poly modeling و subdivision ! با کدو نرم افزار راحت ترید؟

poly modeling و subdivision ! با کدوم نرم افزار راحت ترید؟

سلام.
مدتی هست دارم در مورد پلی مدلینگ تحقیق و تست می زنم.
برنامه های زیر رو تست کردم و از هر کدوم چیز هایی رو پسندیدم گفتم شما هم اگه نمیدونین بدونین!
:

:rose:

از تجاری ها:
تر ی دی مکس 3ds max ، و پلاگین پولی بوست poly boost
تری دی مکس در مدلسازی از مش شروع کرد ولی فکر میکنم از ورژن 6 به بعد پلی را وارد کرد که بعدها هم پسوند obj رو داخلی کرد. این نداشتن قدمت شاید دلیل این شد که جوری پلی رو با محیط موجود مکس و مش هماهنگ کنه که ساده تر و با آپشن های بیشتر به نظر برسه

پلاگین پلی بوست هم یه انقلاب در ابزارهای پلی ایجاد کرده که از select های خاص گرفته تا ابزارهای هوشمند مکمل دیگه همه باعث سرعت و سهولت در کار میشه. من با ورژن مکس 2009 و پلی بوست 4.1 کار میکنم ولی فکر میکنم در ورژن های بالاتر مکس بیشتر به سمت تقلید از این پلاگین بره یا شاید کلش رو بخره

سیلو silo 3d ،
این برنامه قدیمی یکی از برنامه های مورد علاقه مدلسازهاست و نمونه های هنری جالبی از کارهاش موجوده. یه جورهایی به آزادی مکس نیست ولی از وینگز تری دی مرتب تره و روش هم باکس مدلینگ هست به اضافه براش مدلینگ و بالا و پایین کردن level ها که مربوط به high-poly میشه
ابزار orient و حالت soft selection این نرم افزار واقعا محشره

و از رایگان ها:
وینگز تر دی wings 3d،
معروفترین نرم افزار رایگان پلی که از روی میرای mirai و نندو nendo ساخته شده (میرای یه ست کامل انیمیشن هست ولی قدیمیه) و شبیه سیلو هست تا حدی و مخصوص باکس مدلینگ و مدلسازی آزاد و خوشدست و به روش موضعی کارمیکنه و بعد از مدتی سرعت فوق العاده به کاربر میده
(داخل پرانتز: اگر کسی میرای نصب کرده لطفا بگه چجوری میشه کرکش کرد چون یه کرک از X-FORCE داشتم که یا خراب بود یا من نتونسته بودم بفهمم چی میخواد: Nichimen_Mirai_1.1)

جی اسکالپت
gsculpt

این نرم افزار هم به معروفیت wings 3d نیست ولی چندین ابزار tweak خیلی جالب داره و نکته جالب دیگه اینکه روند کار رو از باکس اولیه تا کاراکتر نهایی به نحوی در فایل ذخیره میکنه که بعدا میشه باز و تغییرش داد و دستور هایی کم و زیاد کرد که نهایتا رو کار آپدیت میشه

تاپ مود topmod 3D :
دستورهای خاص برای حفره سازی - اشکال منتظم گیج کننده و انواع bridge های هوشمند. با این نرم افزار که محیط متفاوتی نسبت به بقیه برنامه ها داره توپ های متخلخلی درست میکنند که مثل یه گوله سیم پیچ خورده است و در عین نظم بسیا شلوغ به نظر میرسه. یه جورهایی پیوند ریاضی و مدلسازیه

... در مورد چند نرم افزار بزرگ انیمیشن هم مثل light wave - maya - softimage - و ... و غول رایگان Blender وقت تست کردن نداشتم. روش توپولوژی هم به عنوان روش معکوس برای رسیدن به پلی یه روش نسبتا جدیده ولی به جامعیت پلی نیست.

:oops:
دوستان اگر نکات خاص یا روشهای حرفه یا کلک های موردی در باره مدلسازی به روش پلی میشناسند یا مسایلی از این قبیل... لطفا تجربیاتشون رو بیارند سر سفره باهم وقت افطار یه صفایی بکنیم.
 

پیوست ها

  • with polyboost in 3dsmax.jpg
    with polyboost in 3dsmax.jpg
    27.5 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • Wings 3D.jpg
    Wings 3D.jpg
    49.9 کیلوبایت · بازدیدها: 4
  • SILO.jpg
    SILO.jpg
    242.9 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • gsculpt test.png
    gsculpt test.png
    148 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • TopMod 3D.jpg
    TopMod 3D.jpg
    424.8 کیلوبایت · بازدیدها: 7
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا