MazyarPivot
Member
از همه عذر خواهی می کنم که اینقدر دارم انجمن رو شلوغ می کنم با سوالام . از دوستان عزیز ( خصوصا اساتید گرامی << امین و . . . >> ) یه توضیح کاملی در مورد Bone - IK-Kinematic و مسائل مربوط به اون قبل از آمدن Mocca به نرم افزار c4d بدن .
من با سینما ده داشتم ور می رفتم دیدم یه چیزهایی هست که الان تو r14 و 13 نیست . رفتم پایین تر تا اینکه دیدم ای وااااااااییییییییییییییییییییییییی ! تو نسخه های XL7 اصلا امکانات Rigging به اون معنا نیست . فقط Bone داریم و IK و FK .
کار ندارم که الان این ابزار های قدیمی دیگه هیچ وقت ازش استفاده ای نمیشه و عملا نیازی به این ابزار های قدیمی نیست ( انجام عملیات ریگ و استخوان گذاری و تعریف اتوماتیک IK و FK به وسیله مجموعه ابزار هایCharacter به راحتی و وبا وسعت زیاد امکان پذیر است ) اما علم به نحوه کارکرد IK و محدود کردن حرکات در جهات مختلف به وسیله ابتدایی ترین ابزار های برنامه می تونه درک عمیقی از کینماتیک معکوس بهمون بده . می خوام بدونم اون موقع ها چه جوری ریگ و انیمیت رو انجام می دادن ( زمانی که نسخه های XL 7 و نسخه های پایینتر حرفه ای ترین ابزار ها بودند .
من یه تعداد آیکن و ابزار تو برنامه دیدم که با هم در ارتباط هستند . این ابزار ها رو با عکس براتون می زارم .
مباحثش طولانی نیست . اگه کسی بلد باشه و بتونه توضیح بده لطف بزرگی در حق بچه های 3d کار کرده و رو سر بنده منت گذاشته .
من با سینما ده داشتم ور می رفتم دیدم یه چیزهایی هست که الان تو r14 و 13 نیست . رفتم پایین تر تا اینکه دیدم ای وااااااااییییییییییییییییییییییییی ! تو نسخه های XL7 اصلا امکانات Rigging به اون معنا نیست . فقط Bone داریم و IK و FK .
کار ندارم که الان این ابزار های قدیمی دیگه هیچ وقت ازش استفاده ای نمیشه و عملا نیازی به این ابزار های قدیمی نیست ( انجام عملیات ریگ و استخوان گذاری و تعریف اتوماتیک IK و FK به وسیله مجموعه ابزار هایCharacter به راحتی و وبا وسعت زیاد امکان پذیر است ) اما علم به نحوه کارکرد IK و محدود کردن حرکات در جهات مختلف به وسیله ابتدایی ترین ابزار های برنامه می تونه درک عمیقی از کینماتیک معکوس بهمون بده . می خوام بدونم اون موقع ها چه جوری ریگ و انیمیت رو انجام می دادن ( زمانی که نسخه های XL 7 و نسخه های پایینتر حرفه ای ترین ابزار ها بودند .
من یه تعداد آیکن و ابزار تو برنامه دیدم که با هم در ارتباط هستند . این ابزار ها رو با عکس براتون می زارم .
مباحثش طولانی نیست . اگه کسی بلد باشه و بتونه توضیح بده لطف بزرگی در حق بچه های 3d کار کرده و رو سر بنده منت گذاشته .