بی بی کد Room 02

HR3D

کاربر فعال
سلام دوباره به رفقا ، کار جدید خدمت شما
لطفا حتما نظر بدید،


[MIUC]R1324956585[/MIUC]


زمان رندر تصویر اول : 1h 44m

[MIUC]R1324956614[/MIUC]


زمان رندر تصویر دوم : 1h 42m

| 3ds Max 2014 | Vray 2.0 | Photoshop CC |

همچنین از نظراتتون راجع به نورپردازی ، متریال ها و طیف و سبک رنگ ها دریغ نکنید ،

با تشکر :rose:
 

پیوست ها

  • Room2 Final 1.jpg
    Room2 Final 1.jpg
    531.9 کیلوبایت · بازدیدها: 12
  • Room2_r2 Final.jpg
    Room2_r2 Final.jpg
    440.5 کیلوبایت · بازدیدها: 8
آخرین ویرایش:

HR3D

کاربر فعال
میشه مشخصات سیستم رندر رو بگی ؟

بله ،
Dell Inspiron n5110

Cpu : Intel Core i5-2410M @ 2.30GHz
Ram : 4.00 GB
Graphic Card : Geforce GT 525m

قیمت دستگاه هم که الان در بازار 1 تومن هست ، که البته مدل بالاتر این لپ تاپ یعنی 7110 از نظر من بهتره . :rose:
 
آخرین ویرایش:

HR3D

کاربر فعال
ممنون چه نظرات سازنده ای .... :sad:

تا الان 55 تا مشاهده ولی نظرات هیچ .... :shock:
آخه چرا یعنی برام سواله ، عارف جان حداقل شما بگو چرا ...
:sad:
 
آخرین ویرایش:

darklight

کاربر فعال
لطفا به این نظر به عنوان یک نظر شخصی از کسی که از معماری سررشته نداره و توی سه بعدی هم خیلی تازه کاره نگاه کن و به دل نگیر و اگه اشتباه می گم فقط بهم تذکر بده.
۱. نویز کار روی میز و روی پارکت و کمد کنار. اصلا به نظرم subdiv مناسب نداره برای همین هم جنس اونا به درستی معلوم نیست.
۲. پارکت ها تا اونجایی که من تو عکس ها دیدم معمولا یا براقند و یا مقدار زیادتری bump دارند. پارکت شما اصلا متریال درستی نیست (البته شاید اشتباه می گم)
۳. به نظرم پست پرو خوبی نشده. ایکاش یکم مثلا کروماتیک ابورشن میدادی و یا یه مقدار bloom اضافه می کردی و یا حتی یه مقدار با zdepth حالت گردو غبار ایجاد می کردی. محیط به نظرم خیلی خشک و تمیزه و غیر طبیعی شده.
۴. من که اصلا جنس مبلمان رو تشخیص نمی تونم بدم (به عنوان کسی که هنوز چشمش به CG آشنا نشده)
۵. نور و سایه و ترکیبشون توی صحنه وجود نداره و انگار که فقط نور محیطی هست اما داره از پنجره نور میاد و این یعنی تصویر کنتراست مناسبی رو ایجاد نکرده و خیلی مصنوعی شده.
۶. یا پرز های قالی رو بلند تر می گرفتی یا به جای وی ری فور از فور خود مکس استفاده می کردی که خیلی نتیجه بهتری میده.
۷. متریال فرش رو خیلی بد انتخاب کردی و تقریبا دیتیلش رو از بین برده. نور پردازی هم تو این مورد بی تقصیر نبوده.
۸. ابزارهای سقف درست با هم مچ نیستند. پایین دیوار هم به نظرم معمولا اگه کف پارکت باشه یه قرنیزی می خواد تا اینطوری خالی به نظر نرسه (البته این رو هم نمی دونم)
۹. متریال کاغذ دیواری یه خط سیاه وسطش داره که خیلی جالب نشده. بهتر بود متریال رو تمیز تر درست می کردید.

شرمنده از این همه ایراد بنی اسرائیلی ... امیدوارم به بزرگی خودت عفو کنی و برای کارهای من هم به همین اندازه ایراد بگیری... :)
ولی کارت خوبه. اما کلا توی کارهات نور زیادی زرده و خیلی وقتا این با محیطت نمی خونه. روش یه کم بیشتر کار کن.
امیدوارم از این که فقط مثل پیرزنها ایراد گرفتم و از خوبی های کارت چیزی ننوشتم ناراحت نشی.
 

HR3D

کاربر فعال
لطفا به این نظر به عنوان یک نظر شخصی از کسی که از معماری سررشته نداره و توی سه بعدی هم خیلی تازه کاره نگاه کن و به دل نگیر و اگه اشتباه می گم فقط بهم تذکر بده.
۱. نویز کار روی میز و روی پارکت و کمد کنار. اصلا به نظرم subdiv مناسب نداره برای همین هم جنس اونا به درستی معلوم نیست.
۲. پارکت ها تا اونجایی که من تو عکس ها دیدم معمولا یا براقند و یا مقدار زیادتری bump دارند. پارکت شما اصلا متریال درستی نیست (البته شاید اشتباه می گم)
۳. به نظرم پست پرو خوبی نشده. ایکاش یکم مثلا کروماتیک ابورشن میدادی و یا یه مقدار bloom اضافه می کردی و یا حتی یه مقدار با zdepth حالت گردو غبار ایجاد می کردی. محیط به نظرم خیلی خشک و تمیزه و غیر طبیعی شده.
۴. من که اصلا جنس مبلمان رو تشخیص نمی تونم بدم (به عنوان کسی که هنوز چشمش به CG آشنا نشده)
۵. نور و سایه و ترکیبشون توی صحنه وجود نداره و انگار که فقط نور محیطی هست اما داره از پنجره نور میاد و این یعنی تصویر کنتراست مناسبی رو ایجاد نکرده و خیلی مصنوعی شده.
۶. یا پرز های قالی رو بلند تر می گرفتی یا به جای وی ری فور از فور خود مکس استفاده می کردی که خیلی نتیجه بهتری میده.
۷. متریال فرش رو خیلی بد انتخاب کردی و تقریبا دیتیلش رو از بین برده. نور پردازی هم تو این مورد بی تقصیر نبوده.
۸. ابزارهای سقف درست با هم مچ نیستند. پایین دیوار هم به نظرم معمولا اگه کف پارکت باشه یه قرنیزی می خواد تا اینطوری خالی به نظر نرسه (البته این رو هم نمی دونم)
۹. متریال کاغذ دیواری یه خط سیاه وسطش داره که خیلی جالب نشده. بهتر بود متریال رو تمیز تر درست می کردید.

شرمنده از این همه ایراد بنی اسرائیلی ... امیدوارم به بزرگی خودت عفو کنی و برای کارهای من هم به همین اندازه ایراد بگیری... :)
ولی کارت خوبه. اما کلا توی کارهات نور زیادی زرده و خیلی وقتا این با محیطت نمی خونه. روش یه کم بیشتر کار کن.
امیدوارم از این که فقط مثل پیرزنها ایراد گرفتم و از خوبی های کارت چیزی ننوشتم ناراحت نشی.


اتفاقا خیلی ممنون که نظر دادید ، نظرات شما خیلی کمکم میکنه ، خودمم داشتم دیوونه میشدم که چرا کارم اونجوری که باید در بیاد نمیشه ، و اصلا نمیتونم بفهمم که آیا مشکل از نور پردازیه ؟ طیف رنگ و متریاله ؟ دکوراسیون کاره ؟ مدل آبجکت ها یا به هم اومدنشونه ؟ زیبا شناسی معماریه ؟ تنظیمات رندره ؟ پرسپکتیوه ؟
از تمام دوستان خواهش میکنم که بگن مشکل از چیه ؟ چون که دارم دیونه میشم ! :cry::sad:

درباره ی متریال های میز و پارکت و کمد هم خودم نمیدونم چیکار کنم که هم کمی رفلکت داشته باشه و هم شفاف نباشه مثل آینه ، که اینجوری نویز دار میشه ولی سابدیو رو که گذاشتم رو 20 اینا
اره الان پارکت رو گفتی دیدم که من بد درآوردمش :green: نباید بهش رفلکت اکی میدادم چون میخواستم که کف کار جوری بشه که کمی هم انعکاس داشته باشه و چون این تکسچر (به نظرم) با رنگ فضا هماهنگ تر بود این رو انتخاب کردم

اصلا من نمیدونم این رنگ ها کنار هم هم سطح هستند یا کار رو مرده و بی روح میکنند ، نمیدونم تو سبک مدرن باید چه رنگ هایی رو کنار هم گذاشت و یا چه رنگ هایی کنار هم راحت میشینن که چشم پسند باشه ، البته من مقاله ی آقای کمباری رو چندبار خوندم ولی باز هم نمیتونم صحنه رو جذاب کنم ، حتی توی پست پرو !

ممنون میشم دوستان کمکم کنند

باتشکر:rose:
 

darklight

کاربر فعال
منم از معماری سر رشته ندارم. ولی نکته اینه که باید تمرین کرد، اگه تاتوریال ببینی و آموزشهای اینترنتی بخونی خیلی خوبه.
من خودم پک عکس Snake's Collection-Pack رو دانلود کردم و گاهی میشینم همینجوری نگاهشون می کنم. خیلی جالبه هم رنگها و هم فضا و ...
البته من خیلی سرم نمی شه اما بالاخره هر کسی یه سلیقه شخصی داره دیگه. مثلا من اون داخلی چوبی کلاسیک رو خودم زدم اما چون از این طرح خوشم میومد زدمش و خوب بد هم نشد. سلیقه خودت کلی کمکت می کنه اما سعی کن با دیدن عکس و کارهای دیگران این سلیقه خودت رو ارتقا بدی. (این توصیه استاد عارف عزیزه از خودم نگفتما)
ولی علی الحساب با اون سیستم شما میشد این کار رو خیلی بهتر و کم نویز تر با زمان رندر کمتر بدست آورد. من توصیه اکید می کنم که حتما یا کلاس برید و یا تاتوریال دانلود کنید و از روش تمرین کنید. یه کار دیگه هم اینه که از روی عکس کپی بزنید (مثل همون کار اتاق خوابتون و یا اون حموم من)
نظرات تخصصی رنگ و ... رو هم دوستان معمار و هنرمند باید بگن ولی بد نیست که یکم عکاسی هم یاد بگیرید.
من توی یک تاتوریال شنیدم که برای رندر سریع (در مورد شما با سیستم ضعیف) برای کم کردن تاثیر نویز میشه از بامپ استفاده کرد چرا که ناهمواری سطح خودش یه جور توجیح کننده نویز رفلکت هستش. البته همیشه کاربرد نداره اما میشه گاهی ازش استفاده کرد.
 

darklight

کاربر فعال
دیشب داشتم یه نگاهی به لیست آموزش هام می انداختم که یه آموزش جالب از سایت gnomon رو دیدم به اسم global illumination exterior/interior vray lighting techniques که یه مقدار قدیمی هستش ولی بسیار عالی و کاربردی این پدیده رو بررسی کرده. تا حالا آموزشی به این کاملی تو این زمینه ندیده بودم. وقتی دیشب شروع کردم به دیدنش انقدر برام جالب بود که ساعت رو نگاه کردم دیدم شده 4:30. به شما هم توصیه می کنم برای درک این مفهوم حتما این آموزش رو ببینید. هم درباره نویزهای معمولی ریز توضیح داده و هم نویزهای بزرگ و هم در مورد بسیاری از شیوه های متفاوت محاسبات نور محیطی. آموزشش هم با اسلاید توضیح داده و هم با محیط خود مکس و خیلی کاربردی و راحت خیلی چیزها رو برام روشن کرد. اگه تونستید گیرش بیارید حتما ببینید. من قبلا یه مجموعه 70 گیگی از آموزشهای این شرکت رو دانلود کرده بودم (البته هنوز کامل نشده) و این توی اونا بود. حجمش زیاده (بیش از ۶ گیگ) ولی اگه گیر آوردید شک نکنید توی مفید بودنش....
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
در مرحله اول پیشنهاد میکنم آموزش Viscorbel Creating V-Ray Materials Vil 1,2,3 رو ببینی، متریال مبل خیلی ساده هست، نور پردازی هم باید حرفه ای تر باشه، مثلا اینکه از دو طرف نور تابیده شده زیاد جالب نیست و یه مرز بین نور و سایه کار رو زیبا میکنه، میتونی بجای نور دوم از یه Ambient Light با مقدار کم استفاده کنی تا فقط یکم صحنه روشن تر شه و مشکل بوجود نیاره و نور اصلی از سمت چپ وارد بشه، اما باز متریال و بافت خیلی مهم تره. شکل مبل هم مصنوعیه و کاملا صاف و خشک به نظر میرسه، چیزهای طبیعی تا این حد منظم و دقیق نیستن چه از لحاظ رنگ و چه از لحاظ شکل.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا