Flash player 8.5 and ActionScript 3.0

amir_s

Active Member
کامیار عزیز ... مطمئنی لینک درسته !؟ آخه این برای Flex هستش !
 

phoenix

Member
بله درسته، این تنها جایی است که macromedia به طور رسمی از player 8.5 و ActionScript 3 صحبت کرده. در blog ها و سیات های خبری خیلی لینک در این مورد هست ولی چیزی که macromedia اعلام کنه سندیت بیشتری داره. در اینجا macromedia زمان release کردن player 8.5 را همزمان با Flex 2 اعلام کرده.

Player جدید به صورت خلاصه:

- چند هفته ای از ورود Player 8 میگذره ولی به نظر میرسه که macromedia در player 8 زیاد به developer ها توجه نکرده، اکثر class های جدید مربوط به جلوه های تصویری player می شوند، rendering بسیار سریعتر شده و کلا player 8 برای designer ها یک محصول ایده ال به حساب می آید در حالی که هنوز نیاز به بسیاری از class ها در player احساس میشه، player به صورت محسوسی کند است و ActionScript 2 هنوز یک زبان نا بالغ و در بسیاری از موارد غیر استاندارد می باشد. همه اینها در کنار IDE احمقانه flash که با notepad تفاوت چندانی نداره ( منظور از IDE همان Integrated Developing Environment یا محیط منسجم برای develope می باشد)

macromedia مدتهاست که بر روی یک IDE پیشرفته کار می کند و در مراحل اولیه با نام Zorn شناخته میشد. ادعا میشود که این IDE چیزی نزدیک به IDE های Java و #C میباشد (کسانی که به JBuilder و یا Visual Studio کار کرده باشند دقیقا متوجه میشوند که این به چه معنی است) در این مقاله نویسنده ادعا کرده که Zorn همان Flex Builder 2 می باشد.

به علاوه ActionScript Virtual Machine از نو نوشته شده که احتمالا بدین معنی است که کد ها بسیار سریعتر اجرا خواهند شد شاید macromedia در AVM2 از تکنولوژی هایی مثل JIT که شرکت sun برای Java معرفی کرده هم بهره ببره که باعث سرعت بسیار زیادتر Player میشه.

زبان ActionScript ارتفا پیدا کرده و به نسخه 3 رسیده است. به نظر می آید که در این نسخه macromedia از کلیه استاندارد های ECMAScript پیروی کرده و احتمالا باید منتظر یک زبان Object Oriented منسجم و قوی باشیم

در مقاله نویسنده اشاره به توانایی ActionScript 3 در استفاده از XML و استاندارد E4X (قابل توجه کسانی که مثل من از XSL و XPath نفرت دارند)، runtime error reporting و همچنین binary socket ها کرده که به خصوص binary socket ها می توانند توانایی player را بسیار بسیار افزایش بدهند


oktober 17 زمان release نسخه آلفا player 8.5 اعلام شده همچنین اما نسخه نهایی Flex Builedr 2 به همراه Player 9 در نیمه اول سال 2006 آماده خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:

amir_s

Active Member
ممنون از توضیحات کاملت کامیار جان !
خیلی خوب میشه ! مخصوصا Ide جدید !!!!
 

amir_s

Active Member
پست های ایشون مشکل اخلاقی داشت ! که البته دسترسی ایشون به سایت بسته شد !
خواهشن بحث رو از موضوع خارج نکنید ! البته من هم اینو اینجا گفتم که بقیه بدونن ! سو تفاهم نشه ها ! توی این انجمن از اینجور آدمها (!) پیدا نمیشه !!!!
 

Security9776

Active Member
اقا به جون مادرم اغفال شده بیدم . من هیچ کاره بیدم . :lol: :neutral:
گذشته از شوخی ، امیدوارم دیگه از این جور مسائل در این انجمن نبینیم . :wink:
 

amir_s

Active Member
انشاالله !

راستی .. 17 اکتبر یعنی 4 روز دیگه !!! یعنی Player 8.5 چهار روز دیگه میاد!؟
 

amir_s

Active Member
ممنون ... راستی ... اگر فقط Player8.5 بخواد عرضه بشه ... فقط در سرعت تاثیر گذاره !؟
 

phoenix

Member
بستگي داره. فكر مي كنم بله ولي به نظر ميادكه عمده مانور player جديد روي ActionScript 3 باشه و فكر ميكنم كه class هاي ايجاد شده در ActionScript 3 براي اجرا نياز به اين داشته باشند كه در header فايل swf نسخه 8.5 گنجانده شده باشه در اين صورت بايد Compiler فلش براي نسخه 8.5 هم آماده باشه. و احتمالا Flex Builder 2 همراه با compiler 8.5 ارائه ميشه. ولي كلا ادعا ميشه كه player 8.5 كدهاي نسخه هاي قبلي را هم سريع تر اجرا مي كند
 

amir_s

Active Member
خوب چه کاریه ! ماکرومدیا یه مقدار صبر میکرد و به جای 8.5 همون 8 رو با این امکانات میداد !!!
... و الان هم دیگه مجبور نبود که دوباره یه آپدیت اضافه بشه ! اگر قرار باشه که Compiler 8.5 نیمه سال بعد آماده بشه پس Player تنها زیاد برای برنامه نویس ها جذابیت نداره !
 

phoenix

Member
حرف منطقیه ولی شرکت های بزرگ 1000 تا مشکل با deadline ها دارند. ارزش سهام، رقابت با سایرین، نیاز بازار و خیلی چیزهای دیگه باعث میشه که یک محصول حتی با وجود نقصان و یا پر از bug ارائه بشه.

در مورد player جدید هم حق با شماست، امکانات جدید را فقط beta tester ها استفاده می کنند، ولی معمولا player چندین ماه قبل از compiler ارائه میشه تا کلیه مشکلاتش بررسی بشه و website ها و application های فعلی با اون تست بشه!
 

amir_s

Active Member
ممنون کامیار جان ! حق با شماست !
راستی ... بالاخره اومد این Player جدید ؟!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا