ali_tavanaie
Well-Known Member
سلام
میدونید که یک جسم در دنیای واقعی با بازتابهای نوری که از اون جسم به چشم انسان میرسه دیده میشه و این یک امر منطقیه
حالا می خواستم بدونم که در نرم افزاری مثل مکس ، چرا عنصری به نام difuse وجود داره؟ defuse چیه و مثلاً اگر یک سنگ گرانیت داریم برای بهتر شدن صحنه بهتره که نقش سنگ رو در قسمت defuse قرار بیدم یا reflection?
مثلاً در سنگ گرانیت یک رفلکت داریم که glossiness زیادی داره و حالت آینه ای به جسم میده و یک رفلکت داریم که glossiness پایینی داره و اون نقوش رو نشون میده ، حالا چه نقش ها ترکیباتی باید در قسمت های reflect و defuse قرار داد تا این امر نزدیکتر به واقعیت باشه.
از اساتید محترم خواهش میکنم که تا جایی که میتونند من رو در تجربیاتشون شریک کنند
ممنون
میدونید که یک جسم در دنیای واقعی با بازتابهای نوری که از اون جسم به چشم انسان میرسه دیده میشه و این یک امر منطقیه
حالا می خواستم بدونم که در نرم افزاری مثل مکس ، چرا عنصری به نام difuse وجود داره؟ defuse چیه و مثلاً اگر یک سنگ گرانیت داریم برای بهتر شدن صحنه بهتره که نقش سنگ رو در قسمت defuse قرار بیدم یا reflection?
مثلاً در سنگ گرانیت یک رفلکت داریم که glossiness زیادی داره و حالت آینه ای به جسم میده و یک رفلکت داریم که glossiness پایینی داره و اون نقوش رو نشون میده ، حالا چه نقش ها ترکیباتی باید در قسمت های reflect و defuse قرار داد تا این امر نزدیکتر به واقعیت باشه.
از اساتید محترم خواهش میکنم که تا جایی که میتونند من رو در تجربیاتشون شریک کنند
ممنون