انیمیشن Ritoon آخرین کاراکتری که ریگ کردم لطفا نظر بدید

sayehaye3d

New Member
[FONT=&amp]سلام به همه دوستان [/FONT]​
Ritoon [FONT=&amp] اسم آخرین کاراکتری هست که مدل و ریگ کردم یک کاراکتری که برای تمامی رویدادهای اون کد نویسی کردم بطوری که تمامی قسمت های بدنش [/FONT]deforme [FONT=&amp] شده و قابلیت تبدیل به صدها کاراکتر دیکه رو داره . [/FONT]Ritoon [FONT=&amp] دارای یک [/FONT]GUI[FONT=&amp] داینامیک هستش یعنی که شما اگر ده ها بار اون رو با [/FONT]namespace[FONT=&amp] های متفاوت [/FONT]import [FONT=&amp] کنید خوده [/FONT]GUI[FONT=&amp] بصورت اتوماتیک همه اون ها رو شناسایی می کنه و فقط کافیه نام کاراکتر را از پالت کشویی [/FONT]GUI [FONT=&amp] انتخاب کنید تا تمامی تنظیمات به کاراکتر انتخابی شما تغییر کنه . با [/FONT]magic preset Ritoon [FONT=&amp] میتونید صدها کاراکتر را خلق کنید که در ازای هر کاراکتر به شما یک [/FONT]button [FONT=&amp] میده که با اون میتونید کاراکتر را [/FONT]load , edit , rename , delete [FONT=&amp] کنید و خیلی قابلیت های دیگه . لطفا ببینید و اگر نکته ای به ذهنتون رسید برای بهتر شدن کار حتما پیشنهاد بدید البته قبل از هر چیز بگم که خیلی از قابلیت های کاراکتر را به خاطر طولانی شدن زمان [/FONT]demo [FONT=&amp] نشون ندادم. به دلیل حجم [/FONT] 20MB [FONT=&amp]فایل نتونستم اینجا آپلود کنیم از این لینک ببینید. [/FONT]
[FONT=&amp]
یا از سایت دوست عزیزم هادی سیدی دانلود کنید اینم لینکش
[/FONT]www.cgkade.com/ritoon/ritoon.rar
[FONT=&amp]
ممنون از اینکه وقت میذارید و کارو میبینید.[/FONT]
 

پیوست ها

  • ritoon6.JPG
    ritoon6.JPG
    67 کیلوبایت · بازدیدها: 31
  • ritoon5.JPG
    ritoon5.JPG
    67.4 کیلوبایت · بازدیدها: 24
  • ritoon3.JPG
    ritoon3.JPG
    70.7 کیلوبایت · بازدیدها: 36
  • ritoon2.JPG
    ritoon2.JPG
    71.1 کیلوبایت · بازدیدها: 32
  • Ritoon.JPG
    Ritoon.JPG
    77.6 کیلوبایت · بازدیدها: 38
آخرین ویرایش:

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
یه به به ...ببینین کی اینجاست
جناب موحدی عزیز
دوستان آقای موحدی یکی از بچه های با استعداد و خلاقه که به شخصه خیلی از کاراشون و تکنیک هایی که استفاده میکنن خوشم میاد
ایشون همکار بنده هستن که از نزدیک از مراحل کاراشون با خبرم که چقدر روی این کار زحمت کشیدند
کارشون و gui که تعریف کردن خیلی انعطاف بالایی داره.
جناب موحدی خواهشا یکمی بیشتر در مورد کار و قابلیت های این gui توضیح بدید

خسته نباشی و موفق تر باشی
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام دوست عزیز. عالی بود. هادی جان هم راس می گن، حتما توضیحاتی در مورد نحوه انجام کارتون رو بگید چون برای افراد علاقه مندی چون من خیلی مفیده.
 

امین تری دی

Active Member
سلام ویدیو رو دیدم علی بود

همه چی خیلی خوب بود از اینکه میشه ازش صد ها کاراکتر ساخت بیشتر لذت بردم و gui هم خیلی حرفه ای و قوی بود


موفق و موید باشی
 

Mehran coyote

Well-Known Member
کارتون عالی بود
همیشه از این نوع ریگ کردن لذت میبرم

موفق باشید
 

sayehaye3d

New Member
ممنون از همه دوستان که این همه لطف دارید
دوست عزیزم گفتن راجبه کار یه توضیحاتی بده من نمیدونم راجبه چه قسمتیش باید توضیح بدم فکر کنم اگر راجبه GUI کار بگم بیشتر بدرد دوستان بخوره
در قسمت معرفی یه چیزایی گفتم ولی چشم تکمیلترش میکنم به طور کلی GUI هایی که تعریف میشه یا تک منظوره هستن یا باید بصورت دستی یک سری پیش وند و پسوند ها از طریق یک textField اضافه کنی تا کاراکتر شمارو بشناسه ولی توی GUI که من طراحی کردم ابتدا اومدم یک مشخصه برای کاراکتر تعریف کردم که با refresh کردن GUI بصورت خودکار دنبال این مشخصه در صحنه میگرده و هر تعداد از این مشخصه را که پیدا کرد در پالت کشویی بالای GUI نشون میده یعنی این که شما این کاراکتر ها با این نامها را در صحنه دارید زمان طراحی کدها برای GUI هم کلیه کدها بصورت یک متغییر global تعریف شدن که مربوط به اسم کاراکتر میباشد که با جایگزینی نام هر کاراکتر در این متغییر کلیه کدها متعلق به اون کاراکتر خاص میشه

یک نکته هم که شاید واسه بعضی هاتون جالب باشه سوئیچ کردن بین IK و FK بدون پرش هستش که واسه این قضیه من راههای زیادی رو امتحان کردم که همشون با خطای زیادی روبرو شدم ولی در نهایت با تابع Xform این مشکل و حل کردم که موقعیت global IK , FK رو پیدا کردم و هر کدوم از اونها رو به موقعیت اون یکی دیگه بردم یکی از معضلات خیلی بزرگ دیگه که توی ریگ هستش اینه که وقتی یک morph برای لبها تعریف میشه در حالتی که دهن بسته هست خیلی خوب جواب میده ولی همینکه دهن باز میشه به دلیل کش اومدن vertex ها و جابجایی شون اون morph یا خراب میشه و یا تاثیرش بسیار کم میشه که من مجبور شدم واسه این مشکل یه ازای هر morphi که برای لبها در حالت بسته تعریف می کردم یک morph نیز در حالت دهن باز برای همین حالت تعریف کنم که اینها رو بوسیله کد نویسی در هنگام باز و بسته کردن دهان بهم تبدیل میکردم
امیدوارم که بدردتون خرده باشه
موفق باشید یا علی
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام. خیلی بحث خوبی راه افتاده.ممنون از دوست عزیز و حرفه ایمون.به نظرم باید امثال شما حتما به فکر رزومه و پروفیلو و ارائه به کمپانی های بزرگ انیمیشن باشید.شاید براشون جالب بیاد و زندگی تون از این رو به اون رو بشه.
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
ممنونم بابت توضیحات کاملو قشنگت

میشه یه شات از تمام morph هایی که ساختی رو بذاری؟
البته من خودم دیدم ها :دی میخوام بچه های دیگه ببینن... واقعا باعث تحریک مغزم میشه morph هاتو میبینم...

مرسی
 

sayehaye3d

New Member
ممنون هادی جان لطف داری یه رندر از morph ها رو گذاشتم امیدوارم بدرد دوستان هم بخوره البته همینطور که بالا هم توضیح دادم morph هایی که مربوط به لب هستند دو بار تعریف شدن یکی در حالت دهن باز و یکبار در حالت دهن بسته که شاید در این رندر زیاد متوجه تغییرات نشید و حتما باید wireframe اونو دقیق برسی کنید که متوجه بشید من برای چشمها از morph استفاده نکردم سعی کردم از joint استفاده کنم چون هم کنترل بیشتری داشت هم انعطاف پذیری بیشتر
یک نکته هم بگم که احتمالا برای اطلاعات همه خوبه در کمپانی های بزرگ دنیا از جمله پیکسار از این روش morph کامل برای لبها استفاده نمیشه چون محدودیت زیادی برای حرکات لب به همراه داره بلکه از روش ترکیبی morph و مسائل داینامیکی استفاده میشه برای این کار تعدادی point روی face جاگذاری میشن که همراه با morph ها جابجا میشن وظیفه این point ها حرکت لب ها بدون استفاده از morph ها بلکه با استفاده از یک سری دستورهای دیگه هستش مثلا در برنامه مایا cluster ها تا حدی این کار رو انجام می دند البته نمی شه بطور مستقیم از cluster ها روی face استفاده کرد باید از چند پل ارتباطی استفاده کرد تا در نهایت به اون نتیجه رسید یه کلیپ خیلی کوچولو که مربوط به یکی از ریگمن های pixar هستش رو آپلود کردم اگر ببینید بهتر متوجه این قضیه میشید. تست های زیادی واسه حل این مسئله زدم برخلاف ظاهرش خیلی پیچیدست این اواخر یه پلاگین خیلی کوچولو با python نوشتم که locator رو به vertex ها constraint میداد و همراه با morph ها جابجا میشد که خیلی امیدوارم کرد البته روشهای دیگه ای هم واسه این کار بود مثل استفاده از follicle هایی که واسه hair استفاده میشه ولی اونم چون رابطه مستقیم با UV داره زیاد با مشکل مواجه میشه
موفق باشید یا علی
 

پیوست ها

  • morph.flv
    1 مگایابت · بازدیدها: 15
  • morph.jpg
    morph.jpg
    549.9 کیلوبایت · بازدیدها: 14
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا