افزونه 1 Ritoon آخرین کاراکتری که ریگ کردم لطفا نظر بدید

sayehaye3d

New Member
[FONT=&amp]سلام به همه دوستان [/FONT]​
Ritoon [FONT=&amp] اسم آخرین کاراکتری هست که طراحی کردم یک کاراکتری که برای تمامی رویدادهای اون کد نویسی کردم بطوری که تمامی قسمت های بدنش [/FONT]deforme [FONT=&amp] شده و قابلیت تبدیل به صدها کاراکتر دیکه رو داره . [/FONT]Ritoon [FONT=&amp] دارای یک [/FONT]GUI[FONT=&amp] داینامیک هستش یعنی که شما اگر ده ها بار اون رو با [/FONT]namespace[FONT=&amp] های متفاوت [/FONT]import [FONT=&amp] کنید خوده [/FONT]GUI[FONT=&amp] بصورت اتوماتیک همه اون ها رو شناسایی می کنه و فقط کافیه نام کاراکتر را از پالت کشویی [/FONT]GUI [FONT=&amp] انتخاب کنید تا تمامی تنظیمات به کاراکتر انتخابی شما تغییر کنه . با [/FONT]magic preset Ritoon [FONT=&amp] میتونید صدها کاراکتر را خلق کنید که در ازای هر کاراکتر به شما یک [/FONT]button [FONT=&amp] میده که با اون میتونید کاراکتر را [/FONT]load , edit , rename , delete [FONT=&amp] کنید و خیلی قابلیت های دیگه . لطفا ببینید و اگر نکته ای به ذهنتون رسید برای بهتر شدن کار حتما پیشنهاد بدید البته قبل از هر چیز بگم که خیلی از قابلیت های کاراکتر را به خاطر طولانی شدن زمان [/FONT]demo [FONT=&amp] نشون ندادم. به دلیل حجم [/FONT] 20MB [FONT=&amp]فایل نتونستم اینجا آپلود کنیم از این لینک ببینید. [/FONT]
[FONT=&amp]
[/FONT]
[FONT=&amp]یا از سایت دوست عزیزم هادی سیدی دانلود کنید اینم لینکش
[/FONT]www.cgkade.com/ritoon/ritoon.rar
[FONT=&amp]
[/FONT][FONT=&amp]
ممنون از اینکه وقت میذارید و کارو میبینید.[/FONT]


 

پیوست ها

  • ritoon6.JPG
    ritoon6.JPG
    67 کیلوبایت · بازدیدها: 30
  • ritoon5.JPG
    ritoon5.JPG
    67.4 کیلوبایت · بازدیدها: 31
  • ritoon4.JPG
    ritoon4.JPG
    55.9 کیلوبایت · بازدیدها: 34
  • ritoon3.JPG
    ritoon3.JPG
    70.7 کیلوبایت · بازدیدها: 37
  • ritoon2.JPG
    ritoon2.JPG
    71.1 کیلوبایت · بازدیدها: 27
آخرین ویرایش:

nc_hamid

Member
سلام
من مایا کار نیستم و تو مکس ریگ می کنم .
کار ریگ زیاد دیدم و خیلی پی گیرم
چون با مایا کار نکردم نمی تونم خیلی نظر حرفه ای بدم .
اما اون چیزی که دانش من می گه این محشره !!!!
فکر می کنم کارای انیمیشن منتور الگوت بوده و می خواستی یه چیزی مثل اون کار کنی .
کارت رو چند بار دیدم . بهت تبریک می گم ...
GUI خیلی حرفه ای با جزئیات خیلی زیادی بود مشخصه تایم خیلی زیادی رو براش صرف کردی . انعطاف پذیری تو در آوردن کاراکتر های متعدد ... خوش اومد ..
ریگ بدن و صورت کاراکتر ها برای یه کاراکتر آموزشی و تمرینی خیلی خیلی خوب بود .
می شد جزئیات بیشتری هم بهش اضافه کرد ( البته شاید اضافه کردی و توی فیلم نبود) ..
Save&Load Pose ها با قدرت برنامه نویسی که داری فکر نکنم کار سختی باشه . (البته مایا کار نکردم و نمی تونم خیلی چیزی بگم)
تو صورت هم می شه بیشتر رو Squash کار کرد . اما خود این هم فوق العادست .
خیلی خیلی خوشحال شدم همچین کاری رو دیدم تا حالا کار ایرانی با این همه جزئیات ندیده بودم .
همیشه موفق باشی به امید روز های موفق برات
 
سلام خیلی عالی شده امکان دانلودش برامون نیست ؟ میشه ازش در دمو ریل هامون استفاده کنیم ؟
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
ابوالفضل جان خیلی خوب بود عزیز.

شما که زحمت کشیدی چنین ریگی زدی کاش تو پا و دست ها هم حالت curve یا Arc ایجاد میکردی یا تو حالت کلی سر SS ایجاد میکردی.

میشه گزینه های دیگه هم گفت مثلا برای کمر به دو حالت ss ایجاد میکردی، یکی همین روش که تو حجم و عریض شدن جسم تغییری ایجاد نشه و مدل دوم که موقع کش امدن یا جمع شدن کمر باریگ و پهن بشه.

GUI ـت هم خیلی خوب بود، ساده و جمع و جور و مرتب.

مواردی هم که دوستان گفتن من دیگه تکرار نمیکنم عزیز

حق یارت
 

sayehaye3d

New Member
قبل از هر چیز هر چیز از همه دوستان تشکر میکنم که نظر دادن راستش من واسه تمام بدن کاراکتر curve گذاشتم ولی متاسفانه توی این demo نشون ندادم ولی squash و stretch که باعث باریک شدن کمر شود استفاده نکردم که سعی میکنم اونم اضافه کنم برای save و load کردن pose دیگه زمان نزاشتم آخه برنامه های pose manager خیلی خوبی واسه مایا هستش که واسه هر کاراکتری تعریف میشه و manage خیلی خوبی داره مثل poselib ولی با این حال اگر به نظر شما بازم این قضیه ضرورت داره من برنامه pose manager خاصی واسه خودش طراحی میکنم
در مورد squash و stretch سر هم قبلا اضافه کردم فقط کافیه اونو در محور مورد نظر scale کنید در این demo گزینه ای بود که باعث بزرگ شدن سر می شد که در هر سه محور عمل میکرد ولی خیلی ساده میشه سر رو گرفت و در هر جهتی scale کرد ممنون از همتون که وقت گذاشتید و نظر دادید
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
در مورد squash و stretch سر هم قبلا اضافه کردم فقط کافیه اونو در محور مورد نظر scale کنید

ببخشید باز میپرسمآآآ، این scale ـی که میگین scale عادیه یا براش تعرف شده که تو هر محوری که سر scale شد دو محور دیگه عملی برعکس داشته باشن تا scale به حالت SS در بیاد نه فقط یه کشیدگی ساده. ایجوری ایجاد شده؟ چون کم زیاد شدن حجم تو SS به ترتیب اول برای سر خیلی مهمه که اعمال بشه، تو کمر بهتر در دو مورد یعنی فقط کشش و جمع شدگی عادی بودن باریک و پهن شدن و هم به همین ورش یعنی کم و زیاد شدن حجم و در مرحله آخر برای دست و پا که لازم نیست چنین اتفاقی براشون بی افته، همون کشش عادی بس هستش.
البت من در مورد ریگ به اندازه شما اطلاعات ندارم این ها رو بر اساس یه فردی که به انیمیت علاقه داره کار میکنه میگم ، یعنی مواردی هست که یه انیماتور احساس نیاز میکنه.

در مورد SS سر هم اگه به روش این کارکتری که تصویرش رو گذاشتم کار بشه خیلی خوبه. نمیدونم source ریگ این کاراکتر رو دارین یا نه (( که به احتما زیاد دارین)) ولی اگه ندارین میتونید از این صفحه دانلودش کنید تا دقیق متوجه بشین منظور من چیه در مورد SS سر. اسم کاراکتر هم MOOM هست.

attachment.php
 

پیوست ها

  • ss head.jpg
    ss head.jpg
    35.1 کیلوبایت · بازدیدها: 55

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
حامد جان بیکاری میای تو ذهن من و ذهن خونی میکنی؟ :green:

البت من نمیخواستم بگم شبیه شده فقط یکی از گزینه ها رو از روی این مثال زدم
 

Hamed_8

Member
حامد جان بیکاری میای تو ذهن من و ذهن خونی میکنی؟ :green:

البت من نمیخواستم بگم شبیه شده فقط یکی از گزینه ها رو از روی این مثال زدم

دیگه چکار کنیم ، هی گفتی با این ...ها نگردم ها ولی گوش ندادم :cool::green:
 

sayehaye3d

New Member
سلام دوست عزیز ممنون که بازم اشاره کردی متاسفانه من ss رو واسش نذاشتم ولی بصورت دستی میشه هر طوری scale داد یه مسئله مهم این که چون واسه ریگ کردن کمر کاراکتر از یک روش کاملا متفاوت از روش های متداول استفاده کردم که این قابلیت را داشته باشه هم در حالت FK و هم IK اونو بزرگ و کوچیک کرد تا بشه شخصیت های متفاوتی با اون ساخت باید دید این ss مشکلی برای اون قضیه بوجود نمیاره ولی بازم ممنون که راهنمایی کردید.
در مورد این که آقا حامد میگن این ریگ یا GUI شبیه به Moom شده خیلی ببخشید احتمالا شما تا حالا ریگ نکردید یا درست و حسابی با Moom کار نکردی و خیلی سطحی دیدید و مقایسه کردید کاراکتر Moom رو دوست گلم رامتین مدل و ریگ کرده شما با face کاراکتر moom اصلا نمیتونید احساس خوبی بسازید من خودم انیماتور هستم و زیاد باهاش انیمیت زدم ولی ریتون فقط واسه face چیزی نزیدیک به 120 تا morph داره
2-moom امکان snsp ؛ IK , FK را نداره
3- امکان snap , IK به قسمت های مختلف بدن را نداره
4- امکان تغییر شخصیت و squash , stretch در حالت FK نداره
5- امکان sculpt کردن بدن رو نداره ولی Ritoon رو به راحتی میتونید Sculpt کنید بدون این که هیچ کدوم از morphash به هم بریزه
6- Ritoon امکان تغییر size در تمام قسمت های بدنش را داره مثل hand, arm , Foot , upleg , head, spine و هر جایی که فکرش رو کنید که هیچ کدوم از اینها توی کاراکتر moom نیستش منظورم در حالت IK نیستش بلکه در حالت پیش فرض کاراکتره
7- از لحاظ GUI اگر برنامه نویس باشید متوجه میشید که زمین تا آسمون از لحاظ کد نویسی با هم متفاوت هستندنمیدونم تا حالا GUI طراحی کردید یا نه ولی بطور کلی در GUI چند قسمت هستش که با هم مشترک هستند مثل pose ایستادن کاراکتر که butoon هایی برای select کردن روش قرار میدن همه GUI ها قسمتی برای select بدن و قسمتی برای دست و قسمتی برای صورت و در نهایت قسمتی برای تنظیمات دارند شاید از لحاظ ظاهر به هم شبیه باشند ولی از لحاظ کد نویسی کاملا با هم متفاوت هستند به عنوان مثال GUI خوده کاراکتر Moom دقیقا شبیه به چند کاراکتر دیگه از جمله boris هستش ولی اصلا نمیتونید بگید اینها از هم کپی کردن یکی از rig man های Pixar هم با همین تکنیک گرافیک GUI هاش رو طراحی میکنه پس احتمالا اونم از روی Moom داره کپی میکنه . اما در مورد GUI Ritoon شاید بگید تا حدی ظاهر همون GUI را داره ولی از لحاظ کد نویسی هیچ شباهتی به moom نداره چون این GUI کاملا dynamic بوده تمامی کدهای رایج هم دستخوش تغییر شد تا در هر شرایطی کاملا سازگار باشه یک مثال کوچولو این که اگر کاراکتر moom رو با namespace وارد برنامه کنید دیگه GUI اون کار نمیکنه ولی Ritoon GUI حتی بدون حضور کاراکتر هم فعال میشه و یصورت اتوماتیک تمامی کاراکتر های موجود چه دارای namespace و چه فاقد namespace رو شناسایی میکنه یک قابلیت دیگه استفاده از کلیدهای Shift و Ctrl برای اضافه کردن اعضا و Reset کردن کلی و عضو انتخابی از داخل GUI هستش و خیلی قابلیت های دیگه که از حوصله شما و من به دور هستش که بگم ممنون از این که حوصله کردید و این طومار من رو خوندید قصد جسارت نداشتم فقط خواستم تا حدی بگم که این مثالی که شما اوردید چقدر با Ritoon متفاوته . موفق باشید یا علی
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
در مورد این که آقا حامد میگن این ریگ یا GUI شبیه به Moom شده

سید جون یا بهتر پسر عمو تقصیر خودته :green:اون gradient کار رو هم رنگ اون زدی آدم حس شباهت میکنه ((شوخیدم عزیز))، یه مقدار فکر کنم رو حالتت تاثیر گذاشت حرف حامد عزیز، البت بهت حق هم میدم چون خیلی کار کردی روی این کاراکتر، ولی در کل کارت تحصین برانگیزه، ناراحت هم نشو، فکر نکنم حامد جان نظر بدی داشتن.

در کل کارت خیلی خوب شده، راستش میتونم بگم با وجود افرادی مثل شما میشه یه پروژه چشم کور کن ساخت ولی حیف و حیف که انیماتور این کاره در حد anim school و mentor نداریم.
در کل کارت خیل خوب شده عزیز.

حق پشت و پناهت.
 
آخرین ویرایش:

nc_hamid

Member
شرمنده من دخالت می کنم . اینجا مخصوص مایاست و من هم مایا کار نکردم ..
قصد تخریب کسی یا توهین ندارم اما اینکه بعضی چیز ها درک نشه امری طبیعیه . تو داری تو یه level بالا با کلی کد و مباحث کاملا تخصصی ریاضیاتی دست و پنجه نرم می کنی و توقعی هم نیست دوستان کار رو درک نکنن . تو همین مجید آنلاین بار ها و بارها شده که سید حسین کار گذاشته یا نظر تخصصی داده اونوقت در جوابش یه سری حرف ها ی آبکی و بدون بار علمی تحویل گرفته اما خدا رو شکر هیچ وقت تاثیری تو انفاق علمش نداشته . البته به یه جهت خوب شد !!! کلی راجع به کارت گفتی و کلی چیز یاد گرفتیم .
کارت خیلی عالی بود بیشتر نمونه کارها تو بذار . کلی برای من کلاس آموزشیه ..
 
میشه کاراکترش را بزارید تا باهاش انیمیت بزنیم و تو دموریل خودمون استفاده کنیم ؟
 

Hamed_8

Member
سلام دوست عزیز ممنون که بازم اشاره کردی متاسفانه من ss رو واسش نذاشتم ولی بصورت دستی میشه هر طوری scale داد یه مسئله مهم این که چون واسه ریگ کردن کمر کاراکتر از یک روش کاملا متفاوت از روش های متداول استفاده کردم که این قابلیت را داشته باشه هم در حالت FK و هم IK اونو بزرگ و کوچیک کرد تا بشه شخصیت های متفاوتی با اون ساخت باید دید این ss مشکلی برای اون قضیه بوجود نمیاره ولی بازم ممنون که راهنمایی کردید.
در مورد این که آقا حامد میگن این ریگ یا GUI شبیه به Moom شده خیلی ببخشید احتمالا شما تا حالا ریگ نکردید یا درست و حسابی با Moom کار نکردی و خیلی سطحی دیدید و مقایسه کردید کاراکتر Moom رو دوست گلم رامتین مدل و ریگ کرده شما با face کاراکتر moom اصلا نمیتونید احساس خوبی بسازید من خودم انیماتور هستم و زیاد باهاش انیمیت زدم ولی ریتون فقط واسه face چیزی نزیدیک به 120 تا morph داره
2-moom امکان snsp ؛ IK , FK را نداره
3- امکان snap , IK به قسمت های مختلف بدن را نداره
4- امکان تغییر شخصیت و squash , stretch در حالت FK نداره
5- امکان sculpt کردن بدن رو نداره ولی Ritoon رو به راحتی میتونید Sculpt کنید بدون این که هیچ کدوم از morphash به هم بریزه
6- Ritoon امکان تغییر size در تمام قسمت های بدنش را داره مثل hand, arm , Foot , upleg , head, spine و هر جایی که فکرش رو کنید که هیچ کدوم از اینها توی کاراکتر moom نیستش منظورم در حالت IK نیستش بلکه در حالت پیش فرض کاراکتره
7- از لحاظ GUI اگر برنامه نویس باشید متوجه میشید که زمین تا آسمون از لحاظ کد نویسی با هم متفاوت هستندنمیدونم تا حالا GUI طراحی کردید یا نه ولی بطور کلی در GUI چند قسمت هستش که با هم مشترک هستند مثل pose ایستادن کاراکتر که butoon هایی برای select کردن روش قرار میدن همه GUI ها قسمتی برای select بدن و قسمتی برای دست و قسمتی برای صورت و در نهایت قسمتی برای تنظیمات دارند شاید از لحاظ ظاهر به هم شبیه باشند ولی از لحاظ کد نویسی کاملا با هم متفاوت هستند به عنوان مثال GUI خوده کاراکتر Moom دقیقا شبیه به چند کاراکتر دیگه از جمله boris هستش ولی اصلا نمیتونید بگید اینها از هم کپی کردن یکی از rig man های Pixar هم با همین تکنیک گرافیک GUI هاش رو طراحی میکنه پس احتمالا اونم از روی Moom داره کپی میکنه . اما در مورد GUI Ritoon شاید بگید تا حدی ظاهر همون GUI را داره ولی از لحاظ کد نویسی هیچ شباهتی به moom نداره چون این GUI کاملا dynamic بوده تمامی کدهای رایج هم دستخوش تغییر شد تا در هر شرایطی کاملا سازگار باشه یک مثال کوچولو این که اگر کاراکتر moom رو با namespace وارد برنامه کنید دیگه GUI اون کار نمیکنه ولی Ritoon GUI حتی بدون حضور کاراکتر هم فعال میشه و یصورت اتوماتیک تمامی کاراکتر های موجود چه دارای namespace و چه فاقد namespace رو شناسایی میکنه یک قابلیت دیگه استفاده از کلیدهای Shift و Ctrl برای اضافه کردن اعضا و Reset کردن کلی و عضو انتخابی از داخل GUI هستش و خیلی قابلیت های دیگه که از حوصله شما و من به دور هستش که بگم ممنون از این که حوصله کردید و این طومار من رو خوندید قصد جسارت نداشتم فقط خواستم تا حدی بگم که این مثالی که شما اوردید چقدر با Ritoon متفاوته . موفق باشید یا علی

کلاً ما ایرانی ها میل به جبهه گیری داریم ، چیز خاصی نیست !
میشه توضیح بدین چطوری سوئیچ بین IK , Fk رو درست کردین که پرش نداره ؟؟؟ امیدوارم توضیح کامل باشه که دوستان یاد بگیرن
 

sayehaye3d

New Member
سلام آقا حامد من که قبلا گفتم قصد جسارت به کسی رو ندارم فقط خواستم بگم کمی عمیقتر به قضیه نگاه کنیم . یک مسله جالب براتون بگم این که چون گرایش تحصیلیم هم گرافیک بوده و هم تدوین با همه جور قشر هنرمند بودم با اساتید بزرگ هر رشته هم کلاس داشتم هم تا حدی همکار بودیم مثل موسیقی گرافیک انیمشن تدوین کارگردانی و خیلی های دیگه و جالب اینجاست که همشون نسبت به یک مسئله اتفاق نظر داشتن که حتی اساتید بزرگ هر رشته هنری در ایران از همدیگه انتقاد کوبنده میکنن نه سازنده ولی همین آدما وقتی بلند میشن و میرن بیرون از کشور کاملا شخصیتشون عوض میشه نمیدونم واقعا این خاک ایرانه که این خاصیت و داره یا چیزه دیگه که هنوز دز حیرتش موندم خیلی دوست دارم انتقادامون سازنده باشه مثل آقا سید و اون یکی دیگه دوست گلم که اسمشم نمیدونم در بالا یه سری مطالبی گفتن که حتما سعی میکنم توی کاره بعدیم لحاظ کنم.
در مورد اون دوست عزیز که گفتن کارتو بزار دانلود کنیم باید بگم این کار رو واسه یه پروِژه کاری طراحی کردم و این کار آینده پروژه رو به خطر میندازه و دور از انتظاره که این کارو بکنم
اما در مورد سوئیچ کردن بین IK , FK بدون پرش من از این روش رفتم که از طریق یه تابع بسیار مفید به نام xform توی مایا موقعیت global هر کدوم(IK,FK) رو شناسایی کردم و مقدار مختصاتیش رو بیرون اوردم و خیلی راحت اون یکی دیگه رو حالا چه IK و چه FK را به موقعیت اون یکی دیگه بردم البته این روشی بود که من با صدها بار تست بهش رسیدم شاید یکی دیگه از روشه دیگه ای بره مثلا با کد snap کردن IK به FK از طریق اسکریپت های رایج در مورد object snap هم میشه این کارو انجام داد که اونم دردوسرای خاص خودش رو داره
موفق باشید یا علی
 
آخرین ویرایش:

Hamed_8

Member
سلام آقا حامد من که قبلا گفتم قصد جسارت به کسی رو ندارم فقط خواستم بگم کمی عمیقتر به قضیه نگاه کنیم . یک مسله جالب براتون بگم این که چون گرایش تحصیلیم هم گرافیک بوده و هم تدوین با همه جور قشر هنرمند بودم با اساتید بزرگ هر رشته هم کلاس داشتم هم تا حدی همکار بودیم مثل موسیقی گرافیک انیمشن تدوین کارگردانی و خیلی های دیگه و جالب اینجاست که همشون نسبت به یک مسئله اتفاق نظر داشتن که حتی اساتید بزرگ هر رشته هنری در ایران از همدیگه انتقاد کوبنده میکنن نه سازنده ولی همین آدما وقتی بلند میشن و میرن بیرون از کشور کاملا شخصیتشون عوض میشه نمیدونم واقعا این خاک ایرانه که این خاصیت و داره یا چیزه دیگه که هنوز دز حیرتش موندم خیلی دوست دارم انتقادامون سازنده باشه مثل آقا سید و اون یکی دیگه دوست گلم که اسمشم نمیدونم در بالا یه سری مطالبی گفتن که حتما سعی میکنم توی کاره بعدیم لحاظ کنم.
در مورد اون دوست عزیز که گفتن کارتو بزار دانلود کنیم باید بگم این کار رو واسه یه پروِژه کاری طراحی کردم و این کار آینده پروژه رو به خطر میندازه و دور از انتظاره که این کارو بکنم
اما در مورد سوئیچ کردن بین IK , FK بدون پرش من از این روش رفتم که از طریق یه تابع بسیار مفید به نام xform توی مایا موقعیت global هر کدوم(IK,FK) رو شناسایی کردم و مقدار مختصاتیش رو بیرون اوردم و خیلی راحت اون یکی دیگه رو حالا چه IK و چه FK را به موقعیت اون یکی دیگه بردم البته این روشی بود که من با صدها بار تست بهش رسیدم شاید یکی دیگه از روشه دیگه ای بره مثلا با کد snap کردن IK به FK از طریق اسکریپت های رایج در مورد object snap هم میشه این کارو انجام داد که اونم دردوسرای خاص خودش رو داره
موفق باشید یا علی

در مورد پاراگراف اولت کاملاً موافقم
در مورد دوم هم بله با xform میشه این کارو انجام داد
حتی با خوده کنسترین هم میشه انجامش داد

نظر بنده هم برای زیر سوال بردن کار شما نبود، فقط بحث شباهت بود که گفتم بدونید
دلیل این درخواست IK , FK هم بماند !
موفق باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا