Normal map

yaiiaj

کاربر VIP
سلام به همه.
استادان عزيز ، ميشه يكي لطف كنه و يه آموزش خوب و جامع در مورد نرمال مپ معرفي كنه؟ آخه اين مپ خيلي كاربردي و مهمه منتها من واقعا نتونستم به نتيجه برسم ، صرفا يه سري ويدئو بوده كه مثلا توش از يه تصوير با نرم افزاري مثل X normal نرمال مپ تهيه كردن ، ولي خبري از اين نيست كه اصلا نورمال مپ چيه؟ كد رنگهايي كه در اون استفاده ميشه براي اينكه يه جا فرو رفتگي و يه جا بر آمدگي رو تداعي كنه چيه؟ چجوري ميشه اديتش كرد؟
آموزشهاي زبان اصلي هم در اين مورد من نديدم كه اگر هم باشه دردي رو دوا نميكنه :)
خواهشا اگر كسي در اين زمينه توانايي آموزش داره دعا گو ميشم اگر راهنمايي كنه...:rose::rose::rose::rose::rose:
 

karlos002

Member
فکر میکنم منظور همون برنامه ایه که متریال ها رو طبیعی تر می کنه
تاجایی که یادم میاد شما 2تا تصویر میدادی به این پلاگین که روی فتوشاپ نصب می شد بعد 2تا تصویر بهت میداد و شما در برنامه مکس یا سایر برنامه ها 2 تا تصویر رو به عنوان تکسچر وارد می کردی
 

madmaster_3d

Well-Known Member
kه اون که شما میگی پلاگین nvideia بودش. چیزی که ایشون گفتن یک برنامه جدا هستش. روی چیزی نصب نمیشه
ببین نرمال مپ یعنی....
شما یک جسمی رو میسازی که لاپلی یا کم جزئیات هستش. یک کپی ازش نگهداری می کنی. بعد به این مدلی که ساختی جزئیات بیشتری میدی. خوب کاملا مشخص هستش که کارت تو محیط همون برنامه مثلا مکس سنگین شده. حالا فرض کن بخوایم این مدل سنگین رو برای بازی به کار ببریم. اینطوری بازی هم سنگین میشه. برای اینکه این مشکل رو حل کنیم و مدلی که ساختیم جزئیات زیادش رو حفظ کنه از نرمال مپ استفاده می کنیم.
به این شکل که مثلا با همون برنامه xnormal هر دو مدل یعنی بی جزئیات و با جزئیات زیاد رو بهش میدیم. بعد اون یک خروجی نرمال مپ به ما میده. که وقتی اون نرمال مپ رو به مدل کم جزئیاتت بدی. اونم پر جزئیات خودش رو نشون میذه ولی شدیدا کار سبک هستش. و برای استفاده تو بازی یا انیمیشن و ... آماده هستش.

یک آموزش خوب هم سراغ دارم این روندی که گفتم رو نشون میده . حتما ببین.
http://cg.tutsplus.com/tutorials/au...complete-current-gen-workflow/?search_index=1
 

madmaster_3d

Well-Known Member
راستی وقتی جسمی قرار باشه تخت باشه ابی هستش . ولی وقتی برجسته باشه اصلا رنگش مهم نیست خودش برجسته نشونت میده. و رنگش هم صورتی بنفش میزنه .
 

karlos002

Member
سلام madmaster_3d
من میخوام برای مدلای بازی از این پلاگین استفاده کنم
مکس 2012 دارم فتوشاپ هم دارم
یه لینک پلاگین و یه لینک آموزش+تجربه شخصی خودت اگه زحمت بکشی بدی بهم ممنون میشم
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام به همه.
استادان عزيز ، ميشه يكي لطف كنه و يه آموزش خوب و جامع در مورد نرمال مپ معرفي كنه؟ آخه اين مپ خيلي كاربردي و مهمه منتها من واقعا نتونستم به نتيجه برسم ، صرفا يه سري ويدئو بوده كه مثلا توش از يه تصوير با نرم افزاري مثل X normal نرمال مپ تهيه كردن ، ولي خبري از اين نيست كه اصلا نورمال مپ چيه؟ كد رنگهايي كه در اون استفاده ميشه براي اينكه يه جا فرو رفتگي و يه جا بر آمدگي رو تداعي كنه چيه؟ چجوري ميشه اديتش كرد؟
آموزشهاي زبان اصلي هم در اين مورد من نديدم كه اگر هم باشه دردي رو دوا نميكنه :)
خواهشا اگر كسي در اين زمينه توانايي آموزش داره دعا گو ميشم اگر راهنمايي كنه...:rose::rose::rose::rose::rose:

سلام
خوب این مپ خیلی سادست کار باحاش شما کافیه تو فتوشاپ کانال های RED و GREEN و BLUE از هم تفکیک کنی ، خیلی سادت RED میشه برامدگی های عمقی
BLUE میشه سطحی و GREEN میشه میزان BUMP
به همین سادگی و
اینکه توی مکس هم باید از نقشNormal Map توی کانال Bump ساتفاده بشه و
تمام
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
در ضمن میتونید با پلاگین ndo2 راحت توی فتوشاپ نورمال هارو ادیت کنید اگه تونستم یک اموزش ازش میزارم ...
 

yaiiaj

کاربر VIP
ممنون از همه دوستان بابت جوابها
linkinforever واقعا ممنون ميشم اگر آموزشتو بذاري.:rose::rose:
 

madmaster_3d

Well-Known Member
جمید جان بهتر توضیح داد. آموزش که والا اونی که گزاشتم خوبه
در مورد پلاگین هم می تونی از اینجا دانلود کنی .با لینک مستقیم و مجانی.
http://eat3d.com/files/xnormal_3.18.0d_installer.exe

در مورد تجربه راستش من خیلی باهاش کار نکردم. ولی چیز شاقی نیست. و از لینکین پارک هم می تونی کمک بگیری. اون آموزشی هم که گزاشتم ببین کارت راه میفته کارلوس جان
موفق باشید
:rose:
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
جمید جان بهتر توضیح داد. آموزش که والا اونی که گزاشتم خوبه
در مورد پلاگین هم می تونی از اینجا دانلود کنی .با لینک مستقیم و مجانی.
http://eat3d.com/files/xnormal_3.18.0d_installer.exe

در مورد تجربه راستش من خیلی باهاش کار نکردم. ولی چیز شاقی نیست. و از لینکین پارک هم می تونی کمک بگیری. اون آموزشی هم که گزاشتم ببین کارت راه میفته کارلوس جان
موفق باشید
:rose:

راه استفاده از پلاگین no2
بریز رو فتوشاپ یه کی خودش مسازه بعد ادیت کن ...
این xnormal
حجم اضافه داره ...

http://www.filefactory.com/file/5gzxfgzgmfl7/n/Quixel_nDo2_Ver_1.1.6_x32.x64.rar
19 مگ
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
حمید جان لینک من از سایتش بود. چهجوری 200 مگ میشه 19 مگ؟ پورتاله؟ عجیبه

ُلام مستر جان ، اونی که شما میگی تو سایتش کرک نشده ورژن 2 ــــه
و اینکه StandAlone هم هست ، این پلاگینه
 

karlos002

Member
الان باید هم مکس پلاگین داشته باشه هم فتوشاپ؟

و اینکه میشه تکسچر مدل هارو هم نرمال مپ داد دیگه؟
یکی یه آموزش کامل و کار راه انداز بده به من
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
ببین دوست عزیز کلا Normal برا بازی خوبه بدرت انیمیشن نمیخوره
بازم میخوای یاد بگیری ؟
 

madmaster_3d

Well-Known Member
حمید جان من از ورژن های قبلی استفاده کردم. تریال نیست و کرک نمی خواد. الان این یکی هم ریختم درسته و کرک نمیخواد. حالا نمیدونم چرا گفتی کرک نشده ؟!؟!؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا