expert213

New Member
HTML5 و SEO

HTML5 هنوز در حال ساخت است ولی برای کارشناسان سئو سایت که سعی میکنند که جلوتر باشند، کمی آگاهی درمورد HTML5 و چگونگی تاثیر آن بر سئو سایت اطلاعات غیر ضروری نیست. این درست است که HTML5 بر تولیدکنندگان وب و طراحان بیشتر از کارشناسان SEO تغییر و تاثیر میگذارد ولی درست نیست که بگوییم HTML5 تغییری بر رویه اولیه SEO صورت نمیدهد.

چه چیزی در HTML5 جدید است؟
HTML5 راهی که شبکه در سالیان گذشته داشته را دنبال میکند و تعداد زیادی علامت و اجزای مفیدی را شامل میشود. در نگاه اول، ممکن است به نظر بیاید HTML5 راه برنامه نویسی(مثلا PHP) را میرود ولی در واقع اینگونه نیست. هنوز یک XML است. علامت ها و اجزای جدید ممکن است HTML5 را پیچیده تر نشان دهد اما این فقط نگاه اول است.

HTML5 تفاوت زیادی با HTML4 ندارد. یکی از ایده های بنیادی HTML5 ، ایجاد قابلیت بازگشت است و چون HTML5 یک مدل نو از ویژگی های html نیست بنابراین اگر شما نگران این هستید که باید برای آموزش آن از ابتدا شروع کنید، نگرانی هایتان بی جهت هستند.

چگونه تغییر در HTML5 ، SEO را تحت تاثیر قرار میدهد؟
به عنوان یک کارشناس SEO شما به تغییرات در ویژگی های HTML5 که کار شما تحت تاثیر قرار میدهد، علاقه مند میشوید. این جا چند تا از آنها آورده شده اند:

تقسیم بندی صفحه را بهتر کرده است. موتورهای جستجو هوشمندتر شده اند و دلایل بسیاری وجود دارند تا باور کنیم که حتی الان آنها صفحات را طبقه بندی می کنند. اساسا، طبقه بندی صفحات به این معنی است که یک صفحه را به چندین بخش جدا از هم تقسیم بندی میکنند(برای مثال، محتوای اصلی، منوها، سرفصل ها، زیرنویس، قسمت لینک و غیره) و این بخش ها به عنوان بخش های جدا از هم بررسی میشوند. در حال حاضر، راهی برای یک متخصص وب برای اینکه به موتور جستجو بگوید که چگونه صفحات را طبقه بندی کند وجود ندارد ولی تقریبا این تغییر در HTML5 انجام شده است.

سئو,سئو سایت,سئو و بهینه سازی,سفارش سئو,ثبت آگهی,آگهی رایگان,خرید تور,خرید تور کیش

علامت <بخش> جدید. این میتواند برای شناسایی قسمت های جدا در یک صفحه، فصل و کتاب به کار برود. مزیتش این است که هر بخش میتواند سرفصل H,TL جدا داشته باشد. مانند علامت <مقاله> میتوان تصور کرد که موتور جستجو اهمیت بیشتری به محتواها در بخش های جدا میدهد. برای مثال، اگر کلمه های یک رشته جستجو شده در یک بخش پیدا شوند، ارتباط بیشتری در مقایسه با زمانی که این کلمه ها در کل صفحه و یا در قسمت های جدا پیدا میشوند، وجود دارد.

یک علامت<سرفصل> جدید. این (که با اجزای سرفصل متفاوت است) برای کارشناسان SEO بسیار خوب است زیرا باعث انعطاف پذیری زیای میشود. علامت<سرفصل> بسیار به <H1> شبیه است اما تفاوتش در این است که میتواند شامل چیزهای زیادی مانند H1، H2 و H3 ، همه پاراگراف های متن، لینک های کد سخت( که بسیار برای SEO گرانبهاست) و هر مدل اطلاعات دیگر که مرتبط باشند، بشود.

یک علامت<پاورقی> جدید. این ممکن است به اندازه علامت <سرفصل> مفید نباشد اما باز هم امکان به کار بردن اطلاعات مهم را میدهد و میتواند برای اهداف SEO به کار برود. علامت های <سرفصل> و <پاورقی> میتوانند چندین بار در یک صفحه به کار بروند. برای مثال شما میتوانید سرفصل/پاورقی جدا برای هر بخش به کار ببرید و این انعطاف پذیری خوبی به سئو میدهد.

یک علامت<nav> جدید. ناوبری یکی از فاکتورهای مهم در SEO است و هرچیزی که باعث نویگشن بشود مناسب است. این علامت جدید برای شناسایی مجموعه لینک ها به صفحات دیگر به کار میرود.


همانطور که دیدید، علامت های جدید ساختار عادی صفحه را دنبال میکند و هر کدام از بخش ها(مثلا سرفصل، پاورقی، متن اصلی و غیره) علامت جداگانه دارد.علامت هایی که اینجا توصیف کردیم، بعضی از(نه همه آنها) علامت های جدید HTML5 هستند که SEO را در جهاتی تغییر میدهند. برای مثال علامت های <صدا>، <فیلم> و <دیالوگ> بخشی از HTML5 استاندارد هستند و اجازه میدهند که محتوا را به بخش های مناسبی جدا کند. علامت های دیگری نیز وجود دارند ولی انها اهمیت نسبی کمتری دارند و به همین دلیل توضیح داده نشدند.

برای اکنون HTML5 هنوز در آینده دور قرار دارد. زمانی که صفحات بیشتری HTML5 بشوند، موتورهای جستجو به آن اهمیت بیشتری میدند. فقط در آن زمان است که میتوان فهمید که موتورهای جستجو چگونه با سئو و بهینه سازی سایت با صفحات HTML5 برخورد میکنند. پدیرش HTML5 به زودی رخ نمیدهد و این امنیت بیشتری دارد که از همان HTML4 استفاده شود و ایرادی هم ندارد. به علاوه، برای تطبیق داده شدن مرورگرها با HTML5 مقداری زمان لازم است که باعث به تعویق افتادن همه گیر شدن HTML5 میشود.

هرچند زمانی که HTML5 مورد قبول واقع شود و استفاده شود، برای سال ها بر استاندارد غلبه میکند و این دلیلی است که شما باید به کاری که متخصصان وب انجام میدهند دقت داشته باشید تاز مانی که HTML5 استاندارد بالفعل شد را از دست ندهید.
 

AMIB

New Member
استاندارد HTML5 در سال ۲۰۱۴ به صورت نهایی منتشر شد
یعنی حدود دو سال پیش
شما نوشتید که هنوز منتشر نشده
یا مقاله بسیار قدیمی است یا اطلاعات خودتان را به روز نکردید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا