بی بی کد Hall

HR3D

کاربر فعال
سلام دوستان عزیز ، مدت زیادی بود که کار نزده بودم هی پروژه باز میکردم تا وسطا نصفه میرفتم میبستم ولی واقعا نیاز داشتم این یکی رو تا آخرش برم ، انشاا... بقیه اشون رو هم کامل میکنم و میزارم توی گالری ،
خودم خیلی این کار رو دوست دارم ! وقتی داشتم توی اورموشن گشت میزدم یهو به سرم زد یه همچین دکوری رو در نظر بگیرم (اگه رفته باشید میبینید به کدوم کار های حال حاظر در سایت نزدیکه !)

کیفیت عکس ها حجمش هم بالاست و ممکنه دیر لود بشه به بزرگی خودتون ببخشید :)

خب امیدوارم خوشتون بیاد ، نظر یادتو نره :)

3ds Max 2015 - Vray 3 , PS

yarr1w61501fbennk0wx.jpg



nhx496yodr9e67yxon86.jpg



bu88vj4icswxty105xnu.jpg



q00fd5qpiubbfftjlc06.jpg



باتشکر :rose:

 

پیوست ها

  • 1 Final.jpg
    1 Final.jpg
    442.1 کیلوبایت · بازدیدها: 12
  • 2 Final.jpg
    2 Final.jpg
    1.1 مگایابت · بازدیدها: 13
  • 3 Final.jpg
    3 Final.jpg
    1.1 مگایابت · بازدیدها: 12
  • Main.jpg
    Main.jpg
    1.1 مگایابت · بازدیدها: 11

Matin.B

Member
عالی شده آفرین ........ خیلی فوق العاده و طبیعی شده
همه ی آبچکت ها رو خودت درست کردی ؟ ( مدلینگ کردی ؟! )
با تشکر عالی عالی عالی بازم میگم
خخخخخ
 

HR3D

کاربر فعال
ممنون متین جان لطفا داری
تمام مدل ها از سری Archmodel اورموشن هست (به غیر از ، چراغ سقفی ، کف کار ،دیوار ها و تابلو ! lol
:green: )

ممنون که سر زدی :rose:
 

Matin.B

Member
ممنون متین جان لطفا داری
تمام مدل ها از سری Archmodel اورموشن هست (به غیر از ، چراغ سقفی ، کف کار ،دیوار ها و تابلو ! lol
:green: )

ممنون که سر زدی :rose:


خوبه پس این کار اصلش نور پردازی هست تا مدلینگ
ولی به هر حال نور پردازی هم یک حرفه هست
و تو هم عالی کار کردی
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام حمید جان.کار خوبی شده. آفرین.
شات ها خیلی خوب شدن
کار کنتراست نداره.من احساس که نه مطمئنم از نور پردازی شدید میترسی.
کالر مپینگ کارت مرده هست.
دیوارت بنفش شده چرا؟ سچوریشن رو کنترل نکردی
مبل نظر شخصی قشنگ نشده.
رندرت رو ببر تیو فتوشاپ و فقط یه auto light balance بده ببین چقدر کنتراست و نور فرق میکنه.
 

HR3D

کاربر فعال
سلام حمید جان.کار خوبی شده. آفرین.
شات ها خیلی خوب شدن
کار کنتراست نداره.من احساس که نه مطمئنم از نور پردازی شدید میترسی.
کالر مپینگ کارت مرده هست.
دیوارت بنفش شده چرا؟ سچوریشن رو کنترل نکردی
مبل نظر شخصی قشنگ نشده.
رندرت رو ببر تیو فتوشاپ و فقط یه auto light balance بده ببین چقدر کنتراست و نور فرق میکنه.


سلام ممنون عارف جان

واقعا متوجه نمیشم چیکار کنم !
منظور از "کالر مپینگ کارت مرده هست " چیه ؟
آره خب من میخوام کارم به واقعیت نزدیک باشه بخاطر همین شدت نور رو خیلی بالا نمیبرم که متریال ها نتونن کیفیت خودشون رو نشون بدن
دیوار آبی شده چون به white balance دوربین دست زدم احساس کردم کار کمی زرد شد ( توی کار های قبلیم اشاره داشتید که زرد میشد به همین دلیل خواستم تعدیلش کنم که تو فتوشاپ بنفش تر شد ! )
سچوریش رو هم سعی داشتم تعدیل کنم چون شما همیشه به من میگین سیچوریشن کار هام بالا میره و خودم هم احساس کردم کمی تو اینجا رنگ ها تند شدن !

این رندر اصلی بدون پست پرو :

http://8pic.ir/images/tkjstnp00hqxyed31f8v.jpg

ممنون میشم بیشتر کمکم کنید چون دارم به چشای خودم شک میکنم ! :rose:
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام
حمید کارت از لحاظ نور پردازی و اصول بهتر شده اما هنوز مشکلاتی در زمینه شناخت White Balance و غیره داری ... این مباحث رو هم میشه با خود موتور و هم توی پست پرو ایجاد و تصحیح کرد .

به عنوان مثلا تصویر اولت رو یک تغییراتی توش دادم :

39287453062969013425.jpg



الان مشکلی هست که خود من هم دارمش و میدونم از کجا هم هست اما رفعش نکردم .

از لحاظ تکنیکی کار رو درست انجام میدیم از اخر تصویر متشکل از ده ها قسمت واقعا عالی هست که در کنار هم اصلا زیبا به نظر نمیرسند ، مثلا مبلت جدا قشنگه ، قفسه جدا قشنگه ولی در کنار هم ...

این مشکل از مبانی تصویر سازی و کمپوزیت و ترکیب بندی صحنه هستش باید خیلی روی این مباحث مطالعه کنیم .

در این تصویر ایراد هایی که میبینم یکی بافت دیوار هست ، یکی چوب کف ، یکی چوب میز ...

نقاط قوت کارت نور ، تنظیمات رندر و پارچه ی زیر میز هستش .


موفق باشی
 

HR3D

کاربر فعال
ممنون دادا عالی گفتی ، همیشه برام سوال بوجود میاد که چی مشکل داره ؟

نور ؟ که سایه هاش رو انداخته ، سوخته نشده و فاض محیط رو حفظ کرده
متریال ؟ رفلکت افتاده ، نویز نداره ، بامپ اجرا شده و...
مدلینگ هم که اعتماد کامل به Archmodel دارم
و...

پس مشکل چیه ؟
چرا هر دفعه به کار نگاه میکنم ، یه چیزی میلنگه ، این مقادیر پایه که بخوبی کنار هم اومده !

خودم رو میگم ، فقط دید فنی دارم ، یه نوع نور و با یک جهت و تم توی ذهنم ترسیم میکنم و از لحاظ فنی سعی کردم که بتونم به اون حالت مَد نظرم برسم تا حد اجرا هم میره ولی فقط همین یه مورد نیست

پس بعد از چیدن وارد کردن یا مدل کردن آبجکت ها متریال هاش رو میدم ولی الان نوعی که خودشون رو نمایش بدن برام مهمه از نظر کیفیت و زیبایی ولی وقتی کنار همدیگه میرن کارم زیبا و دل پسند نیست ! چرا

خب جواب اینه ذهن من پس ضمینه ی درستی از تک تک این مقادیر نداشته ، یعنی مثلا اون مبلمانی که خودم دارم تو خونه میبینم برام ملاکه و توی کار برای نمایش اون فاز برداشتی از ذهنم رو دارم ، نه اصولش رو که باید چجوری باشه !!

یا فکر میکنم کار توی همین شدت نور واقعی میمونه !

اون اوایل این پیش ضمینه رو داشتم که برای درست کردن یک کار خوب اگه رندر واقعی باشه با متریال های خوب و مدل های خوب اون کار یک کار خوبه ، ولی از این میترسیدم که بهش فکر کنم که نکنه اصولی باید داشته باشه که کار درست نمایش داده بشه کم کم فهمیدم اینطوریه ، اصول پایه اش نه بلد بودن کار کردن با مکسه نه دونستن تنظیمات وی ری و یا .... ، اصول رنگ هاست ، سبک مدل هاست ، زاویه دید کاربر به محیط رندر ، پرسپکتیو درست ،جذب کردن کاربر و .... و .... این اصول ها باید رعایت بشه اگه بخوایم پیشرفت کنیم ، باید مثلا نور هارو بشناسیم اونم توی چه ساعات روز چه شکلی باشه ، مثلا محیط مدرن ما توی چه زمانی از روز و با چه شدت نوری در روز رندر گرفته بشه که خوب نمایش داده بشه اونم نسبت به دنیای واقعی ما که تماشاچی رو جذب کنه و کلی موارد دیگه
به قول خودت برای رسیدن به این موارد نیاز به مطالعه ی زیاد هست ، یادمه خیلی وقت پیش ( حددود یک سال پیش ) یک کتاب در رابطه با زیبایی شناسی در معماری رو دانلود کرده بودم حدود 400-500 صفحه ای بود !! منم اولاش مخم ترکید ، از پایه ی رسیدن نور به زمین و شدت هاش و زوایای پرسپکتیو ها و به فرمول هاش اشاره کرده بود تا برسه به زیبایی شناسی در معماری !! ، خیلی مبحث سنگینی بود ( خیلی سنگین !! ) حالا یکی 3 -4 سال وقت میزاره تجربی میره جلو یاد میگیره ( مثل من که تا مدتی پیش بیشتر بر پایه تجربه پیش میرفتم تا به اصول و آموزش تکیه کنم !!) ویکی هم توی 2 سال یا حداقال یک سال وقت میگذاره و آروم آروم و اصولی یاد میگیره ( برم دنبال کتابه ! )

حالا بگذریم چجوری این رندر روشنتر شد ؟ با Levels روشنتر شد ؟

صادقانه بگم اصلا برای متریال دیوار سفید وقت نمیزارم (فقط در حد یک متریال خالی با رنگ سفید ! ) ممنون میشم بیشتر کمکم کنی

راستی حمید من توی خود محیط کار رو روشن میکنم به نظرم باز خیلی خوب نمیشه بهتر نیست 50% توی رندر کار روشن بشه 50% تو فتوشاپ ؟

بعد جالبه بعد چند ساعت یا چند روز کارمو مبینم پیش خودم میگم آره اینجاش جای کار داره و یا زیاد خوب نشده و خلاصه چوبشو از این میخورم که تا آماده میشه سریع و با عجله میزارم تو سایت !! همین چند روز پیش دوباره به اون آشپزخونه هم با میز ناهار خوریه نگاه میکردم دیدم که ای وای چقدر سبزه !!!!! :shock: بیشتر به همین دلیل کارمو میزارم توی انجمن چون هرکسی فقط مقدار زحمت کار خودش رو میبینه بطوری که مشکلاتش برای خودش نمایان نمیشن ، این به خودم یاد میده که همیشه خوش بین نباشم به کارم

خلاصه ببخشید زیاد شد :)

ممنون از شما :rose:
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام ممنون از حمیدرضا آقاجانی بابت نقد خوبت
ببین حمیدرضا بهشتی عزیز... سایت حمیدباران شده!
من توی یه سری آموزش دیده بودم تاکید داشتن که وایت بالانس و وجنتینگ توی رندر نباشه به هیچ وجه و توی پست پرو اضافه بشه بهتره
ببین دیوار سفید لازم نیست حتما رفلکت بدی بهش.منم توی کارام دیوار سفید فقط رنگ سفید میزارم. هیچ رفلکتی نمیدم بهش
کالر مپینگ من معمولا روی liner کار میکنم. حتی بعضی اوقات تیک sub pixel رو فقط میزنم و Clamp outpot رو نمیزنم.
من کاملا به این نتیجه رسیدم که دیدت به کار ضعیف هست. فاز فنی خوب اجرا میکنی اما چشمت باید درمان بشه
اگه از من میخوای 2 تا راه کار دارم.
یکی سعی کن یکی از کارهای خارجی رو عینن کپی بزن.
دوم فایل های دمه دستی مثل اورموشن رو اصلا باز میکنی تنظیماتش دقت میکنی؟ به چیدمان مبلمان دقت میکنی؟ مشکل اصلی کارت معماری طرح هست
واسه همینه که کارای یه نفرتاپ گالری جهان میره. چون دید طراحی و دیزاین قوی داره. مقاله میلاد کمباری رو خوندی؟
making of میبینی اصلا؟ دیدن خالی نه واقعا ببینی ..ریز به ریز آنالیز کنی.مثلا همین مسابقه جدید اورموشن بخش wip که داره کاربر neb یه کار داره میزنه که شاید برنده بشه. برو مراحل رندرهاشو ببین
http://www.evermotion.org/vbulletin/showthread.php?104203-Summer-rain-in-the-city-Challenge-2014-Neb
 

mgh-max

کاربر فعال
در کنار رندر و نور سعی کن مدل سازیتم تقویت کنی. خیلی به اعتماد به نفست کمک می کنهو. خود من به شخصه وقتی کار مدل سازی انجام میدم کل اعتبار کار برای خودم میدونم ولی وقتی مدل سازی نکنی کارت میشه چیدمان. اونوقت همکارای خودت دیگه تمرکزشون میزارن رو نور و رندر انوقت میبینی این همه کار ولی همه گیر دادن روی یه سری نکات ریز. این به خاطر مسئله به حاشیه رفتن مدل سازی و تمرکز رو نور و رندره. ولی اگه رندر خیلی قوی نداشته باشی ولی مدل سازی کرده باشی حداقل واسه خود من کار ارزشمنده. حتی اگه رندرم ایراداتی داشته باشه مهم نیست چون قسمت سخت کار جای دیگه بوده
 

HR3D

کاربر فعال
ممنون دادا آره متاسفانه مدتیه به مدل های آماده معتاد شدم و بعضی از گزینه ها برای مدسازی تو مکس رو یادم رفته ! و خودم باید دوباره شروع کنم ، یادمه یه اتاق ساخته بودم که مبل هاش رو مدل کرده بودم ، الان یادم افتاد مدلش به نظرم خوب بود برم رو اون با رعایت اصولش از نظر رنگ و چیدمان کار کنم بزارمش تو انجمن


آره خیلی برام جالب بوده نه تو اینجا ، بلکه حتی توی انجمن های خارجی نظیر evermotion , cg society و .... دیده بودم که به نظرم نورپردازی و متریال ضعیف دارن ولی باز همه تشویق میکردن کار رو و من همیشه کار های خودم رو از این لحاظ مقایسه میکردم ! همیشه سعی کردم کار هام واقعی به نظر بیاد تا اصول داخل کار به نمایش در بیاد در صورتی که ما داریم برای دادن دیدی درست مثلا از یک محیط داخلی یا یک محیط خارجی برای کار اجرایی به مشتری دید میدیم که بعد از خرج کردن دچار اشتباه و دردسر نشه ، ایشاا... کار بعدیم رو کا میزارم مورد پسند واقع باشه
ممنون دادا:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا