Normal Map مشکل !

CG-Student

Member
یه کارکتر در زیبراش نرمال مپ گرفتم و به مایا اوردم و اونجا هم نرمال مپ لود کردم ولی نتیجه جالبی نگرفتم . فایل های پولی رو هم به مایا آوردم که مستقیما بیک کنم ولی نتیجه همون بود که قبلا گرفته بودم فایل هارو زیپ کردم عکس رندر هم در فایل زیپ موجوده . لطفا یکی از دوستان عملیات نرمال در مایا انجام بده و نتیجه رندرو بذاره
میخوام ببینم مشکل از کارکتر هست یا بنده به نرمال مپ تسلط کافی ندارم
 

پیوست ها

  • Desktop.rar
    4.2 مگایابت · بازدیدها: 25

ehsan_62

Well-Known Member
من فايلتون را باز کردم
اولين موردی که ديدم اين بود که تمام face ها به صورت جدا گانه يا separate بود
کل face ها را انتخاب کردم و combine را زدم
تا تبديل به يک آبجکت واحد بشن
آبجکت را انتخاب کردم و با تلورانس 0.0001 merge کردم
دوباره آبجکت را انتخاب کردم و normal angle 30 را بهش دادم اينا امتحان کنيد ببينيد نتيجه مورد
نظرتون همونه ؟
 

CG-Student

Member
ممنون آقا احسان
رندر نسبت به قبل بهتر شد
چرا نتیجه بهتر از این بدست نمیاد !!!normal angle 180 هم امتحان کردم ولی نتیجه همون بود که دیدین .با توجه به اینکه وایرهای کارکتر هم خیلی زیاده ولی نتیجه رندر چنگی به دل نمیزنه .
عکس ها هم شامل قبل نرمال + نرمال شده و وایر هست .
 

پیوست ها

  • normal map.jpeg
    normal map.jpeg
    35.4 کیلوبایت · بازدیدها: 7
  • وایر.jpg
    وایر.jpg
    275.5 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • bedun normal.jpeg
    bedun normal.jpeg
    33.8 کیلوبایت · بازدیدها: 3
آخرین ویرایش:

CG-Student

Member
آقا حسین گفتن که های پولی رو هم به مایا بیار و بیک بگیر . این کارو کردم البته قبلش مراحلی که آقا احسان گفته بودن برای های پولی انجام انجام دادم . نتیجه رو تو پیوست میبینید . نتیجه منتال ری و مایا سافتوار مناسب نیست !! برای بهتر شدن نتیجه ها چه باید کرد ؟
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    285.4 کیلوبایت · بازدیدها: 13
آخرین ویرایش:

ehsan_62

Well-Known Member
خواهش ميکنم


2 تا نکته را فکر کنم به ذهنم اومده اگر درست بگم
يکی اينکه
شما نبايد از نرمال مپ برای هر نوع حجم سازی استفاده کنيد چون خيلی محدوده
مثلا نميتونيد لب را با نرمال مپ در بياريد فقط برامدگی های کوچک را ميشه


مورد ديگه اينکه نرمال مپی که برای صورت استفاده ميکنيد بايد بافت يا همون color map هم داشته باشه
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
در ادامه و تایید حرف دوستمون احسان جان باید بگم اول اسم این سیستم رو گذاشته بودن normal bump یعنی فقط به شما یه bump میده و شما نباید به عنوان یه برجسته کننده ی کلی ازش استفاده کنی، فقط در حد چروک های لب و گوشه ی چشم یا اجسام دیگه، بهتر شما تو قسمتی که میخوای برجستگی باشه خود مدل رو مقداری به اون حالت در بیاری بعد برای بهتر شدن و ریزه کاری از normal استفاده کنی.

حق یارت
 

جدیدترین ارسال ها

بالا