Fume fx یا Phoenix FD ؟ کدام برتری دارد؟

سلام
یک سوال از افراد با تجربه و حرفه‌ای.
بین Fume fx و Phoenix FD کدام یک برای کار با تری دی مکس مناسب‌تر است و یا برتری دارد؟
لطفا با ذکر علت بفرمایید ممنون!
مثلا MultiScatter به دلیل کرک شدن راحت و صحیح، بهتر از Forest Pack است. حجم کمی دارد و مطابقت خوبی با وی ری دارد
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
بستگی داره چی بخوای بسازی، مثلا با FD میشه مایعات هم ساخت ولی با Fume نه ولی این دلیل بر برتری FD نصبت به Fume نمیشه.

تو سیالات مثل آتیش و دود و انفجار بعد Pyro FX برنامه houdini باید گفت که Fume تو رده دوم قرار داره. همه ش هم تو نوع محاسبات بهتر و تنظیمات خوبه شه و البت که هماهنگی با ابزارهای دیگه مثل Particle flow و Thinking particle.
مثلا یه مورد خوبی که Fume داره و بسیار مهم برای ساخت دودهای realistic ، گیزینه wavelet هست، که شما بعد محاسبه کلی دود یا آتش و انفجارتون یه محاسبه ثانویه میکنه روی همون شبیه سازی قبلیتون و ایجاد جزیات و پیچش های دقیق تر و بیشتر.

برای تشخیص این که کدوم بهتره و بیشتر ازش استفاده میشه راحت میتونید تو u tube دنبال ویدو ها بگردید و کنار اسم هر کدوم کلمه explosion رو بزنید تا ببیند نمونه کارهای کاربرهای عادی رو.
برای نمونه کارهای سینمایی و حرفه ای هم که تو سایت هاشون قرار دادن resume کارشون رو.

باز اگه سوال جزیی تری بود و در توان من، من در خدمتم.
ولی این سوال رو تو بخش مکس میذاشتین فکر کنم بهتر بود.

حق یارتون
 
ممنون از پاسخگوییتون دوست من

چند سالی است که با تری دی مکس در زمینه کارهای معماری در سطح بالا و رئال فعالیت می‌کنم و میخوام کار روگسترش بدم به سمت جلوه‌های ویژه سینمایی! با مایا آشنا نیستم. به نظر شما بهتره برم سمت مایا، یا با همین تری دی مکس هم می‌توانم به هدفم دست‌یابم؟
سراغ بهترین پلاگین‌های انفجار و آتش و دود و بخار و آب و مایعات و تخریب اجسام و ... می‌خوام برم
سوال دوم اینکه آیا شما برتری خاصی در قابلیت‌های نرم افزارهای سایت www.thefoundry.co.uk و www.sidefx.com با نرم افزارهای اتودسک می‌بینید؟
نمیخوام چند نرم افزار رو یاد بگیرم و هر روز از این شاخه به اون شاخه بپرم، میخوام یکی رو که بهترین به نظر میرسه رو تا ته کار برم و یاد بگیرم.

بازم از راهنمایی‌هاتون سپاسگذارم
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
به نظرم شما Houdini رو یاد بگیر ، PhoenixFD یک قابلیت عالی که داره 2D Simulation هست و شبیه سازی مایعات اما Fume FX خیلی تخصصی تره !
اما Houdini خیلی ریز جزئیات تره یعنی میشه از یک سیستمش 10 سیستم جلوه ای دیگه ساخت چون Node Base هست ! به هر حال هر کدون حسن خودشون رو دارن .
اما از جهتی FumeFX و PFD به Krakatoa متصلا که خیلی سرعت رندر بالایی دارند ! در صورت امکان یک نمونه کار معماریتون ( رئال ) رو برام پیغام خصوصی کنید .
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلامی دگر بار
با تایید حرف حمید جان
باید بگم شما ناچارا مجبوری برای ایجاد بهترین جلوه برنامه های زیادی رو یاد بگیری ولی در کل حرف خودت درسته، اول باید یه نرم افزار رو به خوبی یاد بگیری ولی بعد ها در کنارش اگه نرم افزارهای دیگه هم آموزش ببینی و کار کردن باهاشون رو بلد بشی خیلی به نفعت هست.
حالا نرم افزار: حمید جان درست میگه houdini نرم افزار بزرگیه ولی بزرگیش ممکنه لهت کنه :wink: منظور نه شما رو فقط، حتی من رو. چون سیستم کاری houdini با همه نرم افزاری مقداری فرق داره.
اول یه نکته، همیشه برای خودت یه leader انتخاب کن تا بی راه و هزار راه نری، حتی ممکنه راه رو درست بری ولی 10 تا راه درست بری که هیچ وقت به آخر هیچ کدومشون نرسی یعنی بلا تکلیفی.

leader من تو VFX بیشتر allan Mckey هست، ایشون هم یه مکس کار هستند که تو رشته VFX قهار اند. فقط یه نمونه کارشون رو میگم که حجت رو تمام کنم، transformer 3

در مورد انتخاب نرم افزار: بله مایا خیلی قوی هست، مثلا میان میگن فلان فیلم رو یا بیشتر فیلم ها رو تو مایا بستن، مثل دوست من که تو دفتر میگه تو مکس VFX کار نمیکنن، ولی تو این چند روزه فیلم هایی بهش نشون دادم از مکس که فقط نگاه میکرد و هیچی نمیگفت.
مثل همین Transformers 3 به هر کی بگی میگه تو مایا کار کردن، ولی هیچ وقت از هیچ کدوم از دوستان اینو نشنیدم، بابا تو مایا base کار رو میبندن نه همه کار رو، مثلا برای ساخت انفجار یه فیلم real هیچ وقت تو مایا چنین کاری نمیکنن چون fluid مایا به شدت ضعف داره. یا میرن با pyro fx houdini کار میکنن یا fumeFX و باز اگه به سیستم ذرات قوی نیاز داشته باشن بی برو برگرد داخل مکس و thinking particle .

این مطلب بیشتر برای انفجار و آتش و دود و تخریب و ذرات بود. سرعت و کیفیت و هماهنگی بسیار خوب بین پلاگین های مرتبط برای این موضوع در مکس.

در مورد مایعات: حالا یا real flow یا naiad که باز من اینجا real flow رو پیشنهاد میکنم، چون هم آموزشی بیشتری داره هم user friend ـی تره. تو یه ویدو VS یعنی رقابتی هم دیدم که سرعت محاسبات RF بیشتر از Naiad هست.

در مورد برتری اون دو گروه با autodesk باید بگم هر نرم افزاری برتری ها خودش رو داره.
houdini نرم افزار بزرگ با قابلیت های بزرگه ولی خب فیلم های و حتی انیمیشن های بزرگ هیچ وقت همه چیزشون داخل یه نرم افزار ساخته نمیشه. مثلا کسی نمیاد تو houdini انیمیت یا مدل کنه. البت میگن یه بار یه انیمیشن رو دیزنی با houdini بسته به نام wild .
مثلا نرم افزارهای پایه قابلیت ساخت مایعات رو به صورت حرفه ای ندارن، البت به جز houdini. houdini تو VFX میتونم بگم یه پکیج کامله ولی خب یادگیریش هم زمان بر هست.
در کل من خودم به شخصه ترجیح میدم تعادل رو حفظ کنم و فکر خاص بودن و با نرم افزار خاص کار کردن نباشم، شاید هر بچه ای و هر کسی بگه من با مکس کار کردم ولی باید بگم همه حتی بچه 12 ساله هم میتونه پشت فرمون بشینه ولی فقط مایکل شوماخر ، مایکل شوماخر ـه. (( اینو اگه حمید بخونه فکر کنم حال کنه :green: ))

مکس جواب کار منو که هیچ سازنده های transformers 3 و 2012 و هوگو ... خیلی دیگه سازنده ها رو هم میده.
چون من از پایه مکس کار کردم و دیدم شرکت بزرگی مثل pixomondo هم همیشه با مکس کار میکنه و کارای عالی خروجی میده، لازم ندیدم که به سمت نرم افزار دیگه ای کوچ کنم. این میتونه برای فردی که به مایا کار کرده هم صدق کنه.

در مورد foundry هم خب هم nuke نرم افزار قوی هست هم mari ولی من با هیچ کدومشون کار نکردم.

اگه کامل جواب ندادم یا سوال دیگه ای بود بگو عزیز در توانم باشه در خدمتم

حق یارت
 
آخرین ویرایش:

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
با سلام.
چون بحث Houdini هم شدم منم گفتم یه چیزایی رو بگم بد نیست.
تو بحث سیمولیت سیالاتی مثل دود و آتیش و گرد و غبار و از این قبیل چیزا هودینی Pyro رو داره. که واقعا یه سیستم فوق العادست. هم از نظر سرعت سیمولیت مناسبه، هم از نظر کیفیت. خوبیش هم اینه که شما توی Pyro دستت بازه و می تونی هر کاری که فکرش رو می کنی رو به راحتی انجام بدی. یعنی می تونی از تمام قدرت جنبه های دیگه هودینی در جهت سیمولیتت هم استفاده کنی. مثلا استفاده از سیستم های ذره ای یا ارتباط با سیستم VEX برای کاستومایز کردن Pyro.
تو بحث سیمولیت آب و مایعات سید جان RealFlow رو پیشنهاد دادن. اما من پیشنهادم Houdini هست. البته اگه سبک کاری شما بیشتر روی سیمولیت های لارج اسکیل مثل دریا و رود و آب های سنگین و حجیمه. چون توی سیمولیت های کوچیک و تبلیغاتی RealFlow بهتر جواب میده.حالا چرا؟! چون توی سیمولیت های لارج اسکیل شما به جز بیس سیمولیتی که داری انجام میدی به سیمولیت های دیگه و چیزای دیگه ای هم احتیاج داری که Houdini توی اونا قوی و فوق العاده هست. مثلا شاید بخوای یه قایق رو توی یه دریا شبیه سازی کنی. شاید بیس آبش رو RealFlow سریعتر و با ذرات بیشتر سیمولیت کنه اما وقتی شما میری سمت سیمولیت های ثانویه مثلا سیمولیت Splash ها و Mist ها میبینی اونجا هودینی فوق العاده سریعتر و با کیفیت تر کارت رو راه میندازه. و توی همچین صحنه هایی مهمترین چیز سیمولیت صحیح و خوب همین سیمولیت های ثانویس.
اما در مورد برتری. منم با سید موافقم. آدم باید منطقی باشه و تعصب های گاهن بیخودی رو راحت بذاره کنار. و ببینه کدوم نرم افزار تو چه زمینه ای قوی تره، با خیال راحت ازش استفاده کنه. توی پروژه های هالیوودی این واقعا داره اجرا میشه. یعنی هیچ پروژه ای من خودم به شخصه ندیدم که با یه نرم افزار خاص بسته بشه. معدود و انگشت شمار هست اگرم باشه. حالا مخصوصا برای ما که همه نرم افزارها رایگان در اختیارمونه استفاده کردن از هر نرم افزار توی زمینه هایی که قدرت بیشتری دارن حتما باید انجام بشه.
در کل سمت هودینی نرید مگر اینکه زمینه کاریتون جلوه های ویژه باشه. به قول سید پکیج واقعا کاملی هست تو این زمینه. یه چیزایی داره که هیچ نرم افزار دیگه ای نداره. یا اگه داره باید دغدغه وجود پلاگین های متعدد رو داشته باشی همیشه. مثلا شما فک کن به یه صحنه تخریب عظیم. با یه تحقیق کوچولو می بینی منطق حکم میکنه همچین کاری رو فقط توی دو تا نرم افزار می تونی بزنی: Max و Houdini. اما توی مکس شما برای انجام هر قسمت از کار به یه پلاگین وابسته ای. برای خرد کردنات به RayFire. برای سیستم ذره ایش چون یه کم پیچیده میشه همچین صحنه هایی مجبوری بری سمت Thinking particles. دوباره برای شبیه سازی گرد و غبار ها و Dust های حاصله از تخریب مجبوری دست به دامن FumeFX بشی. اما توی هودینی خوبیش اینه که همیشه میتونی بری سراغ آخرین ورژن نرم افزار و بدون دغدغه کل کارو با ابزار های خود هودینی ببندی. اونم با کیفیت عالی و تو زمان مناسب.
بگذریم دیگه. خیلی حرف زدم.
در کل منم با سید جان عزیز موافقم. تو بحث جلوه های ویژه چه هودینی و چه مکس (به اضافه فیوم و تینکینگ پارتیکالس و ری فایر) قدرت زیادی دارن و میشه هر جلوه ای رو زد باهاشون. اما هودینی یه کم پروداکشن تره. اما همیشه مهمترین چیز خود یوزره. ببین با کدوم می تونی راحت تر اخت بشی. برو سراغ همون. و بعدش تا می تونی تست بزن و تمرین کن و تمرین کن و تمرین کن. به قول سید زیادن آدمایی که مکس کار کنن، ولی همه نمیشن آلن مک کی. یعنی اگه قراره کار کنی مکس رو، سعی کن بشی شوماخر تو مکس. میگن هر کاری می خوای بکنی تمام سعیتو بکن بهترین باشی تو اون زمینه.
ببخشید زیاد حرف زدم.
سال خوب و پر موفقیتی داشته باشید دوست من.
بدرود
 

morgh66

Member
اجازه می خوام یه چیزی رو هم من بگم به دوستمون.
مبحث جلوه های ویژه و نرم افزارهای مورد استفاده در اون بسیار گسترده است و با بخش های دیگه مثل مدلسازی و انیمیت بسیار متفاوته.شما برای مدلسازی تنها یک نرم افزار رو به صورت تخصصی یاد میگیری یا مثلا برای انیمیت باید دانش چگونه انیمیت کردن رو یاد بگیری و نرم افزار تنها یک وسیله برای انیمیت میشه.اما وقتی وارد جلوه های ویژه شدی هیچ وقت نمی تونی خودت رو به یک نرم افزار محدود کنی و تقریبا بیشتر نرم افزار های جلوه های ویژه با هم مرتبط هستن و این دلیلی بود که من از این بخش منصرف شدم.اگه به کارت واقعا علاقه نداشته باشی توی اون اصلا پیشرفت نمی کنی و این دلیلی شده بود که پیشرفت من کاملا متوقف شده بود.باید بگم بیشتر از دو سال در مورد اینکه با کدوم نرم افزار کار کنم تحقیق کردم و هنوز به نتیجه ای نرسیدم.هر کسی یک چیزی میگه.همه جا تا بحث جلوه های ویژه پیش میاد سریع بحث سرعت و نوع روش کار کردن نرم افزار که نود بیس باشه یا لایر بیس یا سرعت کدوم توی سیمولیت فلان چیز بیشتره پیش میاد و آخرش هم به نتیجه ای نمیرسه و در انتها میبینی باید صدتا نرم افزار مختلف رو یاد بگیری تا از بقیه عقب نمونی و از طرف دیگه شما باید برای وارد شدن به این بخش سیستم سخت افزاری مناسب داشته باشی که با بازار الان حدودا 10 تا 15 میلیون برات آب میخوره.اگه واقعا خواسته باشی حرفه ای کار کنی و راحت چیز یاد بگیری باید اینجور سیستمی داشته باشی , چون بحث سیمولیت کردن داخل هر نرم افزاری که فرقم نمیکنه چه نرم افزاری باشه نیاز به cpu و ram قدرتمند داره که بتونی با سرعت و راحت کار کنی و اگه مثل من باشی و خواسته باشی با cpu چهار هسته ای و ram 6 گیگ کار کنی فقط برای سیمولیت باید اونقده بشینی به سیستم خیره بشی تا زیر پاهات علف سبز بشه.تازه آخرش میبینی تنظیمات به درد نمی خوره و دوباره از نو.به این دلایل هم هست که کمتر کسی دنبال جلوه های ویژه میره و البته این برای بخش جلوه ویژه میتونه یک حسن باشه چون دست توی کار شما کم میشه.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا