Amin 4D
مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
امین تری دی جان در مورد اینکه کدوم بهتره که نمی شه نظر داد ولی شما بگو زمینه ای که می خوای توش کار کنی چیه تا من بتونم بهتر در مورد اینکه کدوم مناسب تره برات توضیح بدم. راستی شما هودینی ورژن هشت رو اصلا با حالاش مقایسه نکن. من خودم از ورژن 9 شروع کردم به کار با اون، از نظر User InterFace که واقعا متحول شده، یه آدرس می ذارم اون رو ببین در مورد ورژن های مختلف هودینی و تفاوت هاشونه. از این ها می تونی بفهمی چه قابلیت هایی از ورژن نه ه بعد وارد هودینی شده که اصلی ترینشون می شه به Fluid Simulation اشاره کرد.
در کل باید بگم کل موضوع به دو چیز بستگی داره، یکی علاقه است. و دیگری جایی که قراره ازش استفاده کنی.
در مورد علاقه که نمی شه چیزی گفت ولی در مورد جایی که قرار از هودینی یا XSI استفاده کنی باید بگم اگه زمینه کاری شما و جایی که قراره ازش استفاده کنید توی انیمیشن و ساخت فیلم های کوتاه و بلند و تبلیغات هست گزینه مناسب XSI هست. تاکید می کنم گزینه مناسب نه گزینه ی بهتر. و دلیلش هم اینه که XSI در همه ی زمینه ها مثل مدلسازی و انیمت و کاراکتر و سیستم ذرات عالیه. اما به نظر من در زمینه ی جلوه های ویژه اگه قراره کار کنی Houdini گزینه ی برتره هر چند که در این زمینه هم XSI می تونه مناسب تر باشه. چون به غیر از قابلیت ها معمول مدلسازی که در هودینی نیست هودینی در تمام زمینه های دیگر از کاراکتر و انیمیت و شبیه سازی و سیستم ذرات و رندر فوق العاده عالی و قدرت مند و قابل بسط دادن هست. البته مدلسازی در هودینی به روشی کمی متفاوت تر هست و قابلیت مدلسازی رو هم کاملا دارا می باشد اما اصولا از اون در همه زمینه ها استفاده می شه به جز مدلسازی (البته در پروژه های بزرگ و سنگین که به کاراکترهایی با ظرافت و پیچیدگی بالا نیاز هست). امام XSI این مشکل رو هم نداره هر چند در بعضی از زمینه ها که در جلوه های ویژه مهم هست از Houdini کمی پایین تر قرار داره و بعضی قابلیت های جالب هودینی رو هم اصلا نداره.
ولی آخرش رو بخوای به خودت و پشتکارت بستگی داره. شاید تو با XSI کاری رو بزنی که من نتونم با هودینی بزنم یا برعکس، ولی اینا هیچ کدوم دلیل برتری یکی بر دیگری نیست. همه کاری رو می شه با این دو نرم افزار انجام داد و لی بعضی کارها در یکی راحت رت و در دیگری سخت تره.
راستی باید بهت بگم هودینی به یه سیستم توپ هم احتیاج داره چون شبیه ساز دینامیک و مایعات اون سرعت بالایی رو می طلبه.
امیدوارم چیزهایی که گفتم به دردت بخوره.
در کل باید بگم کل موضوع به دو چیز بستگی داره، یکی علاقه است. و دیگری جایی که قراره ازش استفاده کنی.
در مورد علاقه که نمی شه چیزی گفت ولی در مورد جایی که قرار از هودینی یا XSI استفاده کنی باید بگم اگه زمینه کاری شما و جایی که قراره ازش استفاده کنید توی انیمیشن و ساخت فیلم های کوتاه و بلند و تبلیغات هست گزینه مناسب XSI هست. تاکید می کنم گزینه مناسب نه گزینه ی بهتر. و دلیلش هم اینه که XSI در همه ی زمینه ها مثل مدلسازی و انیمت و کاراکتر و سیستم ذرات عالیه. اما به نظر من در زمینه ی جلوه های ویژه اگه قراره کار کنی Houdini گزینه ی برتره هر چند که در این زمینه هم XSI می تونه مناسب تر باشه. چون به غیر از قابلیت ها معمول مدلسازی که در هودینی نیست هودینی در تمام زمینه های دیگر از کاراکتر و انیمیت و شبیه سازی و سیستم ذرات و رندر فوق العاده عالی و قدرت مند و قابل بسط دادن هست. البته مدلسازی در هودینی به روشی کمی متفاوت تر هست و قابلیت مدلسازی رو هم کاملا دارا می باشد اما اصولا از اون در همه زمینه ها استفاده می شه به جز مدلسازی (البته در پروژه های بزرگ و سنگین که به کاراکترهایی با ظرافت و پیچیدگی بالا نیاز هست). امام XSI این مشکل رو هم نداره هر چند در بعضی از زمینه ها که در جلوه های ویژه مهم هست از Houdini کمی پایین تر قرار داره و بعضی قابلیت های جالب هودینی رو هم اصلا نداره.
ولی آخرش رو بخوای به خودت و پشتکارت بستگی داره. شاید تو با XSI کاری رو بزنی که من نتونم با هودینی بزنم یا برعکس، ولی اینا هیچ کدوم دلیل برتری یکی بر دیگری نیست. همه کاری رو می شه با این دو نرم افزار انجام داد و لی بعضی کارها در یکی راحت رت و در دیگری سخت تره.
راستی باید بهت بگم هودینی به یه سیستم توپ هم احتیاج داره چون شبیه ساز دینامیک و مایعات اون سرعت بالایی رو می طلبه.
امیدوارم چیزهایی که گفتم به دردت بخوره.