سلامی دگر بار
با تایید حرف حمید جان
باید بگم شما ناچارا مجبوری برای ایجاد بهترین جلوه برنامه های زیادی رو یاد بگیری ولی در کل حرف خودت درسته، اول باید یه نرم افزار رو به خوبی یاد بگیری ولی بعد ها در کنارش اگه نرم افزارهای دیگه هم آموزش ببینی و کار کردن باهاشون رو بلد بشی خیلی به نفعت هست.
حالا نرم افزار: حمید جان درست میگه houdini نرم افزار بزرگیه ولی بزرگیش ممکنه لهت کنه
منظور نه شما رو فقط، حتی من رو. چون سیستم کاری houdini با همه نرم افزاری مقداری فرق داره.
اول یه نکته، همیشه برای خودت یه leader انتخاب کن تا بی راه و هزار راه نری، حتی ممکنه راه رو درست بری ولی 10 تا راه درست بری که هیچ وقت به آخر هیچ کدومشون نرسی یعنی بلا تکلیفی.
leader من تو VFX بیشتر allan Mckey هست، ایشون هم یه مکس کار هستند که تو رشته VFX قهار اند. فقط یه نمونه کارشون رو میگم که حجت رو تمام کنم، transformer 3
در مورد انتخاب نرم افزار: بله مایا خیلی قوی هست، مثلا میان میگن فلان فیلم رو یا بیشتر فیلم ها رو تو مایا بستن، مثل دوست من که تو دفتر میگه تو مکس VFX کار نمیکنن، ولی تو این چند روزه فیلم هایی بهش نشون دادم از مکس که فقط نگاه میکرد و هیچی نمیگفت.
مثل همین Transformers 3 به هر کی بگی میگه تو مایا کار کردن، ولی هیچ وقت از هیچ کدوم از دوستان اینو نشنیدم، بابا تو مایا base کار رو میبندن نه همه کار رو، مثلا برای ساخت انفجار یه فیلم real هیچ وقت تو مایا چنین کاری نمیکنن چون fluid مایا به شدت ضعف داره. یا میرن با pyro fx houdini کار میکنن یا fumeFX و باز اگه به سیستم ذرات قوی نیاز داشته باشن بی برو برگرد داخل مکس و thinking particle .
این مطلب بیشتر برای انفجار و آتش و دود و تخریب و ذرات بود. سرعت و کیفیت و هماهنگی بسیار خوب بین پلاگین های مرتبط برای این موضوع در مکس.
در مورد مایعات: حالا یا real flow یا naiad که باز من اینجا real flow رو پیشنهاد میکنم، چون هم آموزشی بیشتری داره هم user friend ـی تره. تو یه ویدو VS یعنی رقابتی هم دیدم که سرعت محاسبات RF بیشتر از Naiad هست.
در مورد برتری اون دو گروه با autodesk باید بگم هر نرم افزاری برتری ها خودش رو داره.
houdini نرم افزار بزرگ با قابلیت های بزرگه ولی خب فیلم های و حتی انیمیشن های بزرگ هیچ وقت همه چیزشون داخل یه نرم افزار ساخته نمیشه. مثلا کسی نمیاد تو houdini انیمیت یا مدل کنه. البت میگن یه بار یه انیمیشن رو دیزنی با houdini بسته به نام wild .
مثلا نرم افزارهای پایه قابلیت ساخت مایعات رو به صورت حرفه ای ندارن، البت به جز houdini. houdini تو VFX میتونم بگم یه پکیج کامله ولی خب یادگیریش هم زمان بر هست.
در کل من خودم به شخصه ترجیح میدم تعادل رو حفظ کنم و فکر خاص بودن و با نرم افزار خاص کار کردن نباشم،
شاید هر بچه ای و هر کسی بگه من با مکس کار کردم ولی باید بگم همه حتی بچه 12 ساله هم میتونه پشت فرمون بشینه ولی فقط مایکل شوماخر ، مایکل شوماخر ـه. (( اینو اگه حمید بخونه فکر کنم حال کنه
))
مکس جواب کار منو که هیچ سازنده های transformers 3 و 2012 و هوگو ... خیلی دیگه سازنده ها رو هم میده.
چون من از پایه مکس کار کردم و دیدم شرکت بزرگی مثل
pixomondo هم همیشه با مکس کار میکنه و کارای عالی خروجی میده، لازم ندیدم که به سمت نرم افزار دیگه ای کوچ کنم. این میتونه برای فردی که به مایا کار کرده هم صدق کنه.
در مورد foundry هم خب هم nuke نرم افزار قوی هست هم mari ولی من با هیچ کدومشون کار نکردم.
اگه کامل جواب ندادم یا سوال دیگه ای بود بگو عزیز در توانم باشه در خدمتم
حق یارت