[QUOTE
نقل قول:
مدلینگ کاراکتر با مکس تقریبا غیرممکنه.
[/QUOTE]
منظورم از این جهت بود که شما برای کار توی مکس بایست تصور حجمی دقیقی از کار داشته باشی و از اول دقیقا بدونی چی میخواهید تا بتونید هندسه کار رو دربیارید.( چیزی که ماها غالبا نداریم) در ضمن برای درآوردن جزییات مشکل دارید.معمولا هم کسانی از این روش استفاده میکنند که تسلط خیلی بالایی رو آناتومی دارند ویا اینکه اینقدر کاراکتر طراحی کردند که چشم بسته خیلی سریع به مدلهاشون میرسند و یا اینکه نهایتا یک مدل حقیقی قبل از دیجیتالی نمودن آن از کار ساخته اند و به هنگام مدلینگ تمرکزشون فقط روی هندسه اونه ویا اینکه تجهیزات خاصی نظیر اسکن سه بعدی دارند. نمیگم این محدودیتها توی zbrush نیست. ولی حداقل مثل یک مجسمه ساز میتونید ادیتهای غیر هندسی و حسی رو کارتون داشته باشید و امکان بیشتری جهت تمرکز روی جنبه های هنری کار وجود داره.
در ضمن این رو باید به کسی بگی که بحث Zbush رو در این تاپیک باز کرد
تاپیک که تو قسمت گالری برنامه های سه بعدیه؟
به هر حال من هم خودم مکس کار میکنم و فکر میکنم بهترینه. ولی بایست بپذیریم امکاناتی توی vue جهت طراحی لندسکیپ و امکاناتی در realflow جهت شبیه سازی مایعات سیال و امکاناتی توی rhino جهت طراحی سقفهای پوسته ای و zbrush جهت طراحی کاراکتر وجود داره که توی مکس نیست. توی یک تاپیک هم خوندم با اضافه شدن پلاگین پلی بوست توی مکس 2010 تا حدودی امکانات zbrush تو مکس 2010 به دست میاد.
ضمنا وقتی توی یک زمینه ی خاص حسابی حرفه ای شدی و اینقدر کار با سبکای مختلف زدی که دیگه برا خودت صاحب سبک شدی اونموقع حق داری در مورد تخصصت نظر شخصی داشته باشی
فکر کنم اگه اینجور بخواهیم سخت بگیریم دیگه کسی نبایستی نظر بده.