hardwaretexturing

majid_a95

Active Member
سلام اساتید عزیز
تو یکی از پروژه ها گزینه hardwaretexturing غیر فعال شده؟ چرا؟؟ چطور درست میشه؟:rose:
یا علی:rose:
 

sharin

Member
سلام.
منظورت hardwaretexturing در قسمت attribute هاي texture هست ؟؟

يا

منظورت shading > hardwaretexturing هست ؟؟
اگه اينه ، گزينه اش خاموشه ؟؟
اين گزينه زماني خاموشه كه object ات در حالت واير فريم باشه .

short cut اش دكمه ي 6 هست . كه با زدن دكمه ي 6 ، تكسچر رو بايد روي مدل نشان بده .
size تكسچر هايي كه در كارتون استفاده كرديد زيادهست ؟؟ مثلا 4k و ...
بامقدار 1k هم امتحان كنيد ببينيد همينطوره ؟ ( البته شايد هم ربطي نداشته باشه !! )
چون معمولا اين نوع رو نشون نمي ده !

بجز اين گزينه ، چه چيزاي ديگه اي خاموش هستند ؟؟ در حالت عادي يعني خارج از پروژه تون ، يه نگاه كنيد ، ببينيد باز اينطوريه ؟؟
با چه مشكلي برخورد كرديد ، كه موجب شد بريد سراغ اين گزينه ؟؟
شما در كارتون چه كارايي كرديد ؟؟
با چه موتور رندري رندر مي گيريد ؟؟
در نهايت اگه امكانش هست كارتون رو بذاريد ، يا يه كار مشابه كنيد كه اينطوري بشه !! بعد اون رو بذاريد !!

والا من تا حال با اين مشكل برخورد نكردم !!

ديگه تا مي توني جزئيات رو بگو ، شايد بفهمم ... ( اما احتمالش 1% هست. :lol:)

در نهايت :-?

اما فكر نكنم مشكل خاصي باشه ... ! :wink:

موفق باشي.
يا علي.
 
آخرین ویرایش:

majid_a95

Active Member
سلام استاد :green:
shortcut‌ ي كه فرمودين امتحان كردم!‌گزينه فعال شد ولي نه تكستچرهاي اعمال شده ديده ميشه نه وارد تنظمياتش ميشه...!!!!!!!:-?

از كجا ميشه فهميد 1k هست يا 2k يا .........؟
به موتور رندر هم مربوط ميشه مگ؟:shock: رندر ميگيرم تكستچرها هست هاااا..........
تشكر:rose:ياعلي
 

sharin

Member
سلام.

نگيد استاد بابا ... ( ما كوچيك تمام بچه ها و شاگردتونيم ...) :rose:

پس منظورتون منظورت shading > hardwaretexturing هست . درسته؟؟ ( حتما بگو ... )

شما uv رو كه خارج مي كني ، اگر با 1024*1024 خارج كني و size تكسچرت همين باشه . به اين 1024*1024 مي گن 1k . و به همين ترتيب به 2048*2048 هم مي گن 2k و ... .
اگر رزوليشن uv و در نتيجه texture اتون بزرگ و يا حجم فايل تكسچر زياد باشه ، (بدليل اينكه احتمالا ram جوابگو نيست و ... )، texture رو به صورت كامل نشون نمي ده ، يا اصلا نشون نمي ده !!
اما همونطور كه گفتيد ، در رندر نشون داده مي شه و اين يه چيز خيلي طبيعي هست .
حالا شما امتحان كنيد ديگه ... ، يه texture با حجم كم و رزولوشن 1024*1024 به كارتون به صورت منفرد در يك صحنه ، بديد ، ببينيد روشن مي شه يا نه ...
علت اصلي رو نمي دونم ، اما احتمالا بدليل زياد بودن رزولوشن و حجم texture هست .

حالا در تنظيمات اون قسمت چكاري مي خوايد انجام بديد ؟!! :wink:

موفق باشيد.
يا علي.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا