اکثر صحبت ها واضح و مشخص بودن فقط چندتا ابهام مونده برام
1-اینکه میفرمائین غیر از اختلافاتی که در view port این دو نوع کارت(quadro و معمولی) باهم دارند یعنی دقیقا چه اختلافی باهم در ویو پورت مکس خواهند داشت؟ تا جائی که خاطرم هست توی لینکها گفته بودین اختلاف در ویوپورت نرم افزارهائی غیر مکس و مایاست که محاسبات منطقی(نه نمایشی) دارند مثل نرم افزارهای مهندسی
2-وقتی که در محیط یک بازی کاربر میچرخه و حرکت میکنه دقیقا یک ویوپورت می باشد که کارت گرافیک در دم داره رندر میکنه و نمایش میده . حالا سوال اینجاست که چرا مکس با ویوپورتش نمیتونه با همون کارت گرافیک همون حجم گرافیکو در دم با اون کیفیت رندر کنه و نمایش بده . آیا کدنویسی یک موتور بازی حرفه ای تر از کدنویسی ویوپورت نرم افزار حرفه ای 3D مثل مکس می باشد؟
3-یک توضیح تکنیکی در مورد اختلاف کارت های Telsa , quadro , کارت گرافیک های عادی و کارت های دارای Cuda بفرمائید
تشکر از توضیحاتتون
با سلام،
جان من Intel_amd عزیز، خداییش با دقت اون مطالبی که لینکهاشون رو براتون قراردادم مطالعه کردی یا همچینی یه نگاهی بهشون انداختی و خلاص .....

اول پاسخ سوال سوم شما: ببخشید پس تو مطالب اون لینکها بنده و اون دوست عزیزی که زحمت اون آموزش PDF رو کشیده بود گل لگد میکردیم یا توضیح فنی و تکنیکی ارائه دادیم
حال پاسخ سوال اول: تو مطالب قبلی کی بنده عرض کردم که در Viewport مکس و مایا فرقی بین کوادرو و کارتهایی مثل GTX 780 نیست، از اونجاییکه بعضی وقتها ما مکس کارا فکر میکنیم تو دنیا دیگه هیچ نرم افزار سه بعدی
دیگه ای وجود نداره بنده مثال زدم که بحث Viewport تنها محدود به مکس و مایا نیست و خیلی نرافزارهای دیگه سه بعدی وجود داره که نیاز به کارت گرافیکی داره که بتونه در Viewport بازده مناسبی داشته باشه که البته مکس و مایا و ...
هم از این موضوع مستثنی نیستند .... لریش این میشه که بابا جان کوادرو های هم دوره با سری GtX 780 در Viewport عملکرد بهتری دارند ...

و گرنه دوستانمون در Nvidia دیگه اونقدرم آلکاپون نیستن که گنجیشکو رنگ کنن جای قناری بفروشن

حالا بریم سر وقت سوال دوم: عزیزم ... دلبندم ....پسرم ... پدرم.... جیگرم ... چی میخواستم بگم ... آخه حواس نمیزاری واسمون که
دوست عزیزم مقایسه بین موتور پردازش بازیها با محیط نرم افزارهای CAD/CAM مثل مکس یک قیاس مع الفارقه (
قیاس معالفارق یا
مقایسه نادرست یا
مغالطه تمثیل از طریق اهمال در شرایط استدلال استقرایی پدید میآید که موضوع آن سرایت حکم یک امر به امر دیگر باشد
بدون آن که شباهت کاملی میان آنها وجود داشته باشد. در منطق به مقایسه، تمثیل گفته میشود. ) آهان خوب شد همینو میخواستی ... فقط کم بود پای فلسفه و منطق به این پست باز بشه که شد
در بازیها بسیاری از مطالب در هنگام پردازش تصاویر برای نمایش روی مانیتور با سیستم پردازش نمای دید ( Viewport ) در محیط مکس و مایا متفاوته ... خداییش دیگه حال و حوصله ای برای نوشتن تمامی تفاوت ها ندارم اما علی الحساب چند موردش رو خدمتتون عرض میکنم ...
1- تراکم مدلهایی که در بازی به کار میره بسیار پایینه مثلا برای بازیهای خیلی سطح بالا مدل کاراکتر اصلی بازی چیزی در حدود 5000 تا 20000 Polygon داره که در بعضی موارد میتونه کمتر یا کمی بیشتر هم باشه در حالیکه یه شخصیت با موضوعات جانبی مثل لباس و وسایل همراهش
برای ساخت انیمیشن در مکس ممکنه چند میلیون Polygon نیاز داشته باشه
2- Shader هایی که برای نمایش متریالها و تکسچرها در بازی بکار میره از پایه و اساس متفاوته و از تکنولوژی برنامه نویسی HLSL برای تولیدشون استفاده میشه
3- در بازی مفهمومی به نام LOD وجود داره که موضوعات بر اساس فاصلشون از دوربین از مش هایی با تراکم کمتر استفاده میکنن
4- خیلی وقتها موتورهای بازیساز سیستم نوری رو برای نورهای ثابت در داخل متریالها Bake میکنن و موقع بازی خبری از محاسبه نورپردازی نیست مثل UE3
5- فقط مدلهاییکه در زاویه دید دوربین قرار دارن Load میشن و ضمنا مدلهایی که خیلی دور هستند هم تا هنگامیکه بهشون نزدیک نشی Load نمیشوند این مورد همون مفهوم Culling در سیستم پردازش تصویری بازیه و....
بگذریم تا همین حد کافیه اما یه نکته که آیا موتورهای نمایش در سیستم بازی پیشرفته تر از موتور نمایش در محیطه مکس و مایاست هر چند که گفتیم این مقایسه از پایه اشتباه است اما باید نکاتی رو خدمتتون عرض کنم
خب برگردیم به چند سال قبل موقعی که Yost Group اولین نسخه مکس رو تحت امتیاز شرکت Kinetix عرضه کرد ( یادش بخیر بچه های گلم .... ) و بعد چند سال Discreet خریدشو و نهایتا آقا غوله ( اتودسک ) اومد و آش و با جاش
خرید ( البته ممکنه بعضی دوستان خرده بگیرن که اتودسک از زمان 3D Studio تحت Dos تو این پروژه دخیل بوده .. باشه قبول ) اما ماجرا ادامه داشت که یه شاخ جدیدی تو بازار خودنمایی کرد به نام Alias Wavefront Maya
تا قبل از این ماجرا خیلی از شرکتهای از ما بهترون برای تولید فیلم و انیمیشن و ... از Lightwave یا Softimage 3D استفاده میکردن اما کم کم مایا با استقبال بعضی از همین شرکتهای از ما بهترون اسم در کرد و این وسطا بود
که چشممون به جمال Softimage XSI روشن شد ... حالا حتما میپرسید چرا رفتم سراغ تعریف کردن خاطرات دوران جوانی ... یکم صبر داشته باشی متوجه میشید ... کجای مطلب بودم ... اوممممممممممم.. آهان یادم اومد
خلاصه آقا غوله در یک حرکت برق آسا مایا رو خرید تا توی رقابت قافیه رو به سافت ایمیج نبازه ... خداییش پیرمردای سایت شاید یادشون بیاد ... XSI کاری کرده بود کارستون ... خود من بعد از چند سال دور زدن با مکس چند بار وسوسه شدم بزنم کنار و برم سوار XSI
بشم...منتال ری هماهنگ با ساختار داخلی و بدون دردسر، رابط کاربری فوق العاده، سیستم انیمیشن سازی غیر خطی و ... خیلی ویژگیهای فوق العاده دیگه اما ..... خب حالا اینجاشو توجه کن دوست عزیز که از خوندن مقاله سرگیجه گرفتی... آره با شما آیندگانم ...
اما یکی از نکاتی که حسابی همه رو به وجد آورده بود سیستم پردازش منحصر بفرد XSI بود که میتونست با سخت افزار مشابه صحنه هایی به مراتب سنگین تر و دارای انیمیشن رو به نمایش بزاره در حالیکه اتودسک هر چی زور زد نتونست این موضوع رو در مکس و مایا حل کنه
کافیه یه نگاهی از ورژن مکس 4 به بعد بندازید تا ببینید اتودسک چقدر زور زد تا این معضل رو حل کنه در مورد مایا هم همینطور، تا اینکه آقا غوله در یک حرکت برق آسا XSI رو تونست با یه پول ناچیز مال خودش بکنه، درست از اون زمان بود که رشد XSI متوقف شد و وضعیت نمایش
در مکس و مایا کمی بهتر شد اما بازم بدلایل پایه ای موضوع بصورت کامل حل نشد، به همین خاطر اتودسک یکی از اون لگد های استثناییش رو حواله XSI کرد و خبر توقف تولید این محصول بی نظیر رو اعلام عمومی کرد تا با پاک کردن صورت مسئله ملت برن حالشو ببرن... افتاد حالا
ضعف نمایش در مکس و مایا ریشه ای دوست من ... حالا فردا دوستان نیان بگن کل کل ... دوستان عزیز سن و سال بنده دیگه از کل کل گذشته اما کافیه یه سرچی در گوگل راجع به این موضوع داشته باشین تا ببینید بعضی از شرکتهای از ما بهترون نظرشون در این مورد چیه ... شاید حرف اونا
رو قبول بفرمایید
حالا که حرف از لگد پراکنی اتودسک شد و موضوع هم راجع به پردازش کارت گرافیکی باید یادی کنیم از موتور رندر ناکام جناب RedShift عزیز که میرفت یخ چند سال بی تحرکی اتودسک رو در قبال XSI بشکونه که باد همون لگد معروف دامنگیرش شد ... امیدواریم بعد از بهبود احتمالی در مکس
زیارتشون بکنیم
نیگا کن دوست عزیز آدمو وادار به چه کارایی میکنی... مچم از دست رفت بابت این پاسخگویی
جان من این مطالبو با دقت بخون که دوباره راجع به تعیین جنسیت لیلی سوال نفرمایید
موفق باشید
