قالب Mercedes Benz SL65 AMG Black

Ali_CG

Well-Known Member
سلام . . .
یه چند روزی هست دارم روی VRay کار میکنم . . .!
این مدل هم مال پارساله که واسه رندر انتخابش کردم . . .
این تاپیکو زدم واسه اینکه ایرادای نور پردازی و کیفیت رندر رو بدونم . . .
متریال و حتی خود مدل هنوز جای کار دارن که فعلا واسم مهم نیستن . . .
الان مهم نورپردازی و کیفیت رندر !
جونم براتون بگه که تو این صحنه از یه دونه VRay Sun ، یه دونه VRay Dome و یه دونه هم VRay Plane واسه نورپردازی استفاده کرم که Plane رو هرچه شدتش رو هم زیاد میکردم انگار تاثیر نداشت! در کل انگار اضافه بود . . .
تنظیمات رندر رو هم تا جایی که میتونونستم بردم بالا، ولی زود رندر شد و نویز هم زیاد داره!
Subdivide متریال ها و نور ها رو هم بردم بالا ، مثلا مال متریال ها همشون روی 50 !
به الان عکس هم زیاد توجه نکنید! تو فتوشاپ اینجوری شده . . . وگرنه خیلی داغون تر از این بوده . . .
خوشحال میشم ایرادا رو بگید :rose:
:tavajoh:آپدیت جدید اضافه شد . . .

مشاهده پیوست 92130255891727731719.jpg
 

پیوست ها

آخرین ویرایش:

madmaster_3d

Well-Known Member
من که خوشم اومد. قشنگه. ولی سایش مثل کارتون پلنگ صورتی اینها هستش اون طرفه. داره میره.
سرعت سایت خیلی داغون شده. برای من 100 سال میشه یک صفحه بیا یا یک چیزی باز بشه. سایت های دیگه درستن
 
آخرین ویرایش:

aroen

Well-Known Member
سلام خسته نباشی آقا علی
صحنه یه جورایی با آموخته های ذهنی و بصری من نمی خونه، نمیدونم الان ماشین کجاست؟رو زمین هست یا رو باند فرود هلیکوپتره( ببخشید هلیکوپتر نه، چرخ بال!)؟ از عکس hdri استفاده نکردی؟(به نظرم پشت زمینه یه صفحه منحنی هست که عکس گرفته) دلیل بلور شدنشو نمی دونم :)
برای نور پردازی بیرون بهترین گزینه همون عکس hdri هست ولی با ایجاد صحنه جدید و افزودن جزییات و رندر گیری در چند مرحله و تلفیق اون تو فتوشاپ می تونی سایه خورشید رو هم به کار اضافه کنی یه آموزشی در این زمینه هست پیداش کردم حتما زمیمه می کنم موفق باشین
 

Ali_CG

Well-Known Member
من که خوشم اومد. قشنگه. ولی سایش مثل کارتون پلنگ صورتی اینها هستش اون طرفه. داره میره.
سرعت سایت خیلی داغون شده. برای من 100 سال میشه یک صفحه بیا یا یک چیزی باز بشه. سایت های دیگه درستن
مرسی . . .
سایش به خاطر اینه که دم غروبه مثلا . . . سایه کشیده میشه . . .
سلام خسته نباشی آقا علی
صحنه یه جورایی با آموخته های ذهنی و بصری من نمی خونه، نمیدونم الان ماشین کجاست؟رو زمین هست یا رو باند فرود هلیکوپتره( ببخشید هلیکوپتر نه، چرخ بال!)؟ از عکس hdri استفاده نکردی؟(به نظرم پشت زمینه یه صفحه منحنی هست که عکس گرفته) دلیل بلور شدنشو نمی دونم :)
برای نور پردازی بیرون بهترین گزینه همون عکس hdri هست ولی با ایجاد صحنه جدید و افزودن جزییات و رندر گیری در چند مرحله و تلفیق اون تو فتوشاپ می تونی سایه خورشید رو هم به کار اضافه کنی یه آموزشی در این زمینه هست پیداش کردم حتما زمیمه می کنم موفق باشین
مرسی دوست عزیزم . . . !
ماشین الان روی پشت بوم یه آسمون خراشه! عکس HRDI که استفاده کردم 12 مگابایت بوده! دلیل اینکه به نظر منحنی میرسه فکر کنم به خاطر اینه که این ساختمونی که ماشین روش قرار داره بالاش کجه! مثل ساختومن های روبه روش که معلومن!
بلور شدنش هم به خاطر اینه که خودم بلورش کردم! خواستم یکم طبیعی تر نشون بده مثلا . . .!
سایه خورشید هم که دیگه معلومه . . .!
مرسی . . .
 

Mehran coyote

Well-Known Member
از کارت خوشم اومد مثل کارای گیم شده :rose:
لبه های ماشین یکم شارپ شده و عکست رو هم زیادی بلور دادی
اون جور هم که باید نشون بده روی پشت بومه نشون نمیده

موفق باشی علی جان :rose:
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
برای روشن تر شدن میتونی گاما رو زیاد کنی، توی فتوشاپ هم میتونی این کارو بکنی. از GI استفاده کردی؟ همونطور که مهرون جان گفت Blur یکمی زیادیه.
با اینکه تازه شروع کردی خوب شده آفرین!
 

NNumber_one

Member
wow خیلی خوشم اومد ، یاد ماست وانتد افتادم یادش بخیر... سبک رندرت خیلی خوبه یه سبک گیم و تخیلی هست خیلی دوست دارم مرسی
 

Ali_CG

Well-Known Member
از کارت خوشم اومد مثل کارای گیم شده :rose:
لبه های ماشین یکم شارپ شده و عکست رو هم زیادی بلور دادی
اون جور هم که باید نشون بده روی پشت بومه نشون نمیده

موفق باشی علی جان :rose:
مرسی مهران جان

منم منتظرم ببینم کسی پیدا میشه که بگه چرا با این تنظیمات بالا شارپ شده! ولی انگار کسی نیست!
با بلور زیاد هم موافقم . . . میخواستم یکم حس سرعت رو نشون بده ولی انگار زیاده روی کردم . . .
شاید به خاطر تاریکیشه که اینجوری نشون میده . . .
حالا رندر اصلی رو میزارم تا ببینید چقد تاریک بوده!
حداقل شاید ایرادای نور پردازیش بهتر معلوم باشه . . .

برای روشن تر شدن میتونی گاما رو زیاد کنی، توی فتوشاپ هم میتونی این کارو بکنی. از GI استفاده کردی؟ همونطور که مهرون جان گفت Blur یکمی زیادیه.
با اینکه تازه شروع کردی خوب شده آفرین!
مرسی دوست عزیز

این گامایی که میگید دقیقا کجاست؟! توی Pereferences Settings ؟
توی فتوشاپ که زیاد دستکاریش کردم . . .
بازم مرسی


کسی میدونه چرا با گذاشتن دوربین وی ری تصویر پس زمینه تاریک میشه؟!

اینم از رندر اصلی : ( برای بزرگ شدن روش کلیک کنید )

89319296435036694786.jpg
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
علی عزیز کارت خیلی خوب شده.تلاشت قابل تقدیر هست.بچه ها نقدهای کامل رو نوشتن. خیلی کار خوبی شده.با کارت خیلی خوب میشه ارتباط بر قرار کرد.اما چند تا نکته به ذهنم رسید.
وقتی اطراف اینقدر بلور میشه که ماشین در حال حرکت باشه.تناقص بزرگی هست
باید از hdri کیفیت بالایی استفاده بکنی.چیزی که الان استفاده کردی خیلی قشنگ اما خیلی کوچیک هست. واسه همین کارت افت کیفیت داره
مدل که پرفکت هست و چیزی کم و کسر نداره
مثلا کاری که می تونی بکنی این هست که راستی راستی آسمان خراش بزاری بک گراند.وقت گیر اما نتیجه خیره کننده هست.ولوم 71 استفاده بکن.یه بک گراند غروب بنداز فوق العاده میشه.ببین دوباره تکرار میکنم وقت گیر هست اما بالاخره برای رسیدن به کار خوب باید بهاش رو بپردازی
صحنه یه خورده عمومی تاریک هست. به نظرم با گاما نتونستی خوب ارتباط بگیری.
در کل کار خوبی شده .موفق باشی
 

Ali_CG

Well-Known Member
wow خیلی خوشم اومد ، یاد ماست وانتد افتادم یادش بخیر... سبک رندرت خیلی خوبه یه سبک گیم و تخیلی هست خیلی دوست دارم مرسی
مرسی . . .
آره یادش به خیر . . . هیچی موست وانتد نمیشه! حیف که رزولوشن 1920 در 1080 نداره !

علی عزیز کارت خیلی خوب شده.تلاشت قابل تقدیر هست.بچه ها نقدهای کامل رو نوشتن. خیلی کار خوبی شده.با کارت خیلی خوب میشه ارتباط بر قرار کرد.اما چند تا نکته به ذهنم رسید.
وقتی اطراف اینقدر بلور میشه که ماشین در حال حرکت باشه.تناقص بزرگی هست
باید از hdri کیفیت بالایی استفاده بکنی.چیزی که الان استفاده کردی خیلی قشنگ اما خیلی کوچیک هست. واسه همین کارت افت کیفیت داره
مدل که پرفکت هست و چیزی کم و کسر نداره
مثلا کاری که می تونی بکنی این هست که راستی راستی آسمان خراش بزاری بک گراند.وقت گیر اما نتیجه خیره کننده هست.ولوم 71 استفاده بکن.یه بک گراند غروب بنداز فوق العاده میشه.ببین دوباره تکرار میکنم وقت گیر هست اما بالاخره برای رسیدن به کار خوب باید بهاش رو بپردازی
صحنه یه خورده عمومی تاریک هست. به نظرم با گاما نتونستی خوب ارتباط بگیری.
در کل کار خوبی شده .موفق باشی
درود بر عارف بزرگ ! مرسی که نظر دادی
این بلور انگار دردسر شده ! به قول خودم میخواستم یه حالت فوکوس بهش بدم و یکمی هم حال و هوای همون بازی نید فور اسپید رو داشته باشه! به نظرم اگه هنوزم یکم Radial blur بهش میدادم هنوزم بهتر میشد حالت فوکوسش رو نشون داد!
HDRI که استفاده کردم سایزش 3200 در 1600 بوده و تصویر پس زمینه هم 8192 در 4096 بوده که به اندازه رزولوشن رندر ازش Crop کردم! یعنی اینا کیفیتشون کمه؟!
استفاده از آسمون خراش هم ایده خوبیه ولی از این مدلها من ندارم!

صحنه پس زمینه هم خودش اینقد تاریک نبوده . . . تو دوربین وی ری اینجوری شده . . .منم نمیدنم باید چیکارش کنم که اینجوری نشه!
بازم مرسی به خاطر توجهت . . .
ایشالای رندرهای بعدی . . .! کم کم داره از رندر خوشم میاد . . .
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
مرسی دوست عزیز
این گامایی که میگید دقیقا کجاست؟! توی Pereferences Settings ؟
توی فتوشاپ که زیاد دستکاریش کردم . . .
بازم مرسی

کسی میدونه چرا با گذاشتن دوربین وی ری تصویر پس زمینه تاریک میشه؟!
اینم از رندر اصلی : ( برای بزرگ شدن روش کلیک کنید )
برای تنظیم گاما توی پنجره ی Render Setup و تب VRay و بخش Color mapping میتونی این کارو بکنی.
برای روشن شدن صحنه هنگام استفاده از دوربین وی ری باید Shutter Speed رو کم بکنی، توی بخش تنظیمات خود دوربینه.
موفق باشی
 

NNumber_one

Member
مرسی . . .
آره یادش به خیر . . . هیچی موست وانتد نمیشه! حیف که رزولوشن 1920 در 1080 نداره !


درود بر عارف بزرگ ! مرسی که نظر دادی
این بلور انگار دردسر شده ! به قول خودم میخواستم یه حالت فوکوس بهش بدم و یکمی هم حال و هوای همون بازی نید فور اسپید رو داشته باشه! به نظرم اگه هنوزم یکم Radial blur بهش میدادم هنوزم بهتر میشد حالت فوکوسش رو نشون داد!
HDRI که استفاده کردم سایزش 3200 در 1600 بوده و تصویر پس زمینه هم 8192 در 4096 بوده که به اندازه رزولوشن رندر ازش Crop کردم! یعنی اینا کیفیتشون کمه؟!
استفاده از آسمون خراش هم ایده خوبیه ولی از این مدلها من ندارم!

صحنه پس زمینه هم خودش اینقد تاریک نبوده . . . تو دوربین وی ری اینجوری شده . . .منم نمیدنم باید چیکارش کنم که اینجوری نشه!
بازم مرسی به خاطر توجهت . . .
ایشالای رندرهای بعدی . . .! کم کم داره از رندر خوشم میاد . . .

شارپ شدن عکس مربوط میشه به (مربع قرمز ) که تو قسمت روبروش هم توضیحی در مورد نوع تغیرات داده و توی آموزش های وی ری آقای عارف که به فارسی هم نوشته میتونین بخونین صفحات وسط بود فکر کنم !
در مورد روشنایی هم اون مربع زرد (f number ( رو بذار روی 2 یا 4 تا صحنت روشنتر شه و یه کاری دیگه هم میتونی بکنی که اگه از خود فریم بافر وی ری استفاده کنی میتونی گاما و کنتراست رو مثل فتوشاپ بالا پیین ببری و خیلی از کارات راه میوفته
اگه میخوای نور های نارنجی یا زرد هم کارتو خراب نکنه مربع آبی رو بذار روی natrul و تیک بالاییش رو بردار ، امتحان کن میفهمی . در کل خیلی از کارت خوشم اومد مرسی:rose:
 

پیوست ها

  • 205.8 کیلوبایت بازدیدها: 7
آخرین ویرایش:

Mehran coyote

Well-Known Member
برای نور دوربین وی ری باید film speed رو تغییر بدی ببر بالاتر همون iso هستش
f number هم برای بدست اوردنzdepth بهتر هست لنز عقبا جلو میکنه کمی هم روی روشنایی تاثیر داره
white balance هم بزار روی neutral

موفق باشی دادا :rose:
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
توی دوربین وی ری یه گزینه داره exposure که تیکش رو برداری دیگه دوربین وی ری توی نور سنجی دخالت نمی کنه
 

Ali_CG

Well-Known Member
برای تنظیم گاما توی پنجره ی Render Setup و تب VRay و بخش Color mapping میتونی این کارو بکنی.
برای روشن شدن صحنه هنگام استفاده از دوربین وی ری باید Shutter Speed رو کم بکنی، توی بخش تنظیمات خود دوربینه.
موفق باشی
مرسی از کمکت . . .
امتحان کردم . . . Shutter Speed خوب روشن کرد، ولی انگار کافی نبود! شاید باید درصدش رو کمتر میکردم هنوز . . .
وی 25 که گذاشتم بد نبود ولی هنوز یکم تاریک بود . . .!


شارپ شدن عکس مربوط میشه به (مربع قرمز ) که تو قسمت روبروش هم توضیحی در مورد نوع تغیرات داده و توی آموزش های وی ری آقای عارف که به فارسی هم نوشته میتونین بخونین صفحات وسط بود فکر کنم !
در مورد روشنایی هم اون مربع زرد (f number ( رو بذار روی 2 یا 4 تا صحنت روشنتر شه و یه کاری دیگه هم میتونی بکنی که اگه از خود فریم بافر وی ری استفاده کنی میتونی گاما و کنتراست رو مثل فتوشاپ بالا پیین ببری و خیلی از کارات راه میوفته
اگه میخوای نور های نارنجی یا زرد هم کارتو خراب نکنه مربع آبی رو بذار روی natrul و تیک بالاییش رو بردار ، امتحان کن میفهمی . در کل خیلی از کارت خوشم اومد مرسی:rose:
مرسی . . .
فکر کنم شارپ شدنش به خاطر این بود که Antialising filter رو روی Catmull rom گذاشته بودم! باید روی Mitchel امتحان کنم ببینم چی میشه . . .
F Number رو روی 1.5 گذاشتم خوب بود، ولی از Shutter speed هم استفاده کردم و تقزیبا اون چیزی که میخواستم شد!
فریم بافر تقریبا همون فتوشاپ . . . اینجا صحنه رو الکی تاریک میکنه و تنظیم کردنش یکم طول میکشه، استفاده نشه تو این صحنه بهتره . . .
White Balance رو من روی Day light گذاشته بودم . . . اینم امتحان میکنم . . .

برای نور دوربین وی ری باید film speed رو تغییر بدی ببر بالاتر همون iso هستش
f number هم برای بدست اوردنzdepth بهتر هست لنز عقبا جلو میکنه کمی هم روی روشنایی تاثیر داره
white balance هم بزار روی neutral

موفق باشی دادا :rose:
مرسی مهران جان . . .
Film Speed رو که تغییر دادم زیاد تغییری نکرد! یه خورده بهتر شد ولی فایده نداشت . . .
F number خوب بود . . .

توی دوربین وی ری یه گزینه داره exposure که تیکش رو برداری دیگه دوربین وی ری توی نور سنجی دخالت نمی کنه
عجب!
این همه فشار روحی به خاطر یه تیک بود؟!

مرسی عرف جان . . .
همین یه تیک بهترین کار بود . . . دردسر هم نداشت . . .
از بقیه گزینه ها هم میشه واسه بالانس بهتر استفاده کرد . . .


خب . . . این مشکل برطرف شد ولی مشکل جدیدم اینه که چرخ ماشین ( مخصوصا رینگش ) کاملا روشن میشه . . .
هرچ چقد متریال ها و نور رو دستکاری میکنم فایده نداره . . .!
فکر کنم آخرش مجبور بشم عکس چرخ رندر قبلی رو به جای جدیده بزارم . . .


 

Ali_CG

Well-Known Member
این همه نوشتم و آخرش با این سرعت کند سایت ارسال نشد!
بیخیال . . .
آپدیت جدید به پست اول اضافه شد . . .
ایرادا رو یکم برطرف کردم . . .
به نظرتون حالا چه ایرادی داره؟!
 

پیوست ها

emad04

Well-Known Member
سلام علی جان . خوبی اقا ؟ کارت خوبه . ببین چیزی که تو ذوق می زنه یکی شارپ بودن بعضی جاهای ماشین که از همین راه دور هم برنده و درنده هست و آدم می ترسه دست بهش بزنه و اینکه اندازه ماشین به نظرم به صحنه نمی خوره و بزرگترش کن . چراغ جلوش هم به نظرم واقعی نیست و انگار شیشه نداره یه چند تا چیز هم توی عکس مشخص کردم . http://upload.iranvij.ir/image_mordad91/18627797773395844252.jpg
 

Ali_CG

Well-Known Member
خوب شد دیگه نور دهی خیلی بهتر شد
ایرادی دیگه نمی بینم
موفق باشی :rose:
مرسی مهران جان . . .
ممنون که پیگیر بودی . . .

سلام علی جان . خوبی اقا ؟ کارت خوبه . ببین چیزی که تو ذوق می زنه یکی شارپ بودن بعضی جاهای ماشین که از همین راه دور هم برنده و درنده هست و آدم می ترسه دست بهش بزنه و اینکه اندازه ماشین به نظرم به صحنه نمی خوره و بزرگترش کن . چراغ جلوش هم به نظرم واقعی نیست و انگار شیشه نداره یه چند تا چیز هم توی عکس مشخص کردم . http://upload.iranvij.ir/image_mordad91/18627797773395844252.jpg
مرسی عماد جان . . . تو خوبی؟!

منم سر شارپ بودنش مشکل دارم! تنظیمات رو هنوز هم بالاتر بردم، این دفعه فقط زمان رندر بالاتر رفت ولی تاثیری نداشت! به نظرم مال سایز کوچیک رندر هست! آخه با همین اندازه رندر گرتم . . .
اندازه ماشین خوب نیست؟ اگه بزرگتر بشه که میشه اندازه پشت بوم ! نمیدونم! شایدم به خاطر اینه که به سایز ماشین ها توی عکس ها زیاد توجه نکردم . . .
چراغ جلو شیشه داره، ولی متریال داخل چراغ خوب نیست . . . من آخرش سر از این متریال در نیاوردم . . .
چیزایی هم که مشخص کردی کاملا درست هستن . . .اون سفیدی هم مثل چرخ ماشین با نور خورشید خراب شده بود . . . توی فتوشاپ یکم بهترش کردم و یادم رفت که یه رفلکتی بهش بدم . . .
اون آینه ای هم نمیدونم جریانش چیه . . . متریال Matt/Shadow رو که به پلان زیر ماشین میدم، اینجوری میشه! انگار ماشین یه حالت Refract داره . . . چند جای عکس این ایرادو داره . . .
مرسی به خاطر توجهت . . .
 

emad04

Well-Known Member
منم سر شارپ بودنش مشکل دارم! تنظیمات رو هنوز هم بالاتر بردم، این دفعه فقط زمان رندر بالاتر رفت ولی تاثیری نداشت! به نظرم مال سایز کوچیک رندر هست! آخه با همین اندازه رندر گرتم . . .
توی قسمت imag sampler , گزینه vray sincfilter رو انتخاب کن
چراغ جلو شیشه داره، ولی متریال داخل چراغ خوب نیست . . . من آخرش سر از این متریال در نیاوردم . . .
درست میشه چند تا رندر که بگیری و تمرین کنی یاد می گیری خصوصآ برای چراغا و شیشه ها که باید امتحان کنی تا متوجه قضیه بشی . منم مشکلات رو خیلی داشتم .
اون آینه ای هم نمیدونم جریانش چیه . . . متریال Matt/Shadow رو که به پلان زیر ماشین میدم، اینجوری میشه! انگار ماشین یه حالت Refract داره . . . چند جای عکس این ایرادو داره . . .
من کلآ با این روش یه پلن زیر ماشین و Matt/Shadow مشکل داشتم و یکیشم همین آیینه ای شدن ماشین بود . بیشتر بر می گرده به تنظیم hdri و اینکه توی این روش رندر فاینال کیفیت عکس بکگراند پایین اومده نه ؟
در کل به نظرم روش مناسبی نیست . خیلی با این روش رندر گرفتم .

ولی روش دیگه اینه که پلن رو سر تا سر ماشین باید بکشی و اون قسمتی که دوربین هست رو خالی بذاری و از مترال vray overridemtl استفاده کنی و بهش مترال رفلکتا و بکگراند و رفرکت رو بدی و اخر سر هم افت کیفیت نداره . و همچنین می تونی محل افتادن رفلکت ها رو هم کنترل کنی .
موفق باشی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا