motionbuilder

Ratatuille

New Member
با سلام خدمت انیماتورهای عزیز
می خواستم بدونم کی motionbuilder کار کرده و چقدر کار کرده
و کلا در مورد این نرم افزار چی میدونید
 
سلام .
motion builder نرم افزاری است مخصوص کاراکتر انیمیشن برای کاراکترهای 2 پا و 4 پا.
این نرم افزار قابلیت های زیادی را در اختیار کاراکتر انیماتور ها میگذارد و سرعت انیمیت انها را چند برابر میکند.
شما کاراکتر خودرا طبق استاندارد این نرم افزار setup میکنید (در محیط نرم افزارهای سه بعدی مثل max و maya)
و بعد با خروجی fbx وارد این نرم افزار کرده و انیمیت میکنید . یکی از قابلیت های این نرم افزار انیمیت کاراکتر با استفاده از فایل های motion capture است.
و همچنین انجام lip sync با استفاده از صوت .
این نرم افزار در سال 2005 یا 2006 بهترین نرم افزار کاراکتر انیمیشن لقب گرفت.
شما در محیط این نرم افزار قابلیت استفاده از زبان اسکریپت phyton را نیز دارید.
در ضمن این نرم افزار در ابتدا محصول کمپانی alias بود. و همکنون محصول Autodesk میباشد.
 

Ratatuille

New Member
با سلام مجدد و از شما ممنونم که در مورد این نرم افزار قدرتمند در زمینه انیمیشن کاراکتر اطلاع دادید به نظر من جای یک انجمن motionbuilder توی این forum خالی است از تمام دوستانی که با این نرم افزار کار کردند و یا اطلاعاتی دارند می خوام در اختیار بقیه قرار دهند که باعث آشنایی بیشتر انیماتور ها با این نرم افزار شویم و بلکه یک بخش motionbuilder هم در این forum اضافه شود.
منتظر نظر شما دوستان هستم
 

1835ali

Well-Known Member
سلام منم با نظر دوستان موافقم motion biulder مظلوم واقع شده
 

Miladbat

Well-Known Member
من مدتی زیادی MB کار می کردم ولی الان دیگه کار نمی کنم چون درسته قدرت زیادی داره ول ینمی صرفه که یه کاراکتر رو ببری تو mb دوباره برگردونی امکان داره اصلا خراب بشه.
بهتر realtime جهان engine موشن بیلدره!
 
آخرین ویرایش:
من مدتی زیادی MB کار می کردم ولی الان دیگه کار نمی کنم چون درسته قدرت زیادی داره ول ینمی صرفه که یه کاراکتر رو ببری تو mb دوباره برگردونی امکان داره اصلا خراب بشه.
بهتر realtime جهان engine موشن بیلدره!
سلام.
البته من زیاد با این مورد موافق نیستم .
چون در واقع تاجایی که من میدونم ما میتونیم یک skeleton با یک skin معمولی و یا حتی بدون skin وارد این برنامه بکنیم و فقط
انیمیت رو انجام بدیم.
در واقع فقط skeleton مهم است که در این جابه جایی دچار مشکل نمیشود.
 

Ratatuille

New Member
درسته من هم با حرف ایشون موافقم مثلا میشه skin را داخل maya ساخت و motionbuilder یک Rigg بصورت defualt در اختیار ما قرار می دهد و انیماتور دیگر لازم نیست وقتش را صرف Rigging کند و فقط به انیمیته کاراکتر می پردازد.
motionbuilder سرعت انیمیتش فوق العاده بالتر از maya است.
 
با سلام
کار کردن با این نرم افزار یک خورده نکته داره
اگه شما او ن رو خریده باشید و توی کار به مشکلی بر بخورید مثل خروجی برای مایا یا بلعکس می تونید با شرکت تماس بگیرد و اونها این مشکل رو حل می کنند
اما برای ساخت انیمیشن اگه از track ها تو مایا نخواید استفاده کنید خوبه
 

Miladbat

Well-Known Member
توی این ورود و خروج هزار تا مشکل امکان داره پیش بیاد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا