mapping جاده

mehrandinio

Member
با سلام خدمت دوستان

من یک جاده درست کردم (با خم و پیچ ) میخوام mapping روش انجام بدم از دوستان کسی هست بتونه منو راهنمایی کنه؟

با تشکر
 

m3d

کاربر VIP
شما باید اصلاحگر Unwrap UVW رو به جاده اعمال کنی . بعد یه اسپلاین رو مطابق مسیر جاده ایجاد کنی (دقیقا مثل خط ممتد وسط جاده) . خوب حالا جاده رو انتخاب کن بعد برو به مود sub object مادفایری که اضافه کردی و face رو انتخاب کن حالا ctrl+A رو بزن . سپس تو قسمت map parameters مربوط به اصلاحگر دکمه ی spline رو بزن . حالا روی اسپلاینی که ایجاد کردی کلیک کن . خوب تموم شد . مرحله ی یو وی کار انجام شد حالا هر متریالی مثلا تصویری از قطعه ای از جاده که خط کشی شده ( یا تو فتوشاپ هم میونی مپت رو درست کنی یه تصویر از اسفالت بیار و از وسط چند تا خط کشی مقطع روش بذار) که بدی مطابق مسیر جاده اعمال میشه . برا امتحان یه نقش شطرنجی بده .
 
روش خوبی بود، این هم هست ...

سلام

من روش دوستمون رو امتحان کردم و دیدم چه روش خوبیه دستش درد نکنه. :rose: این روش برای جاده یا هر چیزی که محوریت خطی داشته باشه عالیه.

اما اگه یه وقتی خواستی یه مپ رو که باید کاملا مستطیلی باشه و توی پیچ و خم افتاده رو یووی کنی یه راهم من سراغ دارم. این روش سریع و جالبه و نیمه خودکار که یه جورایی متفاوت و کامله. برای یووی کردن چیزهایی مثل مو های بلند، طناب، لوله پرچم، پارچه و هر چیزی که دقیقا مپ مستطیلی بخواد بدرد میخوره:
در برنامه UVLayout در منوی ادیت حالت R Key باید روی Rect باشه بعد کافیه روی جاده بری و یه بار دکمه R رو بزنی . اون قسمت کاملا مستطیلی میشه و lock میشه.
البته بازم همون روش spline رو پیشنهاد میکنم اما چون مشابهت داشت این رو هم گفتم.

هر دو روش رو به صورت عکس پیوست کردم اما uvlayout یکم زمینه و آشنایی قبلی میخواد...

یا علی
 

پیوست ها

  • spline base uv in max.gif
    spline base uv in max.gif
    77.4 کیلوبایت · بازدیدها: 19
  • UVLayout-Rectangles-and-Pipes.jpg
    UVLayout-Rectangles-and-Pipes.jpg
    153.5 کیلوبایت · بازدیدها: 18

mehrandinio

Member
سلام

من این کاری که گفتید انجام میدم ولی متریال به درستی روی پلان قرار نمی گیره و کش میاد.

612Capture.png
 
آخرین ویرایش:

m3d

کاربر VIP
خوب این مشکل مربوط به یو وی نمیشه خیلی سادست. شما باید پارامتر مربوط به Tilling را تو قسمت متریال ادیتور افزایش بدید که نقشتون رو روی جاده تکرار کنه .
 

m3d

کاربر VIP
اگه اسپلاین رو بطور صحیح مطابق جاده ایجاد کرده باشی نباید مشکلی پیش بیار . ببین یه نقش شطرنجی با tilling مثلا 10 در 10 بده ببینم مشکل چیه . یا یه بار دیگه تو همین مودی که در عکس دیده میشه(فیس) رو دکمه اسپلاین کلیک کن و یه بار دیگه اون اسپلاین رو با تنظیمات پیشفرض ادری که میاد بهش اعمال کن.
 

mehrandinio

Member
سلام دوباره

هر کاری می کنم نمیشه حتی یه جاده مستقیم هم درست کردم درست در نمیاد.
اینم عکسش:

368Capture.jpg
 

m3d

کاربر VIP
آقا یه جای دیگه آپلود کن لینک خرابه:-? در ضمن ورژن مکس من 2010 مکس شما هم باید 2010 یا بالاتر باشه ها:wink:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا