بی بی کد NeoPlan Office - Exterior

gezler

Member
با عرض سلام و درود خدمت تمامی دوستان .

این اولین کاریه که میخوام برای شما بذارم تا نظراتو شما رو هم بدونم . یه مقدار استرس و البته دودل بودن داشتم برای ارائه کار به شما عزیزان .

امیدوارم توی ذوق شما نزنه ......

توضیح : مدلینگ - متریال - لایتیگ - رندریگ در مکس 2009 .

علاقه ی عجیبم به کارخانه اتوبوس سازی نئوپلن باعث شد اسمشو بذارم نئوپلان و اون زیر رو یه تعداد اتوبوس ردیف کنم
.

متاسفانه همونطور که میبیند توی فرانکفورت هم خیلی پارکینگ نمی سازند . اینم فاکته من !!!!


البته این رو هم بگم که من روی عکس هیچ ادیتی انجام ندادم و کلا خامیه که مکس خارج شده .

دوس دارم بیشتر بچه ها روی زمینه پست پروداکشن راهنمایی کنن و حتی اگه ناراحت نمیشن در این زمینه یه حرکت رو به جلو خود دوستان بزنن .


49db793b273f4ba1ac25.jpg
3fcd624b00d14631bb57.jpg
 

*farshid*

کاربر VIP
سلام.:wink:
ممنون از دعوتت.

کار خوبی شده ولی چند تا مورد اساسی داره...

-بهتره ویو هایی که میگیری یا دید پرنده باشن یا دید ناظر... دید شما دید یه دایناسوره:).

-شما از نور خورشید تو کارتون استفاده کردین ولی اثری از اون رو ساختمون دیده نمیشه... بهتره زاویه خورشید رو جوری در نظر بگیری که هم سایه و هم نور یکجا تو پرسپکتیوت دیده بشن.

-camera correction لازم داری... (اگه دوربین معمولی استفاده کرده باشی)

-اگه دوربینت vray ه، احتمالا بعد g.v.sh زدن زاویه دوربینتو تغییر دادی... پرسپکتیو کاملا غلطه الان.

-به جای وقت گذاشتن روی اتوبوس و ماشین و کارای حاشیه ای بهتره روی تکسچرینگ معماریت وقت بذاری...

-رنگ جدول وحشتناک جیییییغه

- ref map ی که برای شیشه ها ساختی اصلا خوب نشدن... شیشه های بالایی خیلی noisi شدن چرا؟ glossines دادی؟ زیاد glo دادی.

-شاید به نظر خیلی سخت گیرانه بیاد ولی سایه ای که روی زمین افتاده نشون میده به هماهنگی آسمون و خورشید توجه نکردی... با توجه به سفیدی سمت راست آسمون سایه ها باید جهتشون به طرف سفیدی باشه که برعکسه (همین ریزه کاری هاست که کارو طبیعیتر جلوه میده)

-تایل های نما بهتره که مدل سازی بشن... با تکسچری که انداختی کارت خیلی سمبل شده به نظر میاد.

فضای سبز نداری

همه اینارو خودتم میبینی ... بهتره خودتم به چشم یه منتقد به کارت نگاه کنی تا ایراداشو قبل از ارائه برطرف نمایییی

در کل کار خوبیه ... خسته نباشی.:rose:
 

kamifa1986

Well-Known Member
كار خيلي قشنگيه.

فقط يه سري موارد كه دوست

خوبمون گفتن و نيازي به تكرار

نيست. موفق باشي
 

hmv-ray

Member
کار خوبی شده خسته نباشی :rose:
فرشید موارد خوبیرو اشاره کرد
تایلات چرا باهم نمیخونه؟ مثلا تو پرسپکتیو دومی تایلای جلو با عقب کار ابعادش فرق داره و درست uv نشده
روزه هوا هم خوبه ولی آفتابش کو ؟ شدتش کمه.
چمن مشکل داره و طبیعی نشده از arch shader استفاده کن و displace رو 2 یا 3 بذار یا اگه میخوای مپ خودتو بذاری vraydisplacement
بده بهش.
تو پرسپکتیو دومی پیاده رو چرا انقدر رفله داره ؟
کلا خوبه تبریک میگم.
 

gezler

Member
درودی بزرگ بر همه شما عزیزان ... اول ازتون ممنون که منت گذاشتین و نظر دادین .

دوم اجازه بدین که بعضی از نقدها رو پاسخ بدم و بعضی دیگر رو هم به دیده منت قبول کنم .

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در مورد دیدها : یکی از دیدها روی ارتفاع 160 سانتی متر و دیگری روی ارتفاع 550 سانتی متری تنظیم شده .

در مورد اینکه دید دایناسور گرفته شده و چرا ، اینکه باید بگم من ترجیح میدم که دیدم طوری باشه که رضایتم از جنبه های قابل دید جلب بشه .

این البته اساسا نظر من نیست ، شما تصور کن در طبقه دوم ساختمونی هستی و قصد عکاسی داری از بنای مقابل !!!! آیا باید یا بالاتر بری که دید پرنده برسی یا بری روی زمین ؟؟؟

یا آیا تمام کارگردانان دنیا زمان فیلم سازی دوربین رو از سه پایه جدا نمیکنن ؟؟؟؟

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در مورد رنگ جدول ، خب زرد و طبق عکس رئال مدل شده ...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در مورد فضای سبز هم همینطور ، من معماری برای اینکار نکردم ، پس اینکه اینجا فضای سبزی نداره مقصر من نیستم

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در مورد نور و سایه : البته کمی سایه وجود داره .. اما توی کار اصلی هم سایه ها دیده نمیشن .

البته من میگم اگه هوای صبح یا عصر رو برای این کار باور بکنید نیازی هم به سایه نیست .. چون در این ساعات سایه معنی زیادی نداره

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اما حالا مواردی که من سر تعظیم فرود میارم جلوی دوستان .

( البته امیدوارم تا اینجای کار من رو یه آدم جسور و بی منطق به حساب نیورده باشین )

در مورد پنجره های بالا ... خودم هم شدیدا منتقد شیشه ها هستم و اینجا عرضه کردم تا از تجربه شما دوستان استفاده کنم .

پس لطفا ایده تون رو بدین به من .

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در مورد رفلکت پیاده رو : اااااا . راست میگیا .... من از آرک شیدر استفاده کردم . الان که چک کردم دیدم که رفله داره . شاید اشتباه کردم

در هر صورت مرسی که حق با شماست .

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در مورد متریال بنا هم باز هم حق با شماست .. در این مورد عجله کردم که زودتر کارم رو اینجا بذارم رو از شما کمک بگیرم .

این هم بروی چشم . پس جابجایی ورقهای رو هم ببخشید .. اصلاح میکنم

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در مورد پرسپکتیو هم باز حق با شماست .. اما اگه شاکی نمیشید این که من خیلی بدم نمیاد که کار رو گاها اگزجره ببینم و از قبل به 3 نقطه ای بودن از نوع معکوس در کار مطلع بودم

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

شدیدا منتظر کمکهای شما برای رئال شدن کار هستم
 

mohammad 67

New Member
من از مدل کارت خیلی خوشم امده خیلی باکلاس شده خوستم بدونم چقدر وقتتوگرفته این کار زمان رندرم بگو و مشخصات سیستمتو بنویس با تشکر
 

gezler

Member
عرض کنم خدمت دوست عزیزمون ، زمانی که برای مدلینگ گرفت رو نمی تونم دقیق بگم . آخه کلش رو توی مکس مدل کردم و از چیز دیگه ای کمک نگرفتم .

در آوردن تناسبات طبق تصویر دردسرساز بود و زیاد ادیت شد .

اما رندر رو باید بگم که Region گرفتم .. چرا که با توجه به ماشینها کلا resampling و unloading کردنها آدم رو روانی میکنه .

سیستمم هم : CPU .... athlon AMD 4.8 که البته قصد دارم به فنئوم تبدلیش کنم

VGA : یک گیگ ...... و دو گیگا بایت رم . :mad:
 

*farshid*

کاربر VIP
در مورد دیدها : یکی از دیدها روی ارتفاع 160 سانتی متر و دیگری روی ارتفاع 550 سانتی متری تنظیم شده .

در مورد اینکه دید دایناسور گرفته شده و چرا ، اینکه باید بگم من ترجیح میدم که دیدم طوری باشه که رضایتم از جنبه های قابل دید جلب بشه .

این البته اساسا نظر من نیست ، شما تصور کن در طبقه دوم ساختمونی هستی و قصد عکاسی داری از بنای مقابل !!!! آیا باید یا بالاتر بری که دید پرنده برسی یا بری روی زمین ؟؟؟

یا آیا تمام کارگردانان دنیا زمان فیلم سازی دوربین رو از سه پایه جدا نمیکنن ؟؟؟؟

در مورد رنگ جدول ، خب زرد و طبق عکس رئال مدل شده ...

در مورد فضای سبز هم همینطور ، من معماری برای اینکار نکردم ، پس اینکه اینجا فضای سبزی نداره مقصر من نیستم

در مورد نور و سایه : البته کمی سایه وجود داره .. اما توی کار اصلی هم سایه ها دیده نمیشن .

البته من میگم اگه هوای صبح یا عصر رو برای این کار باور بکنید نیازی هم به سایه نیست .. چون در این ساعات سایه معنی زیادی نداره

من خیلی بدم نمیاد که کار رو گاها اگزجره ببینم و از قبل به 3 نقطه ای بودن از نوع معکوس در کار مطلع بودم

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

شدیدا منتظر کمکهای شما برای رئال شدن کار هستم

لازم نبود تک تک جملات پست من رو تکذیب کنید.
میتونستید بگید من کلا با شما مخالفم.

حالا خوبه خودتون اومدین گفتین که بیا و نظر بده.

همه که نباید به به و چه چه کنن یکی هم پیدا میشه مثل من که انتقاد می کنه... به نظر من با این رویه ای که پیش گرفتی پیشرفت نمیکنی.

در ضمن پرسپکتیو 3 نقطه ای بر عکس این چیزی باید باشه که نشون دادین...
دفعه بعد که کار میذارین اولش بگید که نیازی به نقد ندارین و خودتون همه موارد رو میدونین...

سایه که نیاز نداره کارتون
درختم که نمیخواین بذارین
با پرسپکتیو غلط هم که حال میکنین
رنگ جدولتون هم که عالیه
انتخاب زاویتون هم که کاملا استادانه هست

دیگه نیازی به نقد ما نیست:sad:
 

gezler

Member
دوست خیلی عزیز ..... چرا ناراحت شدین ؟؟؟؟ من شخصا از شما خواستم که شما نظر بدین .. پس برام قابل احترامید .

وقتی توی کار درخت نیست و رنگ جدول زرد و ارتفاع دوربین روی طبقه دومه من چی بگم ؟؟؟؟؟؟

اما من حرفت رو در مورد پرسپکتیو کاملا قبول دارم ......

در مورد شیشه هم کامل پذیرفتم ..... و البته در رابطه با متریال بنا هم همینطور ..

من فقط بعضی از موارد رو پاسخ دادم .

لطفا در مورد اون مسائل نظرت رو بهم بگو ...

یعنی در رابطه با متریال شیشه .. و مسائل دیگه .. البته من یه رندر دیگه هم میخوام بگیرم که دیدش هم ناظره .

هم پرسپکتیو صحیح میذارم + سایه .

پس لطفا در رابطه با بقیه مسائل راهنماییتون رو بفرمایید .. به دیده منت می پذیرم.
 

*farshid*

کاربر VIP
من متوجه نشدم...
شما یه کار رئال رو به عنوان رفرنس سه بعدی کردین یا ازاول طراحی کردین؟

هدف از این کار چی بود؟
روی نما میخواستی کار کنی؟

تمرین میخواستی بکنی.

گیر دادن من در مورد انتخاب زاویه به این خاطر بود که گمان کردم طراحی کار کلا با شما بوده.

در مورد شیشه هم بهتره از hdri به عنوان enveroment reflection استفاده بکنین.
 

gezler

Member
100 هزار مرتبه شکر که سو تفاهم برطرف شد .

نه نه .. من اینکار رو طراحی نکردم ... یک عکس رو به عنوان رفرنس مدل کردم .

من فقط از نمای کار و حس و حالش خوشم اومد و تصمیم گرفتم از اوقات فراغتم بی بهره نباشم . همین

در مورد شیشه هم دوست داشتم بیشتر توضیح بدین .

حالا چه توی یاهو چه پیغام خصوصی . دوست دارم با کمک دوستان یه کار حرفه ای رو اینجا بذارم .

سپاس از شما
 

جدیدترین ارسال ها

بالا