با تشکر از همه دوستان در مجید آنلاین
قبل از هر چیز منم باید بگم مثل بقیه دوستان در حال افتخار هستم و از اینکه شما قرار ه اولین انیمیشن سینمایی رو روی پرده سینما بفرستید واقعاً خوشحالم و به شما و تیمتون تبریک می گم حالا برم سر سوالم :
میشه بشتر توضیح بدید که چطور تبدیل به 35 mm می کنید ممنون میشم
در حقیقت چون انیمیشن از کیفیت بالاتری نسبت به فیلم زنده برخوردار هست ما روی قضیه تبدیل به 35 خیلی حساس هستیم و به دلیل جلوگیری از افت کیفیت با یک شرکت آلمانی در حال رای زنی هستیم و به نتایج خیلی خوبی هم رسیدیم.
این کار با دستگاه لیزر فیلم رکوردر انجام خواهد شد.
چه امکاناتی هست که ایران نداره و نمی تونه داشته باشه !؟
خیلی چیزها برای این پروژه لازم هست که در حال حاضر در ایران موجود نیست از قبیل اسکنر سه بعدی - موشن کپچر Vicon - امکانات تبدیل دیجیتال به 35 بدون افت کیفیت - هنرپیشه حرفه ای برای بازی کردن در دنیای مجازی - رندر فارم پیشرفته برای اجاره و ...
امکان ویرایش نبود این پست رو دوباره میدم ببخشیدا چون سایت برا من بالا نمیاد مجبورم با پروکسی بیام که تو پروکسی هم دکمه ویرایش کار نمیکنه !
یه سوال موشن کپچر مگه تو ایرانم هست ؟ کدوم استدیو الان این فناوری رو آورده و راه انداخته !؟ فکر کنم این بخشش از همه ی بخشاش جذاب تر باشه یعنی خیلی طبیعی تر از اون چیزی که انتظارش میره در میاد کار !
بله دوست عزیز در حال حاضر تعدادی از دوستان در ایران این دستگاه رو تهیه کردن ولی متاسفانه هیچکدوم جوابگوی کار ما نیست چون هم از سرعت پایینی برخوردار هستند و هم حرکات صورت و دست رو خروجی نمیدن .
ما برای اینکار به موشن کپچری از شرکت Vicon نیاز داریم که احتمالا خودمون باید تهیه کنیم .
موفق باشید !
سلام
خیلی از از جواب استادانتون منونم
قسمتی از حرفهاتون با دانسته های تاریخی من در تضاد هست
هرچند که مسلما شما استاد من هستید
ولی من در کتاب هنر در گذر زمان هلن گاردنر خوندم که:
عصر حجر به سه دوره تقسیم می شه :
دیرینه سنگی (paleothic)
میانه سنگی (mesolithic)
نو سنگی (neolithic)
که دوره ی میانه سنگی حدود 8300 تا 4500 سال پیش از میلاد بوده
در اواخر این دوره و اوایل دوره ی نو سنگی انسان اولین حیوان را احلی می کند که آن حیوان سگ هست (تازه هنوز هم مورخین می گویند که فقط احتمال می رود که چنین باشد)
حالا من بز رو خبر ندارم
بعید میدونم
تازه انسان اون زمان به سختی می تونسته مایحتاج اولیه ی خودشو تامین کنه چه برسه به بهره مندی از ادبیات داستانی !!!
به هر حال
حالا سوال من اینجاست که سهراب آیا ربطی به شهر سوخته داشته؟؟؟
بعید می دونم من که همچین چیزیو نخوندم
امیدوارم انیمیشن جالبی از آب در بیاد
به هر حال خیلی زشته که یه بازیکن فوتبال به تیم خودش گل بزنه
منظورم اینه که احتیاط کنید که این انیمیشن نا خواسته فرهنگ هنر تاریخ و ادبیات مملکتمون رو تحریف نکنه
فیلم 300 به این دلیل اینقدر منفوره که اطلاعات غیر علمی به بینندش میده
حواسمون باشه خودمون با دست خودمون دوباره 300 نسازیم
به خودمون گل نزنیم
بازم می پرسم سهراب چه ربطی به شهر سوخته داره؟
استاد عزیز تمام این حرفها رو از این جهت زدم که ایران رو دوست دارم و دلم می خواد انیمیشن شما برای هر ایرانی قابل افتخار باشه
وگرنه زحمات شما و همکارانتون بسیار شایسته ی تقدیره
ممنونم
فرخ تابنده
دوست عزیز من در قسمت اول توضیح دادم که این انیمیشن بر اساس یک افسانه قدیمی ایرانی هست وهمونطور که همه دوستان میدونن در افسانه محدودیت تاریخی وجود نداره .
در واقع ما از شهر سوخته و تخت جمشید و آثار آشوری برای شناسوندن فرهنگ ایران زمین به کشورهای دیگه داریم استفاده میکنیم.
ضمنا اگر فیلمی مثل سیصد ساخته میشه به دلیل همین دست روی دست گذاشتن دوستان در فرهنگسازی هستش .
تمامی کاراکتر های معروف فیلمهای هالیوودی مثل اسپایدرمن - بت من - جامپر - ققنوس - گریفین و.... ریشه شرقی دارند ولی به دلیل استفاده به موقع و زیبای هالیوودیها از این عناصر و دست روی دست گذاشتن ما ایرانیها و دیگر کشورها این شخصیتها کاملا آمریکایی شدن. حالا اگه دوست دارید از اماکن تاریخیمون هم استفاده کنند یا علی.
اسپایدر من دقیقا نمونه تکامل یافته مرد عنکبوتی در مانگاهای خیلی قدیمی ژاپنی هست.
بت من هم از کاراکترهای قدیمی ژاپنی هست.
ققنوس و گریفین هم که مال خود ایران هستش.
salam
mamnon az rahnamiaton
mikhastam bedonam aya az refrence baray sakhet selah va lebas estefadeh mikonid
yani bar asas doran ghadim iran
ya inke be sorat takhioli hastesh
omidevaram animiat khobi dashteh bashe
va ham chnin shoma ham movafagh bashin
ممنون از لطفتون دوست عزیز
تمامی سلاحها و لباسهای استفاده شده در اینکار مجع تاریخی داند ولی برای زیبا تر شدن ما از ترکیب کردن تعدادی از اونها استفاده کردیم.
Vaaaoooyyy!!!!
اين قده حال كردم و اين پستو خوندم ... خيلي خوشحال شدم ....
اميدوارم نتيجه زحمتاتتون رو هر چه زودتر ببينيم ... بي صبرانه منتظر ديدن اين انيميشن روي پرده هاي سينماييم ...
مخصل همه سي جي كارهاي ايراني . به اميد پيشرفت هر چه بيشتر در اين عرصه
فقط چندتا سوال از روي كنجكاوي در مورد سيستم موشن كپچرتون :
از چه نوع سيستمي استفاده مي كنيد ؟ اپيتيك (با چندتا دوربين) يا الكترومگنتيك ؟
براي بازيگر موشن كپچر از يه فرد مسلط به فنون رزمي و شمشير بازي استفاده مي كنيد؟!!
و در آخر فقط اگه مي تونين اخبار لحظه به لحظه رو اگر مشكلي نداره بذارين تا بيشتر مطلع بشيم
موفق باشيد
متين نخل احمدي
این نظر لطفتون هست.
سیستم موشن کپچری که در اینکار قرار استفاده بشه از نوع اپتیک با 24 دوربین هستش و برای بازیگر هم در حال تست گرفتن هستیم اگر بتونیم در ایران بازیگرهای خوبی برای اینکار پیدا کنیم که عالیه ولی اگر نتونیم از بازیگرهای خارجی استفاده میکنیم.
خیلی جالب بود خیلی استفاده کردم.میخواستم بدونم این انیمیشن چند دقیقه است و همه کار تک نفره انجام شده؟
متشکرم .
در بالا هم توضیح داده بودم زمان اینکار 90 دقیقه و تعداد کسانی که در این پروژه کار میکنند در مراحل مختلف متغیر خواهد بود . تعداد واقعی بعد از اتمام کار مشخص میشه ولی در حال حاضر 35 نفر درگیر پروژه هستند.
به امید روزی که همیشه توی گالری بچه ها کاراشونو به صورت make بزارن و ما لذت ببریم :دی
کار زیبایی شده آقا فرزاد (اشتب گفتم ببخشید) من نتونستم متون رو کامل بخونم در مورد انیمه توضیح بدید ممنون میشم
استفاده موشن کپچر تو کار هست یا نه .....همون سبک قدیمی دستی _یا روش قدیمی ژاپنی ها _فیلم تبدیل به تک فریم
راستی شما هم مثله من عاشق ساخت تکسچر تو فوتوشاپ هستین البته ما که زیر پاییم ...........
بهرحال خوشحامون کردین انشالله کار زیبایی بشه ما انتظار نداریم کار درحد پیکسار باشه همین که از تیزر های تبلیغاتی سرتر باشه و با یه موتور رندر حرفهایی رندر میشه کافیه برا ما .......
good luck
ممنونم دوست عزیز توضیحاتی در بالا دادم اگر کافی نبود باز هم در خدمتم