export یک مدل مناسب برای نرم افزار های متفاوت

ali_tavanaie

Well-Known Member
میخواستم بدونم من اگر یک مدلی رو توی مکس بسازم و بهش متریال قسمت های مختلفش رو نسبت بدم مقلاً متریال شیشه ای و غیره ، بعد این مدل رو به گونه ای export کنم که توی نرم افزار های مختلف سه بعدی قابل استفاده باشه ، و وقتی که متریال رو توی متریال ادیتور load می کنم متریال هر قسمتی رو بشه بصورت جداگانه تغییر داد و اسم هم داشته باشه (مثلاتً اسم قسمت شیشه glass باشه) آیا امکان پذیره ؟ چه فرمتی خوبه؟
میشه نقش رو جوری export کرد که وارد خود متریال بشه و در ثانی بشه در صورت تغییر کمتریال به متریال جدید اعمالش کرد؟
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
من این کار رو با مکس انجام دادم . با فرمت OBJ . اول شی رو به Group تبدیل کن و بعد با فرمت OBJ خروجی بگیر . یک سوالی میکنه راجع به تکسچر و UVW و ... . فکر کنم تنظیمات پیش فرض درست باشن . وقتی Export گرفتی به جر فایل OBJ یک فایل دیگه که فکر کنم MDL باشه هم Save میشه . اون مشخصات Texture ها رو با توجه به مکان Texture توی کامپیوتر میسازه . :D
 

ali_tavanaie

Well-Known Member
ممنون دوست عزیز
یعنی دیگه نیاز نیست تکسچر ها رو کپی کرد ؟ مثلاً اگه فایل رو بدم کسی میتونه به صورت مستقیم بدون کپی کردن تکسچر ها مدل رو کامل داشته باشه؟
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
به شرطی که جای تکسچر توی کامپیوتر تغییر نکنه .
یعنی اگه توی کامپیوتر شما تکسچر توی C:\Texture توی کامپیوتر شخص دیگه هم توی C:\Texture باشه و نامش هم عوض نشده باشه . بعد فقط کافیه که OBJ رو توی یک نرم افزار دیگه Import کنی و فایل MDL رو که اکثر نرم افزارها میپذیرند رو بهش نسبت بدی
 
آخرین ویرایش:

ali_tavanaie

Well-Known Member
یعنی راهی نیست که طرف فقط ار object استفاده کنه بدون نیاز به کپی کردن فولدر تکسچر؟
 
آخرین ویرایش:

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
فایلهایی هست که تکسچر رو هم ذخیره کنن تو خودشون ولی هم حجم زیاد میشه و هم ممکنه که هر نرم افزاری فایل رو اجرا نکنه .
 

ali_tavanaie

Well-Known Member
فایلهایی هست که تکسچر رو هم ذخیره کنن تو خودشون ولی هم حجم زیاد میشه و هم ممکنه که هر نرم افزاری فایل رو اجرا نکنه .
مثلاً چه قالبهایی؟ میدونی توی چه نرم افزارهای باز میشن؟ توی dialux , max , maya , cinema4d باز میشن؟
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
مثلاً DXmesh که مال موتور DX Studio . همه ی خصوصیات و تکسچرها رو ذخیره میکنه . با پلاگین توی مکس , Blender و skeachup میشه Import یا Export کرد ولی توی مایا و C4D نمیدونم . اگه برای مکس یا Blender یا Skeachup میخوای اینجا میشه پلاگین رو پیدا کرد :D
اینجا
 

جدیدترین ارسال ها

بالا