Look This : Cyber Company LOGO

majid_a95

Active Member
( ویرایش شد )Look This : Cyber Company LOGO

سلام دوستان . این لوگو (بالاخره فرق آرم و لوگو رو نفهمیدیم :green:) برای یه شرکت کامپیوتری با زمینه فعالیت بیشتر در حوزه شبکه .... . ایده ش هم اگه معلوم باشه زنجره با التفات به این اینکه نام این شرکت Cyber Company می باشد . بقیش رو خودتون استادید.... ممنون از نگاهتون :rose:
یاعلی
 

پیوست ها

  • cyber final.jpg
    cyber final.jpg
    400.2 کیلوبایت · بازدیدها: 37
آخرین ویرایش:

MOSTAFA

کاربر فعال
طرح کلی ( دو C به شکل زنجیر) خیلی خوبه، اما با این استایلی که زدید مخالفم، ضمن این که اجراش هم خیلی خوب نشده، قسمت هایی پیکسل پیکسل شده و خردگی پیدا کرده (دور استروک ها)... زاویه اش هم تغییر نمیدادی بهتر بود...
پیشنهاد میکنم این کار رو بدون استایل بزنی و فقط رنگ دو C رو عوض کنی مثلا یکی نارنجی و یکی سفید یا ...
بعد میتونی Cyber Company رو جلوش با یه فونت رسمی تر و نازک (اینها برای مثال بود...) استفاده کنی.
موفق باشید:rose:
 

majid_a95

Active Member
قسمت هایی پیکسل پیکسل شده و خردگی پیدا کرده (دور استروک ها)...
موفق باشید:rose:
سلام عزیز. ممنون بابت نظرت . :rose:
دلیل افت کیفیت Strock , و رنجه شدن دورش چیه ؟ بقیه کار کیفیت مطلوبی داره ولی استروک .......:shock: ?
 
آخرین ویرایش:

AliReza Bahrami

مدیر انجمن
سلام
اول يه توضيح در مورد آرم و لوگو ميدم
ببينيد در كل از ريشه براتون توضيح ميدم

آرم ، واژه ای فرانسوی است و واژه «نشانه» مناسب ترین معادل برای آرم در زبان فارسی می باشد البته گاهی به جای آرم از کلمه «سمبل» نیز استفاده می شود .
در حقیقت نشانه ، آرم یا سمبل بیانگر چیزی است که در ذهن فرد ،بر مفهوم ویا چیزی دیگر دلالت میکند و در بسیاری از موارد چون نامی تصویری برای فرد ، مکان و یا موسسه به شمار می آید .

مثل آرم سمند يا سايپا ....

حالا زماني كه ميگيم لوگو بيشتر حالتي توي ذهن نقش ميبنده كه با حروف يا تركيب حروف و يك نماد تلفيق شده باشند !
مثلا چي توز يا لوگوي كافي كولا يا پپسي و ...
مثل كاري كه شما انجام داديد
كه خودش دسته هاي مختلفي داره
مونوگرام ؛ لوگوتايپ و پيكتوگرام
كار شما الان در دسته ي لوگو هست و شاخه ي مونوگرام!!

در مورد طراحي لوگو هم چند نكته توي آرشيو داشتم كه براتون ميگذارم بخونيد
که اگر این 10 اصل رو رعایت کنی خیلی خیلی موفق خواهی شد.

ساده، ساده، ساده
شاید مهم ترین توصیه در طراحی یک لوگو همین عبارت باشد. فراموش نکنید شما می خواهید نشان سازمانی خود را در ذهن همگان ثبت کنید و قرار نیست که چارت سازمانی تان را در قالب یک لوگو بگنجانید. لوگوهای پیچیده و ابهام برانگیز شانس زیادی در جذب توجه اولیه مشتریان نخواهند داشت و توفیق کسب و کار شما را به مخاطره می اندازند پس همیشه در معرفی یک لوگو اصل ساده نگاری را در نظر داشته باشید.

جذاب و ارزش آفرین
توجه داشته باشید یک لوگو علاوه بر سادگی باید در جذب نگاه مشتری موثر عمل کند. لوگوهای موفق همیشه حامل پیامی بشردوستانه هستند. کم نیستند شرکت های بزرگی که در معرفی لوگوی خود به اهمیت ارتباطات انسانی می پردازند و در قالب تصویری کوچک، ارزش های بیشماری را به مصرف کننده القا می کنند. اگر رسالت یک شرکت براساس ارزش آفرینی بنا شده باشد، پس به راحتی می تواند با استفاده از تکنیک های گرافیکی مدرن مفهوم ارزش را از طریق لوگو در ذهن مشتریانش حک کند.

منحصر به فرد
قبل از معرفی لوگوی خود ابتدا به بررسی لوگوی رقبا و ویژگی های غالب صنعت خود بپردازید. اگر رقبای اصلی شما از اشکال یا رنگ های مشابهی استفاده کرده اند و سهم بازار خوبی را در اختیار گرفته اند پس لوگوی آنها توانسته ارتباط لازم با مصرف کنندگان را برقرار کند. حال این هنر شماست که با بهره گیری از ایده های نو و ترکیب آنها با تجربیات رقبایتان به خلق یک لوگوی ماندگار نائل شوید. در این خصوص توصیه می شودکه هرگز به تقلید کورکورانه از رقبایتان تن ندهید که در این صورت بیشتر به ارتقای نام تجاری آنها کمک و تنها نقش یک حامی را در بازار ایفا کرده اید.

برخوردار از رنگی مرتبط
رنگ ها نقش مهمی را در جذابیت یک لوگو ایفا می کنند و می توانند واکنش ها و رفتارهای متفاوتی را بر ما تحمیل کنند. به یاد داشته باشید رنگ ها بسته به سن، جنسیت و شاخص های فرهنگی مصرف کنندگان بازار هدف، تفاسیر متفاوتی دارند پس لازم است با آگاهی کامل از ویژگی های محصول و مشتریان بازار هدفتان، از رنگ های مناسب در طراحی لوگوی سازمانی تان استفاده کنید. بررسی ها نشان داده است بیشتر صنایع با یک رنگ غالب در نزد مشتریان معرفی شده اند. اگر دقت کرده باشید رنگ لوگوی بیشتر شرکت های بیمه ای، آرایشی- بهداشتی، خطوط هواپیمایی، بانک ها و موسسات مالی اعتباری آبی است چراکه آبی القا کننده آرامش و امنیت در نزد مشتریان است. بالعکس رستوران های زنجیره ای، صنایع غذایی، پوشاک و لوازم خانگی از رنگ قرمز در لوگوی خود استفاده می کنند و از این طریق سعی در جلب توجه اولیه مشتریان خود دارند. جالب است بدانید رنگ غالب لوگوی اتومبیل سازان در سرتاسر جهان رنگ طوسی است که مفهوم استحکام و قدرت را همچون رنگ فلز تداعی می کند.

دارای تصویری مناسب
همانطور که گفته شد لوگوی بیشتر شرکت ها متنی- تصویری است اگرچه این نوع لوگوها در صنایع پوشاک و اتومبیل سازی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از اشکال هندسی در طراحی لوگوها به منزله القای مفاهیم مشخصی به مصرف کنندگان است. مثلاً لوگوهای دایره شکل مفاهیمی چون برقراری ارتباط، امنیت، تکامل، تداوم و راحتی را منتقل می کنند یا لوگوهای مثلثی شکل بیشتر بیانگر مفهوم انرژی، قدرت، تعادل، نظم و حتی شاخصه های مذهبی هستند. جالب است بدانید لوگوهای چهارگوش تصویری از منطق، اعتبار و دقت را تداعی می سازند البته برخی شرکت های معتبر هم در کنار نام تجاری خود تنها از یک خط منحنی استفاده می کنند که دلیل عمده آن انتقال مفهوم تحرک، شادی و لذت در نزد مشتریان است.

انعطاف پذیر در گذر زمان
همانطور که شرکت ها با گذشت زمان دچار تغییراتی در نظام سازمانی خود می شوند. لوگوها نیز باید با توجه به تغییرات محیطی و همینطور پیشرفت های سازمانی دستخوش تغییراتی جزئی شوند از این رو اگر لوگوی شما قابلیت تغییرپذیری نداشته باشد، ممکن است با توجه به تحولات بازار و ورود رقبای سرسخت جدید، توفیق چندانی در حفظ جایگاه گذشته خود نداشته باشید ضمناً لوگوهای انعطاف پذیر این امکان را برای شرکت ها مهیا می سازند که با گسترش زمینه های کاری خود به راحتی لوگوهای جدیدی را با رعایت قالب همان لوگوی قدیمی طراحی و در نزد مشتریان بازار هدف خود ترویج کنند. یادتان باشد اگر تغییرات جزئی در لوگوی جدید لطمه چندانی به قالب قدیمی آن وارد نکند، به راحتی می توانید مشتریان خود را با تصویر لوگوی جدیدتان همراه سازید البته به یاد داشته باشید تحول لوگوها تنها برای شرکت هایی جایز است که درصدد بازآفرینی دوباره خود نیستند. جالب است بدانید شرکت های بزرگی نظیر نایک از ابتدا تاکنون به طور متوسط در هر دهه از عمر خود تغییراتی جزئی در لوگوی خود داشته اند.

به یاد ماندنی و دوست داشتنی
به گفته بسیاری از بزرگان کسب و کار طول عمر یک برند ممکن است بیشتر از طول عمر یک محصول باشد لذا اگر شرکت بزرگی تصمیم به خارج کردن یک محصول از چرخه تولید خود گرفت، مطمئناً نام تجاری آن شرکت همچنان در نزد مشتریان معتبر خواهد بود پس لوگوها با افول یک محصول فراموش نمی شوند از این رو توصیه می شود از تصاویر و واژگان ساده و قابل انتقال در طراحی لوگوی سازمانی خود به درستی استفاده کنید و به دنبال برقراری ارتباط دائمی با مشتریان بالقوه خود از طریق ثبت یک لوگوی ماندگار در ذهن آنها باشید. فراموش نکنید شما تنها کسی هستید که باید در تمامی مراحل بازاریابی خود از تولید تا فروش، شرایط لازم برای ترویج هر چه بهتر نام تجاری تان را برای مصرف کنندگان مهیا سازید. از آن پس این مشتریان هستند که خود به ترویج نام تجاری شما و ثبت لوگوی ارزشمندتان در ذهن، قلب و حتی روی لباس هایشان می پردازند.

انطباق پذیر و سازگار با تبلیغات
یکی از مهم ترین ویژگی های یک لوگوی موفق، انطباق پذیری آن با تمامی ابزارهای تبلیغاتی در سازمان است. فراموش نکنید شما می خواهید از لوگو در سربرگ، بروشور، کارت ویزیت، وب سایت، استندها، بیلبوردها، بنرها، هدایای تبلیغاتی، آگهی های روزنامه ای، دعوتنامه ها و... استفاده کنید پس باید لوگوی مورد نظرتان در تمامی این ابزار بازاریابی به خوبی قابل رؤیت باشد ضمناً لوگوهای رنگی نیز باید از قابلیت رؤیت در رنگ های سیاه و سفید برخوردار باشند چرا که بیشتر اوقات سربرگ های ارسالی از طریق فکس به صورت سیاه و سفید به دست مشتریان می رسند.

یادآور فعالیت سازمانی
بدون شک یکی از وظایف مهم هر شرکتی، یادآوری نوع فعالیت و زمینه های کاری خود در تمامی ابزارهای ترویجی و مشتریان بالقوه بازار هدفش است. اگرچه یک لوگوی خوب باید به یادماندنی و قابل انتقال باشد اما نباید از نمادهای شناخته شده صنعت مورد فعالیتش فاصله بگیرد پس به یاد داشته باشید لوگوی شما یادآور همان کسب و کاری است که در حال عرضه به مصرف کنندگان هستید مثلاً اگر در صنعت ارتباطات فعالیت می کنید بهتر است از لوگوهای مدور یا کروی استفاده کنید چراکه به طور نامحسوس در حال القای مفهوم ارتباط با دیگران هستید یا اگر زمینه فعالیت شما نشر کتب و مجلات است، بهتر است از تصاویر قلم و کتاب به شکلی جذاب و منحصر به فرد در لوگوی خود استفاده کنید. فراموش نکنید نوآوری به معنای زیرپا گذاشتن مفاهیم ارزشمند نیست.

یک دوست صمیمی
امروزه برندها، لوگوها و نام های تجاری به دوست صمیمی مصرف کنندگان تبدیل شده اند. اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید، آدم های زیادی را می بینید که در معرفی هویت و شخصیت خود به نام های تجاری محبوبشان اشاره می کنند پس یک لوگوی ماندگار باید دوست صمیمی یک مشتری باشد و او را تا پایان عمر همراهی کند البته فراموش نکنید آدم ها تا زمانی که به طرف مقابلشان اطمینان نکنند، بنای دوستی با او را پیش نمی کشند در نتیجه برای رسیدن به مفهوم دوستی با مشتریانتان بهتر است از واژگان و اشکال اطمینان بخش در معرفی لوگوی سازمانی تان استفاده کنید.
 

AliReza Bahrami

مدیر انجمن
در مورد طراحي لوگوي شما هم
بهتره بدون استايل دادن و پرسپكتيو خاصي اونو طراحي كنيد
براي افكت دادن و ... در هر شرايط و ديزايني ميتونيد تصميم بگيريد
مثلا اگر مهر بشه
اين رنگها و استايل ها معنايي ندارن!! درسته ؟! پس هميشه بعد از طراحي لوگو بهتره توي حالت negative . positive . & out line هر كدوم از اينها
به برطرف كردن نقايصشون بپردازيم

موفق باشيد:rose:
 

Erfan-ART

کاربر VIP
با سلام و خسته نباشید ، دوست عزیز گفتار شما درست می باشد ولی به نظر بنده این کار لوگو تایپ می باشد چون با حروف بازی شده است نماد یا شکلی را ایجاد نکرده است که در زمینه ی آن شرکت و... باشد، لوگو شرح محصول یا کاری است که باید در لوگو باشد.
کتاب های زیادی موجود می باشند که این حرف بنده را قبول دارند منظورم این می باشد که در آنها هم به همین امر ....
سلام
اول يه توضيح در مورد آرم و لوگو ميدم
ببينيد در كل از ريشه براتون توضيح ميدم

آرم ، واژه ای فرانسوی است و واژه «نشانه» مناسب ترین معادل برای آرم در زبان فارسی می باشد البته گاهی به جای آرم از کلمه «سمبل» نیز استفاده می شود .
در حقیقت نشانه ، آرم یا سمبل بیانگر چیزی است که در ذهن فرد ،بر مفهوم ویا چیزی دیگر دلالت میکند و در بسیاری از موارد چون نامی تصویری برای فرد ، مکان و یا موسسه به شمار می آید .

مثل آرم سمند يا سايپا ....

حالا زماني كه ميگيم لوگو بيشتر حالتي توي ذهن نقش ميبنده كه با حروف يا تركيب حروف و يك نماد تلفيق شده باشند !
مثلا چي توز يا لوگوي كافي كولا يا پپسي و ...
مثل كاري كه شما انجام داديد
كه خودش دسته هاي مختلفي داره
مونوگرام ؛ لوگوتايپ و پيكتوگرام
كار شما الان در دسته ي لوگو هست و شاخه ي مونوگرام!!

در مورد طراحي لوگو هم چند نكته توي آرشيو داشتم كه براتون ميگذارم بخونيد
 

Mj

Well-Known Member
سلام به نظر زیباست و ایده ی خیلی خوبی داره
ولی اجرا ضعیفه
میشد style های بهتری به کار برد تا کار زیبا تر بشه
موفق باشی
 

AliReza Bahrami

مدیر انجمن
دوست عزیز گفتار شما درست می باشد ولی به نظر بنده این کار لوگو تایپ می باشد

شما رو من ميشناسم مگه نه ؟!
اما باز هم جوابتون رو ميدم!!!‌

لوگو تايپ = استفاده از اسم كامل شركت يا موسسه !! مثل لوگوي روزنامه همشهري يا چي توز
مونوگرام = استفاده از ابتداي حروف مثل LG=life good

کتاب های زیادی موجود می باشند که این حرف بنده را قبول دارند منظورم این می باشد که در آنها هم به همین امر ....

كتاب ها حرف شمارو قبول دارند يا شما حرف كتاب هارو

حرف من هم منبع داره عزيز
شما كتاب نشانه ها ي استاد مميز رو بگيريد حتما مطالعه كنيد!!

ميشه شما منبعتون رو بگذاريد ما هم استفاده كنيم!!!
 

Saeed

Well-Known Member

مجید جان از ایئده خوشم اوومد بشرطی که C پایین رو سر و ته کنی و بیشتر روش کار کنی :دی


کتاب های زیادی موجود می باشند که این حرف بنده را قبول دارند

لطفا منبع رو ذکر کنید ... :rose:


ممنون میشم اگه صحبت ها در باب طرحی که طراح برای نظرخواهی گذاشتن

باشه ... :rose:
 

majid_a95

Active Member
با گیلاس و سعید بسیار موافقی ام .
سلام . منم موافقم .:green: کی جرات داره مخالف......:mad: راستش من یکم طرح رو زود گذاشتم واسه نظر خواهی:green: ایشاله کار نهایی رو به زودی میزارم واسه نقد :wink:
تشکر از همه دوستان که صمیمانه نظر میدن .
یاعلی:rose:
 

majid_a95

Active Member
اینم ورژن جدید این لوگوی مونوگرام به گفته اساتید . امیدوارم دوباره چالشی نشه :green:
با توجه به نظرات اساتید و دوستان به خصوص خانم gilas سه حالت negative و ...... رو اضافه کردم و استایلشم برداشتم .
بچه ها چون این کار یه جورایی خودمونیه در عین حال که میخوام زیبا باشه وقت هم برای مانور دادن روش دارم حالا . عجله ای نی ...:)
خوشحال میشم نظرات و ایده های جدیدتونو بشنوم . به خصوص در جهت کامپیوتری تر کردن لوگو :shock:
یاعلی:rose:
 

پیوست ها

  • cyber.jpg
    cyber.jpg
    259.3 کیلوبایت · بازدیدها: 11

black honey

New Member
سلام
چه دعوایی راه افتاده
اصلا تقصیر منه ولش کنین
مجید جان زیبا کار کردی
موفق باشی
:paint:
 

majid_a95

Active Member
سلام
اولا گفتی
سلام
چه دعوایی راه افتاده
این دعوا نیس مباحثه ست که اگه در این حد باشه خیلی هم لازمه :green: البته اگه به حاشیه کشیده نشه ها.....:shock:
اصلا تقصیر منه ولش کنین
آخی :green:
مجید جان زیبا کار کردی
موفق باشی
:paint:
چون دعوا شده میخوای خاتمه بدی گفتی یا واقعا نظرت همینه :lol:
ممنون عزیزم . لطف کردی :rose:
یاعلی
 

black honey

New Member
اره خوب خودم میدونم که بحث علمیه اما دیدم گیلاس خانوم ناراحت شده خاستم یه کم بخنده
در هر حال اگه خاستین سر بشکنین , سر من هست:snap:
در ضمن شک نکن که کارت عالیه:wink:
:paint:
 

Saeed

Well-Known Member
اره خوب خودم میدونم که بحث علمیه اما دیدم گیلاس خانوم ناراحت شده خاستم یه کم بخنده

دوست عزیز فکر کنم شما هنوز خوب با جو اینجا آشنا نشدید :دی یا هنوز آشناییت کامل با دوستان ندارید !!

کسی که طرحی رو برای نظرخواهی میذاره ، برایه اینه که بتونه روی ضعف کارش کنه و نقطه قوت های

کارش رو در صورت لزوم بیشتر کنه :دی

اگه قرار بر این بود که کسی طرحی رو بذاره و ما بگیم : به به ، خوبه ، عالیه ، قشنگه و ... که هیچی دیگه !!

مطمئن باشید اگه کسی طرحی رو برای نظر خواهی میذاره برای نقد هستش نه چیزه دیگه :دی

اینم مطمئن باشید که آنالیزور طرح تو مجیدآنلاین کم نیست :green:



مجید جان ، واقعا نصبت به طرح قبلیت 138 درجه فرق کرد :green:

خوب من هنوز موافق نیستم که C پایین چرخیده باشه !! تو نگاه اول

c خونده نمیشه و بنظرم اصلا خوب نیست !!

.

موفقیت ... :rose:
 

majid_a95

Active Member
د
مجید جان ، واقعا نصبت به طرح قبلیت 138 درجه فرق کرد :green:

خوب من هنوز موافق نیستم که C پایین چرخیده باشه !! تو نگاه اول

c خونده نمیشه و بنظرم اصلا خوب نیست !!

.

موفقیت ... :rose:
138 درجه رو خوب اومدی . موافقم :green:
آخه من نمیفهمم چرا میگی C پایینی رو نچرخونم . آخه اگه هم جهت بالایی باشه که دیگه زنجیر نیست که ....:shock: خوب در نگاه اول خونده نشه . بنر نیس که :green: اگه دلیل قانع کننده بیاری من کوچیکتم هستم :green:
مرسی سعید جان :rose: خوش باشی
یاعلی
 

AliReza Bahrami

مدیر انجمن
خوبه
يكم گوشه هاي c حالت شكستگي داره كه بهتره برطرف شده
با حالت عمودي مخالفم
فرض كنيد مثلا ميخواييد توي سربرگ طرحتون رو استفاده كنيد يا توي كارت ويزيت لوگو رو بزنيد!!
يكم از لحاظ فضا و حالت بصري فرم مناسبي نداره
اگر افقي كار كنيد حالت زنجير وار و فرم بهتري ميتونيد بهش بديد
با اجازه يه مدل همينطوري زدم براي نمونه كه منظورمو برسونم

از اونجايي كه دو حرف هم c هست باز هم به نظرم خلاق تر كار بشه ميتونه بهتر مخاطب رو جذب كنه

موفق باشيد
 

majid_a95

Active Member
خوبه
با حالت عمودي مخالفم
فرض كنيد مثلا ميخواييد توي سربرگ طرحتون رو استفاده كنيد يا توي كارت ويزيت لوگو رو بزنيد!!
يكم از لحاظ فضا و حالت بصري فرم مناسبي نداره
اگر افقي كار كنيد حالت زنجير وار و فرم بهتري ميتونيد بهش بديد
بله . دقیقا الان با همین مشکل مواجه شدم ... :green: پرسکتیو کنم یا افقی کلا؟؟؟؟ آخه قبلی رو پرسپکتیو گذاشتم اساتید نظرشون حالت ساده بود.
حتما امتحان میکنم و نتیجه رو به سمع و نظرتون میرسونم دوست گرامی ... :rose:
با اجازه يه مدل همينطوري زدم براي نمونه كه منظورمو برسونم

از اونجايي كه دو حرف هم c هست باز هم به نظرم خلاق تر كار بشه ميتونه بهتر مخاطب رو جذب كنه

موفق باشيد

ممنون که زحمت کشیدین ... :)

ولی آخه پس زنجیرش کو ؟؟!! :shock:
تشکر دوباره ....:rose:
 
آخرین ویرایش:

1pouya

Member
خوشحال میشم نظرات و ایده های جدیدتونو بشنوم . به خصوص در جهت کامپیوتری تر کردن لوگو :shock:
یاعلی:rose: بندانگشتی های پیوستی
به نظرم توی این کار ذات حرف C دوم زیره سوال رفته
شباهتی به CC در کار دیده نمیشه
بیشتر شبیهه CO CD Cg هست تا اون چیزی که شما میگید!!!!!!!!!

يكم از لحاظ فضا و حالت بصري فرم مناسبي نداره
اگر افقي كار كنيد حالت زنجير وار و فرم بهتري ميتونيد بهش بديد
با اجازه يه مدل همينطوري زدم براي نمونه كه منظورمو برسونم

از اونجايي كه دو حرف هم c هست باز هم به نظرم خلاق تر كار بشه ميتونه بهتر مخاطب رو جذب كنه

موفق باشيد
با گیلاس موافقم
ولی گیلاس جان اینم همینطوره که: "CD DC"
والله ؟ چی بگم!!!
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا