جلوه های ویژه My Name, Big Particles Simulation ------- Cinema4D 12

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام به همه.
امیدوارم حال همگی خوب باشه. :rose:
یه تست جدید زدم. البته در حد یه تسته، البته یه تست سنگین. بعدا قراره این کار رو روی یه جسم دیگه با جزئیات بیشتر و کیفیت بهتر انجام و رندر کنم.
توی این تست همون طور که می بینید یه آبجکت ساده (که اینجا نام کاربریمه) تبدیل می شه به ذرات. تعداد ذرات توی این کار حدودا یک میلیون ذره هستش که با GI و Ambient Occlusion و توی یه استودیو رندر ساده رندر شده. رندر به خاطر سمپلینگ بالا برای Ambient Occlusion و همین طور چون تعداد ذرات یه کم بالا بود زیاد وقت برد. 175 فریم نزدیک به 6 ساعت و نیم زمان برد رندرش. که البته به نظر خودم زمان رندر مناسبه با وجود Ambient Occlusion و GI. توی کار اصلی هم قراره تعدا ذرات بیشتر باشه و همین که یه استودیوی سنگین تر برای رندر استفاده بشه که اون فکر کنم زمان رندرش چندین برابر این یکی بشه. بگذریم.
خوشحال می شم مشکلات این یکی رو بگید تا توی کاری که قراره بعدا انجام بدم اونا رو برطرف کنم.
دوتا عکس گذاشتم از کار. یکی از فریم های ابتدایی و یکی هم از فریم های انتهایی کار. برای دیدن انیمت کار هم دو تا لینک پایین گذاشتم. از هر کدوم راحت تر بودید کار و ببینید:
http://vimeo.com/18877793
http://www.mediafire.com/?2kdt09tg7zx8l7l
فقط یه نکته. مجبور شدم برای کم کردن حجم کار اصلی و متعاقبا آپلودش کیفیتش رو بیارم پایین. آخه رندر اصلی چیزی حدود 320 مگ حجمش بود و کیفیتش همینی هست که توی تصاویر میبینید. پس به خاطر کیفیت یه کم پایین ویدیوها پیشاپیش معذرت می خوام.
منتظر نظراتون هستمو از انتقاداتون هم خوشحال می شم. :)
موفق باشید و سربلند.
 

پیوست ها

  • A4DP F-057.jpg
    A4DP F-057.jpg
    54.3 کیلوبایت · بازدیدها: 52
  • A4DP F-097.jpg
    A4DP F-097.jpg
    262.8 کیلوبایت · بازدیدها: 78

POP2

Member
ما که هنوز تازه با این نرم افزار شروع بکار کردیم ، نمیدونم چی به چیه اما...
هم جالب بود و هم قشنگ شده بود.
.
.
.
هنوز منظور از این رندر بندر را نفهمیدیم :shock: :-?
موفق باشی.
 

.:taymaz:.

مدیر انجمن‌ها
یه نگاه به کسی که ازش تشکر کردی تو پست قبل انداختی یا همینجوری از کلمه تشکر استفاده کردی دوست عزیز؟؟؟!
 

.:. soroosh .:.

Active Member
امین جان تبریک میگم.
خیلی خوب شده به خصوص حرکت ذرات و فکر میکنم تعداشون هم مناسب این آبجکت باشه.
همیشه مبحث داینامیک را دوست داشتم.
سعی کن از این توانایی برای کارهای پیچیده تری استفاده کنی و فقط به یک حرکت محدودشون نکنی.
نمیگم این کار سادست، اصلا منظورم این نیست فقط منظورم اینه که از ترکیب امکانات برنامه با هم استفاده کنی برای یه کار بزرگتر.
موفق باشی همیشه.
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
امین جان کار خیلی قوی ای شده. واقعا با این ویژگی هایی که گفتی و استفاده از ao , gi و این زمان رندر واقعا جالبه!

من فعلا نمیتونم نظر خیلی جزئی بدم. چون خودت بهتر میدونی که تبدیل شدن یه جسم به ذرات این شکلی بستگی به این داره
که جنس اون جسم اولیه چی بوده باشه. این رو واسه این میگم که گفتی قراره از این روش برای یه کار دیگه استفاده کنی.
میشه دقیقتر بگی که اون کار اصلی چی هست؟ چون اگر جنس اون جسم اصلی رو بگی بهتر میشه در مورد اینکه سیمولیشن
تبدیل به ذرات مناسب هست یا نه نظر داد.

ولی روی این چیزی که من دیدم واقعا جالب کار شده.
 

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
خیلی قشنگ شده

خسته نباشی

نمیدونستم با cinema 4d از این کارا هم میشه کرد
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
ما که هنوز تازه با این نرم افزار شروع بکار کردیم ، نمیدونم چی به چیه اما...
هم جالب بود و هم قشنگ شده بود.
.
.
.
هنوز منظور از این رندر بندر را نفهمیدیم :shock: :-?
موفق باشی.

مرسی.
همین که شروع کردین خوبه، ادامه بدین ضرر توش نیست. :green:


امین جان تبریک میگم.
خیلی خوب شده به خصوص حرکت ذرات و فکر میکنم تعداشون هم مناسب این آبجکت باشه.
همیشه مبحث داینامیک را دوست داشتم.
سعی کن از این توانایی برای کارهای پیچیده تری استفاده کنی و فقط به یک حرکت محدودشون نکنی.
نمیگم این کار سادست، اصلا منظورم این نیست فقط منظورم اینه که از ترکیب امکانات برنامه با هم استفاده کنی برای یه کار بزرگتر.
موفق باشی همیشه.

ممنون سروش جان.
حتما سروش جان. هستم توی فکرش. قرار نیست که همیشه اینطور بمونم. :green: هنوز توی دوره ی یادگیری هستم. به اون حدی که برنامه ریزی کردم وقتی رسیدم حتما از همه چیزایی که یاد گرفتم توی یه کار استفاده می کنم. :) در مورد این کار هم، ساده که نیست، خیلی هم پیچیده هستش. :green: روی سیستم گره ای شبیه ساز ذراتش خیلی وقت گذاشتم. اونم بدون آموزش. :green: خونه دلها خوردم تا تونستم همچین چیزی رو با Cinema 4D ایجاد کنم. :green: اما حتما، حرفتون درسته، سعی می کنم از امکانات برنامه بیش از پیش استفاده کنم. ممنون بازم. موفق باشی.

امین جان کار خیلی قوی ای شده. واقعا با این ویژگی هایی که گفتی و استفاده از ao , gi و این زمان رندر واقعا جالبه!

من فعلا نمیتونم نظر خیلی جزئی بدم. چون خودت بهتر میدونی که تبدیل شدن یه جسم به ذرات این شکلی بستگی به این داره
که جنس اون جسم اولیه چی بوده باشه. این رو واسه این میگم که گفتی قراره از این روش برای یه کار دیگه استفاده کنی.
میشه دقیقتر بگی که اون کار اصلی چی هست؟ چون اگر جنس اون جسم اصلی رو بگی بهتر میشه در مورد اینکه سیمولیشن
تبدیل به ذرات مناسب هست یا نه نظر داد.

ولی روی این چیزی که من دیدم واقعا جالب کار شده.

خیلی ممنون. لطف دارید. زمان رندر هم آره یه دونه قبلش گرفته بودم 90 فریمش 10 ساعت طول کشید کنسلش کردم و استودیوش رو عوض کردم که شد این. :green:
آره، این تست فقط جهت نشون دادن این بود که قابلیت همچین کاری توی Cinema 4D هست. من بازم دارم روی سیستم گره ایه این کار کار می کنم و اشکالاتش و رفع می کنم و اصلاحش می کنم. :green: واسه کار اصلی که می خوام بکنم قرار نیست اینقد ساده باشه کار. کار اصلی هم قراره یه لوگو رو به ذرات تبدیل کنم. هنوز در مورد جنسش فکری نکردم. اما روش زیاد وقت می ذارم تا عیب و ایرادای سطحی و ساده ای نداشته باشه. بازم ممنون. موفق باشید.


خیلی قشنگ شده

خسته نباشی

نمیدونستم با cinema 4d از این کارا هم میشه کرد

ممنون. آخی بالاخره یکی گفت خسته نباشی، خیلی خسته شدم بابت این کار آخه. :green:
پس چی. فکر کردی Cinema 4D کم الکیه؟؟!! :green: خیلی کارای دیگه هم میشه باهاش انجام داد تازه.


بابت نظرات ممنون. همگی موفق باشید و سربلند.
 

Reza2kn

مدیر انجمن فیلم سازی
سلام امین جون:rose:
مثل همیشه بسی زیبا و اینسپایرینگ:green:
فقط به نظرم حروف خیلی درسته غیب میشن و اون پارتیکل ها جاشونو میگیرن ، یعنی به نظر میاد که با یه ماسک متحرک خود حروف فید میشن و بعد هم پارتیکل ها حرکت میکنن. شاید باید یکم زود تر حرکت کنن یا ....
موفق باشی:oops:
 

امین تری دی

Active Member
سلام کارت بد نبود امین جان فقط دو تا نکته رو رعایت کنی خیلی خوب میشه

اول اینکه توی این کار سرعت خیلی بالا بود اگر کمی آهسته تر اتفاق می افتاد جالب تر بود

دوم اینه زاویه دوربین رو جوری قرار بدی که به کارت معنی بده خیلی دورین رو ساده کاشته بود

موفق موید باشی داش امین
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام امین جون:rose:
مثل همیشه بسی زیبا و اینسپایرینگ:green:
فقط به نظرم حروف خیلی درسته غیب میشن و اون پارتیکل ها جاشونو میگیرن ، یعنی به نظر میاد که با یه ماسک متحرک خود حروف فید میشن و بعد هم پارتیکل ها حرکت میکنن. شاید باید یکم زود تر حرکت کنن یا ....
موفق باشی:oops:

ممنون رضاجون. لطف داری.
آره خودم که چند بار بهش توجه کردم این مشکلشو فهمیدم. یه فکرایی هم برای حل کردنش کردم. :green: ممنون که گفتی. :rose:


سلام امين جان
خيلي جالب شده،موفق باشين
:rose:

ممنون.
تشکر.

سلام کارت بد نبود امین جان فقط دو تا نکته رو رعایت کنی خیلی خوب میشه

اول اینکه توی این کار سرعت خیلی بالا بود اگر کمی آهسته تر اتفاق می افتاد جالب تر بود

دوم اینه زاویه دوربین رو جوری قرار بدی که به کارت معنی بده خیلی دورین رو ساده کاشته بود

موفق موید باشی داش امین

سلام امین جان. ممنون.
سرعت رو آره می دونم. خودم این طوری بیشتر دوست داشتم. علاوه بر اون هم به خاطر اینکه نمی خواستم زمان رندر خیلی زیاد بشه مجبور شدم سرعتو زیاد کنم که کل کار فریمش زیاد نباشه. :green:
در مورد دوربین هم حق داری. من اصلا اطلاعاتی در مورد دوربین و کار با دوربین ندارم. اینو هم میشه فهمید از کارام. ممنون میشم اگه منبع خوبی داری برای اینکه اصول تئوری در مورد دوربین و کادربندی و این جور چیزا رو بشه ازش یاد گرفت معرفی کنی بهم. :green:



ممنون از همه ی دوستان.
موفق باشید و سربلند.
 
amin particle

آقا من نخوندم بچه ها درباره کار چی گفتن پس اگه چیزی که گفتمو بچه ها قبلا گفتن خرده نگیرید

خیلی لذت بردم زرات رو همیشه دوست داشتم ولی مشکل جدی که تو این دس کارا خودم هم دارم اینه که جسممون به زرات تبدیل نمیشه بلکه زرات تولید میشن و جسم ناپدید میشه ، و کار عالی کاریه که این دو رو با هم مچ کنه و نکته دوم این که زراتتون با سایه موضعی خیلی قشنگ شده اگه میتونستین کنتراست نورو سایه رو بیشتر کنید و حتی اگه بعضی از زرات برق میزدن برای یه لحظه کار واقعا قشنگی میشد ، البته این کارارو میشه با کمپزیتور ها هم انجام داد ...

موفق باشید
 

Mj

Well-Known Member
خیلی خیلی زیبا بود امین جان
بسی لذت بردم
باید برنامه ی جالبی باشه این Cinema 4D ....
موفق باشی:rose:
 

امین تری دی

Active Member
این دومین باره که نظر میدم

سلام امین جان :rose:

کارت خوب بود ولی سرعت ذرات خیلی زیاد بود یک Turbulense هم کم داشت یا اگر دادی خیلی ضعیف بود
و دیگه عرضم به خدمتت که زمان رندر من فکر کنم خیلی زیاد بود چون اصلا نیازی نبود پارتیکلهای رو AOC بدی
باید ترفند میزدی که نزدی کافی بود پارتیکلها رو یک دور با Hardware رندر کنی و یک سایه تمیز هم بهش بدی
 
آخرین ویرایش:

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
آقا من نخوندم بچه ها درباره کار چی گفتن پس اگه چیزی که گفتمو بچه ها قبلا گفتن خرده نگیرید

خیلی لذت بردم زرات رو همیشه دوست داشتم ولی مشکل جدی که تو این دس کارا خودم هم دارم اینه که جسممون به زرات تبدیل نمیشه بلکه زرات تولید میشن و جسم ناپدید میشه ، و کار عالی کاریه که این دو رو با هم مچ کنه و نکته دوم این که زراتتون با سایه موضعی خیلی قشنگ شده اگه میتونستین کنتراست نورو سایه رو بیشتر کنید و حتی اگه بعضی از زرات برق میزدن برای یه لحظه کار واقعا قشنگی میشد ، البته این کارارو میشه با کمپزیتور ها هم انجام داد ...

موفق باشید

آره این مشکل توی این قبیل کارها اصلی ترین مشکل هست. واسه کارهای بعد از رندر که من اصولا با Nuke این کارا رو انجام می دم هم توی این کار چون رندر رو یه تیکه و بدون لایه بندی و Pass رندر کردم دیگه نشد از این چیزا استفاده کنم. :green:

خیلی خیلی زیبا بود امین جان
بسی لذت بردم
باید برنامه ی جالبی باشه این Cinema 4D ....
موفق باشی:rose:

ًممنون MJ جان.
آره برنامه ی جالبیه :green: ما نیز برای همین دوستش داریم :)


سلام امین جان :rose:

کارت خوب بود ولی سرعت ذرات خیلی زیاد بود یک Turbulense هم کم داشت یا اگر دادی خیلی ضعیف بود
و دیگه عرضم به خدمتت که زمان رندر من فکر کنم خیلی زیاد بود چون اصلا نیازی نبود پارتیکلهای رو AOC بدی
باید ترفند میزدی که نزدی کافی بود پارتیکلها رو یک دور با Hardware رندر کنی و یک سایه تمیز هم بهش بدی

سرعت و واسه این زیاد کردم که تعداد فریم های کلی توی کارم کمتر بشه چون زمان رندر زیاد بود مجبور شدم این کارو کنم. در مورد Turbulense هم آره Turbulense داره اما انگاری مقدارش کمه :green:
در مورد تکنیک رندری هم که گفتی آره از بعد از اون رندر خودم هم همین کارو می کنم و یه بار صحنه رو بدون پارتیکال ها رندر می کنم و یه بار هم پارتیکال ها رو جدا رندر می کنم که الکی پارتیکال ها باعث افزایش زمان رندر نشه :green: توی تسته اخریم هم همین روش رندر رو انتخاب کردم :green:

ممنون دوستان.
موفق باشید و سربلند :rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا