maya vs Softimage

maxscript

Well-Known Member
از این که مایا نرم افزار بزرگ و قوی هست که شکی نیست امام اینم بدونید مایا چوی چه مبحثی قدرت کامل داره
مایا خیلی جاها ضعف داره که اونم با برنامه نویسی رفع میشه امام هودینی تا اونجا که من می دونم ضعفی نداره
سیستم شبیه سازی دود و اتش در هودینی از Pyro fx استفاده میکنه که الگریتم قوی تری نسبت به Maya Fluid Dynamic داره
مایا برای تخریب باید از پلاگین استفاده کنه ولی هودینی سیستم تخریب پذیری داره
پس نباید هودینی و سافت امیج را شو تبلیغاتی دانست
یا علی
 

Hamed_8

Member
یکی از برگ برنده های مایا هم رندر من هستش
همونطور که میدونید قویترین موتور رندر دنیاست و فقط برای مایا ساخته میشه

و تقریباً 99 % فیلم ها با رندر من رندر گرفته میشن
یعنی با هر نرم افزاری هم کار کنن باید آخرش بیان توی مایا و با رندر من خروجی بگیرن
 
نرم افزار تنها یه وسیله است ،
همه چیز بستگی به کسی داره که از این وسیله استفاده میکنه :rose:
 

maxscript

Well-Known Member
همونطور که میدونید قویترین موتور رندر دنیاست و فقط برای مایا ساخته میشه
البته این موتور رندر بصورت پلاگین برای مایاست اما برای نرم افزار هودینی Default هست و انعطاف پذیری بیشتری هم داره
تازه برای سافت امیج هم هست.
 

Miladbat

Well-Known Member
نرم افزار تنها یه وسیله است ،
همه چیز بستگی به کسی داره که از این وسیله استفاده میکنه :rose:
این حرف رو خیلی می زنن تا حدی درسته ولی باید ببینی چجوری بش نگاه می شه مثلا برخورد با بعضی ها داشتم فکر می کنه چون مثلا Tintin رو با مایا انجام دادن پس منم که مایا کار می کنم خیلی کارا می تونم بکنم . از یه جهاتی هم درست نیست مثلا بالا تر Pyro fx رو Maya Fluid مقایسه کردن دیگه موضوع ساخت یه انیمیشن دو بعدی نیست که ابزار مهم نباشه.
چند سال پیش یه نفرکه مکس کار میکرد کار بلند شروع کرد یکی که خارج از کشور درس می خونه بش گفت این کار رو با مکس انجام نده جواب داد اینا همش حرف و ابزاره اصلا مهم نیست پروژه اش دوبرابر بیشتر طول کشید تازه نماهاییشم دوباره تو مایا انجام دادن.
 

maya_22

Well-Known Member
درسته ولی نسخه های اولیه فانتزی که با مایا بوده
درضمن اکثر شرکتای معتبر اروپایی امریکایی و هالیود مایا هست لینک های زیادی هست که
برنامه های دیگه هم استفاده میشه .منم نمیگم نمیشه با مثلا سافت میج یا بقیه کار خوب زد
اما این سوییچ به این گونه برنامه ها شاید تک ووک تو شرکتای آسایی دیده بشه یا برخی شرکتای تازه کار
چون علاوه بر هزینه بر بودن و امتحان روشهایی که قبلا با مایا ساخته شده و امتحانش پس داده شده
آموزش و نیروی متخصص هم وقت زیادی میبره

برای همین نیازی نیست برنامه ای جز مایا مورد استفاده استودیاهای بزرگ ارویپایی یا آمریکایی باشه
در ضمن سخت افزار خوبم خیلی مهمه که علت اینکه نمیشه برخی شبیه سازیهای عمدتا داینامیکی را راحت انجام داد شاید این باشه
---------------

واینکه هودینی دیفالت سیستم تخریب داره مایا با پلاگی و اینا ... چه فرقی در اصل کار داره مهم انجام کار هست که میشه داخل مایا انجام بشه ونیازی نباشه
کاربر مایا بره چند ماه وقت آموزش هودین کنه برای ساخت یک تخریب یا انفجار


خوب راحت پلاگین نصب میکنه کارشم انجام میده

==============

هرچند به شخصه روزی بخام درکنار مایا نرم افزاری استفاده کنم حتما هودینی هست
اتودسک به ما یا دست زد خرابش کرد اگه الیاس هنوز صاحب اصلی بود دیگه جایی هم برای این بحثا نبود فقط میشه افسوس خورد

==========================
در ضمن الان dmm و فیزیک تو مایا اضافه شده خیلی امکانات زیادی داره که نیازی نیست به بقیه

به نظرم اگه کسی در کنار مایا برنامه زیبراش ریال فلو کار کنه به هیچ برنامه دیگه ای نیاز پیدا نمیکنه
و اکثرا هم نرمافزارهای اصلی همینا باید باشه حالا تک و توک جایزگین مثلا به جای زیبراش مادباکس

دوستایی هم که سافت ایمیج یا هودینی کار کنن میتونن تو کارشون موفق باشن .
اما استاندارد ترین برنامه مایا هست
 
آخرین ویرایش:

maxscript

Well-Known Member
همه چیز بستگی به کسی داره که از این وسیله استفاده میکنه
خوب درسته که کابر خیلی مهم تره ولی شما ببین در چه حدی قرار داره یعنی مثلا یه شخص حرفه ای بشینه می تونه یه بازی با 3d game studio بسازه که حرفه ای باشه پس ابزار مهمه اگر اینجوری بود که شرکتهای بازی سازی می امدن به جای CryEngine , Unreal , frostbite از 3d game studio استفاده می کردن.

برای همین نیازی نیست برنامه ای جز مایا مورد استفاده استودیاهای بزرگ ارویپایی یا آمریکایی باشه
دوست عزیز مایا برنامه بزرگی هست امام به هیچ وجه عنوان نرم افزار کاملی نیست یعنی هیچ نرم افزاری کامل نیست یعنی یه شرکت میاد میگه چون مایا هست دیگه به هیچ برنامه ای نیاز نداریم اگر هم مثال سر فیمه یه سری به این لینک بزن ببین هودینی چقدر کاربرد داره
http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2056&Itemid=359

از سال 2003 تا 2011 که اوج قدرت مایا بود
 

maya_22

Well-Known Member
منظور من در مقایسه با مکس سافت ایمیج و .. بود که هست.مایا بیشتر در این استودیو ها استفاده شده و میشه
پایین ترشم توضیح دادم نرمافزارهایی مثل زی براش یا ریال فلو در کنارش کافیه حالا اگه قرار به لینک و اسم فیلم باشه
من لینک نمیدم چون چند صفحه میشه برا همین فقط کافیه گوگل سرچ کنید.
در ضمن وقتی برنامه ای به اوج قدرت و کمالش برسه دیگه رسیده و این قدرت محدود به زمان و مکان نیست
بلکه محدود به اشخاص حرفه ای هست
 

mahdilal

Member
ببینید به نظر من در مایا ساخت همه چیز امکان پذیر هست ولی در بقیه نرم افزارها ساخت همه چیز امکان پذیر نیست هر کدام در یک یا چند گزینه با مایا قابل رقابت هستند و یا خود شرکتهای سازنده نرمافزار بعضی امکانات لازم را فراهم کردن و بحث دیگری که هست اینه که در حال حاضر آموزش حرفه ای در مورد مایا به هیچ عنوان در بازار وجود نداره حتی خود gnomon دیگه این کار را نمی کنه به نظر من تنها آموزش حرفه ای که در مورد مایا به بازار آمده بعضی آموزشهای الیاس و آموزشهای gnomon در باره مایا 4 هست که در زمان خودش قدرت مایا را ثابت کرده و از طرفی حق با آن دوستمون هست که گفت از وقتی مایا افتاد دست اتودسک یک جورایی اتودسک برای فروش هر 3 نرم افزار مکس و مایا و سافت ایمیج سعی کرد قدرت را بین این 3 تقسیم کنه و به خاطر همین یک ارتباط بین مایا و سافتایمیج و مادباکس و موشن بیلدر برقرار کرد که با یک سند تو کل سین با همه جزئیات در داخل نرم افزارها رد و بدل بشه و تازه قابلیت تغییر همه داشته باشه پس یک جورایی سیاست اتودسک هم در کار بوده ولی در کل هیچ نرم افزاری مثل مایا که این امکانات را داشته باشه و اپن سورس هم باشه نیست اصلا اگر برید توی تایپکهای چینی ببینید چه بلایی به سر مایا میارند شاخ در میارید مثلا همین face robat را همان سالی که XSi به سافت ایمیج اضافه کرد چینی ها برای مایا ساختنش من کلیپش را دارم با مایا 2008 بود اگه اشتباه نکنم
 

maya_22

Well-Known Member
اگر دوستان بخواهند من 2 تا پلاگین اپن سورس حرفه ای مایا در رابطه با داینامیک و فلوید معرفی کنم تا کسانی که اطلاع ندارند مایا چی هست بیشتر اطلاع پیدا کنند که مایا یعنی چی؟

دوست عزیز اگه میشه این دو تا را که گفتی معرفی کن ببینم چی هست
البته جدیدا میگن نایید naiedخوبه برای فلویدها .. منظورت اینه چون این یک برنامه جدا هست اگه
چیز جدیدتری هست خوشحال میشم بدونیم
ممنون
 
آخرین ویرایش:

mahdilal

Member
باشه آن دو تا را هم معرفی می کنم اما در مورد naied نرم افزار فوق العاده قوی هست ولیکن در آخرین ورکشاپی که اتودسک برگزار کرد nvida فلوید مایا را ارتقا داده و آن را به حدی رسونده که عملکردش شبیه همین naied بود و فکر کنم در مایا 2013 روی فلوید مایا اعمال بشه . کلیپ آن را هم از توی آرشیو پیدا می کنم براتون میزارم
 

maxscript

Well-Known Member
ببینید به نظر من در مایا ساخت همه چیز امکان پذیر هست ولی در بقیه نرم افزارها ساخت همه چیز امکان پذیر نیست
اینو که قبول ندارم حتی مکس با پلاگینهایش همه چیز را می تونه بسازه چه برسه به برنامه هایی مثل هودینی و سافت امیج

به نظر شما یه نرم افزار چقدر باید پیشرفت کنه مگه . مگه مایا تا اینجا چیزی کم داره چه تکنولوژی باید توی مایا قرار بدن!
 
بازم مقایسه مقایسه مقایسه
بهتر نیست بجای این کارا یکی از همین نرم افزار ها رو یاد بگیریم؟
باور کنید هر کدوم از این نرم افزار ها تو جایگاه خودشون بی رقیبن
مثلا مکس برای کارای آرشیتکتی بهترینه، مایا برای انیمیشن، راینو مدل سازی و ...

اما گذشته از همه اینها ببینید با کدوم راحت ترید و قبل از اون ببینید از نرم افزاری که میخواید باهاش کار کنید چی میخواین
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
بیچاره مکس چقدر مظلوم بیشتر 80 درصد شرکت های بازی سازی دارند از مکس استفاده میکنند

یک حساب سر انگشتی کوچیک سالی چند تا فیلم توی دنیا داره ساخته میشه که با مایا و کلاً جلوه های ویژه خوب در حد اواتار و ... حالا ببینید چند تا بازی درسال داره ساخته میشه ؟

توی متن ها یک چیزی خوندم درمورد رندر من یکم تعجب کردم از کی تا حالا رندر من مال مایا بوده که ما خبر نداشتیم احتمالاً شرکت پیکسار نقش هویچ ایفا میکرده این وسط دیگه ؟

http://en.wikipedia.org/wiki/RenderMan
https://renderman.pixar.com/
 

maxscript

Well-Known Member
بازی سازی خیلی بهتره من خودم توی شرکت بازی سازی کار می کنم مدل سازامون با مکس کار می کنن و من که انیماتور وبرنامه نویس هستم از مایا استفاده می کنیم در کل همه برنامه ها با حالن :green:
 

maya_22

Well-Known Member
البته فکر کنم اون 80 درصد شرکت بازی ساز تلفیق
مکس با زیبراش یا مایا با زیبراش هست درواقع حرف اول تو مدل سازی را الان زیبراش میزنه

در کل همه خوبن
 

maxscript

Well-Known Member
شک نکن تلفیق مکس و مایا و مادباکس و زیبراش هست چون هر کس یه نرم افزاری رو بلده شما مایا من یه کی دیگه
 

mahdilal

Member
در مورد گیم دوست عزیز 100 درصد اشتباه میکنی چون من تمام ورکشابهای اتودکس سال قبل که مخصوص گیم و سی جی بود اعم از GDC و NBA را دیدم بیشتر شرکتهای گیم ساز از مایا استفاده کردند و فقط یک شرکت بود که از مکس استفاده کرده بود دلیلشم من در تایپکهای قبل گفتم اتودسک یک پلاگین برای مایا ساخته که مایا را real time میکنه و مستقیما با 2 تا گیم انجین در ارتباط هست حالا یا یونیتی و یا آنریل بود اگه اشتباه نکنم همین برتری باعث شده که مایا از این جهت هم در اولویت قرار بگیره.
 

maxscript

Well-Known Member
مایا توی گیم کاربردش بیشتره چون با انجینهای بازی سازی ارتباط داره توی فروم شرکت Dice سازنده bf3 برای استخدام توی انیمیشن و مدلینگ و تکسچرینگ و ... باید حتما مایا بدونی.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا