expesure چشم

ali_tavanaie

Well-Known Member
سلام، بازم مزاحم همیشگی ، داشتم تو فرومای خارجی دنبال جواب میگشتم تا این تاپیک رو دیدم اما مال c4d هست و من زیاد ازش چیزی سر در نیاوردم :
http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=176&t=745440&page=1&pp=15&highlight=adjusting+human+eye
فقط یکی دیدم اینو گفته بود :
specially the linear workflow is very popular in vray,
میگم کسی میدونه منظورش از linear workflow چیه؟
یکجا مطلب دیدم اما در مورد تنظیمات مانیتور بود. :
http://www.highend3d.com/3dsmax/tutorials/rendering/vray/147.html
یک مطلب دیگه ای هم که بهش اشاره شده بود این بود که بهتره از گامای یک استفاده کنم با texture های 80% gray
کسی میتونه راهنمایی کنه؟
بازم ممنون.
 

hoseini_smm

Member
linear یعنی نسبت روشنایی پیکسلها به هم ثابت باشد. بر خلاف مثلا حالت exponential که نقاط روشن نسبت به نقاط دیگر تغییر بیشتری میکنند. در مورد 80 درصد هم همون بحث 0.2 gamma correction هست که قبلا تو همین تاپیک گفتم.
 

Farrokh

Active Member
توی این تاپیک مطالب خوبی هست
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=104850

راستی
بر خلاف مثلا حالت exponential که نقاط روشن نسبت به نقاط دیگر تغییر بیشتری میکنند.

پس چرا در حالت linear احتمال over expose شدن بیشتره ؟

ک مطلب دیگه ای هم که بهش اشاره شده بود این بود که بهتره از گامای یک استفاده کنم با texture های 80% gray


خیلیا هستن که از گامای 1 استفاده می کنن
حتی خیلی ها هستند که از مقادیر دیگر گاما هم استفاده می کنن
فقط و فقط به دلیل اینکه دستشون اومده که باید چیکار کنند و با اون مقادیر راحتن

در مورد 80 درصد هم فکر کنم منظورشون اینه که از سفید خالص توی کارات استفاده نکن چون در معرض نور خیلی خوب عمل نمی کنه (دیگه از اون روشن تر که ممکن نیست !)و همین امر باعث over expose شدن اون ناحیه می شه

موفق باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا