sallarmelli
Active Member
آخرین ویرایش:
من فکر میکنماگر این یکی خودن مدل کردی ایول داره. چون همش از مدل آماده استفاده می کنی و رندر فقط می گیری. موفق باشی.. راستی غیبتت رو کردم حلال کن
ممنون که نظر دادی(hamid) اما راجبه معاری کار :
خوب طرحش خیلی ساده و بی روح شده به نظرم. یه نمای خشک و یه بعدی و شاهد هستیم
واقعا میشه گفت فقط کاره عمرانی توش انجام شده نه معماری. دیوار، تیر و ستون. والسلام
موافقم تا حدودی به این نتیجه در اواخر کار رسیدم ولی حالش نبود.- فرم طراحی و عوض کن. روی جان پناه کار کن. میتونی قسمت هایی از کارت به سمت آسمون حرکت کنه.
نفهمیدم منظورت رواختلاف سطح تو نما بر اساس زیبایی شناسی ایجاد کن.
من هم می دونم اینها آجر نما نیستند ولی من از آجرهایی که آلوار آلتو استفاده می کرد خیلی خوشم میاد یه جور حس قدمت رو به بنا می دهاز آجر ، خوب استفاده نکردی. شاید اگه تو نمات شومینه داشتی بیشتر استفاده از آجر معنی میداد( این آجرایی که گذاشتی آجر نما نیستا ! )
تازگی بچه ها زیاد از مدل حفاظ شیشه استفاده می کنن ولی می شه بجاش پلکسی گلاس گذاشت نرده های چوبی علاوه بر اینکه دوست دارم و تا حدودی جلوی تابش نور شدید آفتاب رو می گیره و چون ظرفیت گرمایش نسبتا بالا هست گرمای دلپذیری رو برای خنکای کویر در شب نگه می داره و با رنگش سعی کردم تا حدودی دل پذیرت بشه-حفاظ شیشه ای و ورداری بهنره. هم از نظر امنیتی. هم از نظر بصری جالب نیست. اون نرده های چوبی که بالا گذاشتی و جایگزینش کن.
می شه بیشتر توضیح بدی- سنگت کارو خیلی سرد کرده. سعی کن گرمش کنی تا به کارت جون بده . تو فروش واحد ها تاثیر میذاره.
گیری دادی ها ماشین و درخت آماده بود.اگر این یکی خودن مدل کردی ایول داره. چون همش از مدل آماده استفاده می کنی و رندر فقط می گیری. موفق باشی.. راستی غیبتت رو کردم حلال کن
متشکرمخوب بود کارت
تنظیماتش رو بگو چک کنم شاید وقعا همین جا ایراد داره من خود آموز کار کردمسلام خوبی؟!
مشکل منحنی هات تو ایمپورتت بوده،اول اینکه باید تنظیمات import میزون باشه که فک می کنم اینارو بلد باشی،ولی چیزی که می خوام پیشنهاد بدم بهت دستور facetres هستش که اونو تو کد اجرا کن و عدد 0.5 رو 10 کن فک می کنم مشکله حل شه
شیشه های انعکاسی (رفلکسی) از هر طرف که نور بتابه اون طرف آینه دیده می شهبابا شیشه گفتن اینایی که تو زدی آینه است!!
تو پست اول توضیح دادم.این آسفالته خیس و به ما هم یاد بدین
از بازار متنفرم در عین حال که نباید ازش غافل بودسلام واسه اینکه پلی هات smooth شدن
همون پلی های اسمود رو تو ادیت پلی بگیر بعد برو smoothing group گزینه auto smooth رو بزن
و سعی کن از متریال های توی که بازار موجود استفاده کنی با دوربین ازشون عکس بگیر تراورتن رو تو گوگل وبینگ هم می تونی پیدا کنی
در مورد طراحی هم عملا کاور شده سطح نما وبیشتر روی طراحی تمرکز کن
ما بیشتر رندر رنهایی مد نظرمونهحرفت درسته یاس ولی خوب آدم باید یک چیزی هم مدل بکنه بگه من 3 دی کارم. به اینکه چیدمان خالی و رندر که فایده نداره . البته نظر شخصیمه ولی در کل هر کی رئیس خودشه. صلاح مملکت خویش رو خسروان دانند
هیچی سر همین تنبلیت که همش مدل آماده استفاده می کنی و این حرف ها
با سلام.مرسی از بابت کار خوب.
مستقیم بریم سر اصل مطلب
وقتی vray sun استفاده کنید باید از vray sky استفاده بکنین و به تبع باید از vray physcal cam استفاده کنید تا هم شدت نور رو تعدیل کنه هم بحث وایت بالانس تنظیم بشه و هم با وجنتینگ یه مقداری حاشیه کار تاریک تر بشه تا نظر به جلو جلب بشه.
علت بد شدن نورپردازی کار شما عدم تطبیق رنگ هاست.
یه بررسی بکنیم با هم
نور شدید آبی لاجوردی که هیچ وقت توی واقیت چنین نوری وجود نداره.
حتی چون تکسچرش هم کیفیت پائین هست باعث شده کار شطرنجی بشه
آسفالت خیلی غیر واقعی.دون دون ها هر کدوم اندازه 10 سانت شده و سبز بودن آسفالت
سبز غیر غیر غیر واقعی برای نما.این تکسچری که شما دادی برای حمام هست چون توی سری tile ها یعنی کاشی قرار داره نه سنگ نما
آجرنما تکراری و تایل شده
ماشین با کیفیتش کاری نداریم اما رنگش افتضاح هست
سبز درخت شدید و جیغ
سنگ قرنیز بد رنگ و البته بی کیفیت
اسکرین آف غیرهم خوان
شیشه های بشدت رفلکتی ( وقتی از شیشه رفلکتی استفاده میشه باید خیلی روی اسکرین آف با وسواس کار کرد
الان اینجا که به خاطر قوس پنجره ها انگار منحنی شده و این اشتباه بزرگی هست.یه فیس ساده یه باکس ساده اینقدر کار سختی بود که منحنی کار کردین؟
رنگ نارنجی برای نرده ها.
سنگ کف به اندازه چرخ ماشین یا بزرگتر.
حالا بببینم چندتا رنگ شد؟
میترسم یه عددی بگم درجا با یه اسمایل خنده روبرو بشم بگین هه هه هه اشتباه کردی 5 تا نیس 6 تاس . هه هه هه ..
حالا ببینیم راه حل چیه
نور daylight گذاشتید اما از ترس کنتراست و اوربرایت با احتیاط تمامی کنتراست رو از بین بردین
جسارت نداره کار.واسه همین اولین پیشنهاد تکسچر آسمون رو بردارید و توی envirment آسمون وی ری قرار بدین
آبجکت شیشه ها رو انتخاب کنین و از حالت اسموس خارج کنین تا قوس از بین بره
متریالها خامند - اصطلاح فضایی که هرکس تا کم میاره نثار یه کار میکنه - ببین شیدرها باید رفلکت داشته باشن حتی بصورت اندک.حالا اونهایی که مثل رنگ نما بیشتر به رفکلت نیاز دارن بیشتر و ما بقی برعکس
باید مدیریت گلاسینس توی متریال دیده بشه.وقتی آسفالت خیس استفاده میکنین باید در نظر داشته باشین که اگه یه قسمت خیس هست بقیه جاها نم داره پس باید یه شیدر چندلایه کار کرد نه اینکه یه تکسچر رو فرت نثار گزینه رفکلت کنیم.حتی برای واقعی شدن باید به گلاسینس هم تکسچر داد.
علت آبی شدن پله ها این هست که رفلکتش بالاست و آبی مسخره آسمون توش افتاده
برای جلوگیری از این پدیده شوم باید جاهایی که زیاد توی دید نیست رو کم رفلکت کنیم و البته توی گزینه envirment توی رندرستاپ گزینه رفلکت رو روشن کنیم و بهش رنگ مثلا سفید بدیم یا سیاه.اینجوری بهتر میشه.
بیشتر تکسچرها رو باید با color corction مدیریت رنگ کرد.چون تکسچرهای مدلهای آماده هر کدوم برای یه کار درست شدن و قسم خورده نیست که حتما از اونها بصورت بکر و دست نزده استفاده بشه.
خیابون چرا پیاده رو نداره.این یکی از اولین اصول خیابون هست.مگر اینکه خیلی خیلی کوچه تنگ و تاریک باشه.
ببخشید نقد تندی نوشتم چون برای کسی که اینقدر نقدهای قشنگ برای کارها میکنه! باید توی کارهای خودش رعایت کنه.
سلام تمام این صحبتها درست بود .ای کاش یکی هم پیدا میشد رو کارای ما انقدر نظر میدادبا سلام.مرسی از بابت کار خوب.
مستقیم بریم سر اصل مطلب
وقتی vray sun استفاده کنید باید از vray sky استفاده بکنین و به تبع باید از vray physcal cam استفاده کنید تا هم شدت نور رو تعدیل کنه هم بحث وایت بالانس تنظیم بشه و هم با وجنتینگ یه مقداری حاشیه کار تاریک تر بشه تا نظر به جلو جلب بشه.
علت بد شدن نورپردازی کار شما عدم تطبیق رنگ هاست.
یه بررسی بکنیم با هم
نور شدید آبی لاجوردی که هیچ وقت توی واقیت چنین نوری وجود نداره.
حتی چون تکسچرش هم کیفیت پائین هست باعث شده کار شطرنجی بشه
آسفالت خیلی غیر واقعی.دون دون ها هر کدوم اندازه 10 سانت شده و سبز بودن آسفالت
سبز غیر غیر غیر واقعی برای نما.این تکسچری که شما دادی برای حمام هست چون توی سری tile ها یعنی کاشی قرار داره نه سنگ نما
آجرنما تکراری و تایل شده
ماشین با کیفیتش کاری نداریم اما رنگش افتضاح هست
سبز درخت شدید و جیغ
سنگ قرنیز بد رنگ و البته بی کیفیت
اسکرین آف غیرهم خوان
شیشه های بشدت رفلکتی ( وقتی از شیشه رفلکتی استفاده میشه باید خیلی روی اسکرین آف با وسواس کار کرد
الان اینجا که به خاطر قوس پنجره ها انگار منحنی شده و این اشتباه بزرگی هست.یه فیس ساده یه باکس ساده اینقدر کار سختی بود که منحنی کار کردین؟
رنگ نارنجی برای نرده ها.
سنگ کف به اندازه چرخ ماشین یا بزرگتر.
حالا بببینم چندتا رنگ شد؟
میترسم یه عددی بگم درجا با یه اسمایل خنده روبرو بشم بگین هه هه هه اشتباه کردی 5 تا نیس 6 تاس . هه هه هه ..
حالا ببینیم راه حل چیه
نور daylight گذاشتید اما از ترس کنتراست و اوربرایت با احتیاط تمامی کنتراست رو از بین بردین
جسارت نداره کار.واسه همین اولین پیشنهاد تکسچر آسمون رو بردارید و توی envirment آسمون وی ری قرار بدین
آبجکت شیشه ها رو انتخاب کنین و از حالت اسموس خارج کنین تا قوس از بین بره
متریالها خامند - اصطلاح فضایی که هرکس تا کم میاره نثار یه کار میکنه - ببین شیدرها باید رفلکت داشته باشن حتی بصورت اندک.حالا اونهایی که مثل رنگ نما بیشتر به رفکلت نیاز دارن بیشتر و ما بقی برعکس
باید مدیریت گلاسینس توی متریال دیده بشه.وقتی آسفالت خیس استفاده میکنین باید در نظر داشته باشین که اگه یه قسمت خیس هست بقیه جاها نم داره پس باید یه شیدر چندلایه کار کرد نه اینکه یه تکسچر رو فرت نثار گزینه رفکلت کنیم.حتی برای واقعی شدن باید به گلاسینس هم تکسچر داد.
علت آبی شدن پله ها این هست که رفلکتش بالاست و آبی مسخره آسمون توش افتاده
برای جلوگیری از این پدیده شوم باید جاهایی که زیاد توی دید نیست رو کم رفلکت کنیم و البته توی گزینه envirment توی رندرستاپ گزینه رفلکت رو روشن کنیم و بهش رنگ مثلا سفید بدیم یا سیاه.اینجوری بهتر میشه.
بیشتر تکسچرها رو باید با color corction مدیریت رنگ کرد.چون تکسچرهای مدلهای آماده هر کدوم برای یه کار درست شدن و قسم خورده نیست که حتما از اونها بصورت بکر و دست نزده استفاده بشه.
خیابون چرا پیاده رو نداره.این یکی از اولین اصول خیابون هست.مگر اینکه خیلی خیلی کوچه تنگ و تاریک باشه.
ببخشید نقد تندی نوشتم چون برای کسی که اینقدر نقدهای قشنگ برای کارها میکنه! باید توی کارهای خودش رعایت کنه.
سلام..مهندس این تکنیک اسفالت خیس را نداره مو به مو توضیح بدی ما هم چیزی یاد بگیریم راجب توضیح پست اولت نیافتاد عزیز...پاینده باشی