Flip کردن یک شی نه Mirror کردن با Scale -1

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
ببینم منظورت از flip کردن همون زیر و رو کردن سطح face ـهای یه جسمه؟ همون normal ؟
چون هم بهش flip میگن هم normal که اگه منظورت این بود خو عزیز تو بخش Polygon > Normals بود ریفیق. البت اگه منظورت این بود.
 

milad_savar

New Member
نه منظورم این هست بعضی وقت یک طرف Blend shape رو ساختی میخوای طرف دیگه رو قرینه کنی اما mirror اینجا کار نمی کنه ((کار می کنه اما مشکل این قرینه mirror نیست )) Flip کردن هست که شماره ورتکس با هم جابه جا بشن نه طرف دیگر رو بسازی وقت بگیره
یا علی
 

davoodice

Well-Known Member
خوب اینو اول بگو تا بتونیم کمکت کنیم

از اسکریپت mirror blend shape استفاده کن شب واست میارم آپ می کنم
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
در تایید و تشکر کمک و مطلب دوست عزیز davoodice بگم، عزیز شما با یه مقدار ریز شدن تو کارتون و بیشتر تیکه کردن به ذهن خودتون هم میتونید ذهنتون رو فعال کنید با ایجاد راه حل های جالب هم چیزای زیادی دستتون میاد توی این روند که این روشی که میگم تا به حال بسیار و بسیار تو پیشرفتم کمک کرده تا اول خودم رو تیکه پاره میکنم اگه توستم که تونستم اگه نه سوال میکنم.

حالا منظورم چیه. اینه که این روشی بود که خودم برای این کار ایجاد کردم. مثلا شما یه حالت پوس خند دارین برای یه طرف صورت و میخوای Mirror این رو در بیارید (( فکر کنم منظورتون همین بود)) حالا چیکار میکنیم ؟ یه حالت ساده صورت بر میداریم و blend پوس خند مثلا چپ صورت رو بهش میدیم و تو محور مورد نظرمون scale رو برعکس میکنم تا mirror شه و یه حالت صورت ساده رو میدازیم روی صورت blend خوردمون و خاصیت wrap رو بهش نصبت میدیم تا vertex ـهاش با صورت blend خوردمون لینک بشه حالا هندل blend خندمون رو 100 میکنیم حالا ما با 0 کردن همه چیز جسم wrap دادمون یه حالت mirror داریم.

عزیز شاید بگی ای بابا مگه بیکارم انقدر کار کنم واسه این، ابزار free توی نت ریخته، عزیز این دقیقا چیزیه که جلوی پیشرفت ما رو میگیره.
وابستگی کامل و شدید. بیشتر سعی کن همه چیز رو تا آخرین زمان و گزینه ی امتحان کنی بعد بری سمت کمکی ها.
این حرف رو اگه دوست داشتی از یه برادر کوچیکتر قبول کن عزیز.

حق یارت :rose:
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا