Ghost Town

pm-bax

Member
سلام به دوستان عزیز
نمی دونم چند نفر شما Uncharted 3 رو بازی کردید ؟ توی Chapter 19 این بازی که توی صحرا اتفاق میفته به یک شهر کوچک خیلی قدیمی میرسید که واقعا زیبا کار شده به همین علت من هم تصمیم گرفتم این شهر کوچک را بسازم.
این اولین کار من که توش دارم محیط رو میسازم پس بدون شک ایرادات خیلی زیادی داره خوشحال میشم ایرادات رو بگید.
کار از دیروز شروع شده و کم کم دارم جلو میبرمش رفرنس کار هم توی پیوست گزاشتم یه نگاهیی به اون هم بندازید.
خوشحال می شم نظراتتون رو بگید.
راستی طبق معمول هم با XSI کار رو انجام میدم
 

پیوست ها

  • 1.JPG
    1.JPG
    26.9 کیلوبایت · بازدیدها: 36
  • 2.JPG
    2.JPG
    39.6 کیلوبایت · بازدیدها: 24
  • Reference.jpg
    Reference.jpg
    145.9 کیلوبایت · بازدیدها: 35
آخرین ویرایش:

.Mohsen.

Member
جالب میشه به نظرم
میشه توضیح بدی چطوری اون شکستگی های بین دیوار و بالای دیوار رو ساختی ؟
ممنون میشم :rose:
 

pm-bax

Member
جالب میشه به نظرم
میشه توضیح بدی چطوری اون شکستگی های بین دیوار و بالای دیوار رو ساختی ؟
ممنون میشم :rose:

مرسی از نظرت
خیلی کار خاصی نداره فقط تو اینی که من ساختم دقت کرده باشی 2 نوع شکستگی هست یه مدلش اینطوریه که توی قسمت های بالای Object ها استفاده کردم یه تیکه هایی انگار کنده شده و یه مدل دیگشم به اینصورت هست که دیوارهای کاهگلی یا قدیمی مثل این که 2 لایه داره و اینجا 1 لایه از بین رفته تو عکس هم مشخص کردم منظورم عکس رو ببینی منظورمو دقیق میفهمی
واسه نوع اول Polygon های بالای Object رو حذف کردم و جاهایی که میخواستم شکسته باشه رو با Vertex گزاشتن مشخص کردم و Vertex ها رو به صورت نامنظم چیدم بعد Object الان حالتی شده که Vertex ها 2 قسمتش کردن من اون قسمت رو حذف کردم و شکستگی ها به وجود اومد
واسه نوع دوم هم که معمولا وسط Object هست باز با Vertex اونجاهایی که میخواستم شکسته باشه رو ایجاد کردم فقط حواست باشه واسه ی شکسگی نوع دم باید 2 ردیف Vertex بچینی اگه قرار وسط Object باشه و اون قسمتی که بین دو ردیف Vertex هست رو Extrude دادم به سمت داخل
ببخشید خیلی بد توضیح دادم اگه متوجه نشدی بگو با عکس یا فیلم بهت نشون بدم
 

پیوست ها

  • 3.jpg
    3.jpg
    50.9 کیلوبایت · بازدیدها: 24
آخرین ویرایش:

.Mohsen.

Member
مرسی از نظرت
خیلی کار خاصی نداره فقط تو اینی که من ساختم دقت کرده باشی 2 نوع شکستگی هست یه مدلش اینطوریه که توی قسمت های بالای Object ها استفاده کردم یه تیکه هایی انگار کنده شده و یه مدل دیگشم به اینصورت هست که دیوارهای کاهگلی یا قدیمی مثل این که 2 لایه داره و اینجا 1 لایه از بین رفته تو عکس هم مشخص کردم منظورم عکس رو ببینی منظورمو دقیق میفهمی
واسه نوع اول Polygon های بالای Object رو حذف کردم و جاهایی که میخواستم شکسته باشه رو با Vertex گزاشتن مشخص کردم و Vertex ها رو به صورت نامنظم چیدم بعد Object الان حالتی شده که Vertex ها 2 قسمتش کردن من اون قسمت رو حذف کردم و شکستگی ها به وجود اومد
واسه نوع دوم هم که معمولا وسط Object هست باز با Vertex اونجاهایی که میخواستم شکسته باشه رو ایجاد کردم فقط حواست باشه واسه ی شکسگی نوع دم باید 2 ردیف Vertex بچینی اگه قرار وسط Object باشه و اون قسمتی که بین دو ردیف Vertex هست رو Extrude دادم به سمت داخل
ببخشید خیلی بد توضیح دادم اگه متوجه نشدی بگو با عکس یا فیلم بهت نشون بدم
نه داداش خیلیم خوب توضیح دادی . گرفتم مطلبو .
یه دنیا ممنونم ازت :rose:
 

pm-bax

Member
نه داداش خیلیم خوب توضیح دادی . گرفتم مطلبو .
یه دنیا ممنونم ازت :rose:

خواهش میکنم دوست عزیز حالا مال من خیلی طبیعی نشده من با XSI کار میکنم شنیدم توی بقیه نرم افزار ها مثلا توی 3ds max و Maya پلاگین هایی هست که واسه شکستگی استفاده میشه و خیلی طبیعی در میاد ولی تاحالا همچین چیزی برای XSI ندیم
 

pm-bax

Member
یکسری تغییرات توی مدل ایجاد کردم قسمت ورودی شهر که قبلا چوبا خیلی منظم صاف بود که این حس داشت هم با دستگاه بریده شده هم اینکه چوب هاش تازس یعنی حس قدیمی بودن رو نداشت الان یه مقدار تغییرات دادم هر چند جزئی که این حس رو بده هم این که چوب ها خیلی قدیمی هست و فرسوده به نظرتون این حس رو الان داره یا این که نه اگه که نه چیکار کنم از نظر شما تا درست شه. عکس جدید توی پیوست همین پست. و این که ببخشید که واسه تغیررات کوچیک هم پست می زنم به این علت هست که کار اولمه واسه ساخت محیط و تجربه این ندارم اگه ایراد جزئی هم وجود داشت دوستان بگن برطرفش کنم.
 

پیوست ها

  • 4.JPG
    4.JPG
    66.1 کیلوبایت · بازدیدها: 13

.Mohsen.

Member
خواهش میکنم دوست عزیز حالا مال من خیلی طبیعی نشده من با XSI کار میکنم شنیدم توی بقیه نرم افزار ها مثلا توی 3ds max و Maya پلاگین هایی هست که واسه شکستگی استفاده میشه و خیلی طبیعی در میاد ولی تاحالا همچین چیزی برای XSI ندیم

اره پلاگین که زیاده . ولی بیشتردوست دارم خودم کارو انجام بدم تا اینکه بدم پلاگین . XSI چی هست ؟؟ مخففه یا اسم کامل برنامس؟؟؟ :green:

یکسری تغییرات توی مدل ایجاد کردم قسمت ورودی شهر که قبلا چوبا خیلی منظم صاف بود که این حس داشت هم با دستگاه بریده شده هم اینکه چوب هاش تازس یعنی حس قدیمی بودن رو نداشت الان یه مقدار تغییرات دادم هر چند جزئی که این حس رو بده هم این که چوب ها خیلی قدیمی هست و فرسوده به نظرتون این حس رو الان داره یا این که نه اگه که نه چیکار کنم از نظر شما تا درست شه. عکس جدید توی پیوست همین پست. و این که ببخشید که واسه تغیررات کوچیک هم پست می زنم به این علت هست که کار اولمه واسه ساخت محیط و تجربه این ندارم اگه ایراد جزئی هم وجود داشت دوستان بگن برطرفش کنم.
یکم رو بغل چوبا بیشتر کار کن . ناصافی رو زیاد کن ولی زیاد بهش عمق نده . میدونی که چی میگم ؟
واسه بالای چوبا هم همینطور .
من که دیگه منظور رسانیم فاجعست :green:
فکر کن دوتایی بخایم با هم کار کنیم :lol:
 

pm-bax

Member
اره پلاگین که زیاده . ولی بیشتردوست دارم خودم کارو انجام بدم تا اینکه بدم پلاگین . XSI چی هست ؟؟ مخففه یا اسم کامل برنامس؟؟؟ :green:
XSI دیگه یا همون Soft Image البته خیلی معروف نیست ولی خوب قدرتش خیلی خوب. واسش متاسفانه پلاگین خیلی کمه .
یکم رو بغل چوبا بیشتر کار کن . ناصافی رو زیاد کن ولی زیاد بهش عمق نده . میدونی که چی میگم ؟
واسه بالای چوبا هم همینطور .
من که دیگه منظور رسانیم فاجعست :green:
فکر کن دوتایی بخایم با هم کار کنیم :lol:
آره فهمیدم چی گفتی الان یکم تغییرات دادم ولی بازم بیشتر باید روش کار کنم مخصوصا چون اولین کار محیطمه هم باید خیلی باهاش ور برم و رفرنس نگاه کنم تا دستم بیاد و هر چی بیشتر کار کنم روش هم واسه تجربه های بعدی بهتر میسازم هم خوب این کار بهتر در میاد الان دارم روش باز کار میکنم تکسچر که زدم دوباره ازش عکس میزارم که میزان پیشرفت رو ببینی تا اینجای کار رو تقریبا عجله ای زدم البته از لحاظ زمانی زیاد وقت گرفته نسبتا ولی خوب الان یه مقدار کندم واسه همین در چیزی حدود 15-30 دقیقه وقت گزاشتم و نتیجه باز جالب نیست.
باز خیلی خوب منظور رسانیت نسبت به من من به یکی که یه چیزیرو توضیح میدم فکر که می کنم به زور خودم میفهمم چی گفتم .
در مورد کارم باحال قضیه این که ماها که منظور رسانیمون فاجعست خوب حرف هم رو میفهمیم مشکلی پیش نمیاد :)
 

madmaster_3d

Well-Known Member
آقا اگر این چیزی که من دارم میبینم رو به همین قشنگی بسازی واقعا حقش هست بهش 20 داد :) . ادامه بده
 

pm-bax

Member
آقا اگر این چیزی که من دارم میبینم رو به همین قشنگی بسازی واقعا حقش هست بهش 20 داد :) . ادامه بده

به قشنگی رفرنس که نمی تونم حالا حالا ها بسازم من تازه برای بار اول دارم محیط میسازم و اونا سالهاست دارن میسازن :) واقعا بینظیر هستش کوچکترین جزئیات رو روش وقت زیادی گزاشته که نتیجه کار بی نظیر شده ولی من تمام سعیمو میکنم که به خوبی رفرنس بسازم
از نظرت هم ممنون
 

pm-bax

Member
مدل خوبی شده ادامه بده حتما جالب می شه

خیلی ممنون

فقط از دوستان یه کمکی که میخواستم من تکسچرینگ تاحالا خیلی کار نکردم کردم و تکسچرینگ هارو با Zbrush انجام دادم ولی مثل این که با Photoshop بهتر در میاد و من Photoshop خیلی وقت کار نکردم و تقریبا هیچی یادم نیست یه آموزش واسه فتوشاپ معرفی کنید که واسه Texture دادن هم به مشکل بر نخورم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا