یه سوال هم من داشتم
نحوه صحیح استخون بندی کاراکتر ها چیه ؟ و از کدو مفصل شروع کنیم بهتره؟ کسی نمونه ای داره که بذاره ببینیم؟
نکته مهم که در مورد استخوان بندی و آرمیچر در فلش وجود دارد این هست که این طور برداشت می شود که مثلا می بایست یک کاراکتر یک استخوان بندی منسجم و کاملا در ارتباط داشته باشد که این مورد حد اقل تا الان و سطحی که این استخوان بندی در فلش دارد صحیح نیست
استخون بندی کلی را بر مبنای ستون فقرات انجام دهید و بخش بالای بدن و پایین مجزا باشد بهتر هست
اگر برای انگشتان هم استخوان بندی می کنید حتما نیازی نیست به دیگر استخوان بندی ها هم اتصالی داشته باشد.
و در مورد کسانی که برای انیمیشن استفاده می کنند ، استخوان بندی تنها کار شما را راحت می کند ولی باید به نکات حرکت های خاص اعضای بدن در حالت های مختلف توجه داشته باشید و در فریم مربوطه در انیمیشن خودتان اعضا را جا به جا کنید خوشبختانه استخوان بندی ها روی مووی کلیپ فیکس می شوند و در روند کاری تاثیر منفی ندارند
به هر حال امیدوارد در نسخه جدید ارائه (cs5.5) شده شاهد بهبود این مورد هم باشیم هر چند اشاره دقیقی در گزارش ها به آن نشده است.