Rig کاراکتر با poly زیاد

Gryphon

Member
سلام
میخواستم بدونم میشه یه کاراکتر که دو تا کیفیت داره (poly زیاد، poly کم) اول اونیکه جزییات کم داره ریگ کرد بعد تنظیمات ریگ اونو سریع به مدلی که جزییات بالا داره انتقال داد؟
 

nc_hamid

Member
سلام
ریگ کردن که ربطی به جزئیات Mesh نداره . ریگ ثابته فقط این وسط Skin فرق می کنه.
برای Skin هم اگه کاراکتر با جزئیات بالا رو Skin بدی بعد همون کاراکتر رو جزئیاتش رو کم کنی هیچ مشکلی نیست .(من خودم این کار رو می کنم )
اما اگه دو کاراکتر جدا داری Save & Load Skin وقتی Vertex ها با هم برابر نیستند درست جواب نمی ده.
 

Gryphon

Member
ممنون که جواب دادین
درمورد ریگ سوتی دادم نه؟ ریگ دقیقا چیه؟
راستش کاراکتر من متفاوت نیست فقط تو zbrush ، یه بار دیوایدش کردم حالا میخوام مدل با جزییات پایین رو اسکینشو بدم به مدل با جزییات بالا. هیچ روشی نیست؟ برنامه چطور؟ پلاگین؟ اسکریپت هم قبول میکنم!!!
این paint لامصب مکس هم که درست حسابی کار نمیکنه آدم راحت مدل با poly زیادو اسکین کنه!!!!!!
 

nc_hamid

Member
سلام
Rigging یعنی ایجاد یه سری ساختار که باهاش بتونی یک جسم Mesh رو متحرک سازی کنی . خود ایجاد ساختار معمولا مستقل از Mesh هستش مثلا Bip که یه ریگ آمادست .
با Skin مکس تا اونجایی که من بلدم نمی شه . چون تعداد Vertex ها زیاد می شه Skin نمی تونه تخمین بزنه .تو ScriptSpot شاید یتونی Script که به درد کارت بخوره پیدا کنی چون به لحاظ تئوری کاری که می خوای انجام بدی شدنیه البته با یه در صد خطا.
پلاگین هم هست که به جای Skin استفاده کنی . بهترینش Bones Pro:
http://cgpersia.com/2010/07/bones-pro-ver-4-21-for-3ds-max-2011-2010-x32bit-x64bit-7845.html
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
عزیز میشه که skin کاراکتر low ـت رو بدی به کاراکتر High ـت.
شما بعد از skin کاراکتر low کاراکتر light رو دقیقا بذار روی کاراکتر skin شدت و بعد modify Skin wrap رو کاراکتر hight اعمال کن.
یه نکته: قبل از این کار یه انیمیت به کاراکتر skin شدت بده. اول حالت استاندارد بعد از فریم 0 یه حرکتی بده یعنی فریم 0 حالت خودش رو داشته باشه. حالا اون modify رو به کارکتر High بده و بعد جسم low رو توی این modify بشناسون. حالا time slider رو تکون بده تا ببینی کاراکتر vertex ـهای کاراکتر high ـت خوب نشستن رو کاراکتر low ، اگه خوب match نبودن با تنظیمات skin wrap خوب match ـشون کن.
یعنی جسمت رو با تغییر time slider ببر تو یه pose و با اعداد falloff و Distance Infl و Face limit خوب ارتباط بین vertex های جسم low و جسم high ـت رو تنظیم کن تا نرم و یکسان و تمیز این ارتباط در بیاد و در آخر وقتی خوب با هم match شدن توی modify skin wrap گزینه ی convert to skin رو بزن با این کار با حالاتی که تنظیم کردی دقیقا skin روی کاراکتر high اعمال میشه و مادیفای skin wrap توی لیست modify خاموش میشه و یه مادیفای skin میاد روش حالا دیگه جسم high با skin خودش داره از bone های تبعیت میکنه.

انشا الله به کارت بیاد و من پیچیده توضیح نداده باشم. اگه مشکل املایی هم داشت شرمنده
حق یارت
 

nc_hamid

Member
سلام
واقعا ممنون bubo3d
خیلی ساده و عالی بود .
Skin Wrap ابزار فوق العاده ایه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا