RBD Test--------------------------Cinema 4D 11.5

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
attachment.php

سلام به همگی. با یه کار جدید اومدم ولی ایندفعه نه با Houdini. امروز ورژن جدید Cinema 4D رو نصب کردم. این کار تست دومی هست که با یکی از ویزگی های جدید Cinema 4D زدم. خودم ازش خوشم اومد گفتم بذارم شما هم نظر بدین.
متاسفانه در بین نرم افزارهای معروف و قدرتمند سه بعدی ساز در دنیا نرم افزار Cinema 4D درا یران خیلی مورد کم لطفی قرار گرفته. این موضوع رو من خودم به شخصه زیاد دیدم. حتی من بعضی از سه بعدی کارهایی که کارهای بزرگ و پروژه های خوب سه بعدی رو انجام می دن رو دیدم که اصلا این برنامه رو نمی شناسن و چند تایی هم که میشناسن فکر می کنن که این نرم افزار یه برنامه ی ساده با قابلیت های کم و به دردنخور هست و به درد پروژه های سه بعدی نمی خوره. من خودم به شخصه افراد زیادی رو از این طرز فکر رها کردم. بعضی از دوستان که با دیدن Cinema 4D عاشقش هم شدن چون برای کارهایی که در ایران انجام می شه و زیاد سنگین و پیچیده نیست این نرم افزار بهترین و مناسب ترین گزینه می تونه باشه که قابلیت های زیادی رو داره. پلاگین هم که فراوونه برای این نرم افزار. من خودم توی سایت های خارجی دیدم که افراد سه بعدی کار ماهر و با تجربه ای که نرم افزارهای سه بعدی رو مقایسه کردن سینما فردی رو در بعضی از زمینه ها از همهی نرم افزارهای سه بعدی ساز دیگه برتر دونستن. یکی از زمینه هایی که سینما فردی خیلی روش مانور داده بحث سرعته. سرعت در همه ی زمینه ها. از مدلسازی بگیر برو تا رندر و دینامیک.
توی این ورژن هم سینما فردی یه کار خیلی جالب انجام داد در همین زمینه سرعت. من در زمینه دینامیک با نرم افزارهای Houdini و سینما فردی کار کردم. این کاری رو که می بینید محاسبه اش در Houdini زمان بر هست. چون تعداد مکعب هایی که در کار استفاده شده حدودا 1700 تا هست. اماتوی سینما فردی محاسبه ی کار به صورت در جا RealTime انجام شد. این برای من خیلی جالب بود. بگذریم. سرتون رو درد آوردم. قصدم فقط این بود که دوستان از این نرم افزار خوب هم غافل نباشن که در خیلی از موقعیت ها مفید واقع می شه.
منتظر نظرات هستم.
موفق باشید
 

پیوست ها

  • RBD Test 02.rar
    666.9 کیلوبایت · بازدیدها: 88
  • RBD Test 02.jpg
    RBD Test 02.jpg
    59 کیلوبایت · بازدیدها: 102

fallen

Well-Known Member
جالب بود. مرسی:rose:
بابت توضیحات در مورد Cinema4D هم ممنون.
 

H.S

Member
کارت رو دیدم. خسته نباشی خیلی جالب بود. تنها اشکالی که داشت به نظرم مربوط به فیزیک میشد که اون تیکه های کوچیک سبز خیلی با شدت پرتاب میشدن اینورو اونور
 

Reza2kn

مدیر انجمن فیلم سازی
سلام عزیز خیلی کار قشنگی شده.:rose:
شما این Cinema 4D R11.5 رو از کجا گیر آوردی؟ خریدی یا دانلود کردی؟؟؟
ممنون:rose:
 

Sherlock_Holmes

Active Member
عالی بود...
خسته نباشی.. به نظرم با یک نمونه کار تونستی بهتر از کلی صحبت در وصف این برنامه یا نقد برنامه ی دیگه، ارزش Cinema4D رو نشون بدی..

این کار برای Simulate نزدیک به Realtime بود یا کاملا Realtime؟

اگر همین نمونه کار رو بصورت آموزش هم بتونی مقاله کنی خیلی خوب میشه.. تا چند وقت دیگه آموزشهای خوب رو میخوایم د توی یه بانک PDF بذاریم.. این آموزشت چون معرف بخشی از قدرت و سرعت یک برنامه هست میتونه گزینه ی خوبی واسه اون بخش باشه..
 
آخرین ویرایش:

kamifa1986

Well-Known Member
مرسی از راهنمایی. سعی میکنم با این نرم افزار بیشتر آشنا بشم. دوباره Thanks
 

.:. soroosh .:.

Active Member
سلام . کار جالبی شده .
نمیدونم منظورتون از محاسبه ریل تایم چیه دقیقا ... خوشحال میشم بیشتر راجع به این مورد برام توضیح بدید .
اما کلا پیشنهاد میکنم رو کارهای پیچیده تر وقت بزارید چه از نظر خود مبحث داینامیک و شبیه سازی و چه جزئیات و کلیت کار اعم از رندر و ...
موفق باشید .
 
سلام امین جان .
جالبه این کار .
البته پلاگینی هست که مخصوص بازی ها و محاسبه فیزیک توی بازی ها هست که اگر اشتباه نکنم اسمش باید physics باشه ( همونی که rayfire هم ازش استفاده می کنه )
اونم realTime میاد و فیزیک رو محاسبه می کنه و خیلی هم جالبه .
چیزی که مثلا باید با reactor مکس کلی طول بکشه این 3 سوت انجام میده . (البته خوب نمیشه ازش انتظار داشت که دقیق باشه ولی در نوع خودش خیلی عالیه )
احتمالا این قابلیت توی cinema4d هم یه چیزی تو همون مایه هاست .
نمی م که cinema4d رو بی ارزش کنما ! می گم که مکس هم خفنه :دی
ولی از ین حرفا گذشته به نظر من هم cinema4d خیلی برنامه خوبیه و خیلی جاها نقات قوت داره .
خیلی از فیلمها برای جلوه های ویژه شون و انیمیشن ها هم از این برنامه استفاده می کنن .
موفق باشی
ممنون
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
جالب بود
یه چیزی تو مایه های رکتور مکسه
باگ و از این حرفا مثل رکتور داره یا نه؟
 

Ehsancg

Member
سلام کار خوبی یود, رندرشم خوب بود ولی نفهمیدم دقیقا چیه؟
تست فیزیک بود؟
قانون تبعیتش مثل راکتور های مکسه؟
 
آخرین ویرایش:

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
جالب بود. مرسی:rose:
بابت توضیحات در مورد Cinema4D هم ممنون.
از نظرت ممنون. لطف داری شماو بابت توضیحات گفتیم یه کوچولو باعث بشیم چند نفری به وادی سینما فردی بیان از اون غافل نباشن.

کارت رو دیدم. خسته نباشی خیلی جالب بود. تنها اشکالی که داشت به نظرم مربوط به فیزیک میشد که اون تیکه های کوچیک سبز خیلی با شدت پرتاب میشدن اینورو اونور

HS جان ممنون. از نظر فیزیکی که مشکل داره بالاخره. ولی فقط یه تست کوچولو بود و بس.

سلام عزیز خیلی کار قشنگی شده.:rose:
شما این Cinema 4D R11.5 رو از کجا گیر آوردی؟ خریدی یا دانلود کردی؟؟؟
ممنون:rose:

ممنون.
من Cinema 4D R11.5 رو دانلود کردم ولی از بدشانسی هلپ انگلیسیش خراب بود ولی هلپ آلمانیش درسته. 2.4 گیگ حجم داشت بدشانسی.
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
عالی بود...
خسته نباشی.. به نظرم با یک نمونه کار تونستی بهتر از کلی صحبت در وصف این برنامه یا نقد برنامه ی دیگه، ارزش Cinema4D رو نشون بدی..

این کار برای Simulate نزدیک به Realtime بود یا کاملا Realtime؟

اگر همین نمونه کار رو بصورت آموزش هم بتونی مقاله کنی خیلی خوب میشه.. تا چند وقت دیگه آموزشهای خوب رو میخوایم د توی یه بانک PDF بذاریم.. این آموزشت چون معرف بخشی از قدرت و سرعت یک برنامه هست میتونه گزینه ی خوبی واسه اون بخش باشه..

با اون جمله ی اولت بینهایت موافقم. در مورد Realtime بودن هم نزدیک به Realtime بود. آخه خود نشون دادن 1700 مکعب توی ویو مشکله. حالا ببین محاسبه ی فیزیکیش هم باشه دیگه چی می شه.
این نمونه کار اصلا در حد آموزش نیست. توی سه تا حرکت اینو می شه ساخت. واسه آموزش باید فکر یه کار سنگین تر و پیچیده تر و جالب تر بود.

مرسی از راهنمایی. سعی میکنم با این نرم افزار بیشتر آشنا بشم. دوباره Thanks

حتما امتحان کن. واسه تجربه. ضرر نمی کنی.

سلام . کار جالبی شده .
نمیدونم منظورتون از محاسبه ریل تایم چیه دقیقا ... خوشحال میشم بیشتر راجع به این مورد برام توضیح بدید .
اما کلا پیشنهاد میکنم رو کارهای پیچیده تر وقت بزارید چه از نظر خود مبحث داینامیک و شبیه سازی و چه جزئیات و کلیت کار اعم از رندر و ...
موفق باشید .

سروش جان در مورد محاسبه منظورم محاسبه ی فیزیک صحنه و برخوردهای موجود در صحنه بود. ببین 1700 مکعب اینجا هست که داره با هم دیگه بخورد می کنه.
درسته سروش جان. من روی این کار اصلا وقت نذاشتم و فقط چند دقیقه طول کشی تا اینو ساختم و چون خوشم اومد از سرعتش گفتم بذارم اینجا تا هم بچه ها نظر بدن و هم بقیه با سینما فردی آشنا بشن و اون رو یه برنامه ساده ندونند. چشم سروش جان حتما روی کارهای پیچیده تر وقت می ذارم.
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام امین جان .
جالبه این کار .
البته پلاگینی هست که مخصوص بازی ها و محاسبه فیزیک توی بازی ها هست که اگر اشتباه نکنم اسمش باید physics باشه ( همونی که rayfire هم ازش استفاده می کنه )
اونم realTime میاد و فیزیک رو محاسبه می کنه و خیلی هم جالبه .
چیزی که مثلا باید با reactor مکس کلی طول بکشه این 3 سوت انجام میده . (البته خوب نمیشه ازش انتظار داشت که دقیق باشه ولی در نوع خودش خیلی عالیه )
احتمالا این قابلیت توی cinema4d هم یه چیزی تو همون مایه هاست .
نمی م که cinema4d رو بی ارزش کنما ! می گم که مکس هم خفنه :دی
ولی از ین حرفا گذشته به نظر من هم cinema4d خیلی برنامه خوبیه و خیلی جاها نقات قوت داره .
خیلی از فیلمها برای جلوه های ویژه شون و انیمیشن ها هم از این برنامه استفاده می کنن .
موفق باشی
ممنون

به به علی آقا. اون پلاگینه منم اسمش رو شنیدم و فکر کنم برای Nvidia هم باشه. در مورد جمله ی آخرت فکر نکنم صحت زیادی داشته باشه. از سینما فردی استفاده زیادی می شه برای فیلم های هالیوودی ولی اکثر Body Paint سشینما فردی توی اون فیلم ها مورد استفاده قرار می گیره. اما توی تبلیغات و از این جور چیزها از سینمافردی زیاد استفاده می شه.

جالب بود
یه چیزی تو مایه های رکتور مکسه
باگ و از این حرفا مثل رکتور داره یا نه؟

نه زیاد باگ نداره، من که ندیدم.


سلام کار خوبی یود, رندرشم خوب بود ولی نفهمیدم دقیقا چیه؟
تست فیزیک بود؟
قانون تبعیتش مثل راکتور های مکسه؟

آره آقا. این فقط یه تست ساده بود برای دیدن قدرت و سرعت سینما فردی.
قانون های فیزیک فکر کنم توی همه برنامه ها یکی باشه و فقط الگوریتم های محاسباتی آنها با هم متفاوته.
 
سلام کار جالبی شده فقط یک مشکل اصلا نیروی جاذبه و اصطحکاک روی کار نیست همین یه خورده کیفیت کار رو پایین اورده .../
فقط چه وقت طول کشیده تا درست کنی آسون بود یا نه .../
 
آخرین ویرایش:

mayapower

Well-Known Member
سلام
احسنت
امین آقا حال شما؟
کار زیباییه البته تشکر بابت توضیحاتتون:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا