انیمیشن feather

arminAnim

کاربر متخصص
خسته نباشید
لطفا راجع به کار بیشتر توضیح بدید. نکته اش در چیه؟ انیمیشن اون هست یا ریگ پرها؟ اینکه اصلا پرها ریگ شدن یا تکسچر ساده هستن؟ کلا اینکه با آپلود کردن این کار در گالری چه نکته ای رو می خواستین نشون بدین؟ آیا اصلا نکته ای داره یا در حد یک تجربه و کار ساده ی آماتور هست و ... . اینطوری نظر زیادی نمیشه داد.
 

amir989

Member
ممنون دوست عزیز شمام خسته نبا شین.
نکته این کار تو داینامیک بودن پرها هستش اگه دقت کنیدوقتی بال ها آروم میشن پرها حرکت ملایمی دارن که نشون دهنده اثر باد هستش. که این داینامیک بودن تو بال عقب بیشتره از نظر جزیات. پرهایی که در بال های پهلو هستن به شکل یکسانی کنترل میشن اما پرهای بال عقب هر کدوم شکل حرکتی خاص خودشون نسبت به باد رو دارن. یعنی جزییات تو عقب بیشتره ، برای همین دوربین در همین زاویه ثابت مونده. پرهام با 410 bon ریگ شده. من هدفم از این کار برای خودم اینه که بتونم خوب ریگ کنم تا انیماتور خوبی بشم. حالا اینکه این کارم(که اولین پرنده ریگ و انیمیت شده من هستش) در چه حدیه نظرش با شماست. اما در کل خودم کارو بد نمی دونم. حالا با این تفاسیر نظر شما چیه؟ موفق باشین . :)
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
خب برای شروع خوبه اما داینامیک بودنش اصلا طبیعی نیست و فقط بالا و پایین میشه. برای داینامیک کردن به صورت کاملا طبیعی باید پر هارو به شاخه های Hair اسکین کنید و Hair رو روی حالت Live قرار بدید، بعد به وسیله ی Wind میتونید به بهترین شکل پر هارو داینامیک کنید.
 

amir989

Member
@baran
برای پر تا حدی باحاتون موافقم. اما پرها خیلی خیلی داینامیک تر از چیزی هست که اینجا می بینید. راستش چون سیستمم ضعیفه نمی تونستم بیشتر از اینا انیمیتش کنم. در این حد که محیط مکس با 0.2 fps کار می کرد(تو حالت wireframe).
استفاده از hair پیشنهاد خیلی خوبیه اول همین کارو می خواستم بکنم، اما خیلی خیلی سنگین می شه. ولی مزیتش بیشتر از این نوع پر منه. ممنون از نظرتون می تونید از 2تا لینک پایین 2تا دیگه از کارای انیمیتمو ببینید که خوشحال میشم نظر شما و دیگر دوستانو در موردشون بدونم. لینک اول رو خودم خیلی دوست دارم :) .
https://www.youtube.com/watch?v=VSmMzE1xQYw


https://www.youtube.com/watch?v=uK8jOibyq8k
 

madmaster_3d

Well-Known Member
حجمش رو با camstadia بیار پایین . روی فرمت mpeg بزار. و بعد زیپ کن و اینجا آپ کن
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
نکته اینجاست که از Hair فقط برای داینامیک بودنش و ریگ کردن میخوایم استفاده کنیم پس تعداد Hair ها میتونه بسیار بسیار کم باشه، در حد 10 تا یا کمتر. بخاطر همین سیستم قوی نیسازی نیست! از Cloth هم میتونی استفاده کنی به شرطی که پارامتر هاشو کامل بلد باشی.
 

arminAnim

کاربر متخصص
لینکای جدیدی که گذاشتین اون کار چشمه، تم و حس خوبی داره فقط اگر بجای رقصیدن یه کار دیگه می کرد...
 

amir989

Member
راستش تاحالا با hair ریگ نکردم. من فکر کردم منظورتون اینه که خود پرهارو با hair درست کنم. ولی 10تا کم نیست؟ نباید حداقل تعدادش با تعداد خود پرها یکی باشه؟
تو cloth سر رشته زیادی ندارم ولی با توجه به تعداد پرها بازم فکر کنم سنگین باشه برای سیستمم. اگر لینک آموزش ریگ با hair رو برام بزارین ممنون میشم.
 

amir989

Member
لینکای جدیدی که گذاشتین اون کار چشمه، تم و حس خوبی داره فقط اگر بجای رقصیدن یه کار دیگه می کرد...


راستش سعی کردم حرکات با آهنگ یکی باشه. از اونجایی که اولین کار ریگم بود رقص رو انتخاب کردم تا تمام ایرادای ریگم+درست کردن کنترل های بهتر رو برای کار بعدی تجربه کنم. اما کل این کار به سختی اون کاره ابر(لینک اول)نیست. حرکت دادن دوربین خیلی خیلی سخت تره.
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
نه شما پرهاتون رو خودتون میسازید بعد به Har یا Cloth ریگ میکنید، تعداد Hair ها هم بستگی به طول بال ها و اینکه چقدر میخواید کار طبیعی باشه داره.
این آموزش استفاده از Cloth برای کارهای مختلفه، آموزش ریگ کردن موی یک زن هم توش هست که یکم شبیه همین پر شماست:
Cloth Beyond The Character -Joe Gunn
از CGPeers میتونی تورنتشو دانلود کنی.
 

amir989

Member
نه شما پرهاتون رو خودتون میسازید بعد به Har یا Cloth ریگ میکنید، تعداد Hair ها هم بستگی به طول بال ها و اینکه چقدر میخواید کار طبیعی باشه داره.
این آموزش استفاده از Cloth برای کارهای مختلفه، آموزش ریگ کردن موی یک زن هم توش هست که یکم شبیه همین پر شماست:
Cloth Beyond The Character -Joe Gunn
از CGPeers میتونی تورنتشو دانلود کنی.
خیلی خیلی ممنون
 

جدیدترین ارسال ها

بالا