.Images.People.

آیا این پست مفید بود؟


  • مجموع رای دهندگان
    4

m120

Active Member
9nb3usba8w24cbem9j7.jpg


http://vyonyx.com/index.php/category/down/cutout-people لینک دانلود بیش 999 تا آلفا . انسان . درخت و چیزای جالب ...
 
آخرین ویرایش:
می تونید درباره الفا مقداری توضیح بدید . چه فرقی با rpc داره ؟
نرم افزار خاصی داره مثل rpc ?


منظور دوستمون از آلفا لایه های آماده و دوبر شده انسان هست که افراد معمار تهیه کرده باشند و به صورت کتابخانه ای پک کرده باشند تا راحت تو فتوشاپ مونتاژشون کنه.

اگه پیدا کردی برای بقیه هم بذار... !

یه سری از دوستان معمار من دسته جمعی رفته بودند مسافرت. بعد عکسهاشون رو عمدا جوری گرفتند که بشه توی این اماکن معماری مونتاژ کرد... بعضی وقتها باید اونی که میخواهی رو بسازی: همه چیز رو نمیشه دانلود کرد!

یا علی
 

m120

Active Member
سلام . دوست عزیز تصاویر آلفا رو میزارن رو یک plan و بهش opacity میدن .
چون نیاز به هیچ برنامه ای نداره بهتر از rpc عمل میکنه .
تازه میشه اون رو به صورت متریال ذخیره کرد.
 

m120

Active Member
می تونید درباره الفا مقداری توضیح بدید . چه فرقی با rpc داره ؟
نرم افزار خاصی داره مثل rpc ?

سلام . دوست عزیز تصاویر آلفا رو میزارن رو یک plan و بهش opacity میدن .
چون نیاز به هیچ برنامه ای نداره بهتر از rpc عمل میکنه .
تازه میشه اون رو به صورت متریال ذخیره کرد.
 

abbasi_0912

Active Member
می تونید درباره الفا مقداری توضیح بدید . چه فرقی با rpc داره ؟
نرم افزار خاصی داره مثل rpc ?


دوستان توصیه میکنم که اصلا از rpc استفاده نکنید.
اول اینکه کیفیت پایینی دارند
دوم اینکه تایم رندر الکی زیاد میشه
کلی هم درد سر داره وقتی هم که مکس یا برنامه ای که استفاده میکنید رو ارتقاء بدی باید برای دونبال پلاگین کرک شده بگردی
بهترین گزینه برای کارهای سه بعدی معماری استفاده از همین عکس های کانال آلفا میباشد
مزیتش ها
اول اینکه کیفیت عکس های استفاده شده بستگی به خودتون داره هر چه با کیفیت تر بهتر
دوم اینکه تایم رندر رو پایین میارید
 

m3d

کاربر VIP
در تکمیل توضیح دوستان اینو بگم که برای این کار اول دو تا پلان رو بصورت به علاوه (+) با هم قرار میدیم . بعد دو تا تصویر از سوژه نیاز داریم یکی روبرو و دیگری پهلو که اونها رو به کانالهای دیفوس دو تا متریال برای پلان هامون اعمال میکنیم . از این دو تصویر رنگی اول باید دو تا تصویر آلفا (سیاه و سقیدی که سوژه در اون کاملا سفید و اطرافش کاملا سیاه هست) هم داشته باشیم که اونها رو به کانال opacity نسبت بدیم .
حالا متریال ها رو به دو پلان اعمال میکنیم. اگه ابتدایی بود اساتید ببخشند:green:
 

abbasi_0912

Active Member
بفرما این هم چند نمونه
البته سه تا عکس اول ازش آلفا ندارم خودت باید توی فتوشاپ درست کنی
اما عکس چهارم رو به همراه کانال آلفا گذاشتم
کانال آلفا همون عکس سیاه و سفید هست که از عکس اصلی ساخته شده
وقتی که متریال رو درست میکنی عکس رنگی رو به عنوان متریال اصلی به دیفوس و اون عکس سیاه و سفید رو به عنوان کانال آلفا به opacity میدهی بعد به یک plan نسبت میدی
 

پیوست ها

  • architecture_raster_image_male.jpg
    architecture_raster_image_male.jpg
    198 کیلوبایت · بازدیدها: 121
  • people001.png
    people001.png
    487.2 کیلوبایت · بازدیدها: 7
  • people004.png
    people004.png
    589.2 کیلوبایت · بازدیدها: 8
  • CwlkFran03.jpg
    CwlkFran03.jpg
    108.7 کیلوبایت · بازدیدها: 9
  • CwlkFran03_alpha.jpg
    CwlkFran03_alpha.jpg
    52.5 کیلوبایت · بازدیدها: 8

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
مرسی از عباسی عزیز.
دلایل عدم استفاده از RPC
1- وقتی با Expose استفاده می کنیم مشکل نور بوجود میاد.یعنی چی؟!
خب RPC برای خودش 1 نوری رو بصورت استاندارد تعریف کرده.و اون نور مناسب با نور عادی توی مکس هست.متاسفانه نقطه ضعف بزرگ RPC اینه که هیچ نوری روش تاثیر نداره.
حالا فکر کنین دارین با Vray 2 کار می کنین و صحنه شما دارای Expose هست.می بینین که RPC تاریک شده!
خیلی احمقانست!
ولی هست!
RPC بنظرم با پیشرفت نرم افزارها و سخت افزار کاملا منقرض شده.
2- متریال RPC هیچ جوری نمیشه تغییرش داد.حتی اگه با اسکریپت متریال کانورتور این کارو بکنین بازم جواب نمیده .یه جورایی قفل داره
3- شما از هر زاویه ای به RPC نگاه کنین انگار دارین از روبرو به RPC نگاه میکنین.مثلا اگه دید پرنده بگیرین می بینین که درخت ما بصورت یه صفحه ای هست که کج شده روی زمین!سایه هم نداره.
4-
.
.
.60- هر چی از این نرم افزار زاقارت بگیم کم گفتیم!

حالا بریم سر اصل مطلب.
لایه آلفا رو اصلا توی مکس توصیه نمی کنم
1- وقتی بهش GI نسبت بدیم دچار سوتی میشه و می بینیم که طوری روشن میشه که انگار معلوم نیست از کجا روشن شده.تنها جایی که کاربرد داره اینه که خیلی خیلی تو بگ گراند جایی که اصلا به چشم نمیاد ازش استفاده بشه و اگر نه اگه جلوی دوربین بزاریم می بینیم که یه سایه و خط سفید نازک دور جسم ما می افته.
2-سایه هاش روی جسم 3 بعدی بد میا فته.ا
3- اگه سایه جسمی روش بیافته روی صفحه می افته.

باید این کارها رو توی فتوشاپ انجام داد.

و حالا یه سوال.اون عکس اول کار آمادست یا کار خودتونه؟ اگه کار خودتونه بزارین توی گالری سه بعدی اونجا میایم روش نظر میدیم.
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سادست..تا حد امکان از آبجکت استفاده بشه.اگه واقعا نمیشه من بهتون اضافه کردن آدم و درخت رو توی فتوشاپ پیشنهاد میکنم.
 

abbasi_0912

Active Member
مرسی از عباسی عزیز.
دلایل عدم استفاده از rpc
1- وقتی با expose استفاده می کنیم مشکل نور بوجود میاد.یعنی چی؟!
خب rpc برای خودش 1 نوری رو بصورت استاندارد تعریف کرده.و اون نور مناسب با نور عادی توی مکس هست.متاسفانه نقطه ضعف بزرگ rpc اینه که هیچ نوری روش تاثیر نداره.
حالا فکر کنین دارین با vray 2 کار می کنین و صحنه شما دارای expose هست.می بینین که rpc تاریک شده!
خیلی احمقانست!
ولی هست!
Rpc بنظرم با پیشرفت نرم افزارها و سخت افزار کاملا منقرض شده.
2- متریال rpc هیچ جوری نمیشه تغییرش داد.حتی اگه با اسکریپت متریال کانورتور این کارو بکنین بازم جواب نمیده .یه جورایی قفل داره
3- شما از هر زاویه ای به rpc نگاه کنین انگار دارین از روبرو به rpc نگاه میکنین.مثلا اگه دید پرنده بگیرین می بینین که درخت ما بصورت یه صفحه ای هست که کج شده روی زمین!سایه هم نداره.
4-
.
.
.60- هر چی از این نرم افزار زاقارت بگیم کم گفتیم!

حالا بریم سر اصل مطلب.
لایه آلفا رو اصلا توی مکس توصیه نمی کنم
1- وقتی بهش gi نسبت بدیم دچار سوتی میشه و می بینیم که طوری روشن میشه که انگار معلوم نیست از کجا روشن شده.تنها جایی که کاربرد داره اینه که خیلی خیلی تو بگ گراند جایی که اصلا به چشم نمیاد ازش استفاده بشه و اگر نه اگه جلوی دوربین بزاریم می بینیم که یه سایه و خط سفید نازک دور جسم ما می افته.
2-سایه هاش روی جسم 3 بعدی بد میا فته.ا
3- اگه سایه جسمی روش بیافته روی صفحه می افته.

باید این کارها رو توی فتوشاپ انجام داد.

و حالا یه سوال.اون عکس اول کار آمادست یا کار خودتونه؟ اگه کار خودتونه بزارین توی گالری سه بعدی اونجا میایم روش نظر میدیم.

عارف جان بزار فوت کوزه گری خودم رو بگم، آنچنان هم فوت نیست ممکنه شما هم بهش رسیده باشید

من از این کانال آلفاها هم توی مکس استفاده میکنم هم توی فتوشاپ اما نکته اصلی اینجاست که از رندری که توی مکس با کانال آلفا گرفتم فقط به عنوان فایل راهنما استفاده میکنم
در واقع یک بار رندر اصلی رو میگیرم بعد میرم یک رندر کیفیت پایین با کانال آلفا میگیرم
نهایتا این دوتا رو توی فتوشاپ در دو لایه جداگانه روی هم میزارم و از رندری که توش کانال آلفا هست برای گذاشتن آبجکت های دو بعدی استفاده میکنم

همون طور که می دونید توی پرسپکتیو هر چه اجسام دور تر میشند کوچکتر میشند پس برای اینکه اندازه آدم ها و بقیه آبجکت ها مثل واقعیت بشه باید این کاری که گفتم رو انجام بدین چون توی فتوشاپ مقیاسی که وجود نداره تا باهاش بتونیم مشخص کنیم قد یک آدم در یک نقطه دور چقدر هست

یه همچین چیز بدرد نخوری مثل عکس پیوستی درست میکنم توی مکس فقط به عنوان راهنما
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    7.6 کیلوبایت · بازدیدها: 12

جدیدترین ارسال ها

بالا