منظورتون open gl هست ؟
اما کارت های سری nvidia از فناوری CUDA استفاده می کنن که نرم افزارهای Adobe خیلی می تونن استفاده کنن برای افزایش سرعت ، البته اگه سیستم خیلی قوی داشته باشید می شه همونطور که اشاره کردید با افتر کار کرد و خروجی گرفت .
سلام
ممنون ، مطلب جالبي بود ، امتحان مي كنم
ولي فكر مي كنم سوال دوستمان در مورد راحي براي real time rendering بود.
در نرم افزارهاي 3d اين موضوع خيلي مهم ، چون اگر scene سنگيني داشته باشيم و خصوصا اگر از render engine ها مثل vray, mental,... استفاده گرفته باشيم ،هر بار كه بخواهيم كارمان را چك كرده و رندر بگيريم ، بعضا تا فريمي چند ساعت طول مي كشد ، براي حل اين مشكل از engine هايي استفاده مي كنيم كه بجاي استفاده از cpu از gpu بهره مي برند (پروسسور تخصصي پردازش گرافيك روي كارت گرافيك) و با درصدي افت كيفيت در shaderها ، خروجي به لحظه و قابل قبولي مي دهند.
مثالي كه دوستمان زد ( Furryball :
http://furryball.aaa-studio.eu/) يك gpu renderer خيلي خوبه كه روي مايا مي شينه ،اين نوع رندرر ها به قدري كارآيي خوبي داشته اند كه در نشخه 2012 ، max و ,maya يك نوع gpu renderer در هسته نرم افزار گذاشته شده.
از اونجايي كه كم كردن زمان رندر در پروژه ها واقعا حياتي ،خصوصا اگر زمان توليد كم باشه و كار به صورتي باشه كه كارگردان بخواهد كوچكترين تغييرات و پيشرفت كار را ببيند ، واقعا رندر هاي طولاني خيلي اذيت مي كند
راه حلي هست كه بشود ولو با درصد قابل قبولي افت كيفيت رندر real timeي داشت؟
با سپاس