morpher

maxscript

Well-Known Member
سلام:
من می خواستم بدونم چگونه می تونم یه مرف خوب و قشنگ ببندم.
در مکس ابزاری به نام morpher هست که این کارو می کنه اما من با این ابزار اشنایی ندارم
از دوستان می خوام اگر اشنتیی کامل با ای ابزار دارن یا اموزش خاصی دارن به من کمک کنن.
با تشکر فراوان.
 
سلام
از مرجع مورف چند کپی میگیری (باید آبجکت های مورف شونده به هم کاملا مشابه باشند از لحاظ ارتباط و تعداد نقاط و حجم.)
هر کدوم از اون کپی ها رو به وضعیت ثانویه تبدیل میکنی با دستورهایی که هویتش رو عوض نکنند مثلا جابه جایی نقاط و ffd میشه ولی تغییر در مش جایز نیست.
بعد حالات ثانویه رو یکی یکی به لیست اضافه میکنی
حالا به هر مقدار از 0 تا 100 درصد میتونی هر کدوم اونها رو به مش اولیه تأثیر بدی و این تأثیرات میتونه با هم جمع بشه

مثلا شما میتونید حالات پلک زدن چپ و راست رو به اولی و دومی و مثلا چهار تا حالت لب را به چهارتای بعدی اضافه کنی:
حالا مثلا ترکیب سه تا از حالات مورف باهم
حال مثلا میتونه چشم راست 50 در صد بسته بشه (پلک زدن چشم راست)
و لب پایین کمی بیاد بالا (بالا و پایین رفتن لب پایین)
و از طرفی دهان به طرفین باز بشه (باز شدن دهان به طرفین)

یه مورف خوب وابسته به مش های مرجع و نوع ترکیب اونها بوسیله شماست.

یا علی
 
  • Like
Reactions: m3d

maxscript

Well-Known Member
اقا ممنوع به خاطر توضیحاتون واقعا به من کمک بزرگی کردین.
فقط یه چیز دیگه اونم اینه که تغییرات لب و دهان و ... رو با جا به جایی ورتکسها انجام بدهم.
با تشکر فراوان از شما دوست من.
 
سلام
این کار دوقسمت داره تو انیمیشن حرفه ای:
1- ساختن مورف حالت ها
2- ساخت ابزارهای کمکی برای انیمیت و تغییر این مورف ها به همدیگه.

ساختن لیپ سینک یه کار سخته (برای من) اینقدر میدونم که حالات دهان رو بر حسب پیچیدگی میتونی به چند حالت تقسیم کنی مثلا 6 یا 9 حالت که معموله. بعد باید اونها رو بسازی. فرض کن یه تعداد بچه دستهشون رو به هم گره کردند و یه حلقه تشکیل دادند. حالا معلم میاد و یه سری رو هل میده عقب و جلو و یه جاهایی هم تغییر فشردگی انجام میشه. فرض کن اون حلقه گردی دهان باشه. شما با سافت سلکشن در حالت پلی این تغییر رو بر حسب چیزی که باید بشه و چیزی که هست انجام میدی. حالت دهان بسته، دهان با صدای او، با صدای ای...
خب بعدش برای کلمه ای مثل آبی باید دهان اول باز بشه که آ بکشه بعد رو هم بیاد که ب بگه بعد از طرفین کش بیاد که ای بکشه. خب شما از حالت صفر(حالت خنثی لیپ سینک که دهان کمی باز هست و در حالت استراحته) باید به سمت حالت آ بری. کاری که میکنی حالت آ رو از 0 تا مقدار مناسب بالا میبری و کلید میذاری بعد برای تبدیلش به ب همونجور که آ رو کم میکنی ب رو زیاد میکنی یعنی این ها جاشون رو به نرمی با هم عوض میکنند.... همه مورف ها تقریبا همینجور باید باشه: پلک زدن، بزرگ شدن چشمها، دراز شدن دماغ پینوکیو، دراز شدن گوشهای پینوکیو، تبدیل کفش اون به سم....

مورف نکته های پیچیده تری هم داره مثل تکلیف تکسچر وقتی مورف میشه (متأسفانه این رو هنوز کار نکردم)

نکته2 که تکمیلی هست اینکه با اسکریپت میشه کاری کرد که با چند تا گیزموی ساده و حرکت هندسی اونها دو تا مورف مکمل رو یا حالات یک مورف رو راحت به هم تبدیل کرد. البته یه جورایی پیچیده هست و الان خودم هم یادم رفته ولی توی این آموزش میتونی یاد بگیری

http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/face_rig/face_rig.php
پیوست rar رو نگاه کن - وب پیج

http://www.3dtotal.com/tutorials/facecontrol/
پیوست عکس رو نگاه کن - ویدئو آموزشی
 

پیوست ها

  • face_rig.rar
    469.2 کیلوبایت · بازدیدها: 34
  • morph control.jpg
    morph control.jpg
    34.6 کیلوبایت · بازدیدها: 8
اين آموزش فوق العاده بود ، خيلي خيلي ممنون . ( يعني واقعآ نميدونم كه چطور بايد از شما تشكر كنم ... ) :green: :oops:
 
سلام
در مورد لیپ سینک اگر علاقمندی بیشتری دارید :

http://www.thirdwishsoftware.com/magpiepro.html
برنامه ای قدرتمند برای لیپ سینک دو بعدی و سه بعدی و امکانات خوب برای خروجی گرفتن
(خودم تست کردم ولی بدون خروجی اتوماتیک )

http://www.di-o-matic.com/products/plugins/VoiceOMatic/#page=overview
پلاگین حرفه ای لیپ سینک در مکس

http://www.reallusion.com/crazytalk/
نرم افزار به صحبت و احساس در آوردن یک عکس


یا علی - شب قدر اول که رفت ... التماس دعا
 

جدیدترین ارسال ها

بالا