واقعیت سوییش و فلش
سلام
من توی نت خیلی کم مطلب میذارم
الان سالیان سال هست که با سوییش کار میکنمو از اولین ورژنش شروع کردمو تا آخرین ورژنش که 4 هست.
اینو بگم که سوییش نرم افزار خوبی هست اما پیرو نرم افزار فلشه.
سوییش قابل قیاس نیست با فلش.
فلش نرم افزار مادر هست.
در اوایل سوییش بسیار ضعیف بود اما توی آخرین ورژن هاش قوی شده اما نه در حد فلش.
از مشکلاتش میشه به دو بخش عمده تبدیل اشکال بهم نامبرد که در ورژن 4 گزینه ای بنام morph اضافه شد.
یعنی فلش shape tween= سوییش morphing
ولی بیشترین ضعف سوییش نصبت به فلش توی برنامه نویسی actionscript هست
در حال حاضر سوییش تا اکشن اسکریپت 2 یعنی as2 بیشتر ساپورت نمیکنه اما فلش الن as3 داره.
as3 دنیای برنامه نویسیو متحول کرد.
و دیگری یه چرخی تو نت بزنی میبینی الگوها و کامپوننت ها و آموزش های فلش بینهایت هست اما برای سوییش بیشترین مرجع خود سایت swishzone هست.این نشان از محبوبیت بسیار بسیار بالای فلش نسبت به سوویش هست.
لطفا اشخاصی که سوییش کار متعصب همچون من هستن خودشونو گول نزنن.فلش مادر نرم افزار تولید فایل swf هست. البته سوییش کار حرفه ای خیلی کم از قابلیت های افکت های متنی سوییش استفاده میکنه.
ببخشید وارد بحث شدم.
اگر درباره سوییش سوالی داشتید که تخصصی بود به ایمیل من
[email protected] سوالتونو بفرستید. بتونم جواب میدم.در ضمن من طراح و برنامه نویس مالتی مدیا هستم که صرفا با سوییش کار میکنم.
قالبلیت های فلش:
1- تبدیل اشکال shapetween
2- خواندن فایل های اکسترنال external load file
3- زبان برنامه بنویسی اکشن اسکریپت 3 Action Script3
4- خواندن فایل ویدئویی flv
5- خواندن فایل xml
5- استفاده از اطلاعات کتابخانه ای
6- ارتباط به بانک اطلاعاتی با نرم افزار های واسط
7- ارتباط مستقیم با دیگر نرم افزارهای شرکت ادوب
8- فراخوانی فایل های exe
9- تولید فایل اجرایی exe
10- استفاده از سمبل ها و کتابخانه ها symbol , library
11- داشتن سایت ها و نمونه های مرجع بسیار زیاد
و ...
قالبلیت های سوییش:
1- نرم افزار تحت لیسانس فلش ماکرومدیا (اگر در سوییش کلید about رو بزنید میبینید نوشته macromedia flash enabled)
2- تبدیل اشکال morphing(swishmax4)
3- خواندن فایل های اکسترنال external load file
4- زبان برنامه بنویسی اکشن اسکریپت 2 Action Script3
5- خواندن فایل ویدئویی flv
7- خواندن فایل xml
8- استفاده از اطلاعات کتابخانه ای
9-داشتن افکت های متنی زیاد
10- ارتباط به بانک اطلاعاتی با نرم افزار های واسط
11- فراخوانی فایل های exe
12- تولید فایل اجرایی exe
13- استفاده ازکامپوننتها و سمبل ها و کتابخانه ها symbol , library
14- داشتن سایت ها و نمونه های مرجع بسیار کم
و ...