HighResolation Liquid--------------SideFX Houdini 10-64 bit

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
امین تری دی جان در مورد اینکه کدوم بهتره که نمی شه نظر داد ولی شما بگو زمینه ای که می خوای توش کار کنی چیه تا من بتونم بهتر در مورد اینکه کدوم مناسب تره برات توضیح بدم. راستی شما هودینی ورژن هشت رو اصلا با حالاش مقایسه نکن. من خودم از ورژن 9 شروع کردم به کار با اون، از نظر User InterFace که واقعا متحول شده، یه آدرس می ذارم اون رو ببین در مورد ورژن های مختلف هودینی و تفاوت هاشونه. از این ها می تونی بفهمی چه قابلیت هایی از ورژن نه ه بعد وارد هودینی شده که اصلی ترینشون می شه به Fluid Simulation اشاره کرد.
در کل باید بگم کل موضوع به دو چیز بستگی داره، یکی علاقه است. و دیگری جایی که قراره ازش استفاده کنی.
در مورد علاقه که نمی شه چیزی گفت ولی در مورد جایی که قرار از هودینی یا XSI استفاده کنی باید بگم اگه زمینه کاری شما و جایی که قراره ازش استفاده کنید توی انیمیشن و ساخت فیلم های کوتاه و بلند و تبلیغات هست گزینه مناسب XSI هست. تاکید می کنم گزینه مناسب نه گزینه ی بهتر. و دلیلش هم اینه که XSI در همه ی زمینه ها مثل مدلسازی و انیمت و کاراکتر و سیستم ذرات عالیه. اما به نظر من در زمینه ی جلوه های ویژه اگه قراره کار کنی Houdini گزینه ی برتره هر چند که در این زمینه هم XSI می تونه مناسب تر باشه. چون به غیر از قابلیت ها معمول مدلسازی که در هودینی نیست هودینی در تمام زمینه های دیگر از کاراکتر و انیمیت و شبیه سازی و سیستم ذرات و رندر فوق العاده عالی و قدرت مند و قابل بسط دادن هست. البته مدلسازی در هودینی به روشی کمی متفاوت تر هست و قابلیت مدلسازی رو هم کاملا دارا می باشد اما اصولا از اون در همه زمینه ها استفاده می شه به جز مدلسازی (البته در پروژه های بزرگ و سنگین که به کاراکترهایی با ظرافت و پیچیدگی بالا نیاز هست). امام XSI این مشکل رو هم نداره هر چند در بعضی از زمینه ها که در جلوه های ویژه مهم هست از Houdini کمی پایین تر قرار داره و بعضی قابلیت های جالب هودینی رو هم اصلا نداره.
ولی آخرش رو بخوای به خودت و پشتکارت بستگی داره. شاید تو با XSI کاری رو بزنی که من نتونم با هودینی بزنم یا برعکس، ولی اینا هیچ کدوم دلیل برتری یکی بر دیگری نیست. همه کاری رو می شه با این دو نرم افزار انجام داد و لی بعضی کارها در یکی راحت رت و در دیگری سخت تره.
راستی باید بهت بگم هودینی به یه سیستم توپ هم احتیاج داره چون شبیه ساز دینامیک و مایعات اون سرعت بالایی رو می طلبه.
امیدوارم چیزهایی که گفتم به دردت بخوره.
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلامی مجدد. اینم یه شبیه سازی دیگه. کیفیتش رو پایین گذاشتن تا سریع محاسبه بشه. ببینید توی این یکی هم به نظرتون چسبندگی و غلظت مایع به آب می خوره یا نه؟ مشکل دیگه ای هم اگه داشت خوشحال می شم بگید.
 

پیوست ها

  • HRL 03-5.rar
    323.2 کیلوبایت · بازدیدها: 28

امین تری دی

Active Member
یک چند تا سوال داشتم ممنون میشتم اگر بتونی جواب بدی

1- در جلوه های ویژه ای که معمولا از هودینی استفاده شده موتور رندر چیه ؟ رندر من یا همون موتور های پیش فرض هودینی ؟
2-پلاگین برای این برنامه موجود هست یا نه من که چیزی ندیدم شما چطور ؟
3-Cloth هودینی قابل مقایشه با Ncloth maya یا Syflex هست یا نه ؟
4-از Hair هودینی کمی بگو اینکه چقدر قدر ت داره و در سیمولیت چطور ؟ فیزیک Hair چطور در بخورد با اجسام باگ داره یا نه ؟
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
یک چند تا سوال داشتم ممنون میشتم اگر بتونی جواب بدی

1- در جلوه های ویژه ای که معمولا از هودینی استفاده شده موتور رندر چیه ؟ رندر من یا همون موتور های پیش فرض هودینی ؟
2-پلاگین برای این برنامه موجود هست یا نه من که چیزی ندیدم شما چطور ؟
3-Cloth هودینی قابل مقایشه با Ncloth maya یا Syflex هست یا نه ؟
4-از Hair هودینی کمی بگو اینکه چقدر قدر ت داره و در سیمولیت چطور ؟ فیزیک Hair چطور در بخورد با اجسام باگ داره یا نه ؟

خب امین تری دی جان بریم سراغ سوالات. سوال اول: اکثر کارهای کوچیکی که با هودینی ساخته می شه با موتور ندر خود هودینی که اسمش "مانترا" هسا رندر گرفته می شه. این موتور رندر قدرت خیلی بالایی داره مخصوصا که با Vex هم برای ایجاد جلوه هایی مثلGI و Caustics و FG و .... غیره از اون استفاده می شه. این Vex خودش یه زبان برنامه نویسی ویژوال هست برای شیدر نویسی که خیلی قدرتمنده و با شیدرنویسی رندر من مقایسه اش کردن از نظر قدرت. قدرت این موتور رندر به همراه VEX خیلی زیاده. اما اصولا چون کارهایی که هودینی از اون ها برای ساخت جلوه های ویژه استفاده می شه بیشتر توی مایا کار انیمیت و کاراکتر و چیزهای دیگه اش انجام می شه بیشتر کارهایی که با هودینی ساخته می شه (مثل اکثر فیلم های هالیوودی) از موتور رندرمن استفاده می کنن.
سوال دوم: هودینی یه نرم افزار کامل هست و نیلازی به پلاگین نداره ولی این دلیل نیست که هودینی پلاگین نداشته باشه. ولی تعداد پلاگین های موجود برای هودینی از تعداد انگشتان دست هم کمتر است. ولی توی هودینی یه چیزی داریم به اسم Digital Assest که یه چیزی خیلی جالب توجه و قدرت مند هست و مطمئنا توی اکثر فیلم هایی که ازهودینی استفاده شده از این Digital Assest هم استفاده شده. حالا این Digital Assest چیه. با استفاده از Digital Assest ما می تونیم نود ها و گره هایی رو که می سازیم بسته بندی کنیم و اونا رو به یه یه گره تبدیل کنیم و اونو در جاهای دیگه و در کامپیوتر های دیگه استفاده کنیم. این قابلیت در ریگینگ کاراکتر و شبیه سازی ها خیلی کاربرد داره.

سوال سوم: من قدرت NCloth یا SyFlex رو نمی دونم چقدره ولی Cloth هودینی قدرت زیادی داره و قابلیت های زیادی هم داره. با دینامیک هودینی هم رابطه ی خوبی داره.

سوال چهارم: خودم چند روز پیش داشتم با Hair هودینی کار می کرد. توی کیفیت رندر مو واقعا بی نظره. از نظر دینامیک خوبه و با سیستم دینامیکی بی نظیر هودینی هم مچ هست. در مورد باگ هم من چیزی ندیدم ولی توی فیزیک مو اکثر برنامه فکر کنم باگ داشته باشن.

امیدوارم جواب سوالات رو گرفته باشی. بازم سوالی بود در خدمتم.
موفق باشی.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا