه نقطه هایی تاریکه در حالیکه ایده م یه سالن روشن بود واسه همین اطراف مربع سقفو چنتا نور اضافه کردم ( بطور منظم و متقارن)ولی ظاهرا نتیجه خوبی در پی نداشته

ممنون از نظرات
 

mgh-max

کاربر فعال
در مورد متریال درسته خودم می خواستم در و دیوار خام باشن تو کارای مثل این که مال پارسال هستش اوایل قسمتی از دکور خام درست می کردم.
در مورد فضا ایده یه سالن بود که گوشش مبله . خودمم تایید می کنم که کار رئال نیست
اختلاف سطح و پله های کوتاه فقط جنبه تزئینی داشت دلیل خاصی واسه اندازش نیست
نورای هالوژن مخفی درسته من تو self illumination زیاد خبره نبودم اون موقع واسه همین خوب در نیومد
در مورد منابع نور همه نورا چراغ دارن منتها توی کادر نیست وقتی این کار تموم شده بود دیدم یه نقطه هایی تاریکه در حالیکه ایده م یه سالن روشن بود واسه همین اطراف مربع سقفو چنتا نور اضافه کردم ( بطور منظم و متقارن)ولی ظاهرا نتیجه خوبی در پی نداشته

ممنون از نظرات
 

madmaster_3d

Well-Known Member
اول این رو بگم که متاسفانه مشکلی که تو سایت و بخش 3بعدی من میبینم و تارگی هم ایجاد شده. خیلی از کاربرای کار بلد که سطحشون بالا رفته دیگه زحمت نظر دادن زیر هر پستی رو بخودشون نمیدن. و فقط اگه کار یکی از بچه های قوی سایت باشه میان قربون صدقه هم میرن و کلی تعریف.
متاسفانه این مشکلی هست که من رو خیلی ناراحت میکنه و الان یه سری به گالری بزنید ببینید بازدید چقدر زیاده اما نظر زیر کارهای بچه های تازه کار چقدر کم

حاج علی اگر یک حرف تو عمرت زدی که باید طلا گرفت . همین حرفت بود. آخه جدیدا مد شده که اگر نظر ندی خیلی کلاست بالا هستش و حالیته ( خودمونیش ) . این قضیه رو من همون قدیم گفتم کلی آدم دشمنم شدن. گفتن ادبیاتت برای سیات مشکل داره و .... خلاصه 1 هفته هم بن شدم. :lol: بگزریم. خلاصه اینجوری سایت پیش بره بجه ها کم میشن. من سایت همسایه که میرم میبینم بعضی از بچه ها از این سایت به همین دلایل رفیق بازی و .... خوششون نمیاد و اینجا نمیان دیگه. رک بگم خودمم دلم خیلی پره از این سایت. ولی خوب هنوز دوستانی داریم اینجا که برامون ارزش دارن و میام.

خلاصه اگر واقعا کشورت رو دوست داری یک تغیری تو خودتون بدید. ( آقا جبهه نگیرید. بخوایم بجث کنیم یکی من میگم یکی شما. نظری داشتی بیا تو پیغام خصوصی . صحبت می کنیم. مرسی )
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.عیدتون مبارک.
خب حداقل ما بچه ها پائین با هم اتحاد داشته باشیم برامون بهتر هست.:rose: اونا یه تیم ما هم یه تیم... دروازه بان من.قول میدم 40 تا گل بخورم :lol:
نظر خودت درباره کار چیه؟ خودت نقدش کن ببینم توش چی می بینی...
بچه ها نکات خیلی خوبی رو گفتن.می ترسم تکرار گویی بشه.
اما میخوام کلی بحث کنم.چرا منتال ری ؟ آیا هنوز بر شما واضح نشده خیلی سخت می شه باهاش کنار اومد؟ تعصب بیجا اشتباه هست.وقتی تمام کارهای معماری تاپ دنیا با وی ری یا فرای یا مکسول هست ( بالای 90 درصد وی ری ) خب چرا مثل ماهی آزاد خلاف جهت شنا کنیم.
منتال محدود هست. سخت هست.گزینه زیاد داره.ابزارها دست و پا رو می بنده. خب نمیشه فقط از روی کار 4 تا استاد و گالری خود نرم افزار که بهترین هاشو میزاره قضاوت کرد.قضاوت رو میشه از روی کارها کرد.
نمی دونم چرا میگم اما باور کن همین صحنه هیچ کاری نکن.یه متریال کلی به همه چی بده.نور پردازی کن ببین چقدر توی وی ری بهتر در میاد

نقد کار
:)
کل کارت رو این نقد جواب میده
همه چی سفید نور قرمز.
شیدر سازی وجود نداره.فقط تکسچر بازی شده.مثلا سنگ براق شده.چه سنگی اینقدر براق هست؟
چرا اتاق این رنگی شده.شما توی خونت اتاق رو این رنگی میبینی؟ این هم سند شعور بی انتهای منتال ری هست.یه جا برای کنترل satiuration داره اونم توی کالر مپینگ.
اور برایت بیداد میکنه.
کارت دیتیل نداره.
 

mgh-max

کاربر فعال
شیدر سازی وجود نداره.فقط تکسچر بازی شده
الان دقیق تر توضیح میدین این جمله رو؟ :دی

سنگ اصلا براقیت نداره ا حداقل فقط شاید به نظر بیاد ولی نداره
در مورد منتالم غرض خاصی در کار نبوده
من قبلا با وی ری کار کرده بودم از نظر سختی واقعا فرقی ندارن من فقط اکثرا با منتال کار می کنم چون واقعا ضرورت پیش نیومده مجبور شم فقط با وی ری کارکنم در واقع فرق آنچنانی نداشته برام :) واقعنم سخت نیست اونقدا که میگن

ممنون از نظرات
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام مجدد.فکر کنم از نقدم ناراحت شدین.
سنگ آنتیک به جوری انگار رفکلت سفید داره. جدا از سفیدی نوری که روش افتاده.
به این میگن تکسچربازی
texture.jpg
به این میگن شیدر سازی
shader.jpg
ببین به نظر خودت متریال هات چطوری هستن؟! بین مبل و گچ دیوار چه تفاوتی هست؟
نور قرمز توی فضا بیداد میکنه.شما خودت شخصا حاضری 10 دقیقه توی این اتاق باشی؟
عدد satiuration خیلی باید کمتر بشه.

به نظرم می تونی از وی ری نتیجه بهتری بگیری.حالا که هر 2 رو بلدی. البته اگه واقعا وی ری رو بشناسی عملا سراغ منتال نمی ری. باز هم میگم.4 تا منتال باز استثناء کاری ندارم.روی صحبتم با امثال خودم آماتور هست.نتیجه بهتری میشه ازش گرفت.


 

sasan irani

Well-Known Member
خسته نباشی عزیز دست درد نکنه
من 2تا اشکال فنی دیدم حالا رو معماریش بحثی ندارم
1اصلا من متریالی ندیدم
2نوردپردازی هم ضعیف بود
بازم دستت درد نکنه
 

mgh-max

کاربر فعال
سلام مجدد.فکر کنم از نقدم ناراحت شدین.
نه واقعا ناراحت نشدم
روی نقد بیشتر فکر می کنم تا اینکه بخوام جبهه بگیرم


سنگ آنتیک به جوری انگار رفکلت سفید داره. جدا از سفیدی نوری که روش افتاده.
نه سنگه به هیچ وجه رفلکت نداره و خودمم منطقی نمی دونم همچین کاری واسه همچین متریالی بکنم


به این میگن تکسچربازی
منظورتون متوجه شدم ممنون :)


به نظرم می تونی از وی ری نتیجه بهتری بگیری
این کار که از کارای قریمیمه حالا ایشالا از کارای بعدی که این الان اتاق پنجم بود الان دارم اتاق 22 کار می کنم با وی ری احتمالا بگیرم ببینم چی میشه :دی

ممنون
 

mgh-max

کاربر فعال
خسته نباشی عزیز دست درد نکنه
من 2تا اشکال فنی دیدم حالا رو معماریش بحثی ندارم
1اصلا من متریالی ندیدم
2نوردپردازی هم ضعیف بود
بازم دستت درد نکنه

بله تو جوابای قبلیم در مورد مشکلات و استثنائات این کار گفته بودم تو کارای بعدی مشکلات اوربرایت کمتر شده
ممنون
 

donkhowan

Active Member
هدف از نور پردازی روی تابلو اینه که بهتر دیده بشه نه اینکه با نور زیاد نصفش محو بشه !
( اینم نقد معماری :") )
 

جدیدترین ارسال ها

بالا