Cinema 4D r15

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام.
همین الان معرفی شد.
v15.jpg

توضیحات بیشتر باشه برا بعدا.

بحث و تبادل نظر در مورد ورژن جدید رو توی همین تاپیک انجام بدین دوستان.
هر کی هر اطلاعی پیدا کرد در مورد ویژگی ها و قابلیت های جدید همین جا اعلام کنه دیگران هم بدونن.
http://www.maxon.net/en/news/singleview-default/article/maxon-announces-cinema-4d-r15.html
http://www.maxon.net/en/products/new-in-cinema-4d-r15/overview.html
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
هر چند من به شخصه انتظار خیلی قابلیت های کاربردی بیشتری رو داشتم، اما با دیدن ویژگی های فعلی، در حال حاضر که راضی نشدم. باشه تا کامل همه ویژگی ها رو بخونم و تحقیق کنم ببینم چی به چیه.
تا اینجا که من یه چیزایی که دستگیرم شده، مهمترین ویژگی های ورژن 15 :
بحث رندرینگ و تغییراتی توی موتور GI و AO بوده بعلاوه قول کیفیت و سرعت بیشتر
یه چیزی به اسم Team Render هم اومده برای رندرینگ شبکه مستقیم از خود C4D برای شرکت های کوچیک و تیم های گروهی c4d کار
یه متد جدید هم برای Raytracing معرفی کردن که قول سرعت 300 درصدی افزایش سرعت بدون افت کیفیت رو دادن در موردش
روی سیستم Sculpting هم انگاری یه کارهای خیلی خوبی کردن. یکیش اینکه دیگه نیازی به Tag برای Sculpt نیست و مستقیم روی آبجکت ها Sculpt انجام میشه که خیلی کاربردیه به نظر من. انگاری سیستم جدید Sculpt خیلی پیشرفت کرده و بهبود های زیادی توش ایجاد شده. فقط حیف، کاش سیستم Painting رو هم میاوردن داخل این ماژول Sculpt که دیگه معرکه میشد. ایشالا ورژنای بعد.
فعلا همیناشو متوجه شدم، بد نبوده فعلا.
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام دوست عزیز.
ایول. دیدم نوشته هندلینگ دفرمر ها عوض شده بگو پس قضیه چی بوده. آره گزیه خیلی کاربردی و خوبیه.
دیشب من این تاپیک رو زدم:
http://forum.majidonline.com/threads/205549-Cinema-4d-r15
و مهمش هم کردم که همه اخبار موجود در مورد ورژن 15 رو اونجا بیان کنن دوستان تا پراکندگی نشه و با سر زدن بهش بشه اطلاعات کاملی در مورد ورژن جدید رو پیدا کرد.
تاپیکتون ادغام میشه با این یکی.
ممنون در مورد خبر. و موفق باشید.
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
توی ویدئویی که به عنوان ویژگی های جدید ورژن 15 توسط خود ماکسون ارائه شده روی سایت Cinema 4D چیزای زیادی می شه فهمید.
اول اینکه از قابلیت های اضافه شده توی ماژول Sculpt به عنوان The Smal Stuff یا یه چیز کوچیک یاد کردن و اون به عنوان موضوع چندان مهمی مطرح نکردن. سیستم جدید Fur هم که انگاری برای ارشیتکتا اضافه شده رو هم جدید این The Smal Stuff دسته بندی کردن. یه قابلیت برای انیمت دوربین هم اضافه شده به اسم Camera crane که اونم جزو The Smal Stuff هستش.
به جاش سیستم جدید Bevel رو جزو The Big Stuff یا یه چیز بزرگ، دسته بندی کردن و قابلیت جالب و قدرتمند و کاربردی ای دونستن که خداییش توی مباحث مدلینگ صنعتی و رئال خیلی هم کاربردی و به درد بخوره. یه ابزار دیگه هم تو بخش مدلینگ به اسم Edge Slide اضافه کردن که اون رو هم قابلیت بزرگی دونستن.
یه پارامتر های جدیدی هم به اسم Kerning توی MoText و Text اضافه کردن که خوراک بچه های موشن گرافیک کاره تو زمینه تایپوگرافی. Team Render هم که جزو یکی دیگه از The Big Stuff ها هستش و خیلی خیلی می تونه کاربردی باشه برای شرکت ها و گروه های انیمیشن سازی. اما بزرگترین و مهمترین ویژگی ورژن 15 فک کنم این باشه سیستم GI رو کلا بازنویسی کردن و سبکش رو بهبود های زیادی دادن. الان شده مثل VRay یه جورایی. Primary method و Secondary Method داره. ـو حالت Primary method فقط دو حالت Qmc یا quasi-Monte Carlo و Irradiance cache رو داره. اما توی Secondary Method به جز دو حالت قبلی حالت Radiosity maps و Light maps رو آوردن. اینطوری GI دو مرحله ای محاسبه میشه و کیفیت قابل قبول تری داره و میشه از روش های مختلف تری برای صحنه ها مختلف gi رو محاسبه کرد. تو روش جدید سرعت رندر رو توی صحنه هایی که محاسبه GI شون سنگین بوده سرعت رندر هم خیلی بیشتر شده و این خیلی خوشحال کننده است که با وجود کیفیت بیشتر GI جدید زمان رذندر هم کاهش پیدا می کنه.

جدای از این دو دسته بندی قابلیت های جدید دیگه ای هم معرفی شدن مثل Physical hair یا Normal pass یا texture manager یا همون New Deformer Handling و ...
که من خیلی منتظرم ببینم Physical Hair چی به چیه که خیلی لازم بود آوردن مازول Hair به صورت کامل داخل موتور Physical render.
 

Fa

Well-Known Member
R15 Demo رو میتونید از سایت maxon دانلود کنید . 2GB
 

جدیدترین ارسال ها

بالا