بی بی کد Realtime architect demo

Ali Rahimi

New Member
سلام به همگی. کار جدید من. این یه مرکز تجاری در حال ساخت هست توی خیابان فرشته. 2 ماه کار برده.

full HDR. 16bit float lightmap. correct tonemapping

Game engine: Quest3d
Model: Maya
Texture: Photoshop
Render engine for lightmap baking: Turtle

EXE
http://www.ali-rahimi.net/portfolio/realtime/sam-center.exe

HD Quicktime
http://www.ali-rahimi.net/portfolio/movie/hd/sam-center-hd.mov

SD Quicktime
http://www.ali-rahimi.net/portfolio/movie/sd/sam-center-sd.mov

Related topic
http://forum.quest3d.com/index.php?topic=68472.0

Official page
http://www.ali-rahimi.net/pages/portfolio/sam-center.html











 
آقا دستت درد نکنه جالب شده
بعضی فریم رندرها خوبه بعضیا یه جوریه
انیمیشن رو هم دیدم
چقدر با سرعت دوربین حرکت میکرد انگار داشتی فرار میکردی!
توی پارکینگ واقعا داشت سرم گیج میرفت:razz:
خیلی ساختمونای دورو برش خوب نشده نبود
در مجموع جالب بود:green:
ایشالا موفق باشی
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام علی جان
واقعا خسته نباشی
کارت خوب شده...
فقط یه سوال ...

شاید ساده به نظر بیاد اما واقعا من خیلی باهاش مشکل دارم
تو کار گاراژ به کف آسفالت یه فلش زرد رنگ دادی
یکی از راهاش خوب ساخت تکسچر هست که میای تو فتوشاپ میسازی

خوب یه مشکلی هست ... تو کارایی که با ابعاد زیاد مثل همین کار مجبوری سایز تکسچرت رو بالا ببری (منظورم ابعادش هست) تا اینکه یه تکسچر با کیفیت داشته باشیم
اما
اما سطوحی که چند برابر این گاراژ هستن دیگه نمیشه با فتوشاپ یه تکسچر روش انداخت چون حجم تکسچرش حداقل با پسوند JPG بیشتر از 50 مگ میشه

پس نمیشه و نمیصرفه

یه راه دیگه ای که من میدونم متریال ماسک هست
یکی دیگه هم Vray blend هست که یه جورایی دوتا یا چند تا تکسچر رو Fade میکنه تو هم که تو اینجور کارا بدرد نمیخوره

خواستم یه مقدمه ای از سوام رو بگم و بپرسم شما با چه روشی این کف آسفال رو تکسچر دادی
اگه جواب تکسچرینگ تو فتوشاپ هست یه سوال دیگه هم پیش میاد و اونم اینه که همین حرکت رو روی سطح بزرگتر رو با چه روشی تکسچر میکنی...

ممنون از شما و موفق باشی​
 

FATEMEH

همسفر قاصدک ها
سلام خسته نباشید کار سفارشی خوبی شده
یه سوال برام پیش اومد
توی این سفارش هایی که قراره اجرا بشن و ساخته بشن مدلسازی باید با ابعادخیلی دقیق باشه ؟ یا فقط دیدن پیش نمایش براشون کفایت میکنه ؟
 

Borhan72

خسته‌ی خسته...
Wow...
فوق‌العادس....
خيلی Lightmap هاش باحالن....

ميشه در مورد اين Turtle كه باهاش لايت مپ هاشو درست كردی يه توضيح مختصر بدی؟؟؟
پلاگين واسه‌ی ماياست؟؟؟
لينكشم اگه بدی ممنون ميشم...

 
بلاخره دانلود شد !
خیلی پروژه جالبی هست.
باورم نمیشه توی دنیا آدمایی هستن که حاظرن بابت ساختمونشون یه همچین خرجی بکنن.
واقعاً قشنگ در اومده ، مخصوصاً خورشیدش :rose:
 

Ali Rahimi

New Member
عجب پروژه سنگيني
عالي شده
تبريك مي گم
ممنون.


آقا دستت درد نکنه جالب شده
بعضی فریم رندرها خوبه بعضیا یه جوریه
انیمیشن رو هم دیدم
چقدر با سرعت دوربین حرکت میکرد انگار داشتی فرار میکردی!
توی پارکینگ واقعا داشت سرم گیج میرفت:razz:
خیلی ساختمونای دورو برش خوب نشده نبود
در مجموع جالب بود:green:
ایشالا موفق باشی
ممنون.
بعضی فریم رندرها خوبه بعضیا یه جوریه یعنه چه؟
راجع به حرکت دوربین بیننده باید در 3 دقیقه یه دید کلی از ساختمان به دست بیاره. نمیشه که 10 دقیقه با دوربین چرخ زد تو ساختمان. بیننده خوابش میبره.
راجع به گیج رفتن سرت شاید مشکل بینایی داری. جدی میگم شوخی نمیکنم.
ساختمونای دورو برش به صورت گرافیکی و ساده ساخته شدن. قرار نیست که همه تهران رو مدل کنم.




سلام علی جان​




واقعا خسته نباشی
کارت خوب شده...
فقط یه سوال ...​





شاید ساده به نظر بیاد اما واقعا من خیلی باهاش مشکل دارم

تو کار گاراژ به کف آسفالت یه فلش زرد رنگ دادی
یکی از راهاش خوب ساخت تکسچر هست که میای تو فتوشاپ میسازی​





خوب یه مشکلی هست ... تو کارایی که با ابعاد زیاد مثل همین کار مجبوری سایز تکسچرت رو بالا ببری (منظورم ابعادش هست) تا اینکه یه تکسچر با کیفیت داشته باشیم

اما
اما سطوحی که چند برابر این گاراژ هستن دیگه نمیشه با فتوشاپ یه تکسچر روش انداخت چون حجم تکسچرش حداقل با پسوند JPG بیشتر از 50 مگ میشه​





پس نمیشه و نمیصرفه​



یه راه دیگه ای که من میدونم متریال ماسک هست

یکی دیگه هم Vray blend هست که یه جورایی دوتا یا چند تا تکسچر رو Fade میکنه تو هم که تو اینجور کارا بدرد نمیخوره​





خواستم یه مقدمه ای از سوام رو بگم و بپرسم شما با چه روشی این کف آسفال رو تکسچر دادی

اگه جواب تکسچرینگ تو فتوشاپ هست یه سوال دیگه هم پیش میاد و اونم اینه که همین حرکت رو روی سطح بزرگتر رو با چه روشی تکسچر میکنی...​






ممنون از شما و موفق باشی​

ممنون.
اون آسفالتها Texture ساده هستن. همونی هست که میبینی. فقط همون با فلش tile نیست. بقیه tile هستن. برای سطوح بزرگتر همون روشهایی رو که گفتی جواب میده.
 

پیوست ها

آخرین ویرایش:

Ali Rahimi

New Member
@FATEMEH_Y : همش دقیقا از روی نقشه Cad ساخته شده

@Borhan72 :
Turtle خروجی های مخصوص برای Game میده که بقیه Render engine ها ندارن http://www.illuminatelabs.com/ فقط Maya داره. تو cgpersia میتونی گیرش بیاری.

@ MAXBAZ : فقط سرفقلی یه دونه از اون مغازه های جلو خیابون 8 میلیارد تومن هستش. دیگه تا آخرش رو بگیر.
 

1835ali

Well-Known Member
خسته نباشی با این که فیلمو ندیدم ولی بنظرم (از روی عکسها ) کار خوبیه برای real time
چون زیاد realtime کار نکردم و محدودیت ها شو نمی دونم زیاد انتقاد نمی کنم ولی یه چند تا انتقاد مشهوده ، یکی اینکه رفلکت ها خیلی بالاست
دوم اینکه درسته برای اینجور کارا باید صحنه low poly باشه ولی دیوار ها دیگه نباید اینقدر تیز باشه حداقل یه پخی با bevel می زدی
صحنه گاراژ ها قشنگترین قسمتهای کارت هست واینکه :
خوشحالم که اینجا و توی این انجمن تقریباً همه نوع گرافیست داریم (البته sculpter کم داریم ) شما هم که realtime کار می کنید
یا علی
 

Farrokh

Active Member
نکته ی بارزی که کار شما داره اینه که یه کار پیشرو هست

یعنی تقریبا از اولین کسانی هستید که بخصوص در سایت های ایرانی یه کار ریل تایم آرشیتکتی با این کیفیت انجام دادید

هرچند که انتقاد هایی مثل کنترل نا مناسب نور ها و اکسپوز شدن موقتی و بر اساس زاویه ی دوربین رو به کارتون دارم

ولی

به دلیل ریل تایم بودن کار و کیفیت مناسب و حجم بالای پروژه ، این اثر رو به تاپ گالری و بعد از اون به گالری برگزیده ها می فرستم
موفق و پیروز باشید :rose:
 

Ultra3D

Well-Known Member
خیلی عالیه
درباره Realtime تعریفش رو شنیده بودم ... خیلی جالب شده!

البته گاراژ به خاطر مدل و تکسچر خوبش و نبود رفلکت زیاد طبیعی تر و قشنگ تره ...
 

30min

Banned
من فیلم HD رو دیدم خیلی خوب بود .
البته به نظرم زیاد روی جزئیات کار نشده بود و شاید این توقع من به خاطر دیدن Demo های این چنینی فراوان در Evermotion و سایت های دیگه هستش که خیلی به جزئیات در حجم وسیع توجه میشه .
از کارهای به حق تاپ گالری هستش .
موفق باشید .
 

Mostafa-3D

Well-Known Member
ایول
خیلی باحاله
رندرش که حرف نداره
Quest3D خروجی گرفتی درسته ؟
اگه با Unity کار میکردی خیلی بهتر بود چون هم محیط باحال تری داره و هم جلوه های قشنگی و نورپردازیش هم حرف نداره
ولی این کارت خیلی خیلی باحال شده ...
 

mohammadyzr

Well-Known Member
سلام
کار خیلی قشنگی شده ،بنده کم و بیش پیگیر کارهای زیبای شما هستم.
فقط به نظر سایز فایل نسبت به حجم کار یه مقدار بالاست، لبه اجسام هم اگه Antialiasing داشته باشن کار جالب تر میشه.
با آرزوی موفقیت روز افزون.
 
تبریک می گم. کار خیلی خوبی شده.
در مورد نسخه ویدیویی حرکت دوربین یک مقدار نامناسب و گیج کننده بود. اما نسخه رئیل تایم کار که گذاشتین خیلی خوب بود.
 

SevenART

Member
کار خوبی شده ... خوشم اومد

ولی باز هم بهتر می شد بشه ...


موفق باشی ....

میگم می تونی بگی اینو چقدر کار کردی .. ؟ $ $ $ $
 

جدیدترین ارسال ها

بالا