قالب bmw z4

shayan24

Member
مدلینگش تقریبا دو -سه روز طول کشید ولی نمیدونم بعد مدل یه ترسی اجازه متریال دهی بهم نمیداد واسه همین یکم طول کشید. :)
مدل:مثل همیشه مایا
رندر:ویری
مدت رندر:شش دقیقه
bmw beach.jpgbmw desert.jpg
 

yas_d

Member
خسته نباشی‌ رفیق مدل سازیش خوب شده ایراد خاصی‌ نمی‌بینم رو مدل به جز چراغ‌های جلو و نحو قرار گیریش احساس می‌کنم می‌تونستی بهتر هم کار بکنی‌ اون قسمت رو:rose:
ولی‌ کلیت ماجرا‌ خوب شده
اما بحث رندرینگت نمیدونم خودتم متوجه شدی یا نه اما خیلی جای کار داره هنوز رندرت، در واقع شما که انقدر برای مدلینگ زحمت میکشی عملا وقتی‌ یه رندر بد میگیری و بیننده یی که میبینه کار رو می‌خوره تو ذوقش دیگه نمیگه مدلینگت خوب شده و بیاد از کار تعریف کنه - با یک رندر بد شما کارت رو ضعیف جلوه میدی،
اولین چیزی که به چشم می‌خوره اینکه ماشین‌ها هیچ کدوم انگار مال اون فضا‌ها نیستن، درسته که رفلهٔ محیط رو دارن اما این فقط رفلکشن نیست که رندر تو طبیعی می‌کنه.متریال برای شیشه رو شما Transparent در نظر گرفتین ظاهراً قبل از Material دهی‌ به آبجکت‌ها یه برسی‌ توی اینترنت بکنید بهتره - که هر ماده‌ای رو که می‌خواین material ش رو بسازین چه خصوصیتی داره و کمی‌ با پارامتر‌های شیدر‌ها آشنا بشین و نحو ساختشون رو یاد بگیرین
متریال ماشین هم همینطور هنوز به Car Paint شبیه نشده - ساخت کار پینت با ساخت یک متریال پلاستیکی رفلکتیو (Reflective) فرق می‌کنه
از این‌ها که بگذریم میرسیم اینکه آیا انتخاب شما برای Background درست بوده؟ توی اولی‌ که روی پل هستش بد نیست اما دومیه اصلا خوب نیست که توی صحرا ماشین رو گذاشتی اونجا
اول اینکه صحنهٔ انتخابی شما صحنه‌ای هست که نور خورشید داخلش کلی‌ Highlight و Shadow ایجاد کرده و اگه شما بخواین سایه ماشین رو توش محاسبه کنید نتیجه اینی می‌شه که می‌بینید انگار یک لایه سالید رو روی صفحه اضافه کردین و Opacity رو کم کردین
ما توی دنیای واقعیی‌ دبل شدو (Double Shadow) نداریم - همین امروز شما وقتی‌ که نور خورشید روی سطح زمین میتابه یک جسمیو بزارید زمین تا سایه ایجاد بشه حالا یه جسم دیگه بذرید کنارش و از کنارش رد کنید جوری که سایه‌ها با هم دیگه برخورد داشته باشند - خواهی‌ دید که سایه‌ها باهم دیگه Merge میشن و اینطور نیست که ۲بر یک سایه ایجاد بشه -
حالا این بحث سایه‌ها بود بحث بدی اینکه خوب داخل صحنه شما آبجکت‌هایی‌ مثل اون گیاه‌ها دارید خوب طبیعتاً اگه این ماشین اونجا هست و روی اون گیاه‌ها هستش باید ما قسمتیشونم جلوی چرخ‌های ماشین ببینیم اما الان روشون قرار گرفته
پس شما اولا باید عکس‌های خوبی‌ رو انتخاب کنی‌ و اگه عکسیو دوست داری روش کار کنی‌ ایراد‌هایی‌ هم داره باید اون هارو توی نرم افزار فیکس کنید-
نکتهٔ بعدی پست پروداکشن هستش
من مطمئن هستم اگه شما ماشین رو به رنگ Back نزدیک می‌کردین خیلی‌ از ایراد‌ها به چشم نمیومد یا اگه میزانه تار بودن صحنه رو روی ماشین هم لحاظ می‌کردین
یا رنگ سایه‌هایی‌ که ایجاد شده رو با سایه‌های صحنه مقایسه میکردی متوجه مشدی که باید این سایه‌ها بهم شبیه باشن،
این‌ها چیز‌هایی‌ بود که فکر کردم شاید به دردت بخوره و دوست داشته باشی‌ کار‌های بهتریو ارائه بدی
امیدوارم که همیشه موفق باشی‌ منتظر کارای بعدیت هستم:rose:
 

shayan24

Member
yas_d:ممنون نظر لطفتونه یکی اشکالاتی که کار من داشت این بود روی متریال و رندر خیلی کم وقت گذاشته بودم و تقریبا خسته شده بودم البنه در زمینه متریال دهی به ماشین خیلی خبره نیستم و خیلی تازه کارم
یکی از مشکلاتم این بود که من وقتی پارامتری رو بخصوص متریال ماشین (reflect و glossines ) رو تغییر میدادم تغیری در رندر و متریال ماشین نمیدیدم و تمام این تنظیمات دیفالت خود ویری هستن و نمیشد خیلی تغییرشون داد
اگه لطف کنین یه آموزش در باره متریال دهی ماشین در مایا یا ویری بذارین ممنون میشم
 

yas_d

Member

این دوره‌های آموزشی رو ببینید:rose:
اگه سرچ کنید هم فایل‌های دانلودش هست هم تورنتش

CGWorkshops - Intermediate to AdvT in V-Ray for Softimage and Maya
Gnomon Workshop V-Ray Fundamentals
Grant Warwick - Mastering Vray
 

homayoon_fattah

Well-Known Member
اگه از vray dome استفاده کردین یه بخشی داره میتونین بهش یه مپ اختصاص بدین . این hdr رو به اون مپ بدین خیلی بهتر میشه . راستی hdr رو از کجا تهیه کردی؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا