reventon

faramarz2

Well-Known Member
سلام حسام جان...
رونتون رو ول کردی زدی توی یه کار دیگه :green:
مدل که عالی شده.رندرت هم که همونجور که خودت گفتی کارتونی شده.
منتظر ادامه کارت هستم.:rose:
موفق باشی
 

hesam_sn

کاربر VIP
سلام حسام جان
مثل همیشه عالی شده ... :rose:
منتظر رندر خفتتم داداش ...:green:
موفق باشی ...
سلام ممنون. زیاد منتظر رندر خفن نباش اینم یه جو هست که میگذره :lol:
خیلی قشنگه واقعا کف کردم مخصوصا رندری که گرفتی نور پردازیش هم عالیه. دستت درد نکنه
ممنون :rose:
سلام حسام جان...
رونتون رو ول کردی زدی توی یه کار دیگه :green:
مدل که عالی شده.رندرت هم که همونجور که خودت گفتی کارتونی شده.
منتظر ادامه کارت هستم.:rose:
موفق باشی
سلام. رونتون تقریبا تموم شد ولی ازش راضی نبودم یکی دیگه مدل کردم. بعضی جاهاش رو باید دوباره میسواختم که حوصله دوباره کاری نداشتم
این مدل هم به جای اینکه اول کلش رو بسازم بعد جزییات رو اضافه کنم هر قسمت رو با جزییاتش ساختم و بعد رفتم سراغ قسمت بعدی
اینجوری به نظرم بهتره ولی چون اولین بار بود از این روش استفاده کردم یه کارهایی هست که تو مدل بعدی انجام میدم. کلا اگر مدل رو خوب نسازم ولش میکنم :green:
 

Ali_CG

Well-Known Member
سلام حسام جان
این چرا وایرش اینجوریه؟ :green: اسپید مدلینگ بوده؟!
خیلی نا منظمه و موج داره، زیادی هم تو گذاشتن ادج ها صرفه جویی کردی!
اینکه اول هر تیکه رو با جزییاتش مدل کنی و بهد بری سراغ تیکه های بعدی فکر بدی نیست و میتونی از همون اول روند کارت رو بهتر ببینی
ولی توی گذاشتن تیکه های بعدی باید مراقب باشی که شکل کلیش رو حفظ کنی
مثلا تو ساخت در ماشین! تو به یه پلان دیگه شروع به ساخت کردی ولی به اینکه این ادج ها کجای ادج های تیکه قرار میگیرن توجه نکردی ( هم راستا نیستن ) و فقط تا یه حدی که توی رندر به نظر برسه که همه چیز سر جاش قرار کردی قرارشون دادی . . .
میتونستی اول یه connect بین دو تا ادج بزنی ( از چپ به راست )بعدش به کمک ابزار snap ورتکس های در رو به ورتکس های بدنه وصل کنی . . .
اینجوری هم دقیق تر و راحت تر میتونی جلو بری و هم وایر صاف و منظمی داری . . .
چقدر فک زدم . . .:green:
ولی رندرت خوب شده!
باید از این رندرات یاد من هم بدی . . .
بوس!
 

hesam_sn

کاربر VIP
سلام حسام جان
این چرا وایرش اینجوریه؟ :green: اسپید مدلینگ بوده؟!
خیلی نا منظمه و موج داره، زیادی هم تو گذاشتن ادج ها صرفه جویی کردی!
اینکه اول هر تیکه رو با جزییاتش مدل کنی و بهد بری سراغ تیکه های بعدی فکر بدی نیست و میتونی از همون اول روند کارت رو بهتر ببینی
ولی توی گذاشتن تیکه های بعدی باید مراقب باشی که شکل کلیش رو حفظ کنی
مثلا تو ساخت در ماشین! تو به یه پلان دیگه شروع به ساخت کردی ولی به اینکه این ادج ها کجای ادج های تیکه قرار میگیرن توجه نکردی ( هم راستا نیستن ) و فقط تا یه حدی که توی رندر به نظر برسه که همه چیز سر جاش قرار کردی قرارشون دادی . . .
میتونستی اول یه connect بین دو تا ادج بزنی ( از چپ به راست )بعدش به کمک ابزار snap ورتکس های در رو به ورتکس های بدنه وصل کنی . . .
اینجوری هم دقیق تر و راحت تر میتونی جلو بری و هم وایر صاف و منظمی داری . . .
چقدر فک زدم . . .:green:
ولی رندرت خوب شده!
باید از این رندرات یاد من هم بدی . . .
بوس!
سلام بر علی از نوع سی جی :green:
اگر کامل بخوام توضیح بدم باید اینجوری بگم که مثلا در جلو رو ساختم بعد گوشه هاش رو هم دادم تو حالاسمت چپ در جلو که میشه شروع در عقب اون پلی هایی که با تو دادن ادج ها ایجاد شده بود رو انتخاب کردم و detach کرد تیک المنت و کپی رو هم زدم . حالا پلی های این المنت جدید رو انتخاب کردم و 5 تا اکسترود دادم به سمت چپ. این عدد 5 رو همه جا استفاده کردم تا درز ها یه اندازه بشن.
خب الان تو المنت جدید این پلی هایی که اکسترود شدن نقش همون ادج هایی رو دارن که تو میدیم و بقیه پلی های این المنت رو پاک کردم . الان با انتخاب ادج ها و کشیدن به سمت چپ مدل در عقب شروع میشه. اینجوری 2 تا در دقیقا در یه امتداد قرار میگیرم. بقیه قسمت ها هم به همین شکل ساختم. یعنی جلوی درزا تمام پلی ها جلوی هم هستن فقط ممکنه تو یه تیکه ادج بیشتری باشه یه جا کمتر مثل همین دو تا در
موج هم فکر کنم منظورت اون حالت مثلثی هست که تو بعضی جاها دیده میشه؟ نباید اینجوری باشه؟ وقتی اسموت میدم اونا برطرف میشن
من بیشتر فک زدم:green:
 

Ali_CG

Well-Known Member
من که نفهمیدم چی گفتی . . .! :green:
بزار یه جور دیگه بگم !
کاری ندارم که در رو اکسترود کردی یا از یه پلان جدید ساختی . . .
میتونستی به تعداد ادج های دنه، به در هم ادج بدی، بعدش به کمک ابزار snap ورتکس ها رو به ورتکس های بدنه وصل کنی . . .
مثلا توی عکس، قرمز ها رو با snap وصل کن به هم . . .
ولی سبز ها نشون میدن که تعداد ادج های در با بدنه برابر نیست! اینجوری ادج ها میزون هم قرار نمیگیرن، با اضافه کردن چند تا ادج و به کمک snap میتونی درستش کنی . . .
گرفتی چی شد؟!! :neutral:
 

پیوست ها

  • 000.jpg
    000.jpg
    53.2 کیلوبایت · بازدیدها: 15

hesam_sn

کاربر VIP
توضیح دادنش سخت بود :green: باید تصویری بگم
تو کار بعدی سعی میکنم رعایت کنم . موج رو نگفتی از کجا فهمیدی؟
 
آخرین ویرایش:

hesam_sn

کاربر VIP
آها از اون نظر...
مرسی .پس با این حساب با این مدل نمیشه رندر خوب گرفت :cry:
باید یه مدل تمیز تر بسازم. اینو هرچی جلو رفتم کم حوصله تر شدم تند تر کار کردم:green:
تو سایت cgcar قسمت wip یه قسمت هست به اسم high end خیلی کاراشون خوبه. از تمیزی زیاد کاراشون آدم کف میکنه:) من هی نگاه میکنم نمیفهمم اینا چطوری میسازن که از مدل واقعیش تمیزتر میشه
 

hesam_sn

کاربر VIP
همين وقتو که صرف اين ماشين کردی اگه رو رونتون می ذاشتی می تونستی يه رندر توپ از اون بگيری
رونتون رو تا اینجا ساختم :sad:
 

پیوست ها

  • zx.PNG
    zx.PNG
    82.9 کیلوبایت · بازدیدها: 11
  • hhh.jpg
    hhh.jpg
    197.6 کیلوبایت · بازدیدها: 8
  • z.PNG
    z.PNG
    79.3 کیلوبایت · بازدیدها: 9
  • zz.jpg
    zz.jpg
    230.9 کیلوبایت · بازدیدها: 9

asa.graphic

Well-Known Member
حسام جان اینم عالیه اونم عالیه :rose:
اگه جوت داره تموم میشه بگو یکم جو برات بفرستم :lol:
کم کم روی هردوشون کار کن ... خودتو دست کم نگیر باورکن فوقولادس ... عالی کار کردی داداش ... منتظر یه رندر خفن مثل کارهای قبلیت هستیم ... :rose:
 

hesam_sn

کاربر VIP
حسام جان اینم عالیه اونم عالیه :rose:
اگه جوت داره تموم میشه بگو یکم جو برات بفرستم :lol:
کم کم روی هردوشون کار کن ... خودتو دست کم نگیر باورکن فوقولادس ... عالی کار کردی داداش ... منتظر یه رندر خفن مثل کارهای قبلیت هستیم ... :rose:
فکر میکنم کم کم هر دوشون رو ول کنم برم سراغ یه مدل دیگه:lol:
 

hamed.f

Well-Known Member
سلام حسام جان :rose:
فعلاً يکيش رو ادامه بده...:green:
من خودم که از رونتون بيشتر خوشم مياد چون کمتر ديده ميشن.ولی اين هم قشنگه.اون فيلتری که ازش استفاده کردی کارت رو يکم خراب کرده اينطوری نه رئال هستش نه فانتزی!
 

SinaTR

Well-Known Member
يه چيزی رو می گم اميدوارم ناراحت نشی...
اينکه تو تاپيک تو اينو می نويسم دليل بر اين نيست که مخاطبم فقط تويی...
راستشو بخوای مدل کردن ماشينای بنز و بی ام و و لامبورگينی گالاردو و فورد مستانگ يکم خز شده، به نظر من رو اين بی ام و کار نکن، رو رونتون کار کنی الآن خيلی بهتره، فرم اصلی بدنه رو که خوب دراوردی، عکس زياد ببين، به وايرات نظم بيشتری بده کارو تموم کن.
 

hesam_sn

کاربر VIP
يه چيزی رو می گم اميدوارم ناراحت نشی...
اينکه تو تاپيک تو اينو می نويسم دليل بر اين نيست که مخاطبم فقط تويی...
راستشو بخوای مدل کردن ماشينای بنز و بی ام و و لامبورگينی گالاردو و فورد مستانگ يکم خز شده، به نظر من رو اين بی ام و کار نکن، رو رونتون کار کنی الآن خيلی بهتره، فرم اصلی بدنه رو که خوب دراوردی، عکس زياد ببين، به وايرات نظم بيشتری بده کارو تموم کن.
حرف دلمو زدی:green: 100% موافقم. بیشتر از اینا Audi هست بعدش فورد. یه مدت حالم از فورد مستانگ به هم میخورد اگر مجانی هم بهم میدادن قبول نمیکردم:green: معمولا ماشینایی مدل میشن که خاص باشن خودم تا حالا چند بار سایت carblueprints.info رو زیر و رو کردم تا یه مدلی رو پیدا کنم که خوشم بیاد.
x6 رو جایی ندیده بودم و میخواستم یه suv مدل کنم اینو انتخاب کردم. از رونتون عکس از نمای نزدیک نتونستم زیاد پیدا کنم. بلوپرینتش هم مشکل داشت. این مدلایی که گفتی عکس هم ازشون زیاده ولی بعضی جاهای رونتون رو نفهمیدم چه شکلیه که مدل کنم:-?
الان میخوام کار با rhino رو شروع کنم که با nurb مدلسازی کنم. یه آموزش ازش دیدم خیلی جالب بود و مدلای پیچیده رو راحت در میاورد که نسبت به پلی مدلینگ راحت تره
باشد که موفق شوم:rose:
 

hesam_sn

کاربر VIP
یه بلوپرینت جدید برای رونتون پیدا کردم ولی اونم مشکل داشت. یه قسمتایی تو یه نما بود یه جا دیگه نبود. کلا با هم مچ نبودن برای اینکه موقع مدلسازی گیر نکنم با line از روی بلوپرینتا شکل ماشین رو در آوردم که موقع مدلسازی ورتکس ها رو به این لاینا اسنپ کنم.:paint:
اسم تاپیک هم قاطی شده:green:
 

پیوست ها

  • zz.PNG
    zz.PNG
    117.5 کیلوبایت · بازدیدها: 7
  • z.PNG
    z.PNG
    124.4 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • xz.PNG
    xz.PNG
    163.1 کیلوبایت · بازدیدها: 6
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا