قالب furd mustang

hadi_nn

Member
ford mustang

سلام
دوستان این اولین تجربه مدلینگ من با مکس هستش برای همین خواستم یه چیزی مدل کنم که حد اقل دو تا نکته هم یاد بگیرم توش
مدل سازی از روی یک آموزش پیش رفتم که 30min عزیز زحمتش رو کشید و بهم داد که همینجا هم جا داره ازش تشکر کن, هم به خاطر آموزش هم نظرات سازندش ;)
مدلینگ کار حدود 7 روز و هر روز هم حدوداً 5 تا 7 ساعت وقتم رو گرفت (البته پاره وقت) ولی واقعاً لذت بخش بود
رندر کار هم با vray انجام شده و یک ساعت و نیم طول کشید
متریالها رو هم خودم ساختم و عکس بکگراند هم که یک hdri هستش از سایت openfootage.net
هنوز هم دوس دارم توش تغییراتی بدم اما خوب چون کامپیوترم توی viewport به علت تعداد زیاد polygon ها (حدود 2,200,000 تا ) خیلی اذیتم کرد دیگه حالشو ندارم .
دو تا عکس هم گذاشتم که یکی رندر خروجی مکس هستش و دومی با کامپوزیت کردن المنت های خروجی از vray سر هم شده !
دیگه چیزی خاطرم نیست الآن اگه چیزی رو جا انداختم یادآوری کنید ;)
ممنون
وایر و رنگ مشکی هم اضافه شد
 

پیوست ها

  • composite.jpg
    composite.jpg
    889.5 کیلوبایت · بازدیدها: 54
  • original.jpg
    original.jpg
    795.5 کیلوبایت · بازدیدها: 40
  • wire.jpg
    wire.jpg
    157.3 کیلوبایت · بازدیدها: 19
  • black.jpg
    black.jpg
    810.9 کیلوبایت · بازدیدها: 53
آخرین ویرایش:

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام دوست جان

مدلینگ کار به نظر خوب میاد... اگه وایر میزاشتی میشد بیشتر در بارش بحث کرد
در مورد رندر نظر خاصی ندارم فقط اون چیزی که به چشم میاد متریال بد بدنه و شیشه هست
نور هایی که گذاشتی هم جاش درست نیست شایدم تعدادشون کم باشه
اگه دقت کنی میبینی توی گلگیر و خود لاستیک اصلا روشن نشده که مشکل نورپردازی داره

اگه بکگراند مناسبتر و با کیفیت تری داری بزار ....
حالا دوستان هم میان و نقاط ضعفتو بهت میگن که واسه کارای بعدیت خیلی بهتر از این عمل کنی
موفق باشی
 

hadi_nn

Member
ممنون بابت یادآوری دوست عزیز
کار اوله دیگه و مشکلات زیاد
باز هم اگه ذکر بشه چیزهایی که به چشم خودم نمیاد ممنون میشم
در مورد شیشه هم نمیدونستم چکار کنم
روشنش میکردم توی ماشین که چیزی نیست دیده میشد تیره هم که میکنم اینجوریه :(
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
آفرین

این رندر آخری که گذاشتی خیلی بهتر شده
موفق باشی
 

3D Art

Member
درود
آفرین هادی جان
خیلی خوب شده اگه به نکات ریز هم توجه کنی آینده خوبی توی CG در انتظارت هست :wink:
توی همچین بک گراندی که ماشین قرمز پشت ماشین شما لبه های به شدت نرم داره لبه های ماشین شما خیلی توی چشم هست !
سعی کن از فیلتر area یا soften برای این کار استفده کنی که با بقیه تناسبات عکس تضاد نداشته باشه
ماشینت خیلی تمیزه اگر تکسچرینگت خوب باشه میتونی یکم کثیف کنی ماشینت رو
brake ماشین متریال داره ؟ اگر داره که فیزیکال نشده اگر هم نداره حتما سعی کن به همه جای ماشینت متریال بدی حتی اگر متریال ها یکی باشه
توی رندر ماشین با hdri نکته مهم اینه که طوری hdri رو بچر خونی که رفلکت ماشینت تحت کنترل باشه چون رفلتی که روی ماشینت میوفته تاثیرش باور نکردنیه اگر تحت کنترل باشه
نکته دیگه اینه که وقتی از نور پردازی hdri استفاده میکنی باید بدونی که نویز تصویرت بالا تر از حد معمولی میشه
و نکته های دیگه ای هم در مورد رنگ ماشین هست که دیگه باید خودت با تکرار و تمرین یاد بگیری ولی توی رنگ ماشن اگر با وی ری رندر میگیری سعی کن از vray blend mat استفاده کنی چون بدون اون نمیتونی رنگ ماشین رو شبیه سازی کنی .
موفق باشی دوست من
 

hadi_nn

Member
ممنون 3dart جان بابت توضیحاتت
در مورد hdri درست میگی باید روی رفلکتها بیشتر تمرکز کنم. جدیداً یک آموزش هم در این مورد دیدم که خیلی جالب بود
نویز هم که درست میگی و این مشکل بزرگی بود برام
رنگ ماشین رو با blend در آوردم اما خواستم به glossylesness یک تکسچر بدم تا بتونم متالیکش کنم اما هرکار کردم تکسچر درست ننشست رو ماشین D:
به هر حال ممنون از نظرات خوب و سازندت
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.چه تفاهمی.منم الان دارم همینو مدل میکنم.خدا قوت.مرسی.
بحثم فقط روی رندر آخریه هست و اون 2 تا بنظرم فقط تست رندر هستن.:)
نقاط قوت:
1- تو مدلسازی خیلی درزها رو خوب درآرودی.چون من تو مراحل اول درزهای با هم نمیخوند.برای حل مشکل حالت use NURBE رو خاموش میکردم.با Snap حالت Vertex نقاط رو روی هم تطبیق دادم مشکلم حل شد. تو خیلی خوب درآوردی.
2- بقیه مدلینگها همه خوبه مثل رینگ کاپوت و... خیلی عالی
3- متریال بدنه - رینگ - لاستیک رو خیلی خوب درآوردی.مرسی
نقد
4- استدیو جالب شده.اما کلا من زیاد با HDIR موافق نیستم.سعی میکنم استدیو رو مدل کنم بعد اگه HDIR داشتم که به فضام بخوره فقط برای رفلکت ازش استفاده میکنم.

5- متریال Brake که دوستان اشاره کردن
6-تو مدلسازی قسمتی که به گلگیر جلو میرسه کنار مارک پرنده یه ذره پیچ خورده
7- بادگیر پنجره Low poly شده
8- اون پنجره که شبکه شبکه ایه جالب نشده.به نظرم بر دار به جاش شیشه معمولی بزار.
9-برای کف زمین یه مقداری برای اینکه واقعی بشه یه مقدار خیس کن که رفلکت داشته باشی
10- مدلسازی داخل ماشین خوب سخته اما اگه این یه قسمت از مدل آماده استفاده میکردی که مجبور نشی شیشه رو اینجوری سیاه کنی
11- توی مدلسازی کاش یه مقداری ابتکار میزدی اسپورت میکردی.من مدل رو تموم کردم میخوام بازی NFS Carbon رو نصب کنم یه مقداری از توش حالتهای اسپورت ببینم برای این کارم مدل کنم
12-در مورد فیلتر موافقم که بلور بشه اما اگه نمیخوای اینجوری کنی خوب یه آبجکت کنار ماشین بزار و DOF بده که این قضیه رو توجیه کنی.

خیلی خوب شده به عنوان اولین کار مدلینگ عالی شده.موفق باشی
 

hadi_nn

Member
خیلی ممنون عارف جان
لطف کردی و ممنون از نظرت
در مورد اون قوس درست میگی مشکل داره و باید درستش کنم
این بادگیر پنجره حقیقتش نفهمیدم منظورت کجاست D:
hdri برای استدیو به نظرم خوب جواب میه اگه مثل من ناشی نباشه کسی P:
راستش دوس داشتم اسپرت کنم اما یگه حوصله نداشتم
ایشالا روی کار بعدی که احتمال زیاد یک bmw خواهد بود این مسائل هم پیاده میکنم!
البته از این کارم بعد از اینکه دوستان مشکلات رو گفتن یک رندر دیگه هم میگیرم به احتمال زیاد
در مورد مدل آماده هم درست میگی اصلاً حواسم نبود! البته اگه بتونم پیدا کنم ;)
'گرچهi فک نمیکنم داخلش از بیرونش سخت تر باشه (شاید زمان بر تر باشه ) وگرنه چند تا دکمه و کیلومتر و صندلیه دیگه D:
به هر حال ممنونم ازت دوست من ;)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا